Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ifoubert: route NY Philadelphia Amish - capitol country - Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ifoubert
Amerika-ontdekker

Reis ifoubert: route NY Philadelphia Amish - capitol country - Washington

Bericht door ifoubert »

Deze route heb ik uitgestippeld van New York naar Washington via Philadelphia, Amish, Shenandoah, Virginia, Delaware /Maryland.
We reizen in de zomer 2016 met een kind van zeven.

- 3 dagen New York
- New York - Philadelphia, via oa Princeton
- Philadelphia
- Philadelphia - Lancaster (of omgeving) voor bezoek aan Amish
- Lancaster - Harpers Ferry via Gettysburg
- Harpers Ferry - Luray (of omgeving) via Dinosaur Land en reeds gedeelte Skyline Drive
- Luray; dagje wandelen etc in Shenandoah, wat afkoelen daar?, bezoek grotten
- Luray - Charlottesville: rest Skyline Drive
- Charlottesville - Williamsburg, via Richmond, Monticello
- Williamsburg: bezoek geschiedenis driehoek
- Williamsburg - Ocean City
- Ocean City: dagje strand of met overzet naar Cape May of natuurgebieden
- Ocean City - Washington via St Micaels, Annapolis
- 2 dagen Washington

Ik twijfel of we niet nog een dag extra Washington moeten nemen, maar welke zou ik dan best weglaten? Nacht in Luray, nacht in Williamburg?
Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom, tips voor activiteiten met kind of leuke accomodaties ook reeds (ik hou niet zo van de typische amerikaanse motels, liever iets met wat meer karakter).

Ik zet deze ook nog even op het zuidelijke forum, aangezien de staat Virginia daar onder valt.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Reis ifoubert: route NY Philadelphia Amish - capitol country - Washington

Bericht door chippie777 »

In 2013 zijn wij in die hoek geweest. Ik zou zeker een dag extra in Washington plannen, is een prachtige stad waar veel te beleven is.
Neem anders een kijkje in ons blog, wie weet haal je er dingen uit die jullie ook leuk vinden.
https://chippie777.wordpress.com/catego ... osten-2013
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Dannymeurs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Dannymeurs »

Ik zit nu op het vliegveld in philly en wij hebben ook 2 dagen Washington gedaan.... Helaas een dag tekort, je kunt in een dag arlington en eventueel een museum doen, maar als je de 2e dag alle monumenten wilt zien (lopend) en verder nog naar een of meerdere museeas gaat dan was dat in ons geval tekort. En dan heb je verder nog niet de sfeer van de stad beleefd, Georgetown ect....
Dus ik zou zeker nog een extra dag Washington doen.
ifoubert
Amerika-ontdekker

Bericht door ifoubert »

We hebben ondertussen onze vluchten geboekt en we vertrekken de derde dag maar om 18u. in Washington Reagan, dus kunnen we die dag allicht bv. nog arlington bezoeken. Zijn nu op zoek naar accommodatie in Arlington / Allexandria Tips welkom. We zijn met 5 dus een appartement is eventueel ook een optie, wel maar voor 3 nachten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer