Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis niklosz: feedback gevraagd op reis okt '15

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
niklosz
Amerika-ontdekker

Reis niklosz: feedback gevraagd op reis okt '15

Bericht door niklosz »

Hi all,

Na een fantastische reist naar de Westcoast is het in oktober dan eindelijk zover: we vliegen naar NYC en vanaf daar ga ik samen met m'n vriendin drie weken rondreizen in het noordoosten! Graag jullie tips en trucs voor wat betreft onze eerste conceptroute. We reizen na NYC per auto en willen graag overnachten in hotels/motels/B&B:

Zaterdag 10 oktober: Aankomst NYC
Zondag 11 oktober: NYC
Maandag 12 oktober: NYC
Dinsdag 13 oktober: NYC
Woensdag 14 oktober: NYC
Donderdag 15 oktober: NYC - Cape Cod
Vrijdag 16 oktober: Cape Cod
Zaterdag 17 oktober: Cape Cod - Boston
Zondag 18 oktober: Boston
Maandag 19 oktober: Boston - White Mountains
Dinsdag 20 oktober: White Mountains
Woensdag 21 oktober: White Mountains - Lake Placid
Donderdag 22 oktober: Lake Placid
Vrijdag 23 oktober: Finger Lakes
Zaterdag 24 oktober: Finger Lakes - Niagara Falls
Zondag 25 oktober: Niagara Falls - Pittsburgh
Maandag 26 oktober: Pittsburgh - Washington
Dinsdag 27 oktober: Washington
Woensdag 28 oktober: Washington - Atlantic City
Donderdag 29 oktober: Atlantic City
Vrijdag 30 oktober: Atlantic City - NYC
Zaterdag 31 oktober: Vlucht NYC - AMS

Ik ben benieuwd naar jullie feedback! Vorige keer hebben we dankbaar gebruik gemaakt van jullie kennis en ervaringen, dus de verwachtingen zijn hooggespannen :wink: Dank alvast!
Bennogr
Amerika-expert

Re: Reis niklosz: feedback gevraagd op reis okt '15

Bericht door Bennogr »

Amerika zoals veel Amerikanen Europa doen. Lijkt me nou niet een vakantie waar je uitgerust van terugkomt. Maar ja, als je houdt van lange autoritten en nauwelijks tijd hebben om iets te bekijken en wat rond te slenteren ....
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Je bent in de periode waar het gebied misschien wel zijn mooist is.
Sowieso in The White Mountains en de Adriondacks. (Laatste ben ik zelf niet geweest)

Wellicht haal je tips uit ons 2014 verslag. http://fallfoliage2014.blogspot.nl/
1 dag extra voor Washington zou lekker zijn, Pittsburgh voor een halve dag? zou ik persoonlijk niet doen. Reden waarom je graag naar Pittsburgh wil? Ben er zelf niet geweest hoor.

Over Atlantic City lees ik hier ook wisselende verhalen....
niklosz
Amerika-ontdekker

Bericht door niklosz »

Bennogr schreef:Amerika zoals veel Amerikanen Europa doen. Lijkt me nou niet een vakantie waar je uitgerust van terugkomt. Maar ja, als je houdt van lange autoritten en nauwelijks tijd hebben om iets te bekijken en wat rond te slenteren ....
Op zich hebben we geen hekel aan reizen, maar het blijft uiteraard vakantie. Heb je suggesties wat we van deze conceptroute links zouden moeten laten liggen? Of nieuwe inpasbare ideeën?
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Ik zou Pittsburgh en Atlantic City eruit halen.

Washington heeft sowieso meer tijd nodig, en je slaat nu Philadelphia over waar je ongeveer al langs komt. 1 dag daar geeft al een redelijk goed beeld van de stad.

Verder heb je ook niet heel veel tijd bij de Finger lakes (je moet helemaal vanaf de Adirondacks komen en volgende dag al weer door naar Niagara).

Tussen Niagara en Washington heb je ook nog Ricketts glen wat wel leuk is, als je dan toch dat stuk in 2 wilt breken wat je eerst d.m.v. Pittsburgh hebt gedaan.

Andere optie is om Washington/Philly voor andere keer te bewaren en je echt helemaal te focussen op het noorden vanaf NY.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon heeft in Pittsburgh gestudeerd, ben er een paar keer geweest. Maar veel meer dan het Andy Warhol museum is er niet te zien (hoewel best leuke buurtjes en goede cafe's, maar daarvoor hoef je niet om te rijden.)

Ik zou Atlantic City ook maar over slaan. Tenzij je natuurlijk wil zien waar Donald Trump 1 van de 4 keer failliet is gegaan. DC is de moeite waard om meer dan 1 dag te blijven, Philadelphia is in 1 dag wel bekeken. Voor New York heb je natuurlijk een paar levens nodig, maar daar kun je altijd nog heel eenvoudig heen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Bennogr schreef: Voor New York heb je natuurlijk een paar levens nodig, maar daar kun je altijd nog heel eenvoudig heen.
een man van mijn hart :D
maar heel eenvoudig is nu ook weer wat sterk uitgedrukt ... ik ervaar het wel als een prijzige hobby
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
niklosz
Amerika-ontdekker

Bericht door niklosz »

We hebben inmiddels de planning iets omgegooid. Voor NYC ligt het hotel en de periode dat we daar zijn vast en we halen op 10 oktober de auto op. Vervolgens ziet de conceptroute er nu als volgt uit:

Zaterdag 10-10: Aankomst JFK - overnachten in Old Saybrook (hotel is vastgelegd)
Zondag 11-10: Old Saybrook - Cape Cod
Maandag 12-10: Cape Cod
Dinsdag 13-10: Cape Cod - Boston
Woensdag 14-10: Boston
Donderdag 15-10: Boston - White Mountains
Vrijdag 16-10: White Mountains
Zaterdag 17-10: White Mountains - Green Mountains / Adirondack*
Zondag 18-10: Green Mountains / Adirondack
Maandag 19-10: Green Mountains / Adirondack - Niagara Falls**
Dinsdag 20-10: Niagara Falls - State College***
Woensdag 21-10: State College - Washington DC
Donderdag 22-10: Washington DC
Vrijdag 23-10: Washington DC
Zaterdag 24-10: Washington DC - Philadelphia
Zondag 25-10: Philadelphia
Maandag 26-10: Philadelphia - NYC
Dinsdag 27-10 t/m zaterdag 31-10: NYC

* Hier moeten we nog een keuze over maken. Gaat het name om de combinatie tussen opbreken reis naar Niagara in twee stukken en iets kunnen zien. Tips zijn welkom ;-)
** We willen niet overnachten in Niagara Falls zelf, maar op acceptabele rijafstand om daar de volgende ochtend een boat trip te kunnen maken.
*** Op het forum kwam ik State College tegen als mogelijke stopplek. Hier geldt ook dat we een slaapplek willen gebruiken om de reis naar Washington op te knippen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening! Dank alvast!
niklosz
Amerika-ontdekker

Bericht door niklosz »

Is er dan echt niemand die hier op wil reageren? :cry:
Robert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Robert1987 »

Hoi niklosz,

Mooie reis heb je in het verschiet. Ik heb grotendeels dezelfde reis in gedachten, maar dan andersom en vanuit Philadelphia. Ik heb geen ervaring in de regio, maar kan wel met je meedenken.

Hoe rijd je van Adirondacks naar Niagara? Via Canada of onder Lake Ontario langs? Wellicht zou je een dagje Toronto of Buffalo kunnen toevoegen door State College te schrappen (volgens mij is het hier niet heel speciaal en ik zou gewoon een reisdag inplannen om van Niagara naar Washington te rijden). Toronto schijnt een heel mooie stad te zijn en met Buffalo ben je op kleine afstand van Niagara Falls.

Ga je trouwens een reisblog bijhouden? Ik ben erg benieuwd hoe de reis jullie gaat bevallen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen reacties betekent meestal dat het er wel goed uitziet. :wink:
Zelf zou ik wel een tussenstop doen tussen Niagara en Washington, anders wordt het wel een erg lange rit en blijft er erg weinig tijd over voor de Falls. Wij hebben in Lancaster overnacht, het is daar een mooie omgeving om rond te rijden.
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag. Wij hebben toen een groot deel van jullie route gedaan.

Marianne
niklosz
Amerika-ontdekker

Bericht door niklosz »

Robert1987 schreef:Hoi niklosz,
Hoe rijd je van Adirondacks naar Niagara? Via Canada of onder Lake Ontario langs? Wellicht zou je een dagje Toronto of Buffalo kunnen toevoegen door State College te schrappen (volgens mij is het hier niet heel speciaal en ik zou gewoon een reisdag inplannen om van Niagara naar Washington te rijden). Toronto schijnt een heel mooie stad te zijn en met Buffalo ben je op kleine afstand van Niagara Falls.

Ga je trouwens een reisblog bijhouden? Ik ben erg benieuwd hoe de reis jullie gaat bevallen!
Het idee is om onderlangs te gaan, omdat we Toronto niet zo hoog op het verlanglijstje hebben. Buffalo is mogelijk ook nog wel een optie voor de overnachting. Voor wat betreft een blog is dit nog een overweging. Zo ja, dan zal ik de link hier delen... :wink:
Martin & Marianne schreef:Zelf zou ik wel een tussenstop doen tussen Niagara en Washington, anders wordt het wel een erg lange rit en blijft er erg weinig tijd over voor de Falls. Wij hebben in Lancaster overnacht, het is daar een mooie omgeving om rond te rijden.
Dat was inderdaad wel het idee, omdat het anders wel een erg lange reisdag wordt. Dank voor de tip! Al met al scheelt dat volgens Maps nog geen 50 km in vergelijking met een stop in State College, dus lijkt dat wel te doen. Aan de andere kant is het wel weer 1,5 uur langer rijden op de 'reisdag'. Ik zal jullie reisverslag er op na slaan!
niklosz
Amerika-ontdekker

Bericht door niklosz »

Wat zouden jullie adviseren als het gaat om de keuze tussen Adirondack of Green Mountains?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ben alleen in de Green Mountains geweest, ritje door Vermont, en dat vond ik prachtig.
Maar de Adirondack is vast ook prachtig in jouw periode.

Zie ons 2014 verslag: http://fallfoliage2014.blogspot.nl/2014 ... we-vt.html
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn dwars door de Adirondacks gereden in 2007, maar hebben er weinig gedaan. Vermont vonden wij prachtig met de covered bridges. Een van de hoogtepunten was het bezoek aan Billings Farm gecombineerd met het Marsch-Billings-Rockefeller National Historic Park aan de overkant van de weg.

Ons verslag van die dag: https://tijmesspanje.wordpress.com/2007 ... e-vermont/ (de fotolink werkt helaas niet meer).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer