Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis K. Ottink: rondreis Noord/Oost Amerika.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
K. Ottink
Amerika-ontdekker

Reis K. Ottink: rondreis Noord/Oost Amerika.

Bericht door K. Ottink »

Hoi, hoi,

Wij zijn van plan om in het najaar van 2017 een rondreis te maken van NY richting Miami. In 2010 hebben we de Westkust bezocht en heb ik ontzettend veel aan jullie tips en trucs gehad, vandaar weer een nieuwe blog. Ben voor deze reis nog erg zoekende namelijk! Wil natuurlijk weer veel te veel zien in korte tijd.

We zitten te denken aan een rondreis van circa drie weken. Ideeën zijn:
Ney York, zeker drie volle dagen
Washinton, twee dagen voldoende?
Miami
Key West

Twijfel over:
Nog wat natuur mee pakken in de buurt van New York?
Boston, moeite waard?
Cape Cod, moeite waard?
Orlando, we willen niet naar de pretparken, zijn er andere bezienwaardigheden?

Tips over plaatsen in de buurt van Miami en Key West?
Idee is om met de trein/bus van NY naar Washington etc te reizen en dan een binnenlandse vlucht te boeken naar beneden. Het laatste deel van de reis willen we dan met een huurauto doen.
Waar kunnen we de heenweg het beste (en goedkoopste) op vliegen?
En van waaruit (NY, Washington, ...) de binnenlandse vlucht naar beneden, naar Orlando, Miami of ...??

Kortom nog behoorlijk wat open eindjes ....
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis K. Ottink: rondreis Noord/Oost Amerika.

Bericht door Duklo »

Hele leuke plannen :thumbup:

Er zullen zeer zeker heel veel tips & trics volgen de komende tijd. Mijn eerste tips;

Boston leek ons ook zeer interessant alleen zijn wij daar niet aan toe gekomen afgelopen vakantie. Cape Cod had ik graag bezocht. Je hoort er hele enthousiaste verhalen over. Maar ja, ook wij moesten keuzes maken :D

Sla zeer zeker ook Philadelphia niet over. Wij vonden het erg interessant om iets meer over het ontstaan van de Verenigde Saten te leren en ook daadwerkelijk in het gebouw te staan waar de Declaration of Independence is getekend.

Voor Washington zou ik minimaal 3 dagen inplannen. Zo veel interessants te zien daar en vergeet ook zeer zeker niet om een bezoekje aan de Panda's te brengen !

Tja en dan een binnenlandse vlucht nemen naar Florida en daar verder. Ik weet niet of ik dat zou doen. Je zou eens kunnen overwegen of langs de kust, via / door de Carolina's een optie is. Oké je hebt dan drop-off kosten voor je auto, maar een binnenlandse vlucht kost ook een paar centjes.

Tot zover mijn eerste gedachten :D Andere leden zullen vast ook de nodige input gaan geven en ik weet zeker dat er een hele mooie rondreis uit gaat komen. Have fun met de voorbereidingen :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in het najaar gaat is het wel mooi om iets van de Fall Foliage te zien. Ik denk dat je met drie weken alleen al voor het noordoosten tijd tekort gaat komen, zeker als je NY en Washington wilt bezoeken want dat kost je al een week.
Kijk eens in ons 20012-verslag voor het noordoosten in september/oktober.

Marianne
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik zou inderdaad ook 2 vakanties uittrekken voor het Noordoosten en Florida. In beide gebieden is genoeg te zien/doen voor ieder 3 weken vakantie. Als je de steden wilt bezoeken die je noemt zou ik zeker minimaal 3 dagen uittrekken voor NYC. Dan kun je alleen de absolute hoogtepunten zien, er is genoeg te zien voor 2 of 3 weken alleen al! Washington zou ik ook zeker minimaal 2 dagen voor uitrekken, of misschien 3. Boston is een leuke en mooie stad. Maar in een dag kun je een prima indruk krijgen. Verder is er in het Noordoosten ook veel natuur te zien, zoals White Mountains, Adirondack Mountains, Acadia NP, Cape Cod, Finger Lakes. Zeker in de tijd dat jij er bent is het mooi met Fall Foliage (maar misschien wel iets minder mooi weer).

Wij zijn inmiddels 3 keer op vakantie geweest in Florida en het blijft leuk. Als je een rondreis wilt maken, dan ben je al gauw een week of 3 kwijt. Als je alleen Miami en de Keys wilt zien, kom je in een week een heel eind. Maar als je Gulf Coast, Orlando, St. Augustine/Daytona/KSC er bij wilt doen, heb je wel een week of 3 nodig.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
K. Ottink
Amerika-ontdekker

Bericht door K. Ottink »

Goedemorgen,

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal nog eens flink gaan puzzelen en ... keuzes gaan maken.
Blijft altijd een uitdaging om zo'n reis te plannen :-)

Ook ga ik nog een aantal reisverslagen doornemen!
K. Ottink
Amerika-ontdekker

Bericht door K. Ottink »

Dag,

we gaan toch van boven naar onder. Heb twee opties uitgewerkt. Weet dat ik keuzes moet maken maar willen toch beide doen. Weet alleen nog niet goed of we met binnenlandse vlucht doen of dat we toch gaan rijden. Tips?? Of andere opties??

Optie 1
4 nachten New York (hier gelijk auto uren)
2 nachten Ithaca
2 of 3 nachten Langaster
3 nachten Washington
(Vliegen naar Orlando)
1 nacht Orlando (of gelijk door naar Sarasota)
2 nachten Sarasota
3 nachten Marco Island (vanuit hier dagje naar Naples en Everglades)
2 nachten Key West
2 nachten Miami Beach

of
Optie 2
4 nachten New York (trein naar Washington)
3 nachten Washington (hier auto huren)
1 nacht Shenandoah (overslaan?)
1 nacht Raonoke (overslaan?)
2 nachten Great Smoky Mountain
2 nachten Charleston
1 nacht Savannah
1 nacht Saint Augustine
2 nachten Sarasota
3 nachten Marco Island (vanuit hier dagje naar Naples en Everglades)
2 nachten Key West
2 nachten Miami Beach
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Het kan allebei.
Bij jouw eerste optie zou ik de 3e dag Lancaster laten vallen en in plaats daarvan de Niagara falls toevoegen. Die staan er nu niet bij, en je zit er erg dichtbij als je toch al bij Ithaca bent.

Bij de tweede optie: Wat zouden je plannen zijn voor Roanoke?
K. Ottink
Amerika-ontdekker

Bericht door K. Ottink »

Asl we doorrijden naar de niagara falls, is het dan geen lange rit van de niagara falls naar Washington? En is één nacht dan voldoende?

Roanoke heb ik eigenlijk toegevoegd als extra stop i.v.m. de lange route.
Dit kwam ik nl meer tegen bij voorbeeld routes.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik heb de rit nog niet gereden, die staat komende zomer op ons programma. Volgens iedereen hier is 1 nacht bij de niagara falls voldoende. Omdat je Lancaster ook op je lijstje hebt staan wordt je reis van Niagara ( ipv vanaf Ithaca) naar Lancaster inderdaad wel 2 uur langer.
K. Ottink
Amerika-ontdekker

Bericht door K. Ottink »

Nieuwe optie:

2 nachten Toronto
1 nacht Niagara Falls
2 nachten Ithaca
4 nachten New York
2 nachten Washington
1 nacht Shenandoah Nationaal Park
2 nachten Great Smokey Mountain
1 nacht Charleston
1 nacht Savannah
1 nacht Saint Augustine
1 nacht Sarasota
3 nachten Marco Island (incl. dagje Everglades en dagje Naples)
2 nachten Key West
2 nachten Miami Beach

Twee lange ritten, van Shenandoah naar Great Smokey Mountain en van Great Smokey Mountain naar Charleston.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer