Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoek aan Ellis Island (New York).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bezoek aan Ellis Island (New York).
Een vraagje over bezoek Ellis Island: hoeveel tijd kan ik ongeveer rekenen voor een bezoek/rondleiding op Ellis Island ?
Ik heb ergens gelezen dat je ongeveer 5 uur moet uittrekken hiervoor. Maar is dit mét bezoek aan het vrijheidsbeeld ?
Het vrijheidsbeeld zelf hoeven we niet persé in, als het daar megadruk is. Maar is een bezoek aan Liberty Island dan wel de moeite waard ?
En is het aan te raden voor jongeren van 13 en 15 ?
Is zo'n bezoek dan wel te combineren met het 9/11 museum, of wordt dat te veel op 1 dag ?
Ik heb ergens gelezen dat je ongeveer 5 uur moet uittrekken hiervoor. Maar is dit mét bezoek aan het vrijheidsbeeld ?
Het vrijheidsbeeld zelf hoeven we niet persé in, als het daar megadruk is. Maar is een bezoek aan Liberty Island dan wel de moeite waard ?
En is het aan te raden voor jongeren van 13 en 15 ?
Is zo'n bezoek dan wel te combineren met het 9/11 museum, of wordt dat te veel op 1 dag ?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Ellis island
5 Uur ben je met de boottocht erbij zeker kwijt.
Wij hadden 's ochtends de eerste boot, waren toch vroeg wakker door jetlag. Dat scheelde al veel drukte. Liberty Island zijn we maar kort geweest (konden geen kaartjes meer krijgen om naar binnen te gaan). Vonden we ook niet heel bijzonder, wel mooi uitzicht op de skyline.
Ellis Island vonden we daarentegen wel zeer indrukwekkend. Dit zal ook voor tieners gelden denk ik. Als ik het mij goed herinner was het een audio-tour, je kunt zo lang doorbrengen als je wilt.
Volgens mij waren wij rond lunchtijd weer terug. Hebben toen daar nog fietsen gehuurd voor een halve dag, en de hele middag gefietst. Dus combinatie met 9/11 memorial moet ook vast en zeker lukken.
Ellis Island vonden we daarentegen wel zeer indrukwekkend. Dit zal ook voor tieners gelden denk ik. Als ik het mij goed herinner was het een audio-tour, je kunt zo lang doorbrengen als je wilt.
Volgens mij waren wij rond lunchtijd weer terug. Hebben toen daar nog fietsen gehuurd voor een halve dag, en de hele middag gefietst. Dus combinatie met 9/11 memorial moet ook vast en zeker lukken.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Inderdaad zoals ze zeggen, probeer 1 van de eerste ferries te pakken want later op de dag wordt het daar echt druk om de ferry te nemen.
Het eiland van het vrijheidsbeeld zelf stelt niet zo veel voor vonden we, wel mooi zicht op skyline van NY, misschien een tip als je de ferry neemt naar Ellis island zet u aan de rechterkant van de ferry dan kan je mooie foto"s nemen van het vrijheidsbeeld.
Ellis island zelf vonden wij echt wel super, zeker de audiotour doen ( ik dacht zelfs dat deze gratis was? ) je krijgt daar echt een levendig voorbeeld van hoe het vroeger aan toeging tijdens de immigratie is USA. Ivm tijd kan je wat zelf bepalen wij zijn daar 3u geweest.
Greets
Koen
Het eiland van het vrijheidsbeeld zelf stelt niet zo veel voor vonden we, wel mooi zicht op skyline van NY, misschien een tip als je de ferry neemt naar Ellis island zet u aan de rechterkant van de ferry dan kan je mooie foto"s nemen van het vrijheidsbeeld.
Ellis island zelf vonden wij echt wel super, zeker de audiotour doen ( ik dacht zelfs dat deze gratis was? ) je krijgt daar echt een levendig voorbeeld van hoe het vroeger aan toeging tijdens de immigratie is USA. Ivm tijd kan je wat zelf bepalen wij zijn daar 3u geweest.
Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Bezoek aan Ellis Island (New York).
Het vrijheidsbeeld in, kun je alleen als je daar van tevoren kaartjes voor bestelt, en daar is het dan ook niet giga-druk. Zelf vond ik de tocht naar de kroon wel de moeite waard. Ook Ellis Island is wat mij betreft echt wel bijzonder om goed te bekijken. Ik denk dat je alles bij elkaar inderdaad wel op 5 uur kunt rekenen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden dezelfde ervaring als KW1984.
Onze dochters vonden Ellis Island erg interessant. Zie voor ons bezoek ons 2008-verslag.
Marianne
Onze dochters vonden Ellis Island erg interessant. Zie voor ons bezoek ons 2008-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wat denken jullie ?
op 1 dag ; Vrijheidsbeeld langs varen, bezoek Ellis Island, daarna nog 9/11 museum + memorial, en dan ook nog One World Observatory bezoeken , Saint Pauls Chapel bezoeken, Wall Street alleen doorlopen, en dan nog eventueel even bezoekje brengen aan shoppingmall ?
of dit opsplitsen in 2 dagen ?
en dan een dag combinatie met Brooklyn, Dumbo, Bushwick, Williamsburg ?
en een dag combinatie met shoppen Nolita, Chelsea market, Highline ?
op 1 dag ; Vrijheidsbeeld langs varen, bezoek Ellis Island, daarna nog 9/11 museum + memorial, en dan ook nog One World Observatory bezoeken , Saint Pauls Chapel bezoeken, Wall Street alleen doorlopen, en dan nog eventueel even bezoekje brengen aan shoppingmall ?
of dit opsplitsen in 2 dagen ?
en dan een dag combinatie met Brooklyn, Dumbo, Bushwick, Williamsburg ?
en een dag combinatie met shoppen Nolita, Chelsea market, Highline ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 7398 Weergaves
-
Laatste bericht door Ingrid1958
-
- 6 Reacties