All About WASHINGTON DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door lost95 »

The National Museum of African American History and Culture mist nog in rijtje gratis museum, inmiddels alweer jaar open en alleen in het weekend moet je nog online kaartjes reserveren (entree is wel gratis) rest van de week kan je tegenwoordig zonder kaartje naar binnen.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Als ik een hotel op loopafstand (ca. 15 minuten) vanaf het Witte Huis zou kiezen, heb ik dan nog de metro nodig of kunnen de belangrijkste voorzieningen allemaal lopend dam gedaan worden ?

Als het hotel nl. in prijs nauwelijks scheelt tov een hotel in Alexandria/Arlington kan ik dat net zo goed doen of niet? Of ontkom ik dan nog niet aan de metro en bijbehorende kosten/reistijd?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Marcopstal »

Bizarre vraag hoor.

Als je dicht bij het witte huis logeert dan kan je inderdaad veel al stappend doen. Alles hangt natuurlijk ook af van hoeveel je wil stappen en wat je allemaal wil gaan bezoeken. In veel gevallen kan het best dus wel wat comfortabeler zijn om ook van de metro o.d. gebruik te gaan maken en voor sommige zaken zal dit misschien ook wel echt aangewezen zijn (alhoewel als je niet op een aantal km's kijkt het wel zonder kan).

De metro nemen van buiten DC zal duurder zijn dan in de stad zelf en de reistijd zal, vrij evident, korter zijn.

Dus: als je een goed hotel vind voor een gelijkaardige prijs, waarom zou je dit niet doen ?????
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door sanook »

Kletskous schreef:Als ik een hotel op loopafstand (ca. 15 minuten) vanaf het Witte Huis zou kiezen, heb ik dan nog de metro nodig of kunnen de belangrijkste voorzieningen allemaal lopend dam gedaan worden ?

Als het hotel nl. in prijs nauwelijks scheelt tov een hotel in Alexandria/Arlington kan ik dat net zo goed doen of niet? Of ontkom ik dan nog niet aan de metro en bijbehorende kosten/reistijd?
Check voor dat hotel vlak bij het Witte Huis wel even of er parkeerkosten bijkomen.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door analogkid »

Wij hadden (via Hotwire) geboekt bij Kimpton Monaco Hotel, op loopafstand van de Mall. Dit hotel stelt gratis fietsen ter beschikking en wij hebben in Washington bijna alles per fiets gedaan. Dat is echt ideaal. Het is allemaal wel te belopen, maar als je de hele mall (van Capitol tot aan Lincoln Memorial) is het een behoorlijk stuk stappen. Wij zijn ook nog de Tidal Basin rond gefietst. Dat doe je lopend niet zo maar.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Marcopstal »

analogkid schreef:Wij zijn ook nog de Tidal Basin rond gefietst. Dat doe je lopend niet zo maar.
De voorbije twee jaar ben ik met een klein groepje naar Dc geweest. We maken dan een wandeling helemaal rondom de National Mall en het Tidal Bassin met ook nog Union Station en The White House. Dat is op een dag zonder enig probleem te doen met de nodige pauze's voor een hapje en een drankje.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door analogkid »

Uiteraard kan het wel, maar niet zo maar. Met de fiets kun je de hele mall en Tidal Basin makkelijk op een dag doen. De volgende dag fiets je dan naar Pentagon / Arlington. Ideaal!
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Dat is ook een leuk idee ja, met de fiets vanaf het hotel.

Maar als het hotel goedkoper is en inderdaad gratis parkeren in een andere wijk, is dit wel aantrekkelijk natuurlijk. Maar als je vervolgens nog veel metrokosten hebt, die je vanuit het centrum wellicht óók hebt, tja...dan levert het je weliswaar geen parkeerkosten maar wél weer meer reistijd op.
Iets om over na te denken, afhankelijk van de hotelprijzen uiteraard.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Dat Kimpton Monaco is wel prijzig zie ik, en dan nog tweepersoons bedden ipv queens.

Ik vind het een lastige hoor, in Washington. Wat is nu een goed hotel voor 2 nachten?

Ik heb nu even dit:
- Capital Hilton, op loopafstand, voor € 347,= met parkeren van $ 60,= p.d. Best duur dus.
- The Best Western Pentagon (en zwembad) voor € 219,= incl. ontbijt en gratis parkeren. Maar is dat wel fijn om met de shuttle naar de metro te gaan? Is dit niet veel tijdsverlies?

Ik zoek eigenlijk dus een hotel met buitenzwembad, een kamer met 2 queen bedden en rond de € 150,=/175,= per nacht. Iets in de wijken Arlington/Alexiandria mag ook, maar dan dichtbij de metro.
Iemand een tip?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Nog een paar opties:

- Comfort Inn Arlington Boulevard (Falls Church) voor € 244,= incl. ontbijt en gratis parkeren. Queens bedden + zwembad.
- Days Inn by Wyndham Alexandria South voor € 217,= incl. hetzelfde als hierboven
- The Virginian Suites, an Ascend Collection Hotel (Arlington) voor € 337,=. Geen ontbijt, maar wel zwembad en ruime kamers en keukentje. Betaald parkeren $ 14,= p.d.

Welke van deze 5 hotels is het meest gunstig gelegen en aan te bevelen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door hemmie »

Is dat buitenzwembad echt zo belangrijk? Volgens mij beperk je je daardoor enorm, en in de praktijk zal er musschien niet eens zo veel tijd zijn om te zwemmen (ik zou persoonlijk in elk geval mij tijd liever besteden aan alles wat de stad zo bijzonder maakt).
Terug in Texas!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Het is geen hard criterium, maar wel iets dat ik in eerste instantie nog meeneem in de zoektocht. Lukt het, dan is het prettig als het er is. Maar of je echt tijd voor hebt kan ik niet goed inschatten, wie weet wel veel te druk en volle dagen om nog tijd over te hebben.

Maar zijn er andere suggesties zonder zwembad, maar wel met ontbijt en goede ligging bij de metro hoor ik dat graag. Een hotel met queensize bedden i.p.v. de standaard tweepersoons bedden (vaak double beds dus kleiner) is wél erg gewenst.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Ing »

Wij zaten in het Holiday Inn Alexandria Carlyle.
Gratis parkeren, ontbijt inclusief, loopafstand metro en een buitenzwembad... Echt een goed hotel en qua locatie ideaal. Wij hebben geboekt via Expedia, voor minder dan 100 dollar per nacht. Kijk eens of dat wat is.

En verder.. Maak gewoon een keuze (met gratis annuleren, kun je het altijd nog wijzigen..) Je zal waarschijnlijk ergens op moeten inleveren (prijs, ontbijt, bedden, zwembad etc). Ik weet dat wij als Nederlanders altijd graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar het moet wel realistisch blijven.
Kletskous schreef:- The Best Western Pentagon (en zwembad) voor € 219,= incl. ontbijt en gratis parkeren. Maar is dat wel fijn om met de shuttle naar de metro te gaan? Is dit niet veel tijdsverlies?
Ik had dit hotel in eerste instantie ook geboekt, maar na reviews las ik dat die shuttle van dat hotel maar max 2x per uur gaat en dat het op de terugweg sowieso niet heel flexibel is. Vaak lang wachten of zelf erachter aan bellen etc. Gezien jouw 'stress-achtige-natuur' rondom de reis en alles, lijkt me dit niet zo'n handige keuze. Kies gewoon voor een hotel op loopafstand van de metro, of rijd met de auto de files van Washington DC in en betaal je scheel aan parkeren.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door knaapje »

Is dit wellicht een idee?

https://www.americanahotel.com/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Ing schreef:Wij zaten in het Holiday Inn Alexandria Carlyle.
Gratis parkeren, ontbijt inclusief, loopafstand metro en een buitenzwembad... Echt een goed hotel en qua locatie ideaal. Wij hebben geboekt via Expedia, voor minder dan 100 dollar per nacht. Kijk eens of dat wat is..


Die heb ik bekeken, ligt inderdaad gunstig naast de metro. Maar voor ons kost deze nu 157,= per nacht exclusief ontbijt. Dus dat vind ik dan wel aan de prijs. Dan heb jij een goede deal gehad. (overigens zie ik op de foto's alleen een binnenzwembad i.p.v. buitenzwembad?)
Sowieso zijn mijn data best duur, heb ik de indruk.
Ing schreef:Kies gewoon voor een hotel op loopafstand van de metro, of rijd met de auto de files van Washington DC in en betaal je scheel aan parkeren.
Ik kijk ook inderdaad naar iets op loopafstand van de metro, maar dat blijkt nogal prijzig te zijn.
Als ik het goed heb gelezen, vind ik de prijzen voor het betalen in een parkeergarage aan The Mall wel meevallen:
- Lots Williard/ Colonials Parking, 1424 F St NW Washington, voor $ 35,= per dag
- l’Enfant Plaza, 420 10th St Washington DC voor $ 21,= per dag.
- Lot 558, The Westory 607 14th St NW Washington voor $ 22,= per dag.

Ik hoop toch wel rond de 200,=/300,= inclusief ontbijt een hotel met queensize bedden te vinden op een goede locatie.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

knaapje schreef:Is dit wellicht een idee?

https://www.americanahotel.com/
Hele goede ligging dit hotel inderdaad, en volgens mij gaan veel forumleden hier ook heen. Heeft alleen helaas geen queensize bedden, hetgeen mijn man toch wel erg op prijs stelt (hij vindt goede nachtrust belangrijk en vorig jaar in hele smalle bedden is hem niet goed bevallen).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door pumi1000 »

Days inn Alexandria south is goed met gratis parkeren en ontbijt. Kost in juli onder de 100 dollar. Parkeren bij de Mall/witte huis.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Kletskous »

Days Inn Alexandria South heb ik ook gevonden, inderdaad € 217,= voor 2 nachten.
Ziet er ook niet verkeerd uit. Hij ligt alleen wat verder weg.

Ik vind nog een andere optie: Comfort Inn Arlington Boulevard (voor € 244,= voor 2 nachten). Deze ligt iets gunstiger t.o.v. de bezienswaardigheden volgens mij.
Is dit iets? Iemand toevallig ervaring hiermee?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door BigJesper »

De DC Circulator bussen zijn tegenwoordig helemaal gratis: https://www.dccirculator.com/free-rides ... efinitely/
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: All About WASHINGTON DC

Bericht door Laredo »

Ik heb de laatste bladzijden van het topic doorgenomen (en jaren geleden de eerste pagina's) en zit nu met een dilemma. Met mijn vrouw kan ik in april 6 dagen weg zonder onze jonge kinderen. Super lief dat dit mogelijk wordt gemaakt door opa en oma. Als Amerikafanaten zouden we het liefste de oversteek maken maar hikken we een beetje aan tegen twee problemen: het tijdsverschil en de jetlag. Zijn er mensen met ervaringen voor een oversteek naar de VS in Washington van een paar dagen? Over NYC zie ik genoeg verhalen maar Washington hoor je toch weinig. Wij zijn al vaak in NY geweest dus dat is niet echt boeiend. Mijn vrouw wil heel graag de attracties in Washington bekijken en shoppen staat ook op ons lijstje. Dat zou toch moeten lukken in 6 dagen - donderdag 23 april heen - maandag 27 april terug (dinsdag 28 april thuis in NL).
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer