Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: New York - cruise - Florida.

Bericht door Kletskous » 09 mar 2019, 15:17

Dankje Marianne.

En die poncho’s krijg je zo te lezen inderdaad. Maar hoe waterdicht die zijn hahaha?
En lekker flatteus inderdaad hihi. Maar ach, iedereen ziet er zo uit dus wat boeit het.
Lekker uitwaai-gevoel krijg je denk ik zo.
2002 : West-Amerika
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

eoms
Amerika-expert

Bericht door eoms » 09 mar 2019, 19:32

Kletskous schreef:
09 mar 2019, 10:02
Ja lach maar eoms. Natte haren of kleding boeit me geheel niet. Natte schoenen echter wel.
Zal niet de eerste keer zijn dat ik zodanige blaren heb opgelopen, tot bloedens toe, dat manlief de auto kon gaan halen omdat ik niet meer verder kon lopen :? . Dat soort ellende voorkom ik graag op vakantie, zeker op zo eentje als deze waarin toch de nodige kilometers gelopen wordt.
Wat voor een schoenen heb je?
Asjemenou!

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 09 mar 2019, 21:54

Met die tropische temperaturen heb ik graag sandalen aan van bijv. de merken Rieker of Gabor. Iets met een goed voetbad en waarin ik niet wegglij met zweetvoeten.
Of ik wissel het af met witte sneakers van Esprit maar dat is dan ook gauw erg warm. En zweten is blaren. Echt, ik ben een moeilijke met schoenen en blaren. Moet goede, degelijke en kwaliteitsschoenen hebben. Leuke goedkope schoentjes bij goedkope ketens hoef ik niet eens te proberen.
Mijn jongste zoon heeft het helaas ook. Die had het bijv. met nieuwe teenslippers vanaf het huisje naar het zwembad lopen. En op zo’n stukje (van waar hebben we het over ?!) kan hij het ook al kapot tussen de tenen hebben. Nieuwe schoenen = ook blaren bij hem.
Manlief en oudste zoon snappen er niks van, die hebben nog nooit één blaar gehad. Ikke daarentegen....oei...oei...oei.. heb foto’s van centimers grote blaren die ik es opgelopen heb. Wordt je echt niet vrolijk van.
Maar goed, we vinden er vast wel een oplossing voor t.z.t (beschermhoezen mee, of oude schoen even aantrekken die ik niet direct nodig heb en dus evt kunnen drogen ofzo). Komt goed.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 09 mar 2019, 22:00

Gevonden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 09 mar 2019, 22:02

Oh, ik plak nooit plaatjes :oops: Eentje was wel genoeg....maar ja..

Aurora
Amerika-ontdekker

Bericht door Aurora » 09 mar 2019, 22:19

Sporttape helpt bij nieuwe schoenen en ook bij blaren. Plak een stukje dubbel en gebruik dat als kussentje, plak het vast met nog een stuk tape. Echt ik zweer er bij. Mijn voeten zijn ook geboren voor blaren :?

eoms
Amerika-expert

Bericht door eoms » 09 mar 2019, 23:41

Misschien een idee om speciale waterschoenen te kopen, bijvoorbeeld van Keen.
Asjemenou!

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 10 mar 2019, 08:19

Misschien denk ik te simpel hoor, maar kun je niet gewoon (in een waterdichte plastic zak onder je flatteuze blauwe poncho) een set droge schoenen/sokken meenemen en een handdoekje???

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 10 mar 2019, 14:59

Aurora schreef:
09 mar 2019, 22:19
Sporttape helpt bij nieuwe schoenen en ook bij blaren. Plak een stukje dubbel en gebruik dat als kussentje, plak het vast met nog een stuk tape. Echt ik zweer er bij. Mijn voeten zijn ook geboren voor blaren :?
Vervelend is het hè. Ik heb meestal ook wel een pleister van Compeed in mijn tas zitten. Dat helpt ook wel wat.

Geloof ik dat ik nog zoiets als waterschoen heb liggen. Prima voor een dagje in zo’n waterpark. En die kan ik misschien ook wel aanschieten op zo’n boottochtje in de Niagara Falls. Dan maar een halfuur voor gek. Iedereen is toch druk met wat anders:
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (19.14 KiB) 163 keer bekeken

eoms
Amerika-expert

Bericht door eoms » 12 mar 2019, 11:22

@Kletskous welk hotel hebben jullie uiteindelijk geboekt in NY ? Ben zelf ook op zoek.
Asjemenou!

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 12 mar 2019, 20:35

Eoms, ik was specifiek op zoek naar twee queenbedden (of stapelbedden ofzo, in elk geval liever niet twee smalle bedden). Ik had eerst Skyline Hotel geboekt.
Maar dat heb ik later gewijzigd vanwege een goede deal.
Ik zit nu in The Gallivant Hotel in een Family suite, met 2 tweepersoonsbedden én een stapelbed. Dus de kids kunnen ook nog es apart slapen (beterrrr voor ze). Kamergrootte 35 m2, dus redelijk groot voor NY. Echt direct om de hoek bij Times Square en dichtbij de metro’s.
Ik heb nu gekozen voor niet-annuleerbaar en zit er voor € 552,= (!!) voor 4 nachten (en komt nog € 113,= resort fee ter plaatse bij). Dus voor een mooie € 665,= totaal zit ik in een hotel met een gunstigere ligging en € 335,= goedkoper dan mijn vorige hotel !

Ik heb geboekt bij Agoda. Wel een keer ‘s avonds laat. Speciaal laat voor naar bed gegaan want ik durfde niet af te wachten, en maar goed ook, want de aanbieding was de volgende ochtend weg en heb ik ook nooit meer gezien.
Over het algemeen is men zeer te spreken over de locatie, die is geweldig.
Verder wat mensen die zeuren over een erg kleine kamer. Dat kan kloppen, de standaard kamer is namelijk maar 16m2 en de daaropvolgende 22m2. Dat laatste is redelijk gangbaar voor hartje NY heb ik begrepen. Maar dat dat niet ruim is kan ik me voorstellen.
Echter : wij hebben de family suite van 35 m2 dus dat commentaar kan ik verder negeren. Over deze suite is men wel positief, ruim zeker voor New yorkse begrippen.

Eigenlijk haalde ik er drie mindere punten uit: onvriendelijk personeel en maar 2 liften en soms lawaai. .
Personeel moet je maar net treffen, hebben allemaal weleens een shaggie dag en daarbij ben ik er alleen om te slapen.
- Dat het druk kan zijn bij slechts 2 liften is wel jammer. Maar ja, om het daarom te laten lopen ?
- lawaai van buiten. Tja, wat verwacht je dan mídden op Times Square in de drukte ?
Weet ik dat ik oordoppen voor het slapen moet meenemen voor de zekerheid. En hopen dat dat meevalt.

Hotel met ruime kamer, kinderen kunnen apart slapen, toplocatie en dichterbij de metro en auto-ophaallocatie zijn dan toch belangrijker denk ik.
Dus ik ben er vooralsnog blij mee en erg benieuwd !

Oeps, lang verhaal zo :oops:

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sanook » 12 mar 2019, 21:42

Kletskous schreef:
12 mar 2019, 20:35
Agoda
Vanwege een ervaring onlangs met Agoda wil ik je adviseren om het hotel te emailen en te vragen of ze je reservering kunnen bevestigen. Dit om een eventuele verveende ervaring ter plaatse te voorkomen.
Overigens verder niks mis met Agoda, het probleem wat ik met ze had is prima opgelost. Foutje kan gebeuren, als het maar goed opgelost wordt.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 12 mar 2019, 22:14

@sanook, dat had ik inderdaad toen gelezen. Was al van plan om dat te doen, maar heb zojuist maar direct actie ondernomen en het hotel gemaild !

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous » 14 mar 2019, 08:52

En de bevestiging is nu ook ontvangen, dus alles is okay :thumbup: !

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer