Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York City Pass: ervaringen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Angeli77
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

New York City Pass: ervaringen?

Bericht door Angeli77 »

We gaan in juni voor het eerst naar New York voor 8 dagen. Om wat voordeel te hebben in toegangsprijs, zitten we te kijken naar de NY city pass. Dit is de uitgeklede versie van de NY pass. Bij deze krijg je voor €116 toegang tot 6 toppers, zoals empire st, Totr, 9/11 memorial, musea.
Ipv de 80+ bij de NY pass die dan ook een stuk duurder is, maar waar veel bij zit wat we toch niet gaan gebruiken of zelfstandig willen doen.

Iemand ervaring hiermee?
Online bestellen, voucher uitprinten en bij de 1e attractie inwisselen voor ticket boekje?
Of aankopen rechtstreeks bij 1e attractie?
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: New York City Pass: ervaringen?

Bericht door Moniquemichiel »

Hebben wij gehad.
Was echt super. We hadden een week en hebben veel aan de kaart gehad.We hebben hem al in Nederland besteld en laten bezorgen.

groetjes,
Monique
Gijsje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gijsje »

Ondanks dat er op het forum al best een en ander te vinden is over deze pas, komen er toch nog regelmatig vragen voorbij.

Zelf heb ik ook overwogen deze pas te nemen tijdens mijn eerste bezoek, maar uiteindelijk niet gedaan om ongebonden te blijven. Over twee weken ga ik terug naar NY maar heb de pas wederom niet overwogen.
Het is afhankelijk welke keuzes je maakt of deze pas voordeel opleverd aangezien er kanttekeningen te maken zijn bij de entree tarieven van de verschillende attracties. Veel musea bijvoorbeeld, hebben geen verplichte entree gelden maar mogen wel vrije giften vragen met een richtlijn van een gebruikelijke entree prijs. Ik zal ze hier onder eens toelichten.

Volgens de City Pass kun je de volgende activiteiten doen met bijbehorende entree gelden:

1 The Empire State Building Experience - $ 34

2 American Museum of Natural History - vrije gift +- $ 0 - $ 27

3 The Metropolitan Museum of Art - vrije gift +- $ 0 - $ 25

4 Top of the Rock Observation Deck / - $ 34-49 (afhankelijk of je gebruik maakt van 2e bezoek)
Of Guggenheim Museum - $ 25

5 Statue of Liberty & Ellis Island / - $ 18
Of Circle Line Sightseeing Cruises - $ 29-38 (afhankelijk welke cruise je maakt)

6 9/11 Memorial & Museum - $ 0 - 24 (memorial gratis, museum dinsdag na 16.00 gratis)
Of Intrepid Sea, Air & Space Museum - $ 26

Nu zullen er weinig mensen zijn die geen entree willen betalen voor de diverse musea, maar het kan dus wel. Dit maakt dat het voordeel van deze pas nogal kan verschillen. Afhankelijk van de gemaakte keuzes, In het duurste geval kosten al deze dan activiteiten bij elkaar $ 199,- en bespaar je zo'n $ 80,- In het gunstigste geval, en als je een beetje brutaal bent, betaal je voor deze activiteiten los $ 77,-

Je ziet het dus, de pas kan voordeel opleveren maar met sommige keuzes kan hij zelfs duurder uitvallen dan wanneer je de activiteiten los bezoekt.
Kies je voor gemak en vind je het vervelend om aan een kassa minder te betalen dan gebruikelijk, dan is een pas een goede uitkomst. Kies je voordelig (als een echte Nederlander :eh: ) dan kun je per persoon zo'n $40 dollar besparen door de pas niet te kopen en een keer extra uiteten te gaan :wink: .
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik overweeg ook om deze pas aan te schaffen voor onze 5 dagen New York.
Wat ik me daarbij nog wel afvraag:
- moet die 2e x TOTR op dezelfde dag als het eerste bezoek?
- zit in de genoemde attracties overal het maximale pakket inbegrepen? Dus mag je bij het vrijheidsbeeld bijvoorbeeld ook in de kroon?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik meen dat de 2e ToTR inderdaad op dezelfde dag moet ...

Wat die vrijwillige bijdrage voor sommige musea betreft, met de NY pass krijgen ze het volle pond (heb ik destijds nagevraagd bij het AMNH).

Advies voor degenen die het kunnen betalen (en zo niet, dan kun je je wsl ook geen trip NYC veroorloven ...), betaal zoveel mogelijk het aangeraden bedrag ... het kost enorm veel geld om zo'n museum op kwaliteit te houden ....
Mensen die er wonen en vaak gaan, betalen liefst niet elke keer het volle pond, begrijpelijk ..

(ik ben ook een zuinige Hollander, maar hier bespaar ik niet op ... dan liever een meer budget hotel en betalen voor dingen die het waard zijn .... :angel5: ).

Daarentegen: het is betalen wat je wilt, en er kijkt je niemand vuil aan als je maar 5$ geeft .... (er zijn wel altijd tijdelijke exhibities, en daar kun je dan geloof ik niet in ... weet ik niet zeker ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

moon29 schreef: Dus mag je bij het vrijheidsbeeld bijvoorbeeld ook in de kroon?
Nope! Op deze site staat precies wat er bij welke bezienswaardigheid zit inbegrepen:
Groetjes,
Daniel
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Je kunt met geen enkele toeristenpas zomaar naar de kroon .... dat moet je direct bij de eigen site boeken, en meestal ver van tevoren, want het boekt snel vol.

Kost overigens maar een paar dollar bovenop een gewoon kaartje:
https://www.statuecruises.com/#/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wellicht kijk ik niet goed, maar ik kan op die website niet een ticket vinden (van slechts een paar dollar) voor alleen bezoek van de kroon (in aanvulling dus op de NY City Pass).

Daarnaast de vraag: is het de moeite waard om de vele trappen op te klimmen en de kroon te bezoeken?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nee .... ik bedoelde in vergelijking tot een kaartje bij de eigen site ... niet via de pas ... daarmee kun je volgens mij ook niet van tevoren een gewone plek reserveren, maar moet je ter plekke naar de kassa ...

kortom: met de NY pass GEEN toegang tot de kroon ....

is het de moeite waard? Ik vond van wel ... sommigen vinden van niet .... wat jij gaat vinden ... dat is moeilijk voor een ander te voorspellen ....

in mijn eerste blog doe ik verhaal van onze trip naar de kroon ....
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ook al doe je niet genoeg dingen om je voordeel te doen, ik vind dat de zelfs bij een kleine meerprijs het z'n geld meer dan waard is omdat je vaak de wachtrij kan overslaan. Ik weet niet of dat vandaag nog steeds zo is, maar toen ik hem de laatste keer aankocht was het wel zo. Dat heeft me die vakantie toch een paar uur wachtrij-staan bespaard. Daar betaal ik graag iets extra voor.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Weten jullie hoe het gaat als ik met deze City Pass de Landmark Cruise wil doen van City Line Sightseeing Cruises?
Wat ik ervan kan vinden is dat je alleen online voor een datum/tijd kunt reserveren als je online een los ticket boekt, en dus niet met de kaart. Met de kaart moet je er 45 minuten voor vertrek zijn. Maar ben ik dan gegarandeerd van een plaats? Of kan het ook zijn dat ik dan niet mee kan op de cruise?

Ik vind ook erg wisselende berichten over ESB via de kaart, de ene zegt dat je toch nog in de rij moet voor een (echt) kaartje en de ander zegt dat je de ticket rij niet in hoeft. Wie heeft onlangs ervaring ermee?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

En bij TOTR moet je daar dan ook eerst langs om een tijdslot te kiezen op zon automaat en later terug komen?
Annema1972
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Annema1972 »

Gijsje schreef:Ondanks dat er op het forum al best een en ander te vinden is over deze pas, komen er toch nog regelmatig vragen voorbij.
.
Dat komt omdat nieuwe reizigers graag up-to-date informatie willen, ik las bijvoorbeeld op Tripadvisor dat er in september 2016 nog behoorlijk slechte ervaringen gedeeld werden, dus je vraagt je dan af wat klopt daarvan? Is de acceptatie voor toegang veranderd?
Vandaar dat zulke vragen steeds terugkomen, ik zelf ben ook flink aan het uitzoeken welke pas het beste bij ons past, aangezien de NY pass toch echt errug duur is, en ik niet verwacht dat we veel met groeps walking tours gaan doen, en er ook veel musea gratis te zien zijn, of er via deals ook kortingen gelden.

Ik verwacht een stuk of 5-6 dure attracties te doen en daarnaast gewoon lekker wandelen, hapjes eten, terrasje pakken, fietsen, shoppen, uitgaan.
Deze laatste dingen daar heb je helemaal geen pas voor nodig die je een rib uit je lijf kost. Daarom lijkt de Explorer pas of de City-pas ook een stuk beter voor onze doelen.
NY-City here we come
Annema1972
Amerika-ontdekker

moon29 schreef:En bij TOTR moet je daar dan ook eerst langs om een tijdslot te kiezen op zon automaat en later terug komen?
Ik heb met ze gechat hierover, maar als je een timed ticket regelt dan kun je wel de volgende dag(en) de rij overslaan!
NY-City here we come
Annema1972
Amerika-ontdekker

moon29 schreef:Weten jullie hoe het gaat als ik met deze City Pass de Landmark Cruise wil doen van City Line Sightseeing Cruises?
Wat ik ervan kan vinden is dat je alleen online voor een datum/tijd kunt reserveren als je online een los ticket boekt, en dus niet met de kaart. Met de kaart moet je er 45 minuten voor vertrek zijn. Maar ben ik dan gegarandeerd van een plaats? Of kan het ook zijn dat ik dan niet mee kan op de cruise?

Ik vind ook erg wisselende berichten over ESB via de kaart, de ene zegt dat je toch nog in de rij moet voor een (echt) kaartje en de ander zegt dat je de ticket rij niet in hoeft. Wie heeft onlangs ervaring ermee?
Vanwege allemaal wisselende berichten ben ik gisteren met oa Circle Line Cruises gaan chatten en heb ik ESB en TOTR gemaild, kreeg vlot antwoorden en uitleg.
NY-City here we come
Annema1972
Amerika-ontdekker

headhunterke schreef:Ook al doe je niet genoeg dingen om je voordeel te doen, ik vind dat de zelfs bij een kleine meerprijs het z'n geld meer dan waard is omdat je vaak de wachtrij kan overslaan. Ik weet niet of dat vandaag nog steeds zo is, maar toen ik hem de laatste keer aankocht was het wel zo. Dat heeft me die vakantie toch een paar uur wachtrij-staan bespaard. Daar betaal ik graag iets extra voor.
Dat is nu volgens TOTR en ESB (info via e-mail) niet meer zo, je moet gewoon in de rij, bij ESB kun je wel zien hoe lang te estimated waiting time is. Word elke 2 minuten geupdate. Bij TOTR kun je met je pas een ticket halen (in de rij) of wachten op een rustiger moment om een timed ticket te halen voor een gunstigere tijd voor een andere dag, dan kun je de rij overslaan.
NY-City here we come
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Nou ik heb beide van de week gedaan en er was bij TOTR een aparte rij voor City pass houders en die ging vele malen sneller dan de rij voor 'normale' kaartjes. Bij ESB moet je inderdaad in de rij, maar niet voor kaartjes. Ze scheuren gewoon het kaartje uit je City Pass boekje, dus je staat alleen in de rij bij de lift, Bij beide attracties kost het je dus zeker minder tijd als je een City Pass hebt.
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Een andere optie is om je kaartjes gewoon al van te voren online te kopen. Dan hoef je daarvoor ook niet meer in de rij.
Ik heb daarvoor gekozen, omdat ik dan de Circle Line Harbor Lights cruise kan reserveren. Ik had navraag bij hen gedaan en met de NYCP kun je geen reservering maken voor de Circle Line Sightseeing Tour. Dus dan kan het zijn dat je er staat en er geen plaats meer is.
Daarnaast wilden wij ook de hop-on-hop off van Big Bus en als je die twee in combi koopt op de Circle Line website dan ben je flink voordeliger uit.
Bij ons was het ook nog eens zo dat wij geen interesse hebben in het Metropolitan Museum of Art.
Dit opgeteld zoek ik losse combi's waardoor ik voor ons zeker niet duurder uit ben en kan reserveren of een tijdslot kan kiezen voor bijvoorbeeld TOTR.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer