Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 66 met behulp van Route 66-navigatie app
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Route 66 met behulp van Route 66-navigatie app
We overwegen om volgend jaar onze reis van 2013 voor een deel over doen en dat heeft grotendeels betrekking op de Route 66. Toentertijd deden we het deels met TomTom, de Michelin wegenatlas en de Route 66 routekaarten van "Here it is". We vonden het af en toe toch een grote frustratie. TomTom wil je steeds terugbrengen naar een 'betere' route en met de kaarten was ik soms helemaal het richtingsgevoel kwijt.
Nu kwam ik Route 66-navigatie apps tegen en heb er eens twee gedownload op mijn telefoon. Dit lijkt mij wel wat. Heeft iemand daar al ervaring mee? En welke is het beste?
Nu kwam ik Route 66-navigatie apps tegen en heb er eens twee gedownload op mijn telefoon. Dit lijkt mij wel wat. Heeft iemand daar al ervaring mee? En welke is het beste?
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Re: Route 66 met behulp van Route 66-navigatie app
Wij zijn van plan de route volgend jaar voor de eerste keer te rijden.
Ik rij zelf als hobby met de motor en heb daar een specifieke GPS voor van TomTom (die uiteraard ook als auto GPS kan dienen). Ik ben het dus al wel een beetje gewoon om zelf een route te maken en doormiddel van een GPX bestand op de GPS te zetten. Zo kan je heel specifiek je route uitstippelen en op je GPS rijden. Zo ga ik het voor Route 66 ook aanpakken, en kan ik eventuele geplande detours er al onmiddellijk in opnemen. Er zal hopelijk op het internet al wel ergens een GPX bestand staan met de route, en anders maak ik die even snel zelf.
Verder lees ik dat de 'Yellow Route 66 app' zeer goed is voor navigatie. Eventueel de betaalde versie nemen. Je vind hem in de App/Play Store als 'Route 66 Navigation', logo heeft een gele achtergrond met zwarte letters. Ik denk er over na die ook eens te bekijken omdat die de POI's ook aangeeft.
Ik rij zelf als hobby met de motor en heb daar een specifieke GPS voor van TomTom (die uiteraard ook als auto GPS kan dienen). Ik ben het dus al wel een beetje gewoon om zelf een route te maken en doormiddel van een GPX bestand op de GPS te zetten. Zo kan je heel specifiek je route uitstippelen en op je GPS rijden. Zo ga ik het voor Route 66 ook aanpakken, en kan ik eventuele geplande detours er al onmiddellijk in opnemen. Er zal hopelijk op het internet al wel ergens een GPX bestand staan met de route, en anders maak ik die even snel zelf.
Verder lees ik dat de 'Yellow Route 66 app' zeer goed is voor navigatie. Eventueel de betaalde versie nemen. Je vind hem in de App/Play Store als 'Route 66 Navigation', logo heeft een gele achtergrond met zwarte letters. Ik denk er over na die ook eens te bekijken omdat die de POI's ook aangeeft.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In 2010 heb ik heel Route 66 gereden met een TomTom als navigatie. Destijds heb ik de de zogn. .ITN-bestanden (routes voor op de TomTom) voor Route 66 op internet gevonden, ik heb ze nog steeds. In grote lijnen werkte dat prima maar zoals @gera_r al aangeeft, er waren stukken bij waar TomTom mij beslist via de Interstate wilde sturen terwijl ik dan Route 66 wilde blijven volgen. Dat zou te voorkomen zijn als je de gehele route thuis op de computer naloopt zodat je de route kunt verleggen waar nodig. Dat is echter een behoorlijke klus voor de 23 .ITN-bestanden, laat staan dat je Route 66 'even snel' als GPX-bestand aanmaakt.
Afgelopen mei heb ik Route 66 voor een deel gereden, van Oklahoma City naar St. Louis. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de gewone navigatie en gewoon van stad naar stad gereden. Inmiddels ben ik ook redelijk bekend met de route omdat ik dat stuk meerdere malen gereden heb. Verder wordt heel Route 66 ook met borden aangegeven. Dus het is mogelijk de route zonder navigatie te rijden. De Route 66 app heb ik overigens ook, zij het de gratis versie zodat ik er niet mee kan navigeren. Ik heb er afgelopen mei geen gebruik van gemaakt (reed slechts 3 dagen Route 66) maar zou de betaalde app absoluut gebruiken als ik 'm helemaal of een langer stuk zou rijden. Over het gebruik van de app kan ik dus helaas niets vertellen.
Roland
Afgelopen mei heb ik Route 66 voor een deel gereden, van Oklahoma City naar St. Louis. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de gewone navigatie en gewoon van stad naar stad gereden. Inmiddels ben ik ook redelijk bekend met de route omdat ik dat stuk meerdere malen gereden heb. Verder wordt heel Route 66 ook met borden aangegeven. Dus het is mogelijk de route zonder navigatie te rijden. De Route 66 app heb ik overigens ook, zij het de gratis versie zodat ik er niet mee kan navigeren. Ik heb er afgelopen mei geen gebruik van gemaakt (reed slechts 3 dagen Route 66) maar zou de betaalde app absoluut gebruiken als ik 'm helemaal of een langer stuk zou rijden. Over het gebruik van de app kan ik dus helaas niets vertellen.
Roland
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bedankt voor jullie reacties zover. Ik denk dat het (althans voor mij) ondoenlijk is om zo'n GPX-bestand te maken. Zeker als je ziet hoeveel bochten er in zit en die steeds onder en boven de hoofdroute gaat. Dus het is voor mij al zeker dat ik zo'n app ga gebruiken. Die gele app waar jullie het over hebben, heb ik ook op mijn telefoon en ik zag dat je inderdaad 40 euro voor een jaar betaalt voor de navigatie. Daar komen we wel overheen, denk ik...
Heb ook nog een andere gevonden (de blauwe), die ook veel informatie geeft, maar die waarschijnlijk ook betaald is v.w.b. de navigatie. Ik moet mij daarvoor eerst registreren. Dus het zou fijn zijn als ik al wat gebruikerservaringen had kunnen lezen over deze apps, voor een goede keuze. Maar misschien komen die nog. Heb nog tijd...
En oh ja, die Route 66-borden, die zijn er inderdaad. Maar in 2013 hebben we er toch verscheidene gemist. Waarschijnlijk meegenomen door souvenir-jagers...

Heb ook nog een andere gevonden (de blauwe), die ook veel informatie geeft, maar die waarschijnlijk ook betaald is v.w.b. de navigatie. Ik moet mij daarvoor eerst registreren. Dus het zou fijn zijn als ik al wat gebruikerservaringen had kunnen lezen over deze apps, voor een goede keuze. Maar misschien komen die nog. Heb nog tijd...

En oh ja, die Route 66-borden, die zijn er inderdaad. Maar in 2013 hebben we er toch verscheidene gemist. Waarschijnlijk meegenomen door souvenir-jagers...

Laatst gewijzigd door gera_r op 14 okt 2024, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor reisverslagen:
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben in 2020 Route 66 thuis uitgezocht met behulp van het boekje EZ Route 66 en de highlights in Google Maps gezet. Samen met de bordjes, inderdaad soms moeilijk te vinden, is het aardig gelukt. Geen app gebruikt dus.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 953 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-
- 15 Reacties