Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wonen in New York
Wonen in New York
Hallo iedereen,
Ik ga vanaf Januari 2016 verhuizen naar NYC. Ik daar een baan gekregen en zal daarom emigreren.
Na een eerste onderzoek had ik heel snel door dat de huur prijzen extreem hoog zijn.
Ik hoop daarom of iemand mij wat tips en tricks kan geven om een juiste appartement te vinden.
En ook welke buurten interessant zijn voor een jong gezin (1 kind van 2)
Het budget zal gemiddeld zijn en zolang er maar een metro station is, komt het goed.
Alvast bedankt voor het advies:)
Ik ga vanaf Januari 2016 verhuizen naar NYC. Ik daar een baan gekregen en zal daarom emigreren.
Na een eerste onderzoek had ik heel snel door dat de huur prijzen extreem hoog zijn.
Ik hoop daarom of iemand mij wat tips en tricks kan geven om een juiste appartement te vinden.
En ook welke buurten interessant zijn voor een jong gezin (1 kind van 2)
Het budget zal gemiddeld zijn en zolang er maar een metro station is, komt het goed.
Alvast bedankt voor het advies:)
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Wonen in New York
Probeer het aan de rand, een eindje weg van Manhattan. Staten Island is bijvoorbeeld aantrekkelijk goedkoper en meer dorpsachtig. Wel pendelen met een pontje naar het puntje van Manhattan, daardoor pendel je al gauw meer dan 1,5 uur per dag, maar dat geldt eigenlijk ook voor elke betaalbare plek in de voorsteden als de Bronx, Queens, Brooklyn. Kijk ook iets noorderlijke, Westchester county bijvoorbeeld, ook iets meer betaalbaar (soms) en dorps, maar ook een lange pendel (Voordeel is wel dat je op Grand Central aankomt, midden in de stad. Vanuit NJ is het reizen ook redelijk makkelijk, vooral via de PATH treinen, als je in NJ naar het noorden gaat, zit je al gauw uren vast in de tunnels of op de George Washington Bridge.
Waar ga je werken? In welk stadsdeel, bedoel ik, dan is er wat meer zinnigs te zeggen.
Waar ga je werken? In welk stadsdeel, bedoel ik, dan is er wat meer zinnigs te zeggen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bedankt voor de info.
Het bedrijf zit in lower manhattan. dus vandaar dat tram verbinding welhandig is.
Het bedrijf zit in lower manhattan. dus vandaar dat tram verbinding welhandig is.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
dan zijn lower NJ en Staten Island vast een goede optie .... Goede woonruimte is duur in NYC, vooral omdat de helft nog eens gebruikt wordt voor AirBnB
Overigens wel gefeliciteerd met je baan! Ken je New York al wel een beetje?
Overigens wel gefeliciteerd met je baan! Ken je New York al wel een beetje?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heeft je baas of je bedrijf waar je gaat werken niet ook nog informatie over deze vraag?
Dank jullie:) ja ik ben er wel een keer geweest. dus ben erg excited om daar aan de slag te gaan.
mijn werkgever kan me hier ook veel over vertellen natuurlijk. Maar ik wil graag meerdere verhalen horen:)
maar komt goed.....het orienteren en zoeken kan beginnen. heb nog 3 maanden:)
mijn werkgever kan me hier ook veel over vertellen natuurlijk. Maar ik wil graag meerdere verhalen horen:)
maar komt goed.....het orienteren en zoeken kan beginnen. heb nog 3 maanden:)
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Misschien een beetje
, maar beschik je al over de nodige documenten, visum voor dit avontuur ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Daar word dit moment aan gewerkt. ik heb een Amerikaanse werkgever dus zal in principe alleen van locatie veranderen. Er is mij verteld dat dit geen probleem moet opleveren. Maar ok, je hebt gelijk. Zolang het niet 100% is mag ik niet te vroeg juichen. Volgens HR kan het 6-8 weken duren 
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Wat is gemiddeld? Gemiddeld voor een putjesschepper of een advocaat met eigen firma? Al zal een putjesschepper waarschijnlijk geen visum kunnen krijgen, maar "gemiddeld" geeft niet echt een duidelijk beeld. De gemiddelde huur of hypotheek in de Boy Scout groep van m'n oudste zoon was $4000 met een paar uitschieters naar boven, en wij met $2600 onderaan. Gebaseerd op dat gemiddelde zou ik dus nooit een betaalbaar huis kunnen vinden.Miklo schreef:Het budget zal gemiddeld zijn en zolang er maar een metro station is, komt het goed.
En wat voor visum krijg je?
Budget voor het huis is rond de 1800. ik heb al gemerkt dat wonen in NYC dan heel lastig word.
Er is ondertussen een L1 visa aangevraagd
Er is ondertussen een L1 visa aangevraagd
-
TVTVTVTVTV
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 100
Best verder kijken in NJ city of Staten Island want met 1800$ voor 2bedroom (aangezien je kind hebt) ga je anders niet ver geraken.
Heb je tijdelijk plaats voor de eerste weken want anders weet ik niet hoe je dit zal regelen? Hopelijk heeft je bedrijf iets geregeld.
Je kan geen apartement huren zonder bank account, en je kan geen bank account openen zonder vaste verblijfplaats, dus eindeloze cirkel. Je kan echter wel je tijdelijke plaats (hotel) voorleggen als adres om bank account te openen. Van zodra vast adres, ook een social security card aanvragen.
Neem voldoende cash mee bij overkomst want je moet meestal eerste huur, security deposit en broker fee betalen + meubels kopen indien ze niet geshipped worden.
In het algemeen hoop ik dat er een relocation package is en plaatselijke assistentie voor apartement te vinde, bank account openen, en dergelijke.
Wij wonen hier nu 5 jaar en zien keer op keer mensen die naar hier komen dat ze afzien in de eerste maand om alles in orde te brengen, maar erna beseffen dat het allemaal waard was.
Check ook facebook groep Belgians in NY voor meer info
Heb je tijdelijk plaats voor de eerste weken want anders weet ik niet hoe je dit zal regelen? Hopelijk heeft je bedrijf iets geregeld.
Je kan geen apartement huren zonder bank account, en je kan geen bank account openen zonder vaste verblijfplaats, dus eindeloze cirkel. Je kan echter wel je tijdelijke plaats (hotel) voorleggen als adres om bank account te openen. Van zodra vast adres, ook een social security card aanvragen.
Neem voldoende cash mee bij overkomst want je moet meestal eerste huur, security deposit en broker fee betalen + meubels kopen indien ze niet geshipped worden.
In het algemeen hoop ik dat er een relocation package is en plaatselijke assistentie voor apartement te vinde, bank account openen, en dergelijke.
Wij wonen hier nu 5 jaar en zien keer op keer mensen die naar hier komen dat ze afzien in de eerste maand om alles in orde te brengen, maar erna beseffen dat het allemaal waard was.
Check ook facebook groep Belgians in NY voor meer info
bedankt voor de reacties.
Heeft iemand nog goeie tips betreft het vinden van woonruimte in new jersey/englewood?
Heeft iemand nog goeie tips betreft het vinden van woonruimte in new jersey/englewood?
Hallo
Ik zoek voor onze dochter een gemeubileerde kamer (incl. badkamer) in een -relatief- veilige buurt in New York. Tot nu toe zijn enkele andere mogelijkheden onverwachts afgevallen dus tijd begint echt te dringen.
Zij loopt stage van 1 september tot eind februari 2017 in Soho.
heeft iemand suggesties?
jan
Ik zoek voor onze dochter een gemeubileerde kamer (incl. badkamer) in een -relatief- veilige buurt in New York. Tot nu toe zijn enkele andere mogelijkheden onverwachts afgevallen dus tijd begint echt te dringen.
Zij loopt stage van 1 september tot eind februari 2017 in Soho.
heeft iemand suggesties?
jan
Ik heb vorig jaar 4 maanden in hotel alexander gezeten in de upper west side (94th street). www.hotelalexandernyc.com. Toplocatie, 2 blokken van metro 1, 2 of 3, maar niet goedkoop (denk aan minimaal 1800 dollar per maand, wel met housekeeping). Het is een longstay hotel, je kunt altijd informeren of ze kamers vrij hebben en wat het kost. Alleen de wifi was toen vrij slecht, je kunt geen netflix oid bekijken.
Een stagiaire bij mij op het werk had toen een week in een hostel gezeten en in die tijd via craigslist een kamer gevonden. Hier zitten wel veel oplichters tussen, maar als je al in ny zit kun je de kamer gaan bekijken en zien of je een goed gevoel bij de buurt hebt. Er staan daar best veel kamers per direct beschikbaar op. Alleen eigen badkamer gaat dan denk ik moeilijk worden. Als ze nog student is, zou je eens kunnen googlen op student housing, er zijn van die organisaties die zo'n studentenhuizen hebben. Maar geen idee of er nu nog iets beschikbaar is.
Een stagiaire bij mij op het werk had toen een week in een hostel gezeten en in die tijd via craigslist een kamer gevonden. Hier zitten wel veel oplichters tussen, maar als je al in ny zit kun je de kamer gaan bekijken en zien of je een goed gevoel bij de buurt hebt. Er staan daar best veel kamers per direct beschikbaar op. Alleen eigen badkamer gaat dan denk ik moeilijk worden. Als ze nog student is, zou je eens kunnen googlen op student housing, er zijn van die organisaties die zo'n studentenhuizen hebben. Maar geen idee of er nu nog iets beschikbaar is.
-
newyorkgirl
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
The New Yorker biedt ook studentenkamers aan via EHS. Wellicht biedt dat uitkomst, het is wel redelijk prijzig maar vanuit daar kan ze misschien op zoek naar een andere kamer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 8484 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen
-
- 5 Reacties