Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Masja: camperreis vanaf Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Masja
Amerika-ontdekker

Reis Masja: camperreis vanaf Vancouver

Bericht door Masja »

Hallo ,
Wij zijn Menno en Masja en gaan na twee mooie reizen in Amerika nu een camperrondreis maken in Vancouver.
Glacier Park was onze grote favoriet en we hopen in deze reis dit soort natuur te bewonderen.
We hebben een camperhuur gevonden van 1900 euro bij Camperdays. Is dat een redelijke prijs voor een maand?
Ik heb al veel rond gekeken en de volgende planning gemaakt, we gaan volgend jaar juni.
Graag hoor ik of ik misschien iets mis of ergens te lang en of te kort zal gaan verblijven.

Dag 1 Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver
Dag 4 Kelowna
Dag 5 Kelowna
Dag 6 Revelstoke
Dag 7 Revelstoke
Dag 8 Lake Louise
Dag 9 Lake Louise
Dag 10 Banff
Dag 11 Banff
Dag 12 Banff
Dag 13 Calgary
Dag 14 Calgary
Dag 15 Drumheller
Dag 16 Drumheller
Dag 17 Icefields Parkway
Dag 18 Icefielde Parkway
Dag 19 Jasper
Dag 20 Jasper
dag 21Jasper
Dag 21 Wells grey National Park
Dag 22 Wells Grey
Dag 23 Kamloops
Dag 24 Kamloops
Dag 25 Whistler
Dag 26 Whistler
Dag 27 Tofino
Dag 28 Tofino
Dag 29 Victoria
Dag 30 Victoria
Dag 31 Victoria

Alvast bedankt voor de input!
Corv
Amerikakenner

Re: Camperreis vanaf Vancouver

Bericht door Corv »

Masja schreef:
06 apr 2026, 16:28

We hebben een camperhuur gevonden van 1900 euro bij Camperdays. Is dat een redelijke prijs voor een maand?
Dat is een mooie prijs. Wat voor soort camper en bij welke verhuurder boekt Camperdays deze?
27 States so far...
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camperreis vanaf Vancouver

Bericht door Moose91 »

Prachtig hoor, een maand Canada!
Persoonlijk vind ik je tijd op Vancouver Island te kort, zeker voor Tofino. Je moet eerst vanaf Whistler naar de ferry in Vancouver, wat je al anderhalve uur kost. Je moet er ruim van tevoren zijn, vervolgens de overtocht nog maken en vanaf Nanaimo (neem ik aan) naar Tofino. Google Maps gaat daar drie uur voor rekenen, maar daar mag je nog wel wat bij optellen: kortom, die eerste dag Tofino ben je eigenlijk al kwijt. Dan houd je nog een volle dag over, maar dat is te weinig om de omgeving recht aan te doen. Het is ook een wezenlijk andere omgeving dan de Rocky Mountains, dus je zult er zeker nieuwe indrukken op doen.

Waar je vervolgens kunt schrappen, is natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik vind twee dagen Kamloops wat lang: het is een prima tussenstop om even wat boodschappen te doen en de rit naar Whistler op te breken, maar veel is er niet te doen. Ook denk ik dat Wells Grey minder indrukwekkend is als je net uit de Rockies komt. Daar zit voor mijn gevoel wat ruimte om te schrappen en 1 of 2 extra dagen aan Vancouver Island toe te voegen.
Masja
Amerika-ontdekker

Re: Reis Masja: camperreis vanaf Vancouver

Bericht door Masja »

Bedankt voor de reacties, daar kan ik iets mee.
De camperhuu is via camperdays bij Cruise America en het is een C-18
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Klinkt niet duur. Is het inclusief alle extra's, verzekeringen etc? Voor welke periode is het?
De C18 ziet er best aardig uit, maar het is jammer dat hij geen vast bed heeft. Dat is voor ons een must. Wij zijn zeer gecharmeerd van de truckcampers die in Canada verhuurd worden, maar die zijn een stuk duurder.
Voor tips en ideeën zou je naar ons reisverslag van 2019 kunnen kijken. Toen hebben we een groot deel van jullie reis ook gedaan, maar dan vanuit Calgary. In september doen we het dunnetjes over en gaan we nog 2 weken vanuit Calgary een klein rondje doen.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Bijlagen
Schermafbeelding 2026-04-07 122944.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Masja, schrijf de route eens uit in de van/naar vorm. Dan zie je meteen wat een reisdag is en waar je een volle dag ter plekke hebt
Ik heb het idee dat je rond Calgary redelijk veel tijd hebt.
Wij hebben plannen om dit jaar in juni te gaan, en wij hebben maar 1 nacht Kelowna gepland, daar zou je ook nog een nacht minder kunnen doen, ten gunste van VI.

@jojostravelusa Het schema gaat niet helemaal goed bij 2 oktober. :wink:

Marianne
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dat lijkt me een redelijk goede prijs voor 1 maand camperhuur. Zoals al eerder voorgesteld zou ik de route eens uitschrijven in een "van-naar" formaat, zo heb je een beter overzicht van hoeveel tijd je werkelijk ter plaatse hebt. Is dag 1 de aankomst dag in Vancouver? Zoja, dan moet je al zeker rekenen op een nacht ter plaatse voordat je de camper mag gaan ophalen, die dag neemt ook enkele uren in beslag.

Persoonlijk zou ik Calgary en Drumheller eruit laten om zo een wat rustigere route te maken. Het neemt namelijk redelijk wat tijd in beslag om van de ene plaats tot de andere te geraken, zeker met camper. De wegen zijn hier over het algemeen een enkele baan in elke richting en je mag meestal niet harder rijden dan 70-80km/u. Dus, tel zeker wat extra tijd bij wat Google Maps aangeeft.

Ik heb je route even overgenomen en uitgeschreven met een zo goed mogelijk schema en voldoende tijd per plaats met de veronderstelling dat dag 1 en dag 31 aankomst en vertrek dagen zijn. Ik heb Calgary en Drumheller eruit gelaten, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze, dus jullie moeten doen wat jullie het meeste aantrekt. Ook merkte ik dat je dag 21 dubbel had, dat heb ik hier beneden ook even aangepast.

Dag 1: Aankomst Vancouver
Dag 2: Ophalen camper - Vancouver
Dag 3: Vancouver
Dag 4: Vancouver - Kelowna
Dag 5: Kelowna
Dag 6: Kelowna - Revelstoke
Dag 7: Revelstoke
Dag 8: Revelstoke - Lake Louise (vergeet ook geen bezoekje aan Yoho NP onderweg, of doe een dag vanuit Lake Louise of Banff)
Dag 9: Lake Louise
Dag 10: Lake Louise - Banff
Dag 11: Banff
Dag 12: Banff
Dag 13: Banff - Saskatchewan River Crossing (Abraham Lake, camping in Cline River of Nordegg misschien)
Dag 14: Saskatchewan River Crossing - Jasper
Dag 15: Jasper
Dag 16: Jasper
Dag 17: Jasper - Clearwater
Dag 18: Clearwater - Wells Gray Provincial Park
Dag 19: Wells Gray Provincial Park
Dag 20: Clearwater - Cache Creek (ik zou hier de route vanaf Little Fort richting Lone Butte doen - Highway 24)
Dag 21: Cache Creek - Whistler
Dag 22: Whistler
Dag 23: Whistler - Nanaimo/Parksville
Dag 24: Parksville - Tofino/Ucluelet
Dag 25: Tofino/Ucluelet
Dag 26: Tofino/Ucluelet
Dag 27: Tofino/Ucluelet - Port Renfrew (via Nanaimo - Ladysmith - Chemainus en Lake Cowichan)
Dag 28: Port Renfrew - Victoria
Dag 29: Victoria
Dag 30: Victoria - Vancouver
Dag 31: Vancouver (afleveren camper)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
07 apr 2026, 12:38
Het schema gaat niet helemaal goed bij 2 oktober
Foutje in het spreadsheet, maar niet in het echt gelukkig. Een keer te weinig copy/paste. Dank voor je opmerkzaamheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer