Mijn ervaring van afgelopen jaar (ben een paar maanden in NY geweest voor mijn werk) is dat het merendeel pas rond/na thanksgiving versierd wordt. Sommige etalages zijn al eerder versierd, lord & taylor bijvoorbeeld was vorig jaar begin november al versierd. Maar de 'echte' kerstversiering begint pas de week na thanksgiving, en dan vooral de kerstbomen enz die hotels en kantoren enzo neerhangen. Rondom rockefeller begint het pas na het aansteken van de enorme kerstboom(wat live op tv wordt uitgezonden) begin december. Al die etalages zijn wel echt heel mooi om te zien! Alles is compleet over de top en er wordt niet op kosten bespaard

Ook leuk is het zuiden van brookly. Daar is een wijk waar heel veel mensen hun huizen compleet versieren. Dat begint volgens mij pas half december.
Kun je niet iets later gaan (tenzij je de thanksgiving parade wil zien)? Op thanksgiving is bijna alles gesloten en is het heel druk in de stad met bezoekers voor de parade. Begin december is het dan weer heel rustig met weinig toerieten tot de week voor kerst zoiets.
Wat betreft het weer, tsja daar is niets over te zeggen. Vorig jaar was er een milde winter tot kerst (half december is het nog 15 graden geweest), maar het kan ook heel koud zijn en hard waaien. (Geldt ook voor november)