Planning 3 dagen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door SuzieQ »

Ik vind het echt een vol programma.
Weet niet of ik dit allemaal zou trekken.
Wat doe je als er iemand ziek is? Hou daar wel rekening mee.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Gast »

Wat ik nog mis is een ritje met een yellow cab.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

SuzieQ schreef:Ik vind het echt een vol programma.
Weet niet of ik dit allemaal zou trekken.
Wat doe je als er iemand ziek is? Hou daar wel rekening mee.
Misschien is het vol, geen idee dat moeten we ervaren. En dat er iemand ziek wordt, kan overal gebeuren, dan kan ik helemaal niks meer plannen. Zo ga ik ook een walvistour plannen en misschien vooraf reserveren. Dat dan ook maar niet doen, voor het geval dat er iemand ziek wordt?
Maar ik bekijk liever alle opties vooraf dan dat ik daar sta en nog moet uitzoeken waar ik heen wil enzo. Lukt een volgende geplande activiteit niet, skippen we em toch. Niets móet hè. Nou jaaaaaa....... :wink: Heb wel een paar dingen die ik echt gezien wil hebben. Dat is is 9/11 Museum en Memorial, Central Park, twee uitzichttorens (overdag en avond), langs het Vrijheidsbeeld op varen en Times Square (waar we al hotel hebben). De rest is fijn als het lukt. En dit moet toch minimaal haalbaar zijn lijkt me in drie dagen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

eoms schreef:Wat ik nog mis is een ritje met een yellow cab.
Vanaf het vliegveld naar het hotel ? Mits onze bagage erin past natuurlijk (en dat vraag ik me af met 3 koffers + handbagage).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Gast »

Nee, gewoon in Manhattan, op de stoep met je hand zwaaien en "taxi" roepen. :thumbup:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Jaaaa ook leuk ! Als we moe zijn en naar de metro zelfs nog te ver lopen is :D

Maar yellow cab vanaf JFK —> hotel kan ook toch ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Denk dat een yellow cab vanaf het vliegveld naar het hotel, wel de ultieme manier is om NY te starten !
Of zou dat gezien de bagage niet lukken? Wat denk je?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door SuzieQ »

Kletskous schreef:
SuzieQ schreef:Ik vind het echt een vol programma.
Weet niet of ik dit allemaal zou trekken.
Wat doe je als er iemand ziek is? Hou daar wel rekening mee.
Misschien is het vol, geen idee dat moeten we ervaren. En dat er iemand ziek wordt, kan overal gebeuren, dan kan ik helemaal niks meer plannen. Zo ga ik ook een walvistour plannen en misschien vooraf reserveren. Dat dan ook maar niet doen, voor het geval dat er iemand ziek wordt?
Klopt, maar door vermoeidheid zijn mensen vaak sneller ziek. Een vol programma eist dan zijn tol. Ik ken iemand die een hele Vegas trip ziek op bed lag van de vermoeidheid de dagen ervoor (ons gelukkig niet overkomen).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Dat is wel zonde inderdaad ! Ik denk dat we gewoon moeten kijken hoe gaat. Programma plannen en kijken hoever je komt. Zijn we moe of geen zin meer, slaan we dingen over, of gaan we een uurtje op een bankje zitten. Of terug naar het hotel om wat te rusten en dan later weer op pad.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door SuzieQ »

Ik herken het zelf wel hoor. Ons programma voor Orlando zit ook ramvol.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Vertel, wat heb je allemaal bedacht ? Misschien doe ik nog leuke tips op.
Misschien even in PB?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door SuzieQ »

Ik heb het echt super druk deze dagen maar zal je zsm even een pb sturen met de planning!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door miccie »

Van New York krijg je juist energie, is mijn ervaring. En juist omdat je er bent, wil je er ook van genieten.

Alle keren dat ik in NY ben geweest, had ik ook een overvolle planning. Liever zo en eventueel dingen overslaan, dan
ter plekke dingen gaan bedenken. Zo zonde van de tijd. En de voorpret is al leuk.

Dus zeker doorgaan met je planning, zou ik zeggen. :)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Jij snapt em Miccie :D
We gaan het zien en vooral ervaren. En weet je het wat het mooie is? We kunnen altijd nog een keer terug :D
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Martin & Marianne »

Kletskous schreef:Vertel, wat heb je allemaal bedacht ? Misschien doe ik nog leuke tips op.
Misschien even in PB?
Het forum is niet bedoeld om tips per PB op te sturen ...

Een volle planning is goed, maar hou er rekening mee dat het allemaal kan tegenvallen qua tijd. Ik zou ook niet te veel dingen doen waarbij je aan een vast tijdstip vastzit. Je moet dan immers ook altijd extra tijd rekenen om daar op tijd te zijn.
Ik mis toch het uitstapje naar Ellis Island, dat spreekt jullie niet aan? He je ons verslag gelezen? Dat geeft toch wel een aardig beeld van wat je op een dag kunt doen.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Ja, ik heb je verslag zeker gelezen. Een uitstapje naar Ellis Island is zeker leuk, maar kost ook veel tijd. Ik heb het aan mijn pubers voorgelegd en van hen hoefde het niet zo, DNA liever de tijd aan andere dingen besteden. Maar uiteraard wel het beeld gezien hebben en er langs varen.

En die PB stelde ik voor omdat dit topic over New York gaat, en ik dat niet wilde ‘vervuilen’ met kletspraat over Orlando.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door meyem »

Wat heel leuk is om te doen, is even gratis kanovaren op de Hudson (20 minuten):
http://www.downtownboathouse.org/free-kayaking/

ze hebben kluisjes en kleedhokjes.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Almere vak V »

Ik zie een paar dingetjes voorbij komen met betrekking tot een honkbalwedstrijd bezoeken.

Allereerst, ik weet niet waar het vandaan komt. Maar de Stubhub app heb ik gewoon op mn telefoon staan. En ik sta nou niet bepaald bekend als een wizzkid. Dus dat moet echt heel simpel geweest zijn. In de Stubhub app kan je aangeven wat voor kaartjes je wil, hoeveel, op welke manier je ze wilt ontvangen en of je de prijzen in- of exclusief bijkomende kosten wilt zien. Ik zou altijd voor dat laatste kiezen.

Wat wel een dingetje is om mee te nemen is dat heel veel sportclubs alleen nog maar electronisch toegang verschaffen tot het stadion. Dat heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Een paar jaar geleden liep je overal met een kaartje of een A4 tje naar binnen. Bij heel veel basketball, hockey- en football wedstrijden is dit al niet meer het geval. Hoe dit bij het honkbal is durf ik niet te zeggen. Probeer dat zoveel mogelijk te mijden. Ik persoonlijk kijk nog liever naar traag groeiend kunstgras dan naar een honkbalwedstrijd. Maar vooruit, dat is voor iedereen verschillend.

Moet je dan niet gaan. Jazeker wel!! Lekker onderuit gaan zitten op de tribune. Geniet van de gemoedelijke sfeer. Kijk je ogen uit wat je er allemaal aan eten kunt krijgen. Hoe ze je als klant in de watten proberen te leggen op allerlei verschillende manieren. Ga gezellig met elkaar zitten kletsen. Rust een beetje uit. Bespreek hetgeen wat je al gedaan hebt. En bespreek hetgeen wat je nog gaat doen. En ohja, tussendoor slaat wellicht iemand tegen een bal aan. Top!!

Zag ook nog dat iemand hier zei dat een honkbalwedstrijd wel 3 uur kan duren. Maak daar maar 4 uur of misschien wel 5 uur van als je een beetje pech hebt. Maar slechts weinigen, zeker in juli, gaan en hele wedstrijd zitten kijken. Ze komen later binnen, gaan eerder naar huis. Gaan rustig ergens een uur zitten eten. Relax!!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

meyem schreef:Wat heel leuk is om te doen, is even gratis kanovaren op de Hudson (20 minuten):
http://www.downtownboathouse.org/free-kayaking/

ze hebben kluisjes en kleedhokjes.
Leuke tip ! Zit vlakbij RIB New York Speedboat, die wij ook gepland hebben staan.
Wie weet als er tijd over is dat we dan nog een kanotochtje mee kunnen pakken... ??
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning 3 dagen New York

Bericht door Kletskous »

Almere vak V schreef:Ik zie een paar dingetjes voorbij komen met betrekking tot een honkbalwedstrijd bezoeken.

Allereerst, ik weet niet waar het vandaan komt. Maar de Stubhub app heb ik gewoon op mn telefoon staan. En ik sta nou niet bepaald bekend als een wizzkid. Dus dat moet echt heel simpel geweest zijn. In de Stubhub app kan je aangeven wat voor kaartjes je wil, hoeveel, op welke manier je ze wilt ontvangen en of je de prijzen in- of exclusief bijkomende kosten wilt zien. Ik zou altijd voor dat laatste kiezen.
Nou, als ik op mijn telefoon naar de App-store ga en Stubhub intyp, krijg ik een app van Viagogo te zien. Is dat dan hetzelfde ??
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer