Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Krista1981: New York - Nashville

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Krista1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Krista1981: New York - Nashville

Bericht door Krista1981 »

Hallo allemaal,

Ons plan is om vanaf 25 september t/m 6 oktober van New York naar Nashville in Tennessee te rijden.
Route:
25-9 Amsterdam - New York
26-9 New York
27-9 New York - Lancaster
28-9 Lancaster - Gettysburg - Washington
29-9 Washington - Williamsburg (Virginia)
30-9 Williamsburg - Charlottesville - Roanoke
1-10 Roanoke - Great Smoky Mountains
2-10 Great Smoky Mountains
3-10 Great Smoky Mountains - Nashville
4-10 Nashville
5-10 Nashville
6-10 Nashville - Amsterdam

Denken jullie dat dit goed te doen is of zijn de afstanden te groot? Dit is onze eerst keer naar Amerika dus heb geen idee wat goed is of niet.
Ik hoor graag jullie ideeen of reacties.
mtl
Amerika-expert

Re: Reis New York - Nashville

Bericht door mtl »

Voor Washington heb je wel heel weinig tijd gemaakt.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Misschien handig als je erbij vertelt wat je plannen zijn, zodat we begrijpen waarom je de route zo gemaakt hebt?
Inderdaad is er voor Washington geen of weinig tijd. Het hoeft niet erg te zijn als je er bewust voor kiest om maar een ochtend of een middag in Washington te zijn, maar als je vervolgens naar Williamsburg rijdt neem ik aan dat je daar ook nog iets wilt doen of zien? Ga je naar Williamsburg voor het koloniale historische park? Of wilde je naar pretpark Bush Gardens? In beide gevallen lijkt me de tijd daar ook kort als het die dag nog gecombineerd moet worden met Washington.
Krista1981
Amerika-ontdekker

We twijfelen ook nog over de laatste paar dagen, om toch misschien een dag minder voor Nashville te plannen en deze ergens tussen te zetten.
Wilden inderdaad naar Williamsburg voor de koloniale stad, twijfelen ook nog over Charlotsville of hier wel voldoende te doen is.
De reden is dat we de reis zo hebben gepland is, we willen graag New York zien, de Amish,
wat over de Amerikaanse geschiedenis (burgeroorlog) en naar de countrystad Nashville, maar misschien is de reis wel te vol gepland?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je reis is propvol gepland :D
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Krista1981 schreef:We twijfelen ook nog over de laatste paar dagen, om toch misschien een dag minder voor Nashville te plannen en deze ergens tussen te zetten.
Ja je reis is misschien "iets te vol" maar als Nashville fan wil ik je adviseren dit niet te doen! Ga je spijt van krijgen als je hier een dag weg haalt.

Wij zijn afgelopen zomer ook van NY (eigenlijk van Boston) naar Nashville gereden en hadden het volgende schema;

Dag 1 Boston-NY
Dag 2 NY - Philly (hele dag in het ziekenhuis doorgebracht in NY )
Dag 3 Philly- Washington
Dag 4 Washington
Dag 5 Washington - Roanoke (ochtend in Washington)
Dag 6 Roanoke - Asheville
Dag 7 Asheville - Nashville ( Door GSM. Het regende de hele dag, dus besloten meteen door te rijden naar Nashville)
Dag 8 Nashville (dagdeel in ziekenhuis met zoonlief)
Dag 9 Nashville
Dag 10 Nashville - Las Vegas

Dit was al een druk en vol schema. En zoals je ziet hebben wij Amish Country overgeslagen en ook Williamsburg hebben wij er bewust uitgelaten. Aan de andere kant was die volle dag in Washington TOP. Ook hier had ik graag wat langer gebleven.

Het blijft keuzes maken tijdens zo'n reis. Ik kan je wel zeggen dat er zo ontzettend veel te zien is, dat je hoe dan ook zult genieten. En Nashville...... tja dat heeft definitief onze harten gestolen.
Krista1981
Amerika-ontdekker

Hallo Patricia,

Van Ashville naar Nashville door de Great Smoky Mountains, is dat niet jammer om zo door te rijden?
We zijn ook grote country fans en de reis is eigenlijk mee begonnen dat we een keer naar Nashville willen.
Maar tevens wilden we dan ook graag New York wel zien, vandaar daar ons beginpunt.
We vinden het erg lastig om een goeie reisplanning te maken.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je geeft aan graag New York te willen zien, maar zie ik het goed dat het daar maar 1 dag hebt? Ik ben er zelf nog niet geweest, misschien later dit jaar, maar 1 dag lijkt me wel heel kort voor zo'n grote stad.
Ik zou het persoonlijk ook zonde vinden om zo kort in Washington te hebben, ik vond onze 3,5 dag daar algeen overbodige luxe. Je kunt in 1 dag misschien wel aardig de highlights doen, maar niet in een paar uurtjes.
Terug in Texas!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Krista1981: New York - Nashville

Bericht door Hinko »

1 dag New York is heel mager hoor.
Als je en New York wilt zien en Nashville zou ik vanaf New York naar Nashville vliegen.
Ik weet niet hoe de herfstkleuren in de Great Smoky Mountains begin oktober al zijn. Wellicht iets te vroeg?
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Als ik zie wat in eerste instantie jullie uitgangspunt was, zou ik het een en ander schrappen en bijvoorbeeld zo doen:

dag 1: vlucht naar New York
dag 2: New York
dag 3: New York
dag 4: New York
dag 5: New York- Gettysburg
dag 6: Gettysburg- Williamsburg ( wel op tijd gaan rijden)
dag 7: Williamsburg- great smokey mountains
dag 8: Great smokey mountains
dag 9: Great Smokey Mountains- Nashville
dag 10: Nashville
dag 11: Nashville
dag 12: Nashville- huis

Eventueel kun je natuurlijk een dag minder New York doen als het je dat liever wilt, en bij Great Smokey Mountains of Williamsburg zetten ( daar kun je naast Colonial Williamsburg ook nog naar Jamestown en Yorktown voor het geschiedenis element)

De reis blijft natuurlijk vol, maar volgens mij wel beter te doen.
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Krista1981 schreef:Hallo Patricia,

Van Ashville naar Nashville door de Great Smoky Mountains, is dat niet jammer om zo door te rijden?
We zijn ook grote country fans en de reis is eigenlijk mee begonnen dat we een keer naar Nashville willen.
Wij waren in 2011 ook al 2 dagen in the Smokies geweest. Afgelopen jaar viel het met bakken uit de hemel toen we aankwamen in the Smokies. Dat gecombineerd met een zoon die in NY zijn arm had gebroken en dus niet mocht paardrijden (stond op ons to do lijstje voor die dag) heeft ons doen besluiten om meteen in 1 streep door te rijden naar Nashville. Een keuze gemaakt omdat de omstandigheden er om vroegen en voor ons nu niet zo erg. We gaan zeker te weten nog een keer terug naar Tennessee en dan krijgen de Smokies weer alle aandacht van ons. Dat verdienen ze :?:

Omdat we dus veel eerder in Nashville waren hebben we heerlijk een paar uur extra in de shoppingmall bij the Opry rond kunnen hangen. Veel beter dan nat regenen :D
Krista1981
Amerika-ontdekker

butterfly schreef:Als ik zie wat in eerste instantie jullie uitgangspunt was, zou ik het een en ander schrappen en bijvoorbeeld zo doen:

dag 7: Williamsburg- great smokey mountains
Van Williamsburg naar Smoky Mountains is dat niet te ver om in 1 dag te rijden?
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Daar heb je inderdaad gelijk in, foutje van mij. Dat is inderdaad volgens google maps wel 7,5 uur. Zonder stops dus. Wij reden destijds ook van Pigeon Forge naar virginia beach met een tussenstop in Bedford.
Krista1981
Amerika-ontdekker

We hebben besloten om eerst 3 dagen naar New York te gaan en daarna naar Nashville te vliegen.
Om vanuit Nashville een auto te huren en de omgeving te verkennen, iemand nog tips daarvoor?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer