New England tips gevraagd.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

New England tips gevraagd.

Berichtdoor RoyBergen » 08 sep 2017, 14:19

Hoi,
20 juli 2018 vliegen we naar steward new york...9 augustus weer terug.... new england is helemaal onbekend terrein voor ons....we hebben een goed deel reiservaring van andere delen. New York zijn we 3 x geweest dus slaan we nu over... We denken aan catskill mountains, niagara watervallen, toronto, montreal...naar de kust...en dan weer afzakken.
Wat zijn de mooie plekken die we niet moeten missen?
Ben in 1999 al bij de niagara watervallen geweest en vond het nogal comercieel rond daar, maar sinds mn vrouw ze niet gezien heeft, moeten ze er toch bij...
Acadia national park? Beren spotten?
Wat denken jullie ?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: new england tips gevraagd

Berichtdoor Martin & Marianne » 09 sep 2017, 23:54

Wij vonden Acadia een mooi park; dat zou ik zeker proberen mee te nemen. En er zijn veel leuke state parks zoals Watkins Glen.
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag. Wij bezochten ook Boston en de kust.

Marianne

boonens
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor boonens » 10 sep 2017, 02:15

In New England (excl Maine, daar zijn wij niet geweest) waren wij het meest gecharmeerd van het stukje Boston, Cape Cod en de White Mountains (Flume Gorge, Mt Washington, covered bridges etc.). De bekende sights in CT, RI, de Green Mountains / Vermont vonden wij aanzienlijk minder spannend.

Hard Rock Cafe.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor Hard Rock Cafe. » 10 sep 2017, 06:56

Ik durf het bijna niet te schrijven maar aangezien ik uit het verre verleden kom heb ik bij de ANWB winkel een gids over dat gebied gekocht. Zo'n antiek ding maar wel met nuttige en leuke tips. :thumbup: .

CarlaM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor CarlaM » 10 sep 2017, 07:50

Catskills is erg mooi! Als jevanzwemmen houdt dan is zoom flume zeker een leuk dagje. Watkins glen ook zeker de moeite waard om langs te gaan, om langs de waterval te wandelen ben je niet de hele dag kwijt. De rit van daar langs finger lake naar niagara is ook prachtig! Toronto ben ik jaren geleden geweest maar vond het leuke stad, zeker waard om een bezoekje te brengen. Gaan jullie met auto of camper?

dito2003
Amerika-ontdekker

Berichtdoor dito2003 » 10 sep 2017, 10:22

wij zijn in 2013 in New England geweest. Misschien kun je wat tips halen uit ons verslag.
https://gijsentamiraopreis.wordpress.co ... w-england/

Niagara Falls hebben wij op een ander moment gedaan. Staat in het verslag van de staat New York. Niagara Falls is nog steeds erg commercieel. Bussen vol, maar ja je moet het een keer gezien hebben.

Dit voorjaar hebben wij een stukje Ontario gedaan.

Al met al vind ik deze kant van Amerika zeer de moeite waard. Ik heb nog lang niet alles gezien, dus wij gaan nog een keer terug.

dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: New England tips gevraagd.

Berichtdoor dutchie_in_boston » 11 sep 2017, 18:50

Ik woon er nu bijna 30 jaar en ik ben het met boonens eens, ik vind Berkshires, New Hampshire en Maine erg mooi en ben er liever dan in zuid New England. Persoonlijk vind ik Burlington, VT eo. ook ontzettend mooi. Wij zijn geen stadsmensen, we zijn liever in de natuur en op het water. Al jaren delen we onze week tussen Boston en Maine (westen, merengebied) en genieten nog steeds.

Blijf overnachten bij een dumpster in berengebied en je ziet beren. Je ziet ze bijna niet in het wild. Moose spotten vind ik persoonlijk leuker omdat de gebieden waar je ze ziet mooier zijn dan een dumpster op een camping.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 12 sep 2017, 08:20

Hard Rock Cafe. schreef:Ik durf het bijna niet te schrijven maar aangezien ik uit het verre verleden kom heb ik bij de ANWB winkel een gids over dat gebied gekocht. Zo'n antiek ding maar wel met nuttige en leuke tips. :thumbup: .

Goede tip! Wij hebben die gids ook aangeschaft. :oops: Daarnaast hebben wij voor onze reis schaamteloos bijna alles uit de route van Hans en Henriette gekopieerd. Lees hun verslag ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.

Marianne

RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor RoyBergen » 13 sep 2017, 09:24

Ik wil jullie allen bedanken voor de tips. Ik ga het eens even verder uitzoeken. Heb vanmdaag de 2018 randy macnelly besteld.... cape god staat hoog op de lijst.....boston weet ik nog niet....ik vraag me ook af hoe lang ik voor alles uit moet trekken... denk dan aan montreal, acadia...
het lijkt wel een beetje noorwegen trouwens :-)

Marco en Cindy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Berichtdoor Marco en Cindy » 13 sep 2017, 15:42

Inderdaad veel reisverslagen lezen en lang leve het internet. Er is nu zoveel informatie slechts een paar muisklikken verwijderd. Mocht je nog niet genoeg aan informatie hebben: wij vertrekken volgende week naar het gebied rond New England. Start in Boston, langs de kust omhoog, dan de grens over naar Québec, langs verschillende steden in Canada naar de Niagara Falls en via Amish county, Philladelphia en Gettysburg door naar Washington DC.

Ons roadbook staat al online: http://www.marcobos.eu/east-vs-en-canada-2017-roadbook/ En uiteraard kun je ons reisverslag volgende week live volgen.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht