Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aantal vragen over mijn reis naar New York, Niagara Falls en Whale watching.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Aantal vragen over mijn reis naar New York, Niagara Falls en Whale watching.

Bericht door Hinko »

Ik zou meteen naar de Canadese kant rijden. Die kant vond ik veel mooier en is meer te beleven.
Hou rekening met wat langere wachttijden voor de brug inderdaad. Als alternatief zou je nog via de Peace bridge, bij Buffalo, kun rijden.

In Boston kun je een whale watch tour gaan doen, net als bij Cape Cod. Hoeft je ook niet een stad in :wink:

1 dag New York, ik weet niet of je planning zo kan. Vrijheidsbeeld en Elise eiland kost je ongeveer een ochtend. Dus het lijkt mij wel.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Aantal vragen over mijn reis naar New York, Niagara Falls en Whale watching.

Bericht door meyem »

Je New York dag is wel haalbaar .... met de rest kan ik je helaas niet helpen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Om eerlijk te zijn weet ik niet meer hoe dat zat met die boot.
Voor mij was dat in 2011. We waren er wel vroeg en er stond al een beste rij.

Nee hoor, met de auto heb je geen visum nodig. Paspoort laten zien bij het hokje, wellicht wat vragen beantwoorden en je krijgt een mooie stempel in je paspoort.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

1 tip:
ze houden op dit forum niet van onnodige quotes ....
tresperros67 schreef:
Hinko schreef:Ik zou meteen naar de Canadese kant rijden. Die kant vond ik veel mooier en is meer te beleven.
Hou rekening met wat langere wachttijden voor de brug inderdaad. Als alternatief zou je nog via de Peace bridge, bij Buffalo, kun rijden.

In Boston kun je een whale watch tour gaan doen, net als bij Cape Cod. Hoeft je ook niet een stad in :wink:

1 dag New York, ik weet niet of je planning zo kan. Vrijheidsbeeld en Elise eiland kost je ongeveer een ochtend. Dus het lijkt mij wel.

Dank je wel.
en persoonlijk ervaar ik dit als onbeleefd naar mij ... overgevoelig, dat weet ik wel, maar er zijn meer mensen op forums die dat zo ervaren, dus misschien iets om rekening mee te houden?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

maar natuurlijk mag je af en toe off topic reageren, met mate dan :wink: :lol:
Er is ook een leuke smiley daarvoor.
:offtopic:

Nog wat info voor je opgezocht over wanneer je aanwezig moet zijn.
Volgens de site uiterlijk 30 minuten van te voren.
https://www.statuecruises.com/plan-your-trip
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

En dat houdt in: 30 min voor de eerste boot, die om 8:30 uur vertrekt ...
Blijft een eeuwigdurend onduidelijkheidje van Statue Cruises .... dat ze de tijd van aankomst bij het beeld geven en niet van vertrek van de boot ... Er is een 'vliegveldachtge' security check, vandaar dat het beter is om wat vroeger te zijn .... maar als je de boot mist, ga je gewoon met de volgende ... zo strikt is het kaartje niet ...
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dat klinkt als een uistekend plan.
Vergeet savonds geen foto's te nemen van de skyline van Manhatten!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

je overnacht toch in New Jersey? Dan kun je de skyline toch gaan bekijken??
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Monique2012
Amerika-ontdekker

Bericht door Monique2012 »

Hoi,

Super leuk vooruitzicht om lekker een weekje naar Noord Oost USA te gaan!!

Wij hebben afgelopen jaar een rondreis gemaakt in het Oosten en persoonlijk ben ik ook meer van de natuur dan van de stad maar de rest van mijn gezin vindt een stad op zijn tijd wel erg leuk, dus zijn we ook in onder andere New York geweest.
Daar zijn we alleen maar met de gratis Ferry naar Staten Island langs het vrijheidsbeeld gevaren, dus ik kan je niet helpen met je vragen daarover. De ferry was verder totaal geen probleem, je kon er zo oplopen en er was verder geen security. Wel voer er een bootje van de kustwacht (compleet met een of ander eng uitziend wapen op het dek) met de ferry mee. Je kon er super mooie foto's maken van het vrijheidsbeeld en daar ging het ons om maar we hebben er verder natuurlijk niets van meegekregen. Overigens vond ik Boston een veel prettiger stad dan New York maar daar zullen veel mensen anders over denken :-)

We hebben ook een walvis tour gedaan, niet in Boston maar vanuit het iets hoger gelegen Gloucester maar ze varen allemaal naar hetzelfde gebied.
Dat was echt een fantastische ervaring

De Niagara Falls vond ik niet de moeite waard van de lange rit ernaar toe. Mocht ik de reis over doen, zou ik dat deel er zelfs uit laten. We hadden totaal geen problemen om de brug naar Canada over te gaan. Misschien hadden we mazzel maar zowel heen als de volgende dag terug was er nauwelijks een rij en na wat vragen en een blik in de auto kregen we onze stempels en konden we door.

We zijn ook in de Adirondacks en the White Mountains geweest en als ik zou moeten kiezen zou ik kijken wat daar de mogelijkheden voor zijn en New York laten voor wat het is of dat in een echte stedentrip bezoeken.

Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag https://noordoostusa2015.wordpress.com/
Heel veel succes met alle voorbereidingen en een fijne reis vast!!!
Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
Nymeria
Amerika-newbie

Bericht door Nymeria »

Niagara kun je makkelijk in 1 dag doen, zowel Canadian als American side.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer