Na al veel nuttige informatie gelezen te hebben op dit forum heb ik toch nog wat vragen. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen:)
Op dit moment zou ik onwijs graag een solo citytrip naar New York maken (eind april/begin mei).
Een paar jaar geleden ben ik al is in New York geweest en op dat moment werd ik verliefd op de geweldige stad. Maar nu lijkt het mij erg leuk om in mijn eentje terug te gaan en overal nog is te gaan kijken en dingen te ontdekken. Maar de grote vraag is dan.. heeft iemand ervaring om alleen een citytrip naar NYC te doen? Ik ben op dat moment 22 jaar en helaas door mijn werk gebonden aan schoolvakanties tijdens een citytrip.
En hebben jullie eventueel nog tips voor de volgende vragen:
- Het boeken van een hotel en vlucht apart doen? Zoals via trivago en vliegtickets websites of is het toch handiger om een pakket te boeken?
- Iemand ervaring met hostels? Of jeugdherberg? Misschien zelfs AirBnB al heeft dat niet mijn voorkeur.
- Hoeveel dagen raden jullie aan? Ik zat zelf aan 7 dagen te denken.
- Hoeveel weken/maanden moet je van te voren boeken?
- Welke buurt om te slapen is het meest handig? Ik zat zelf aan upper west side te denken, al leek brooklynn mij ook erg leuk!
Andere leuke tips voor hotspots zijn ook welkom

Op verschillende forums zag ik de tip van de metrokaart al voorbij komen, deze heb ik al genoteerd en ga ik zeker aanschaffen!
De voorpret en alles uitzoeken van zo reis is al erg leuk, laat staan daar weer echt te zijn..
Alvast bedankt!
Gr.