Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York: even wat anders

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Elke
Amerika-ontdekker

New York: even wat anders

Bericht door Elke »

Hallo! Ik dacht zo: als grooste "lurker" aller tijden zal ik ook maar eens een berichtje plaatsen... :oops:

Eind februari ga ik voor zes dagen naar New York. Het is mijn zevende bezoek aan deze geweldige stad, dus de bekendste sights heb ik intussen wel gezien. Nu ben ik dus op zoek naar onbekende juweeltjes in deze grootse stad. Dit mogen allerlei dingen zijn: musea, interessante gebouwen of pleintjes, winkels, restaurants,... noem maar op!

Hebben jullie tips?

PS: ik hou van architectuur en informatieve musea zoals het American Museum of Natural History maar beeldhouwwerken, schilderijen en dergelijke kunnen me helaas niet zo boeien... :)
yarrah
Amerika-expert

Re: New York: even wat anders

Bericht door yarrah »

Elke schreef: Eind februari ga ik voor zes dagen naar New York. Het is mijn zevende bezoek aan deze geweldige stad, dus de bekendste sights heb ik intussen wel gezien. Nu ben ik dus op zoek naar onbekende juweeltjes in deze grootse stad. Dit mogen allerlei dingen zijn: musea, interessante gebouwen of pleintjes, winkels, restaurants,... noem maar op!

Hebben jullie tips?
Er is een boekje in de boekhandel 100% New York. 10 euro. Ik heb een aantal uit de 100% reeks. Antwerpen en Vancouver ik vind het leuke boekjes vol tips! o.a. Gekke winkeltjes, bijzondere restaurantjes en andere leuke dingen. En vele stadwandelingen. Ik kan ze je aanraden.
ANWB verkoopt ze ook.
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Hoi Elke,

Hier heb ik alvast een paar restaurantjes voor je, die wij zelf de moeite waard vonden.

Brooklyn Diner

Als we in New York zijn dan gaan we altijd wel een keer naar Brooklyn Diner. Het interieur ziet er leuk Amerikaans uit en het brengt je terug in de tijd; naar de jaren '50. Aan de muren hangen foto's van de vele beroemde gasten die Brooklyn Diner door de jaren heeft gehad. Zeer populair bij locals, bij niet al te veel toeristen en beroemdheden zoals bijvoorbeeld Alec Baldwin. (let op de naamplaatjes bij de zitplaatsen) Het eten is er uitstekend, altijd goed klaargemaakt. De porties zijn groot, echt, ik kan het bijna nooit helemaal op. Het is een populair restaurant, dus je moet rekening houden met een wachttijd. Er zit sinds kort een tweede Brooklyn Diner op Times Square, maar die mist de uitstraling van de eerste locatie.

Ze hebben een gevarieerd menu. Mijn favoriete gerecht is the Brooklyn Diner Cheeseburger Deluxe met bacon, onion rings en shoestring fries. Het is de beste cheeseburger die ik ooit gegeten heb. Het vlees is zo lekker mals, sappig en perfect gebakken. De onion rings waren lekker dun en helemaal niet vettig en de portie frietjes die je erbij krijgt kunnen wel twee monden vullen. Nog een gerecht die ik vaak bestel is de crabcake sandwich. Die is erg goed! Vergeet niet de befaamde cheesecake te bestellen. Voor twee personen is één cheesecake wel voldoende.

Adres: 212 W. 57th St. (Midtown West) tussen Broadway en Seventh Ave.

Da Nico

We waren aan het wandelen in Little Italy, toen we honger kregen. Toevallig kwamen we Da Nico tegen. Niet wetende of het een goed restaurant was, zijn we naar binnen gestapt. Toen we binnen kwamen zat het er goed vol. Dat was natuurlijk een goed teken. Het is een traditioneel Italiaans restaurant, waar je als het goed weer is, ook buiten zitten. Het is een restaurant waar veel locals en weinig toeristen komen. Dat bevalt me wel aan dit restaurant. Het eten wordt met grote zorg bereid. Van pizza tot authentieke Italiaanse gerechten. Ze hebben ook een 'specialty of the day'. Dan komen ze met een groot bord aangereden waar alles op staat en leggen ze het nog even uit. Het restaurant schijnt ook populair te zijn bij verschillende filmsterren, leden van de NY Yankees, en voormalig burgemeester Giuliani. Da Nico heeft ons nog nooit teleurgesteld. Een aanrader dus!

Wat staat er op het menu: Pizza, pasta, schrimp, allerlei traditionele gerechten met kip of vis, risotto en de echte typische authentieke Italiaanse gerechten.

Adres: 164 Mulberry St, tussen Grand & Broome St New York 10013

Café Europa

Hier zijn we een paar keer geweest. Ik vond het eten goed en tegen een schappelijke prijs. Het ontbijt is er heerlijk. Je kunt o.a. kiezen voor een full American breakfast, maar ook voor vers fruit. Het is zeer populair bij zakenmensen, de locals en bij de toeristen. Soms kan het wel eens druk zijn. Als lunch vond ik de chicken wrap erg lekker. Ze hebben meerdere vestigingen in de stad, maar niet bij alle Europa Café's kan je zo uitgebreid eten.

Wat staat er op het menu: Lekkere broodjes uit de bakkerij, ontbijt in alle varianten, panini, quiche, salades, sandwiches, soepen en wraps.

Adres: 1177 Sixth Ave. (46th St.)

Heartland Brewery

Heartland Brewery zit op verschillende locaties in New York. Wij hebben drie Heartland Brewery's bezocht, namelijk die op 35 Union Square, Times Square en die bij Radio City. De restaurants hebben een donker (maar wel gezellig) interieur met donkere houten tafels en stoelen. Het menu is gevarieerd. Ik vind het één van de leukere restaurants in zijn klasse. Wij kunnen er altijd op ons gemak eten en hoeven ons nooit te haasten. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat wij niet in de drukstse uren gaan eten, zoals 12:00 uur. Mijn favoriete gerecht is: The salmon burger on sesam brioche with tomato tartar sauce and crispy fries en de crabcakes.

Natuurlijk mogen we de vele biersoorten die er te verkrijgen is niet vergeten. Ze hebben ook elk seizoen een speciaal biertje. Onze favoriet is the "Old Red Nose Ale". De smaak van dit speciale bier is vol, rijk en pittig. Heerlijk voor in de winter! The "Old Red Nose Ale" is te verkrijgen in december en januari. Echt een aanrader!

Je kan er ook bierproeven. Je krijgt dan het volgende: "Beer Samplers" Vijf verschillende soorten bier (5 oz.) uit de classical collection proeven voor $ 9,95 "Seasonal Voyage" Vijf verschillende soorten bier (5 oz.) uit de op dat moment aanwezige seasonal beer proeven en vijf verschillende soorten bier (5 oz.) uit de classical collection proeven voor $ 12,50.

Bryant Park Grill

Hier heb ik fantastisch gegeten. Ze weten hier wel hoe ze het moeten serveren, de borden waren prachtig opgemaakt. Gewoon een restaurant met een mooie uistraling, goede locatie (achter de Public Library, grenzend aan Bryant Park) en waar je echt goed kunt eten. De wijn was overigens ook erg lekker.

Adres: 25 West 40th Street

Strada 57

Een Italiaans restaurant met een uitgebreide wijnkaart. Hier heb ik een erg goede wijn op. Het eten was ook erg goed. Veel keus, heerlijke gerechten en een smaakvolle Tiramisu (zoals deze hoort te smaken). De service was top. Deze mensen hebben tenminste verstand van goed Italiaans eten en goede wijnen. Het ligt wat uit de loop, maar daardoor weinig toeristen.

Adres: 315 West 57th Street

Ik heb erg veel gehad aan Menupages.com. Op deze site vind je reviews, menukaarten, adressen en nog veel meer informatie over verschillende restaurants. Je kan bijvoorbeeld op prijsklasse, keuken of wijk zoeken. Hieronder de link naar menupages.com

http://www.menupages.com/index.asp

Nou, eet smakelijk zou ik zeggen!!
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Re: New York: even wat anders

Bericht door GPJ73 »

Elke schreef:Hallo! Ik dacht zo: als grooste "lurker" aller tijden zal ik ook maar eens een berichtje plaatsen... :oops:

Eind februari ga ik voor zes dagen naar New York. Het is mijn zevende bezoek aan deze geweldige stad, dus de bekendste sights heb ik intussen wel gezien. Nu ben ik dus op zoek naar onbekende juweeltjes in deze grootse stad. Dit mogen allerlei dingen zijn: musea, interessante gebouwen of pleintjes, winkels, restaurants,... noem maar op!
Wow :!: Zevende keer jij moet New York wel heel bijzonder vinden :) Zelf willen we einde van dit jaar (december) voor een dag of 5 gaan maar jij als ervaringsdeskundige (en je kunt dus ook berichten plaatsen :wink: ) wat vind jij :?: 5 dagen te kort of precies goed voor een eerste keer :?:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Elke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke »

yarrah: dat boekje heb ik een tijd geleden in een boekenhandel zien liggen. Zag er inderdaad leuk uit! Ik heb het toen niet gekocht, maar misschien moet ik het voor eind februari toch even gaan halen...

Natasja L.: bedankt voor de excellente resto-tips! Menupages.com staat ook hier tussen de Favorieten. Is echt een fantastische site! Vooral de Brooklyn Diner en Da Nico spreken me erg aan... die heb ik alvast even in mijn "to do" schriftje genoteerd.

GPJ73: wat mij betreft, is een verblijf van vijf dagen prima voor een eerste bezoek aan de stad. Ok, je zult misschien niet a-l-l-e-s kunnen zien wat je graag wilt zien, maar dat is in NY dan ook een heel moeilijke opgave. Ik zou je wel aanraden al zoveel mogelijk een dagindeling te maken. Plan trouwens niet te veel voor de eerste dag, want dan zal je het al druk genoeg hebben met overrompeld zijn. :)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Als je eens wat anders wilt is de Ground Zero museum workshop in het meatpacking district ook mooi
Het is een heel klein museum van fotograaf Gary Marlon Suson die op Ground Zero maandenlang heeft mogen fotograferen.
Het museum is alleen op afspraak te bezoeken, er zijn een aantal daily tours waar je op internet kaarten voor kunt kopen.

Er ligt ook glas en puin uit het WTC en er hangt ook een klok die precies op de tijd stil is blijven staan dat de 1e toren instortte..heel surreal.

hoewel ik Gary wel een beetje vond overdrijven zo nu en dan met zijn sentiment (maar ja..amerikanen he?) vond ik het een indrukwekkend museumpje.

http://www.groundzeromuseumworkshop.com
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Er zit ook een goede Italiaan schuin tegenover het Nokia theater, die zit in een zijstraat van Timesquare. Volgens mij heet hij iets van Carmines of zo, daar kan je in ieder geval ook heel lekker eten.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Er is een subway museum ergens vlak vooraan in Brooklyn, is waarschijnljk te vinden via de website van de NY City Transit Authority (ben te lui om dat op te zoeken).

En als je dan toch in Brooklyn bent: Brooklyn Heights is een leuke wijk om rond te lopen. En pak dan ook de ondergrondse naar Prospect Park, daar zit het Brooklyn Museum ('traditioneel' museum, dat wel). Plus Park Slope (de stadskant van Prospect Park). Seventh Avenue (en tegenwoordig ook Sixth en zelfs Fifth Avenue) daar zijn leuke wandel/winkel/eetstraten. Waar weinig toeristen komen.

Plus natuurlijk de Russische wijk helemaal aan het einde van de Brooklyn subway en het Aquarium aan het strand.

Ik heb een aantal jaren in Brooklyn gewoond (en ben er ook getrouwd, de Ethical Culture Society, aan de rand van Prospect Park), vandaar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Elke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke »

Bedankt voor de tips, iedereen!

Dat Italiaanse restaurant gaan we misschien wel een bezoekje brengen. Is in elk geval dicht bij ons hotel dus misschien wel handig...

En wat een schitterende Brooklyn-tips! We gaan waarschijnlijk wat tijd spenderen in Brooklyn aangezien we die borrow nog nooit bezocht hebben. Ik heb het trouwens even opgezocht voor andere geïnteresseerden: het New York Transit Museum ligt op de hoek van Boerum Place en Schermerhorn Street, Brooklyn Heights.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Elke schreef:Bedankt voor de tips, iedereen!

Dat Italiaanse restaurant gaan we misschien wel een bezoekje brengen. Is in elk geval dicht bij ons hotel dus misschien wel handig...
Bestel niet ieder een portie want ze zijn vreselijk groot. Wij hadden met z'n 3-en 2 porties en daar hadden we meer als genoeg aan.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ja, Schermerhorn Street in Brooklyn, nog een brokje Nederlands. Al maken de plaatselijken er 'Skirmerhorn' van!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Stond van de week een stukje in de New York Times over het Queens Museum (http://www.queensmuseum.org, ze wijzen je daar de weg/ondergrondse halte)

Grootste aantrekker: een zeer gedetailleerde maquette van New York. Gemaakt voor de wereldtentoonstelling van 1964 als ik me goed herinner. Maar duidelijk wat anders.

Dat wereldtentoonstellingsterrein is overigens te zien in Men in Black als een plaats voor vliegende schotels. Zeer toepasselijk als je die torens daar kent.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wij hebben een boek met walks in NY, kan zo even niet bedenken wat de volledige titel is. Maar daarin staan walks met verschillende thema's. Je komt langs restaurantjes, interessante sites (Hells Angels HQ bv) etc. Erg leuk en interessant. Zal het vanavond even opzoeken, als je het niet in NL kunt kopen kun je het wellicht hier aanschaffen vlak nadat je aankomt.

Dora
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer