Reis RenW: West Coast & Florida in 22 dagen.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
RenW
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2023, 17:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis RenW: West Coast & Florida in 22 dagen.

Bericht door RenW »

Na heel lang stilletjes te hebben meegelezen toch maar eens een begin gemaakt aan een planning voor mei 2027 (ja ja, ik ben graag grondig).
We kunnen beiden geen keuze maken tussen de westcoast en Florida, daarom heb ik geprobeerd dit in 1 planning te stoppen.
Dit is de planning hoe ik hem nu opgezet heb:

1 NL - flight to Las Vegas
2 LV - LV
3 LV - Zion Pick up camper AM
4 Zion - Zion
5 Zion - Bryce
6 Bryce - Page
7 Page - Page
8 Page-Grand - Canyon south
9 Gc south - Gc south
10 Las Vegas - Las Vegas (hand in camper, do laundry, pick up rental car)
11 Las Vegas - SeKi
12 SeKi - SeKi
13 SeKi - San Fransisco
14 San Fransisco - San Fransisco
15 San Fransisco flight to Miami rental car
16 Miami - Miami
17 Miami - Miami
18 Miami - Miami
19 Miami - Orlando/Tampa
20 Orlando/Tampa - Orlando/Tampa
21 Orlando/Tampa - Orlando/Tampa
22 Orlando/Tampa flight to NL

van dag 3 t/m 10 willen we graag gebruik maken van een camper, daarna een huurauto en hotels/Air BnB's.
In Florida willen we graag een kleine villa met zwembad huren.

We hoeven zeker niet naar pretparken oid, dat vinden we beiden niet leuk, in het rondje West Coast (dag 1 t/m 15) willen we vooral roadtrippen en genieten van de reis op zich en bezoeken van de NP's.
In Florida willen we ons vooral in het water bevinden, aan het strand, tuben, scuba duiken aan de Keys. Ik heb de activiteiten per dag uitgewerkt maar weet niet of het nuttig is dat hierbij te plaatsen.

Mijn vragen:
* Is dit haalbaar qua tijd, is dit te veel reizen en kunnen we wellicht beter een keuze maken?
* Ons budget is zo'n 12.000 euro, naar mijn berekening is dit ruimschoots voldoende voor 2 personen incl activiteiten, eten, benzine etc, all in dus. Is dit voldoende?

We zijn nog erg in het voren aan het plannen dus kunnen nog alle kanten op. Dit is onze eerste keer naar USA overigens.

Alvast bedankt voor het meedenken. :thumbup:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: West Coast & Florida in 22 dagen

Bericht door BonnyR »

Je kan natuurlijk twee bestemmingen in een reis stoppen. Dat kan....
Is dit jullie eerste Amerika reis? En het tweede gedeelte is het water gedeelte 😁, hoewel, ik mis de Keys in het overzicht daar.
Persoonlijk zou ik me liever focussen op een van de twee bestemmingen .
Nu zit je in het begin van je reis best wel krap en Zion is echt een prachtig park. Heb je het standaard rondje zuid westen gezien? Zo kan je echt genieten van diverse parken.
En ach, als je eenmaal naar de US bent geweest wil je toch vaker😁
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: West Coast & Florida in 22 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook liever die reis in tweeën knippen. En mocht je wel beide willen doen, waarom dan niet eerst naar Florida? Dat geeft je meer tijd omdat je dan twee keer de klok kunt terugzetten. Vliegen van west naar oost betekent een verloren dag, van oost naar west heb je nagenoeg een volle dag.
Voor het deel in het westen; dit kan wel zo, maar waarom zou je de camper in leveren in Las Vegas en niet in San Francisco? Wat zou je in Sequoia willen doen en waar zou je dan willen overnachten? De tijd hier is wel erg beperkt, want vanuit Las Vegas naar Sequoia is niet in 1 dag te doen als je in het park gaat overnachten. En het mooiste is om via Death Valley te rijden, dat mis je in deze opzet.
Ook jammer om niet via de Tioga Pass te rijden. Willen jullie begin of eind mei gaan? Hou rekening met het Memorial Day weekend, dan is het overal erg druk en in bijvoorbeeld Las Vegas erg duur.
RenW schreef:
21 feb 2024, 12:46
Las Vegas - Las Vegas (hand in camper, do laundry, pick up rental car)
Beter is eerst de auto ophalen en dan de camper wegbrengen. Enne, de voertaal is hier gewoon Nederlands. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis RenW: West Coast & Florida in 22 dagen.

Bericht door dejong89 »

Ik zou dit persoonlijk afraden. Waarom zo gehaast?
Voor een standaard rondje westkust heb je al 3 weken nodig, vind ik. Wil je Florida echt goed ontdekken dan zou ik zelf al 2 weken uittrekken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
RenW
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2023, 17:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RenW: West Coast & Florida in 22 dagen.

Bericht door RenW »

Dit is inderdaad onze eerste Amerika reis, wel veel gereisd wereldwijd maar nog nooit naar Amerika. De keuze is reuze hebben we gemerkt, vandaar de redelijk volle planning.
Het standaard rondje west heb ik gezien en lijkt me ook erg gaaf, echter missen we daar het water element zo. In Florida is het water maar missen we het roadtrippen. Geen zorgen Bonny scuba duiken bij de Keys stond zeker op de planning! een dagtrip vanuit Miami.

Slimme tip over het uurtje op de klok Marianne! Het Engels in de planning ben ik vergeten te vertalen; thuis spreken we Engels :wink:

Keuzes keuzes; In mijn planning leek het allemaal te passen, maar jullie ervaringen wegen toch zwaarder: Misschien is het beter toch een keuze te maken en gewoon 2 keer te gaan; twee weken Florida in mei (en dan buiten Memorial day om) en dan september rondje in het westen.

Precies waarom ik de planning hier deelde, ik twijfelde aan de haalbaarheid.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RenW: West Coast & Florida in 22 dagen.

Bericht door jojostravelusa »

Dit lijkt me een heel goed besluit. Toch jammer als je achteraf spijt krijgt omdat je veel moois mist.
RenW
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2023, 17:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RenW: West Coast & Florida in 22 dagen.

Bericht door RenW »

Precies, dat zou inderdaad heel zonde zijn, we moeten maar iets geduldiger zijn (en dat is best lastig!)

Bedankt voor al het advies :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RenW: West Coast & Florida in 22 dagen.

Bericht door jojostravelusa »

RenW schreef:
22 feb 2024, 20:07
we moeten maar iets geduldiger zijn (en dat is best lastig!)
Heel herkenbaar :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer