Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hke: advies New York - Miami (2016)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis hke: advies New York - Miami (2016)

Bericht door hke »

Hallo

We spelen met het idee om in 2016 opnieuw naar de vs te gaan.
We zijn een familie van 4. Vrouw, man en 2 jongens van 15 en 14 jr

In 2010,2012 en 2014 hebben we met ons gezin de westkust en midwest bezocht. Altijd met auto en overnachten in hotels. Het rondtrekken bevalt ons zeer goed.
We vinden steden leuk maar willen ook veel natuur zien en houden van wandelen.
In ieder geval voldoende afwisseling. Af en toe eens stuk rijden is ook geen probleem.

We hebben het plan om naar de oostkust te gaan.
Mijn vrouw en ik zijn in 2000 naar New York geweest en zelf ben ik 20 jr geleden van New York naar Miami gereden. Voor m’n werk ben ik al ooit in Washington geweest.
Ik heb veel zin om met mijn familie deze 2 steden te bezoeken.

We weten eerlijk gezegd niet precies wat mogelijk is aan de oostkust.

We willen graag het volgende zien:
• New York
• Washington
• Smokey mountains
• Charleston
• Orlando
• Everglades
• Miami

We zouden ook graag de Niagara Watervallen willen bezoeken maar we weten dat dit wat uit de buurt ligt.

Vragen
• Hoeveel dagen (per stad) zouden we met ons gezin moeten uittrekken voor New York en Washington.
• En hoeveel tijd heb je minimaal nodig om af te dalen naar Miami
• Welke nationale parken zijn er nog meer op deze route.
• Is Niagara falls haalbaar?

Ik ben voor alle adviezen / tips dankbaar. :clap: :clap:
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Advies New York - Miami (2016)

Bericht door Family5 »

Leuk dat jullie weer een reis plannen, ik zie opnieuw een boeiend verslag tegemoet :thumbup:
Ik neem aan dat jullie in het hoogseizoen gaan en dat er ook een bepaalde grens zit aan het budget..? En hoeveel weken willen jullie gaan? En nemen jullie de auto of tussendoor ook het vliegtuig? Met de auto zou je wellicht ook een dag naar de Amish People kunnen gaan. Kom ik op het volgende lijstje,gebaseerd op drie weken:

• New York (4)
• Washington (3)
• Smokey mountains (2)
• Charleston (1)
• Orlando (5)
• Everglades (2)
• Miami (2)

Voor meer parken in Florida op de route richting Miami zie ondermeer ons (voorgenomen) reisverslag. Naar Niagara falls ben ik zelf nog nooit geweest. Ben benieuwd naar jullie ervaring. Succes met het plannen.
hke
Amerikakenner

Bericht door hke »

Family5 schreef:Leuk dat jullie weer een reis plannen, ik zie opnieuw een boeiend verslag tegemoet :thumbup:
Dank voor het compliment! :thumbup:
Family5 schreef:Ik neem aan dat jullie in het hoogseizoen gaan en dat er ook een bepaalde grens zit aan het budget..? En hoeveel weken willen jullie gaan? En nemen jullie de auto of tussendoor ook het vliegtuig?
We gaan inderdaad in het hoogseizoen. schoolvakantie kids.
We gaan plusminus 22 dagen. Proberen 3 weken aan te houden.
We willen geen binnenlandse vlucht nemen.

Family5 schreef:Met de auto zou je wellicht ook een dag naar de Amish People kunnen gaan.
Waar zouden we dit kunnen bekijken?
Family5 schreef: Kom ik op het volgende lijstje,gebaseerd op drie weken:

• New York (4)
• Washington (3)
• Smokey mountains (2)
• Charleston (1)
• Orlando (5)
• Everglades (2)
• Miami (2)
Waarom zoveel dagen Orlando? NY en Washington begrijp ik maar waarom 5 dagen Orlando?

Zou Niagara falls niet lukken?
Family5 schreef:Voor meer parken in Florida op de route richting Miami zie ondermeer ons (voorgenomen) reisverslag. Naar Niagara falls ben ik zelf nog nooit geweest. Ben benieuwd naar jullie ervaring. Succes met het plannen.
Ik ga me verdiepen in jullie verslagen!!
Nella
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nella »

Wij hebben deze zomer met ons gezin een reis gemaakt van New York naar Miami en de plaatsen bezocht die jullie graag willen zien. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
2013 ZW: http://www.deleeuwtjesgoesusa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2015 ZO: http://www.deleeuwtjesusa2015.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

hke schreef: Family5 schreef:Met de auto zou je wellicht ook een dag naar de Amish People kunnen gaan.

Waar zouden we dit kunnen bekijken?
Wanneer je van NYC naar Washington DC wilt reizen kun je kiezen voor een auto route van circa 5 uur via de plaatsen:
* Intercourse, Pennsylvania
* Gettysburg

Dan rijd je dwars door het land van de Amish heen en zit je opeens in het oude westen met koetsen en paarden op de weg. In Intercourse doen de Amish people boodschappen en komen ze samen voor sociale bijeenkomsten. Levert mooie plaatjes op. Andere bezienswaardigheden van de Amish People staan hier: http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g ... vania.html
Ook in Gettysburg reis je terug in de geschiedenis, naar de plek waar de Amerikaanse Civil War is uitgevochten: http://www.gettysburgfoundation.org/
hke schreef: Family5 schreef:Kom ik op het volgende lijstje,gebaseerd op drie weken:

• New York (4)
• Washington (3)
• Smokey mountains (2)
• Charleston (1)
• Orlando (5)
• Everglades (2)
• Miami (2)

Waarom zoveel dagen Orlando? NY en Washington begrijp ik maar waarom 5 dagen Orlando?
Orlando vormt een mooie uitvalsbasis voor dagtrips in de omgeving. Een korte week Orlando in een villa bij Kissimee is ook veel goedkoper en luxer dan motel overnachtingen onderweg. Je kunt in de omgeving van Orlando naar diverse zwembadparadijzen, natuurparken en stranden gaan zonder ook maar 1 Disneypark te bezoeken. Zie voor inspiratie diverse reisverslagen op dit forum.

Je kunt ook twee dagen besteden aan een trip in noordelijke richting vanuit New York naar de Niagara Falls. Lijkt me ook indrukwekkend. Hoever zijn jullie inmiddels met plannen?
Elmo
Amerikafan

Re: Reis hke: advies New York - Miami (2016)

Bericht door Elmo »

Wij reisden in 2014 gedurende 27 dagen van NY naar Miami, via Niagara Falls. Tussen Niagara Falls en Washington reden we langs Watkins Glen, ook een aanrader!
We hebben wel de Everglades laten vallen en zijn maar 2,5 dagen in Orlando geweest. Voor Florida moeten we dus nog eens terug :D .
Het was een fantastische en heel gevarieerde reis maar wel zwaar qua aantal kilometers ed. Elke dag vroeg op en laat in bed.

NY: zeker 4 dagen (wij gingen in de paasvakantie nog eens 3 dagen terug naar NY :wink: )
Washington: 3 dagen (is krap maar hangt er vanaf of je graag monumenten/musea bezoekt)
Smokey Mountains: minstens 2 dagen, hangt ervan af of jullie graag wandelen. Wij stopten ook nog in Shenandoah voor een dagje wandelen.
Miami: wij waren er 2 dagen en zagen enkel het strand aan ons hotel en South Beach/Ocean Drive. Te weinig tijd om echt de stad te verkennen.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben deze route in 2013 gedaan. In 3 weken van NY naar Orlando met op het einde ook 5 dagen in Orlando. Onze route was NY, Washington, Roanoke, Ashville, Smokey Mountains, Nashville, Memphis, New Orleans, Pensacola, Panama City Beach en Orlando.

Niagara ligt helemaal de andere kant op en dat is toch wel een eind rijden heen en terug. Wij hebben dat dit jaar bezocht, maar hadden nu een rondje vanuit NY naar boven. Amish hebben wij gezien in PA Intercourse. Op route naar Niagara is Watkins Glenn Statepark inderdaad erg mooi.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
hke
Amerikakenner

Bericht door hke »

Family5, Pumi1000 en Elmo bedankt voor jullie reacties. :clap:

Niagara Falls bewaren we voor een andere keer.
Voorlopig wordt het dus van New York naar Miami.
Mijn vrouw en ik houden veel van wandelen en willen dus voldoende dagen in national of state parks.

We denken nu aan het volgende:
1 ams - new york
2 new york
3 new york
4 new york
5 new york - washington
6 washington
7 washington
8 washington Shenandoah
9 Shenandoah - smokey mountains
10 smokey mountains
11 smokey mountains
12 smokey mountains - charleston
13 charleston - savannah
14 savannah - orlando
15 orlando
16 orlando
17 orlando - afdalen via everglades naar miami
18
19
20
21
22 miami ams

We hebben zo 3 volle dagen NY en 2 volle dagen Washington.
Tussen NY en Washington rijden we via Intercourse. (dank je Family5 :thumbup: )

2 volle dagen in de Great Smokey Mountains.

Vanaf dag 15-16 weten we het nog niet.
Mijn kinderen zijn niet zo weg van pretparken. (In Denver was waterworld wel echt te gek)

Ik zou wel ergens willen gaan snorkelen, in ieder geval de everglades optimaal bezoeken en andere leuke dingen gaan doen.
Ik zag daytona beach ook net boven Orlando ligt en mijn oudste zoon is weg van races.

Allen,
Wat denken jullie van bovenstaande route?
Alle tips zijn weer welkom. :thumbup:
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Probeer er misschien nog een baseball wedstrijd tussen te plannen? Daar ben je een hele avond zoet mee. Onze kinderen (toen 13,12 en 7) vonden het fantastisch. Wel wat zoeken naar een stad met een goed team dat net speelt als jullie daar zijn.

Ik denk dat er in Florida genoeg te doen is om je nog enkele dagen bezig te houden. Na een intensieve reis is enkele dagen rust (strand) ook wel fijn.
hke
Amerikakenner

Bericht door hke »

Elmo schreef:Probeer er misschien nog een baseball wedstrijd tussen te plannen? Daar ben je een hele avond zoet mee. Onze kinderen (toen 13,12 en 7) vonden het fantastisch. Wel wat zoeken naar een stad met een goed team dat net speelt als jullie daar zijn.
Het is mij nog nooit gelukt om een sportwedstrijd mee te pikken.
het is dan ook zomervakantie. Volgens mij ligt dan ook in de VS alles stil.
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Nee hoor! Er zijn ook tijdens de zomer baseballwedstrijden.
Wij gingen in Atlanta kijken naar the Braves vs. the Phillies, midden juli.
Pluisjeshaar
Amerika-newbie

Bericht door Pluisjeshaar »

pumi1000 schreef:Wij hebben deze route in 2013 gedaan. In 3 weken van NY naar Orlando met op het einde ook 5 dagen in Orlando. Onze route was NY, Washington, Roanoke, Ashville, Smokey Mountains, Nashville, Memphis, New Orleans, Pensacola, Panama City Beach en Orlando.

Welke steden vonden jullie het mooist en welke hadden ook overgeslagen kunnen worden?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@pluisjeshaar

Alle steden hebben wel iets, maar Memphis qua stad vond ik minder, maar Graceland was erg indrukwekkend en daar gingen we voor. De route over de blue ridge parkway duurt wat lang als je hem helemaal rijdt en daar zijn Roanoke en Ashville puur overnachtingsplekken geweest voor ons. Washington had ik achteraf nog wel een dag langer willen bezoeken.
Eigenlijk is er met deze route niet echt iets wat je weg kunt laten, want uiteindelijk zijn het toch veel kilometers die je rijdt per dag. Was precies goed zo voor ons.

Willen jullie ook deze route doen?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Leuke route! Het heeft veel overeenkomsten met met mijn rondreis van New York naar Tampa, via Key West.
Misschien heb je nog iets aan mij dagverslagen:

http://www.stripesandstars.nl/roadtrip- ... -key-west/

Wij hadden maar 1 dag in Washington en 1 in Miami Beach en dat was veel te weinig.. maarja, daar leer je weer van ;)

Heel voor voorbereidingsplezier :)
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer