Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2de keer New York: veilige buurt?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

2de keer New York: veilige buurt?

Bericht door Ragjee »

Hey allemaal!

Ik ga voor de 2de maal naar New York in mei 2017. Deze keer zou ik graag willen overnachten in een kamer via AirBnB om de prijs wat te bedrukken. Ik kwam vaak op plekken uit in Astoria, Queens en Williamsburg, Brooklyn als ook dieper in Brooklyn. Ook In Harlem zijn er goedkopere dingen te vinden/ Zijn dit veilige buurten?
Ik probeer er steeds op te letten dat er een metro in de buurt is om toch snel in Manhattan te zijn.

Als er nog tips zijn, altijd welkom!
De grote sightseeing dingen hebben we reeds gedaan bij ons eerste bezoek met een New York Pass. Sindsdien de microbe te pakken en minder als een jaar verder, gaan we ons tweede reisje richting NYC boeken! :)

Ragjee
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 2de keer New York: veilige buurt?

Bericht door Marcopstal »

Soms is de ene straat veilig en de volgende niet meer. Dat is heel moeilijk te zeggen. De buurt Long Island City Queens is nu bvb hip met diverse interessante hotels. Ik sprak een paar jaar terug met een lokale bewoner en die vertelde me dat jaren voordien het een probleembuurt was met veel drugs.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker

Bericht door Sparkling Pointe »

Ik denk dat de plekken die je noemt veilg genoeg zijn om te overnachten mits je je normaal en onopvallend gedraagd.
Alleen Harlem zou ik overslaan ondanks de positieve berichten van de afgelopen jaren.
In Williamsburg zijn we in september geweest en we vonden het een aardige volkswijk met kroegjes en hippie achtige winkeltjes op Bedford Ave, moet je van houden.
Denk ook eens aan Hoboken, een nette en rustige wijk met vervoer richting Manhatten dmv de Path trein.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Vorige week in dit hotel in LIC geslapen.
Prima allemaal hoor. Veel bouwprojecten in de buurt daar. Begint een beetje op mini Manhattan te lijken door de vele geplande hoogbouw.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij gaan begin april 5 nachten naar NYC. Wij zijn met 3 volwassenen en omdat het allemaal nogal aan de prijs is en we toch graag iets meer ruimte willen, zijn wij terecht gekomen bij dit appartementje in Brooklyn: https://www.vrbo.com/3778086ha# Goede ligging t.o.v. openbaar vervoer, de eigenaren wonen in hetzelfde pand (een ouder echtpaar) en de communicatie en prijs zijn prima. Misschien iets voor jullie?
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Dank je wel voor de fijne reacties en tips! We hebben deze week geboekt :D Ben best tevreden al zeg ik het zelf.
Vluchten voor 395 p.p. gevonden vanaf Schiphol met een tussenstop in Londen retour en we hebben deze AirBnB genomen na contact met verschillende verhuurders en wikken en wegen:
https://www.airbnb.be/rooms/776500?wl_s ... &infants=0

Kwam in een totaal op 640 p.p. voor 6 dagen NYC in het Hemelvaart-weekend! :)
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Vergeet niet om straks je ervaring met ons te delen!
Veel plezier met de voorbereiding :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer