Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Bericht door Robbie&Irene »

Op dag 21 van onze reis gaan we van Kamloops naar Whistler. We hebben de normale (ook zeer mooi route) via Lillooet - Duffy Lake - Pemberton al eens gereden in 2021.
Nu zag ik dat er een mooi alternatief was via de Mission Mt Road. Zo te zien is dit deel van deze route gravel. Maar is dit een beetje te doen met een gewone SUV zonder 4wheeldrive en high clearance?

de gehele route:
image.png
Mission Mt road:
image.png
image.png (207.98 KiB) 626 keer bekeken
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Bericht door BonnyR »

Als dit hem is kun je even ' meerijden ' 😉


Ooit zo'n weg gereden met een camper, ging af en toe stapvoets door de vele stenen op de weg. Denk dat jullie weg te rijden is met de auto, maar denk bij dit soort wegen dat het handig is van te voren de wegconditie te checken ergens. Zag dat er ook een FB pagina over de weg is maar niet actueel. https://www.facebook.com/MissionMtRdAndRd40HighlineRd
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Bericht door Robbie&Irene »

Bedankt BonnyR.Ja we gaan hem met de gewone auto doen. De weg heeft wel iets van de Moki Duway. Maar schitterend hoor, kleuren van het meer hebben ook wat van het Peytolake. Deze route wordt het gewoon!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Bericht door AnnInBC »

Dat zal zeker wel een mooie weg zijn! Zelf nooit gereden, maar moet wel te doen zijn. Ik zou wel even kijken wat er bij de autoverhuur in het contract staat in verband met het rijden over "gravel roads", bij sommige huurders mag je zulke wegen niet rijden. Maar als het wel mag, dan zou dit wel eens een hele mooie route kunnen zijn. Hou er ook rekening mee dat je mogelijk ook geen mobiel bereik hebt op deze weg.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Bericht door Robbie&Irene »

Ann, bedankt voor je tips. Zoals ik begrepen heb mag je bij Alamo en Avis waar ik alle keren gehuurd heb, alle onverharde wegen berijden die een nummer of een naam hebben. Maar ik houd de weersomstandigheden wel in de gaten, bij zware regen(buien) wordt het hem niet denk ik.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Bericht door BonnyR »

AnnInBC schreef:
18 apr 2024, 19:45
Hou er ook rekening mee dat je mogelijk ook geen mobiel bereik hebt op deze weg.
Dat doet me opeens weer aan denken dat wij toen een bakkie hadden in onze camper in Alaska :D
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mission Mt Road route van Kamloops naar Whistler.

Bericht door AnnInBC »

Robbie&Irene schreef:
19 apr 2024, 08:56
Ann, bedankt voor je tips. Zoals ik begrepen heb mag je bij Alamo en Avis waar ik alle keren gehuurd heb, alle onverharde wegen berijden die een nummer of een naam hebben. Maar ik houd de weersomstandigheden wel in de gaten, bij zware regen(buien) wordt het hem niet denk ik.
Prima! En daar had ik nog niet aan gedacht, met slecht weer zal het zeker niet de beste weg zijn om te berijden. Ik ben benieuwd of het gaat lukken, houden jullie een blog bij?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer