Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SvenV: na lezing van het 'Canada promotie topic'

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
SvenV
Amerikafan

Reis SvenV: na lezing van het 'Canada promotie topic'

Bericht door SvenV »

Opmerking moderator

Afgesplitst van het 'Canada promotie topic', zie viewtopic.php?f=8&t=82502

@Intothewild67 , ik ben geïnspireerd geraakt door je promotie topic :D Plan was om volgend jaar eens Vancouver Island in een route te steken. Het klassieke rondje (Jasper, Banff) hebben we 3 jaar geleden al eens gedaan vanuit Seattle. En ik heb geen zin in massatoerisme (toen wij gingen "viel het nog mee", maar als ik nu de verhalen lees...)
Nu zag ik jouw route vanuit Vancouver. Wij zouden begin juli vertrekken.
Ik zou er eventueel van durven maken heen vliegen op Prince George, Dawson Creek (begin Alaska highway), Fort St John, Watson Lake, Jade City, Stewart, Prince Rupert, ferry naar Port Hardy en terugvliegen via Victoria.
Alleen heb ik totaal geen idee hoe lang ik voor dergelijke route zou moeten uittrekken.
Ik zie 5 dagen Vancouver Island wel eens passeren, maar heb je dan voor de rest van de route genoeg aan 14 dagen? Wij kunnen ongeveer 3 weken weg in totaal.
Ik deed eens een simulatie van vluchten heen op Prince George en terug vanuit Victoria en de prijzen vielen me mee.
Alle hulp is welkom :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis SvenV: na lezing van het 'Canada promotie topic'

Bericht door jojostravelusa »

Leuk idee. Weer eens wat anders. Wij hebben alleen het stuk op Vancouver Island gedaan vanuit Vancouver en zijn vanaf Port Hardy naar Bella Coola gevaren. V.w.b. de duur van de reis zou het in 3 weken kunnen qua aantal kilometers, maar dan moet je goed kijken wat waar te doen is en wat je allemaal wilt.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/ zie m.n. 31 augustus t/m 4 september.
Intothewild67
Amerika-ontdekker

Bericht door Intothewild67 »

Leuk dat ik mensen inspireer om eens een andere route te verkennen in Canada :thumbup:
Ook best wel wat mensen die me een pb sturen en vragen om info. Ik help graag waar ik kan.
@SvenV
Je route in 3 weken wordt wel een uitdaging. Niet alleen qua tijd, maar vooral ook qua kilometers.
Als ik het moest doen, zou ik Vancouver Island weglaten. Ik ben er nooit geweest maar volgens mij is het ook best toeristisch en druk. Vooral als jij gaat, in juli.
Die extra tijd zou ik gebruiken om dieper Yukon in te gaan (tot Whitehorse) en ook naar Prince Rupert te rijden.
Dus mijn advies zou zijn: vlieg retour naar Prince George en maak de route van daaruit.
Zo zou het dan uit kunnen zien:
Prince George
Dawson Creek
For St John
Fort Nelson
Muncho Lake 2 dagen
Watson Lake
Whitehorse 2/3 dagen
Jade City
Stewart 3 dagen
Hyder, Alaska
Prince Rupert 2 dagen
Prince George 2 dagen

19 dagen totaal.

Dit is een super mooie route. Ik zou wel overnachtingen ruim van tevoren plannen vooral in juli.

Een tip om te overnachten in de buurt van Jade City: https://vinesandpuppies.ca/
De eigenaresse brengt je avondeten, ze jaagt en vist zelf en je krijgt zelf gebakken brood. Geen wifi en electriciteit, wel een keuken waarin alles op gas werkt, waaronder een oven en een grote (gevulde) koelkast.
Echt een aanrader als je compleet tot rust wil komen. En het is niet duur.

Bij Munco Lake is dit een aanrader:
https://www.doublegservice.com/

Hopelijk kan je hier iets mee.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Intothewild67 schreef:
07 aug 2026, 18:57
Je route in 3 weken wordt wel een uitdaging. Niet alleen qua tijd, maar vooral ook qua kilometers.
Dat is grappig en laat precies zien hoe verschillend mensen zijn. Gelukkig maar. Als ik je route in Google Maps zet, kom ik grofweg uit op 3500 km. Dat is kaal en er komt dus zeker 500 km bij voor uitstapjes, boodschappen, verkeerd rijden enz. 4000 km in 3 weken is voor ons niet veel, maar ik heb een vriendin en die vindt het vanuit Breda naar Schiermonnikoog al heeeel ver :lol: Smaken verschillen dus.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Bedankt allebei! Leuk is dat toch om tips te kunnen geven en krijgen hier. Ik ga het eens goed bekijken, maar kilometers vreten is voor mij ook deel van een reis, waar ik helemaal niet tegen ben. Maar je moet wel genoeg tijd ter plekke hebben, daar ben ik het zeker mee eens. Ik ga het eens rustig bekijken allemaal. Als het meer concreet wordt, kom ik terug om wat meer in detail tips te vragen. Thanks 🙏🏻
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Intothewild67
Amerika-ontdekker

Bericht door Intothewild67 »

@jojostravelusa
Bedoel je de route van SvenV of van mij? Als ik mijn route in Google maps zet, kom ik op 4000 km. Dus ook naar Whitehorse.
Als je daar dan nog de 500 km bij optelt, zit je op 4500 km. Dat is te doen, maar toch best behoorlijk.
Als je daar dan nog Vancouver Island aan wilt plakken, wordt het wel erg veel, qua kms maar ook qua tijd.
Alles kan natuurlijk, maar ik zou het niet doen.
Komt ook omdat VI mij niet trekt, ik prefereer liever het ruige noorden van BC en Yukon.
Toen ik die reis heb gemaakt, heb ik dat vanuit Vancouver gedaan. Ook een paar dagen in Okanagan Valley en in de buurt van Whistler gebleven.
Best leuk, maar als ik het nog eens zou doen, bleef ik zo veel mogelijk in het noorden.
Na de rust en mooie natuur, kreeg ik een shock van de drukte in Whistler :D
Vanuit Prince George scheelt een hele hoop loze kms en je zit binnen no time in het noorden.
En kilometers vreten doe je meer dan genoeg in die regio. De weg van Stewart naar Meziadin Junction heb ik wel 3 keer gereden, zo ontzettend mooi daar. En zo zijn er wel meer stukken die je meerdere keren wilt zien. Ook om Muncho Lake bv.
Maar zoals je al zei, zoveel mensen zoveel meningen :wink:
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben uitgegaan van de route van Sven.
Die van jou is ook leuk. Wij vonden de combi Yukon/Alaska geweldig. Inderdaad weg van de drukte en echt natuur om je heen.
Wij rijden over het algemeen best veel en voelen ons daar goed bij, maar dat is voor iedereen anders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer