Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis trekkingfan: NY-Boston-Maine-White Mountains-Green Mountains heel graag jullie mening

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
trekkingfan
Amerikafan

Reis trekkingfan: NY-Boston-Maine-White Mountains-Green Mountains heel graag jullie mening

Bericht door trekkingfan »

Ik hoop dat jullie tijd hebben om mij wat tips en jullie mening te geven over mijn reisplannen.
Ik heb er heel lang over gedaan om Niagara Falls eruit te gooien, maar ik vond het echt niet haalbaar...spijtig maar ik denk dat het niet anders kan...

Dus nu ziet het reisschema eruit als volgt :
29 juli : New York - Newport, Rhode Island 300 km 3u30
30 juli : Newport - Boston 260 km 3u
31 juli : Boston - Portland 180 km 2u
1 augustus : Portland - Bar Harbor, Maine 300 km 4u
2 augustus : Acadia National Park
3 augustus : White Mountains 400 km 5u
4 augustus : White Mountains
5 augustus : Green Mountains Stowe 170 km 2u30
6 augustus : Green Mountains Bennington 230 km 2u45
7 augustus : New York 310 km 3u40

Raden jullie mij aan er iets uit te halen dat niet de moeite is, of moet ik ergens meer tijd besteden ?
Elke reis die ik naar de USA gepland heb, zit ik vlug aan duizenden kilometers te veel en ik weet nooit wat eruit te laten...dus graag hulp en raad of deze versie haalbaar is.
Ik heb nog niets gereserveerd buiten een Air B&B in Manhattan voor 8 nachten, maar dat is afzonderlijk van deze reis.
Met grote dankbaarheid voor elke reactie !!!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis trekkingfan: NY-Boston-Maine-White Mountains-Green Mountains heel graag jullie mening

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij goed te doen zo, en inderdaad; Niagara Falls erbij zal wat veel worden.
Voor het stuk tussen 31 juli en 6 augustus zou je eens naar ons 2012-verslag kunnen kijken.

Marianne
trekkingfan
Amerikafan

Re: Reis trekkingfan: NY-Boston-Maine-White Mountains-Green Mountains heel graag jullie mening

Bedankt Marianne voor je reactie en ik ga zeker naar jullie verslag kijken, thanks om het te delen !

Helaas ben ik nog altijd aan het twijfelen of ik niet naar de Niagara moet als ik de posts van de anderen lees en zie hoeveel km zij doen...

Ik denk alleen maar dat de Niagara Falls veel te toeristisch zijn en dat Maine en Vermont meer het echte Amerika zijn...maar de twijfel blijft...is Acadia National Park echt de moeite ?

Bij de voorbereiding ben ik ook wel geschrokken over de dure hotels en ook tol te betalen op heel veel wegen daar ? Een groot verschil met Tennessee, Texas en Louisiana vorig jaar...nergens tol gehad...

Ik lees nu zoveel mogelijk reisverslagen om een definitieve beslissing over mijn route te nemen maar alle hulp bij zo'n twijfelaar als ik is welkom ! Gelukkig heb ik die B&B in Manhattan al want al de rest moet ik nog zoeken...
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Mooie trip hoor! Als het mogelijk is zou misschien Boston wat meer tijd verdienen. Ik zou de Niagara Falls ook niet meenemen.
Ze zijn de moeite waard, maar dan wordt het erg veel rijden in korte tijd ben ik bang.
Acadia National Park vond ik de moeite waard, je kunt een mooie route langs de kust nemen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is een dag minder NY geen optie? Dan wordt het opnemen van de Falls al een stuk realistischer.
Of je besteedt minder tijd aan de Green Mountains. Ik vond het in de herfst heel mooi, maar in de zomer zal het wat minder zijn lijkt mij. Wat waren je plannen daar? 5 En 6 augustus zijn misschien te combineren?

Marianne
trekkingfan
Amerikafan

Bedankt Kokopelli voor je mening, misschien Green Mountains een dag minder ten voordele van Boston of toch nog altijd Niagara proberen.

Een dag minder NY gaat niet, ik ga met mijn dochter een bezoek brengen aan mijn zoon die stage loopt in NY. We zijn er van 22 juli tot 28 juli, eigenlijk te lang want we hebben er al eerder alles gezien, ik wilde zien hoe mijn zoon woont en werkt in Manhattan, wat we gaan doen in die week bekijk ik later nog aan de hand van andere topics. Maar de zoon kan niet vroeger weg, ik hoop dat hij van zijn bedrijf al in het weekend van 29/7 mag vertrekken, hij durft dat nu nog niet vragen maar anders ga ik zeker in de problemen komen met mijn route. Dus ik dacht hotels te boeken die ik nog kan annuleren...

Marianne, ik heb er de Green Mountains bij genomen omdat het mij wel mooi leek in al de reisverslagen, de plannen waren Stowe en Moss Glenn Falls, Ben & Jerry maar ik las nu ergens dat de fabriek in het weekend toch gesloten is, de scenic route Stowe-Bennington, de Vermont country store in Weston en de Henry Bridge...dus inderdaad goede tip om die 2 dagen samen te voegen. Probleem is dat ik dan bij de Niagara Falls ook niet kan vermijden dat ik er in het weekend zou zijn, zelfs ook als ik de route omdraai en dat lijkt mij daar dan veel te druk.

Mijn verstand zegt dat ik de Niagara Falls eruit moet laten, dus ik ga me concentreren op iets rustiger in Boston en misschien de Green Mountains vlugger doorrijden.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik denk dat je hartstikke gelijk hebt. Ik zou, hoe mooi ook, Niagara Falls uit de route laten. Volgens mij is je planning al helemaal prima zo. En dan heb je gelijk net als waij na de eerste keer in 2010 gelijk een goede reden om nog een keer terug te gaan :clap:

Acadia is wel echt de moeite waard. Niet voor niks een van de meest bezochte NP's van de US.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer