Hoi,
Super leuk vooruitzicht om lekker een weekje naar Noord Oost USA te gaan!!
Wij hebben afgelopen jaar een rondreis gemaakt in het Oosten en persoonlijk ben ik ook meer van de natuur dan van de stad maar de rest van mijn gezin vindt een stad op zijn tijd wel erg leuk, dus zijn we ook in onder andere New York geweest.
Daar zijn we alleen maar met de gratis Ferry naar Staten Island langs het vrijheidsbeeld gevaren, dus ik kan je niet helpen met je vragen daarover. De ferry was verder totaal geen probleem, je kon er zo oplopen en er was verder geen security. Wel voer er een bootje van de kustwacht (compleet met een of ander eng uitziend wapen op het dek) met de ferry mee. Je kon er super mooie foto's maken van het vrijheidsbeeld en daar ging het ons om maar we hebben er verder natuurlijk niets van meegekregen. Overigens vond ik Boston een veel prettiger stad dan New York maar daar zullen veel mensen anders over denken
We hebben ook een walvis tour gedaan, niet in Boston maar vanuit het iets hoger gelegen Gloucester maar ze varen allemaal naar hetzelfde gebied.
Dat was echt een fantastische ervaring
De Niagara Falls vond ik niet de moeite waard van de lange rit ernaar toe. Mocht ik de reis over doen, zou ik dat deel er zelfs uit laten. We hadden totaal geen problemen om de brug naar Canada over te gaan. Misschien hadden we mazzel maar zowel heen als de volgende dag terug was er nauwelijks een rij en na wat vragen en een blik in de auto kregen we onze stempels en konden we door.
We zijn ook in de Adirondacks en the White Mountains geweest en als ik zou moeten kiezen zou ik kijken wat daar de mogelijkheden voor zijn en New York laten voor wat het is of dat in een echte stedentrip bezoeken.
Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag
https://noordoostusa2015.wordpress.com/
Heel veel succes met alle voorbereidingen en een fijne reis vast!!!
Groetjes
Monique