Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorbeeldroute voor het noordoosten?
Voorbeeldroute voor het noordoosten?
Hallo allen,
We hebben vorige zomer een reis gemaakt van 23 dagen door het mooie zuidwesten met behulp van het forum! Dankuzeer. We hebben toen grotendeels de voorbeeldroute gevolgd en dit is ons uitstekend bevallen!
Nu vroeg ik mij af of er ook een voorbeeldroute is voor het Noordoosten aangezien wij hier graag heen zouden willen. Alleen hebben niet echt een beeld bij het noordoosten waar de hotspots zijn etc. Ik heb al wel wat tips gelezen in andere routes. (white mountain, niagarawatervallen, cape cod...) maar toch nog steeds niet echt een route voor ogen dus vandaar mijn vraag.
We zijn een stel en we vliegen hoogstwaarschijnlijk op Boston vanaf Sint Maarten (wonen hier.) en gaan dan eerst nog een klein weekje op 'vakantie' naar nederland vanaf Boston vanwege bruiloft broer en zouden dan 2 a 2.5 week in het noordoosten willen toeren.
We hebben vorige zomer een reis gemaakt van 23 dagen door het mooie zuidwesten met behulp van het forum! Dankuzeer. We hebben toen grotendeels de voorbeeldroute gevolgd en dit is ons uitstekend bevallen!
Nu vroeg ik mij af of er ook een voorbeeldroute is voor het Noordoosten aangezien wij hier graag heen zouden willen. Alleen hebben niet echt een beeld bij het noordoosten waar de hotspots zijn etc. Ik heb al wel wat tips gelezen in andere routes. (white mountain, niagarawatervallen, cape cod...) maar toch nog steeds niet echt een route voor ogen dus vandaar mijn vraag.
We zijn een stel en we vliegen hoogstwaarschijnlijk op Boston vanaf Sint Maarten (wonen hier.) en gaan dan eerst nog een klein weekje op 'vakantie' naar nederland vanaf Boston vanwege bruiloft broer en zouden dan 2 a 2.5 week in het noordoosten willen toeren.
Laatst gewijzigd door Bolle op 24 feb 2016, 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Voorbeeldroute?
Je kunt wat reisverslagen lezen (zoals ons 2012-verslag). Wij hebben ons toen voor een groot deel gebaseerd op het verslag van Hans en Henriette op www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
Marianne
Re: Voorbeeldroute voor het noordoosten?
Nee die is er niet, tenminste er niemand van het modteam die hieraan werkt. Wellicht iets voor de toekomst?
Ligt ook een beetje aan de periode waarin je reist denk ik. In de zomer kan de nadruk meer liggen op de kust terwijl je in de herfst meer de prachtige verkleuring van de bomen wilt zien.
Zie ook eens ons 2014 verslag dat voor een groot deel was gebaseerd op het verslag van Martin & Marianne.![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Ligt ook een beetje aan de periode waarin je reist denk ik. In de zomer kan de nadruk meer liggen op de kust terwijl je in de herfst meer de prachtige verkleuring van de bomen wilt zien.
Zie ook eens ons 2014 verslag dat voor een groot deel was gebaseerd op het verslag van Martin & Marianne.
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Bedankt, ik zal dus wat meer reisverslagen moeten lezen!
Ik had jou verslag toevallig al gelezen Hinko, mooi verslag en mooie foto's en oa ook die bij Boston, gaaf!
Ik zal jullie reisverslag nog eens lezen Marianne!
Als ik meer een idee/globale route heb dan stel ik hem nog eens hier voor.
Ik had jou verslag toevallig al gelezen Hinko, mooi verslag en mooie foto's en oa ook die bij Boston, gaaf!
![thumbup :thumbup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Ik zal jullie reisverslag nog eens lezen Marianne!
Als ik meer een idee/globale route heb dan stel ik hem nog eens hier voor.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Veel te zien en te doen in het Noordoosten. In 2013 Canada en het Noordoosten van de VS aangedaan, misschien haal je wat info uit ons reisverslag. (zie onder)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
http://www.greatlakes-travel.nl/?view=a ... eKey=GLT31
Hier staan ook wat ideetjes.
Hier staan ook wat ideetjes.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Niet helemaal Noord-oosten maar misschien kun je er nog iets uithalen.
We vliegen van Amsterdam naar Atlanta.
Voorlopig reisschema:
Na dag 18 gaan we de boel nog bekijken. Misschien gaan we wel naar Chicago. Het stuk terug zoals het nu staat zijn we niet tevreden mee.
Route:
Dag 1. Europa - Atlanta vr 15 jul. 2016
Dag 2. Greenville - Asheville za 16 jul. 2016
Dag 3. Asheville - Roanoke zo 17 jul. 2016
Dag 4. Roanoke - Shenandoah NP ma 18 jul. 2016
Dag 5. Shenandoah NP di 19 jul. 2016
Dag 6. Shenandoah NP - Luray wo 20 jul. 2016
Dag 7. Luray - Washington do 21 jul. 2016
Dag 8. Washington vr 22 jul. 2016
Dag 9. Washington za 23 jul. 2016
Dag 10. Washington - Lancaster zo 24 jul. 2016
Dag 11. Lancaster - Corning ma 25 jul. 2016
Dag 12. Corning di 26 jul. 2016
Dag 13. Corning - Ithaca wo 27 jul. 2016
Dag 14. Ithaca - Finger Lakes do 28 jul. 2016
Dag 15. Finger Lakes - Niagara Falls vr 29 jul. 2016
Dag 16. Niagara Falls za 30 jul. 2016
Dag 17. Niagara Falls zo 31 jul. 2016
Dag 18. Niagara Falls - Erie ma 1 aug. 2016
Dag 19. Erie di 2 aug. 2016
Dag 20. Erie - Cleveland wo 3 aug. 2016
Dag 21. Cleveland - Columbus do 4 aug. 2016
Dag 22. Columbus - Mammoth Cave vr 5 aug. 2016
Dag 23. Mammoth Cave za 6 aug. 2016
Dag 24. Mammoth Cave - Nashville zo 7 aug. 2016
Dag 25. Nashville - Memphis ma 8 aug. 2016
Dag 26. Memphis di 9 aug. 2016
Dag 27. Memphis - Chattanooga wo 10 aug. 2016
Dag 28. Chattanooga do 11 aug. 2016
Dag 29. Chattanooga - Atlanta vr 12 aug. 2016
We vliegen van Amsterdam naar Atlanta.
Voorlopig reisschema:
Na dag 18 gaan we de boel nog bekijken. Misschien gaan we wel naar Chicago. Het stuk terug zoals het nu staat zijn we niet tevreden mee.
Route:
Dag 1. Europa - Atlanta vr 15 jul. 2016
Dag 2. Greenville - Asheville za 16 jul. 2016
Dag 3. Asheville - Roanoke zo 17 jul. 2016
Dag 4. Roanoke - Shenandoah NP ma 18 jul. 2016
Dag 5. Shenandoah NP di 19 jul. 2016
Dag 6. Shenandoah NP - Luray wo 20 jul. 2016
Dag 7. Luray - Washington do 21 jul. 2016
Dag 8. Washington vr 22 jul. 2016
Dag 9. Washington za 23 jul. 2016
Dag 10. Washington - Lancaster zo 24 jul. 2016
Dag 11. Lancaster - Corning ma 25 jul. 2016
Dag 16. Niagara Falls za 30 jul. 2016
Dag 17. Niagara Falls zo 31 jul. 2016
Dag 18. Niagara Falls - Erie ma 1 aug. 2016
Dag 19. Erie di 2 aug. 2016
Dag 20. Erie - Cleveland wo 3 aug. 2016
Dag 21. Cleveland - Columbus do 4 aug. 2016
Dag 22. Columbus - Mammoth Cave vr 5 aug. 2016
Dag 23. Mammoth Cave za 6 aug. 2016
Dag 24. Mammoth Cave - Nashville zo 7 aug. 2016
Dag 25. Nashville - Memphis ma 8 aug. 2016
Dag 26. Memphis di 9 aug. 2016
Dag 27. Memphis - Chattanooga wo 10 aug. 2016
Dag 28. Chattanooga do 11 aug. 2016
Dag 29. Chattanooga - Atlanta vr 12 aug. 2016
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Er komt er hopelijk volgende maand eerst 1 aan van Utah, Wyoming, Colorado, South Dakota en Nebraska. Maar laat het je niet na om na je reis zo'n route te schrijven hoorNu vroeg ik mij af of er ook een voorbeeldroute is voor het Noordoosten aangezien wij hier graag heen zouden willen.
Ik heb voor TS een eigen reistopic reistopic aangemaakt.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het kan aan mij liggen, maar Ithaca ligt toch aan een van de Finger lakes?BonnyR schreef:Niet helemaal Noord-oosten maar misschien kun je er nog iets uithalen.
En als je in Corning bent zou ik zeker een bezoekje aan het glas museum inplannen
Als je het leuk vind met een workshop zodat je zelf wat kan maken (zou ik wel van te voren boeken)
Lees je tip nu pas...
Ik neem het glasmuseum in m'n lijstje op.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Thierry73
- Amerikakenner
Het museum op zich is wel aardig.
Wat het echt leuk maakt zijn de demonstraties (glas blazen, glazen beeldjes maken en glas breken (de leukste!!)) en de mogelijkheid om zelf ook aan de slag te gaan met glas smelten en een hanger of iets dergelijks te maken.
website: http://www.cmog.org/
Daar kan je je onder Make ook inschrijven voor een workshop.
Wat het echt leuk maakt zijn de demonstraties (glas blazen, glazen beeldjes maken en glas breken (de leukste!!)) en de mogelijkheid om zelf ook aan de slag te gaan met glas smelten en een hanger of iets dergelijks te maken.
website: http://www.cmog.org/
Daar kan je je onder Make ook inschrijven voor een workshop.
-
- Amerika-ontdekker
Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag van afgelopen jaar?
https://noordoostusa2015.wordpress.com/
Heel veel plezier en succes bij de planning!!
Groetjes
Monique
https://noordoostusa2015.wordpress.com/
Heel veel plezier en succes bij de planning!!
Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
Monique:
Wat een mooi verslag.,Leuk om te lezen. Ik maak er soms uit op dat je een nacht ergens langer had willen blijven omdat het soms iets te gejaagd was. Heb je nog een nawoord en wat waren ongeveer de kosten? Het mag ook per pb. Gr. Annet
Wat een mooi verslag.,Leuk om te lezen. Ik maak er soms uit op dat je een nacht ergens langer had willen blijven omdat het soms iets te gejaagd was. Heb je nog een nawoord en wat waren ongeveer de kosten? Het mag ook per pb. Gr. Annet
-
- Amerika-ontdekker
Ja, klopt Annet, gevoelsmatig hadden we wel wat meer dagen op sommige plekken kunnen gebruiken en ik zou misschien de route ook andersom rijden, met de kust van New Jersey op het einde. Misschien is dat een betere afsluiter dan drukke en volle dagen in New York. Toch zou ik New York ook niet als eerste gedaan willen hebben.
We hebben in 2014 een rondreis in het Zuidwesten gemaakt en die was veel beter in balans.
We kunnen er niet echt een vinger op leggen wat het gejaagde gevoel precies veroorzaakte en waarschijnlijk is het een combinatie van factoren.
Zo hebben we een aantal keer te veel tijd verdaan met zoeken wat te wijten is aan een slechte voorbereiding.
En verder vonden wij vooral het verkeer in het Oosten een stuk minder relaxt, niet overal maar wel veel meer dan in het Zuidwesten.
Als laatste zaten in deze reis veel meer steden wat ook een andere beleving is dan in de natuur zijn natuurlijk.
Het nawoord heb ik inderdaad nog niet gemaakt maar ik kan je nu wel melden wat ik zo in mij opkomt als hoogtepunten in deze reis.
Van de steden hebben vooral Washington, Boston en Philadelphia mij ontzettend positief verrast. New York vond ik leuk om te hebben meegemaakt maar is voor mij absoluut geen must voor een volgende reis. Wij vonden de Adirondacks en met name Lake Placid geweldig en hadden graag meer tijd gehad in de White Mountains, Vermont en alle natuur daar. Shenandoah NP, onder Washington is ook absoluut de moeite waard en bij nader inzien zou ik niet meer zo ver uit de route gaan om de Niagara Falls te zien. De falls zijn prachtig en wij vonden ook het Finger lakes gebied heel erg mooi, vooral Watkins Glenn maar Niagara zelf is eigenlijk de moeite niet maar dat is uiteraard persoonlijk.
Aan de New Jersey kust vonden wij Ocean City een super leuk plaatsje, veel leuker dan Atlantic City.
Al met al was het een fantastische reis voor de kosten zou ik even diep moeten graven (ik vergeet dat het liefst zo snel mogelijk
) We hadden wel een super deal met de vliegtickets. De auto huur was wel iets duurder dan in het westen en de overnachtingen kun je natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Ik heb niet ervaren dat het Oosten heel erg veel duurder is dan het Westen of Zuiden. Wel was de de dollarkoers echt gruwelijk ten opzichte van 2014. Wat ook heel leuk was, waren de foodtrucks in de steden, dat heb ik in het Zuidwesten niet zo gezien maar daar hebben we ook haast geen steden bezocht. Wel loont het volgens mij altijd om heel vroeg te boeken, als het kan een jaar van te voren. Mijn ervaring is dat bijna alles toch duurder wordt naar mate de datum dichterbij komt, zeker overnachtingen in de steden.
Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust, super leuk om je te kunnen helpen.
Veel plezier met de voorbereidingen!!
Groetjes
Monique
We hebben in 2014 een rondreis in het Zuidwesten gemaakt en die was veel beter in balans.
We kunnen er niet echt een vinger op leggen wat het gejaagde gevoel precies veroorzaakte en waarschijnlijk is het een combinatie van factoren.
Zo hebben we een aantal keer te veel tijd verdaan met zoeken wat te wijten is aan een slechte voorbereiding.
En verder vonden wij vooral het verkeer in het Oosten een stuk minder relaxt, niet overal maar wel veel meer dan in het Zuidwesten.
Als laatste zaten in deze reis veel meer steden wat ook een andere beleving is dan in de natuur zijn natuurlijk.
Het nawoord heb ik inderdaad nog niet gemaakt maar ik kan je nu wel melden wat ik zo in mij opkomt als hoogtepunten in deze reis.
Van de steden hebben vooral Washington, Boston en Philadelphia mij ontzettend positief verrast. New York vond ik leuk om te hebben meegemaakt maar is voor mij absoluut geen must voor een volgende reis. Wij vonden de Adirondacks en met name Lake Placid geweldig en hadden graag meer tijd gehad in de White Mountains, Vermont en alle natuur daar. Shenandoah NP, onder Washington is ook absoluut de moeite waard en bij nader inzien zou ik niet meer zo ver uit de route gaan om de Niagara Falls te zien. De falls zijn prachtig en wij vonden ook het Finger lakes gebied heel erg mooi, vooral Watkins Glenn maar Niagara zelf is eigenlijk de moeite niet maar dat is uiteraard persoonlijk.
Aan de New Jersey kust vonden wij Ocean City een super leuk plaatsje, veel leuker dan Atlantic City.
Al met al was het een fantastische reis voor de kosten zou ik even diep moeten graven (ik vergeet dat het liefst zo snel mogelijk
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust, super leuk om je te kunnen helpen.
Veel plezier met de voorbereidingen!!
Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
Monique, dank je voor jouw antwoord. Wij zijn ook in de zomer van 2014 naar het Zuid-westen geweest, met een camper, met drie tieners.
Eerste insteek nu was in 2017 New York en Washington met rondje Denver te combineren, of alleen Noordoosten, maar ik denk dat we dit o.a. van de tickets laten afhangen. We zullen in augustus/begin september dit gaan beslissen.
Eerste insteek nu was in 2017 New York en Washington met rondje Denver te combineren, of alleen Noordoosten, maar ik denk dat we dit o.a. van de tickets laten afhangen. We zullen in augustus/begin september dit gaan beslissen.
- Thierry73
- Amerikakenner
Niagara is niet super bijzonder als plaatsje.
Beetje de standaard toeristen attrachties (aan de Canadese kant dan).
Wat wij persoonlijk wel erg mooi vonden was een rit door Niagara on lake.
een beetje bij wat wijnerijen kijken en genieten van de omgeving.
Beetje de standaard toeristen attrachties (aan de Canadese kant dan).
Wat wij persoonlijk wel erg mooi vonden was een rit door Niagara on lake.
een beetje bij wat wijnerijen kijken en genieten van de omgeving.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2040 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 1 Reacties