To be or not to be ... in Manhattan!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
tomaat85
Amerikakenner

Re: to be or not to be ... in Manhattan!

Berichtdoor tomaat85 » 15 mei 2018, 19:46

Dit topic is al even niet meer actief geweest maar ik gebruik het graag om onze recente AirBnB ervaringen te delen. We hebben 5 nachten in een AirBnB verbleven in Weehawken (NJ). We zijn 2 stellen (50-tigers) en zijn gek op NY. We hebben bij eerdere vakanties in verschillende hotels gezeten (gemiddeld tussen 35th en 48th street) en 4 jaar terug op Brooklyn ook in een AirBnB. Onze huidige AirBnB was de bovenste etage van een "vrijstaand" huis (eigen voordeur achter de hoofdingang) met een riante woonkamer, aparte eetkamer, grote keuken en 2 slaapkamers. Badkamer was er maar 1 en moesten we dus delen. Het reizen naar Manhattan was het snelst met de bus (verschillende bussen en p/p $3,50) en binnen 20 minuten stonden we op de Port Authority. De leukste manier van oversteken was met de Ferry (p/p $9,= of 13,=), alleen dat duurde langer en moesten we verder voor lopen (en 195 traptreden nemen :o ) maar man man man, dat uitzicht :D . Zeker toen we helemaal down-town zijn gegaan, de ferry stopt bijna bij het WTC voor de deur.
We betaalden ongeveer 1000euro voor die 5 nachten. Op de weg heen (voor het inleveren van de huurauto) zijn we bij de Walmart geweest voor wat brood, yoghurt, fruit etc zodat we zelf in eigen tempo konden ontbijten. Alleen dit relaxte opstaan, ieder in eigen tempo, bakkie thee of koffie zetten om vervolgens samen tijdens het ontbijt de dagplanning op te stellen maakt al dat we een hotel in NY niet snel meer zullen kiezen. En als je na een dag hard werken :wink: thuis komt samen nog een drankje doen om de dag af te sluiten verslaat dat wat ons betreft ook elke hotel lobby. Maar goed, dat is wat wij fijn vinden en voor iedereen anders....misschien heeft iemand wat aan onze overwegingen.
Grote Amerika fan

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Berichtdoor meyem » 15 mei 2018, 21:48

Leuk om te lezen, Tomaat... ik krijg er wel weer heimwee van... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Berichtdoor roelb » 15 mei 2018, 22:53

tomaat85 schreef:Alleen dit relaxte opstaan, ieder in eigen tempo, bakkie thee of koffie zetten om vervolgens samen tijdens het ontbijt de dagplanning op te stellen maakt al dat we een hotel in NY niet snel meer zullen kiezen. En als je na een dag hard werken :wink: thuis komt samen nog een drankje doen om de dag af te sluiten verslaat dat wat ons betreft ook elke hotel lobby. Maar goed, dat is wat wij fijn vinden en voor iedereen anders....misschien heeft iemand wat aan onze overwegingen.

Jullie hadden natuurlijk 2 kamers nodig. Dan wordt een goed hotel opeens wel dubbel zo duur en begrijp ik de keuze voor een AirBNB buiten Manhattan helemaal.

Maar wat je beschrijft kan natuurlijk ook prima in een hotel. Wij waren in november voor het laatst in NYC voor een lang weekend. Toevallig net met de marathon, dus inflated prijzen. Uiteindelijk toch nog best een goede deal, voor rond de 200 euro/night het Omni Berkshire place. 5*, grote kamer, decent koelkast (geen minibar), zithoek met fijne fauteuils en een topkwaliteit bed (iets waar ik nogal waarde aan hecht). Voor het ontbijt 's avonds een hangertje aan de deur met de gewenste tijd voor verse jus d'orange, koffie, thee, melk (complimentary) en dan nog een kruisje bij wat bagels, die dan niet kostenloos waren. Maar goed, voor $8 oid per dag hadden wij daar een prima ontbijt aan. Er stond elke dag een volle kar voor de deur met 4 kannen drank, warme bagels, jam, cream cheese, boter, etc.

Dat wijntje 's avonds was ook prima te nuttigen in het erg prettige zithoekje in de kamer. Met een ruime kamer of junior suite komt het natuurlijk al snel in de buurt van zo'n "woonkamer".

Ik heb in NYC al diverse hotels van binnen gezien. Wat ik telkens betaalde is in de afgelopen 10 jaar wel opgelopen van zo'n $140 per nacht tot ca $240 nu. Maar voor dat geld weet ik toch altijd weer een 4* (of de laatste keer zelfs 5*) hotel in midtown te boeken. En over het algemeen heb je dan echt prima kamers, inclusief een zithoekje. Soms wat kleiner, soms wat groter, maar altijd prima.

Dan het originele onderwerp van het topic (ik had hem gemist in februari). Met z'n tweeen vind ik Manhattan toch wel erg prettig. Wij wandelen het meeste, ik pak alleen de subway als het echt nodig is. En het is toch hartstikke fijn om na het theater (dat is toch vaak waar wij voor naar NYC gaan) lekker te kunnen terugwandelen naar je hotel in plaats van weer die kleffe subway in te moeten?

tosca
Amerika-expert

Berichtdoor tosca » 16 mei 2018, 21:56

Wij zijn in de afgelopen jaar ook 6 keer in New York geweest en alleen maar op Manhattan verbleven. Eigenlijk altijd voor een (zeer) goede prijs, waardoor de keuze voor ons gemakkelijk was. Van een 3* hotel voor 70 euro (!!!) per nacht in Chinatown tot het Algonquin via Priceline voor 120 euro per nacht. Kortom, in mijn ogen is er bijna altijd wel een goede deal te scoren! Want het liefst verblijven wij toch wel daar waar alles gebeurt en voornamelijk, zoals Roel zegt dat je gewoon de deur uit kunt lopen en direct op pad kunt zonder een metro of bus te hoeven nemen.

Voor onze volgende trip naar NY (ergens volgend jaar) wil ik zelf graag toch een keer in Brooklyn verblijven, juist om daar de boel te verkennen / wat beter te leren kennen. Maar mijn man wil het liefst toch op Manhattan, zeker omdat we dan ook een kleine van 10/12 maanden bij ons zullen hebben. Ik vermoed dat het dus vanuit gemak toch weer Manhattan wordt, maar Brooklyn blijft wel op mijn verlanglijstje staan.

jess85
Amerikafan

Re: To be or not to be ... in Manhattan!

Berichtdoor jess85 » 20 mei 2018, 11:48

Wij zijn net terug van nyc en washington.
Hebben ook voor hotel gekozen in midtown. Met 3 personen (mijn broer was mee) kwamen we wel op 1500 eur voor 5 nachten. Wel ontbijt incl.
Was een best western dus niet meest sjieke maar locatie enorm goed. Dicht bij central park maar ook makkelijk naar soho of ferry naar brooklyn via 34th street.

Heel handig dus om centrale locatie te hebben, maar wij misten wel beetje de rust s avonds. Maar is zo fijn om hotel buiten te stappen en naar totr, times square, central park, etc te kunnen wandelen. Gewoon dus afweging maken of je wilt buitenwandelen en direct bezienswaardigheden doen te voet of er geen probleem mee hebt dat je steeds metro moet nemen.
Als we tweede keer zouden gaan zouden we wellicht wel liever iets nemen rond chelsea of greenwich omdag het daar wel rustiger is.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/

kimi 2014
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: To be or not to be ... in Manhattan!

Berichtdoor kimi 2014 » 28 mei 2018, 11:44

Hallo,
Mensen die voor het eerst naar NYC gaan vertoeven meestal graag dicht bij het centrum. Begrijp ik ook wel. Maar voor de Diehards onder ons zien het wel anders. Wij kozen al van in het begin voor buiten het centrum van Manhattan te verblijven en na de zesde keer is het niet anders. Harlem vinden wij de geschikte plaats om te verblijven. Wij hebben al voor de zesde keer gelogeerd bij b&b Mont Morris , en zullen dit blijven doen.
Maar ieder zijn keuze....
Afbeelding

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht