Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The Niagara Falls: Amerikaanse of Canadese zijde bezoeken?
The Niagara Falls: Amerikaanse of Canadese zijde bezoeken?
Hallo,
Wij gaan in juli een rondreis maken (4 personen). Alles is al uitgestippeld, alleen twijfelen wij over the falls. Wij rijden vanuit Corning naar de Amerikaanse kant van de Niagara watervallen en blijven daar 2 nachten slapen. Vanuit daar gaan we 2 nachten naar Toronto.
Nu lees ik dat Canadese kant mooier is. We willen graag de skylon tower bezoeken en daar dineren.
Mijn vragen zijn:
Is het te doen om vanuit Corning naar de Canadese kant te rijden en daar te overnachten (2 nachten) en dan naar Toronto door te reizen? Op de dag van aankomst willen we dan ‘s avonds de skylon tower bezoeken.
Of
Toch aan de Amerikaanse zijde te blijven en daar overnachten en ‘s avonds de skylon tower bezoeken en weer terug te keren naar ons hotel bij the Falls in Amerika. Ik weet niet of je gemakkelijk even heen en weer kan rijden?
Alle tips zijn welkom en alvast dank voor je reactie.
Groeten, Ans
Wij gaan in juli een rondreis maken (4 personen). Alles is al uitgestippeld, alleen twijfelen wij over the falls. Wij rijden vanuit Corning naar de Amerikaanse kant van de Niagara watervallen en blijven daar 2 nachten slapen. Vanuit daar gaan we 2 nachten naar Toronto.
Nu lees ik dat Canadese kant mooier is. We willen graag de skylon tower bezoeken en daar dineren.
Mijn vragen zijn:
Is het te doen om vanuit Corning naar de Canadese kant te rijden en daar te overnachten (2 nachten) en dan naar Toronto door te reizen? Op de dag van aankomst willen we dan ‘s avonds de skylon tower bezoeken.
Of
Toch aan de Amerikaanse zijde te blijven en daar overnachten en ‘s avonds de skylon tower bezoeken en weer terug te keren naar ons hotel bij the Falls in Amerika. Ik weet niet of je gemakkelijk even heen en weer kan rijden?
Alle tips zijn welkom en alvast dank voor je reactie.
Groeten, Ans
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: The Niagara Falls: Amerikaanse of Canadese zijde bezoeken?
Met 100% zekerheid, naar de Canadese kant gaan en daar ook logeren. Het is niet dat je zomaar even over en weer kan. Je moet immers steeds door de immigratie, de ene richting de Canadese, de andere richting de Amerikaanse. Dit kan vlot gaan maar het kan evenzo een uurtje duren.
Twee nachten Niagara Falls is overigens relatief veel.
Twee nachten Niagara Falls is overigens relatief veel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hartelijk welkom bij AllesAmerika.
Vanaf Corning (NY) is het een kleine 3 uur rijden naar de Amerikaanse kant van de Niagara watervallen. Als je bijtijds vertrekt kan je daarna de Amerikaanse kant bekijken en in de namiddag de grens overgaan naar Canada en daar in een hotel verbljven. De grensovergang kan je wel wat tijd kosten. Dat is op voorhand niet te zeggen, is ook afhankelijk van de drukte. Reken op circa 1 uur.
De Canadese kant is inderdaad fraaier om te bezoeken, je hebt een beter zicht op de watervallen.
Van onze reis in 2016 heb ik een paar reiservaringen op het internet geplaatst, misschien leuk om te bekijken, klik hier.
Als je van glaskunst houdt en het leuk vindt om een demonstratie glasblazen te zien, is een bezoek aan het glasmuseum in Corning een aanrader.
Website: https://www.cmog.org/
Vanaf Corning (NY) is het een kleine 3 uur rijden naar de Amerikaanse kant van de Niagara watervallen. Als je bijtijds vertrekt kan je daarna de Amerikaanse kant bekijken en in de namiddag de grens overgaan naar Canada en daar in een hotel verbljven. De grensovergang kan je wel wat tijd kosten. Dat is op voorhand niet te zeggen, is ook afhankelijk van de drukte. Reken op circa 1 uur.
De Canadese kant is inderdaad fraaier om te bezoeken, je hebt een beter zicht op de watervallen.
Van onze reis in 2016 heb ik een paar reiservaringen op het internet geplaatst, misschien leuk om te bekijken, klik hier.
Als je van glaskunst houdt en het leuk vindt om een demonstratie glasblazen te zien, is een bezoek aan het glasmuseum in Corning een aanrader.
Website: https://www.cmog.org/
Ja, ook hier geen seconde twijfel. Canadese zijde is mooier en ik zou aan die zijde je hotel nemen. En ik vindt ook 2 Falls nachten teveel. Tenzij je andere plannen hebt dan de Falls zien heb je aan 1 nacht genoeg. In de middag aankomen, inchecken, naar de toren gaan, de falls bij avond zien en dan de volgende ochtend heel vroeg op voor de boot en dan heb je m.i. de falls wel gezien (overweg de journey behind de falls als je de eerste bezoeker kan zijn, dan is het niet druk en heb je als je gelukt hebt ff de lookout voor jezelf). Het geld voor de 2e nacht leg je dan bij de eerste (en enige) nacht voor een kamer met fallsview
Hoe dan ook, veel plezier gewenst
Hoe dan ook, veel plezier gewenst
Grote Amerika fan
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij waren hier in mei 2017 en waren blij dat we het van Canadese kant zagen.
Overigens had ik een "kermisbedoening" verwacht en dat viel reuze mee.
We hadden 2 dagen hier en ook de Riverside Walk vonden we erg mooi.
We zijn ook Skylon Tower op geweest: schitterend uitzicht.
Hier ons verslag: http://www.schoutenjanssen.nl/
Overigens had ik een "kermisbedoening" verwacht en dat viel reuze mee.
We hadden 2 dagen hier en ook de Riverside Walk vonden we erg mooi.
We zijn ook Skylon Tower op geweest: schitterend uitzicht.
Hier ons verslag: http://www.schoutenjanssen.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou dat niet te doen zijn?Ansie65 schreef:Is het te doen om vanuit Corning naar de Canadese kant te rijden en daar te overnachten (2 nachten) en dan naar Toronto door te reizen?
In 2012 kwamen wij van Watkins Glen - dus een vergelijkbare afstand - en toen bezochten we nog Watkins Glen en Letchworth SP voor we naar de Canadese kant den. De volgende dag reden we weer terug naar de VS met een bezoek aan het Amerikaanse deel. Wij vonden 1 nacht daar voldoende. Zie hier en hier voor ons verslag.
Marianne
Ik vond de Canadese zijde één groot toeristencircus.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Canadese kant (voor 1 nacht) is voldoende. Skylon Tower ook gaaf.
Wij hebben in 2016 aan de Canadese kant overnacht. We zijn de dag van aankomst aan het begin van de middag te voet de grens overgestoken om de Amerikaanse kant te bekijken. We wilden graag vanaf de brug de watervallen zien. Het was daar heel rustig en er was ook niemand voor ons bij de USdouane. Terug Canada in hebben we 20 minuten moeten wachten en werd er alleen een snelle blik in ons paspoort geworpen (er stond al een stempel omdat we op Toronto waren gevlogen). Geen file voor ons om met de auto de grens over te steken. We reisden in juli.
Een hotel met uitzicht op de falls is, zoals al werd opgemerkt, een echte aanrader!
Een hotel met uitzicht op de falls is, zoals al werd opgemerkt, een echte aanrader!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Iedereen bedankt voor de tips. Het is de Canadese zijde geworden met 2 overnachtingen. We hopen eind vd middag aan te komen en dan skylon tower te bezoeken en daar te dineren. De volgende ochtend een uitgebreide tour (4 uur) middag even bijkomen en de volgend ochtend vroeg vertrekken richting toronto.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een hele middag uitrusten?
Ik zou toch ook wel tijd inplannen voor de Amerikaanse kant, die is ook de moeite waard.
Marianne
Ik zou toch ook wel tijd inplannen voor de Amerikaanse kant, die is ook de moeite waard.
Marianne
Ha Marianne, we gaan niet de hele middag uitrusten hoor. Dat vinden we zonde van onze tijd. Met onze tour bezichtigen zowel de Amerikaanse als Canadese kant. Ik heb me vergist in de duur vd tour ca 5/6 uur.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier nog een oud topic met exact dezelfde vraag: viewtopic.php?f=9&t=64969
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 5340 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-