Hulp gevraagd: Montreal - Mont Tremblant - Mauricie NP - Saguenay

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
roost
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2024, 10:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hulp gevraagd: Montreal - Mont Tremblant - Mauricie NP - Saguenay

Bericht door roost »

Hi allemaal,

In juni 2024 gaan wij op familiebezoek in Oost Canada. De eerste vijf dagen zullen we met hun doorbrengen in Ottowa en Montreal, en de zondag ook naar Formule 1 gaan. Vanaf maandag 10/06 tot 19/06 willen we met zijn tweeën een camper huren en voornamelijk de natuur opzoeken en leuke dingen doen: kayakken, walvistocht, ziplinen en evt naar een schietbaan (grote wens van mijn vriend). Het gaat onze eerste 'avontuurlijke/rondreis met camper' worden vandaar dat we maar een korte periode gaan. We zullen zeker nog een keer terugkomen en richting toronto gaan en west canada.

Ik heb al ontzettend veel informatie gehaald uit de FB groep 'Canada Reis Info'. Maar aangezien we het toch wel heel spannend vinden onze eerste keer met een camper, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen:
- zijn er reisverslagen beschikbaar voor dezelfde routes waarbij ook de campsites zijn opgenomen? Ik kom wel veel routes tegen, maar daar blijft het bij
- op woensdagochtend willen we onze camper weer inleveren in Montreal, en we vliegen diezelfde dag om 18.45. Is dit haalbaar? Of beter de laatste nacht in Montreal dicht bij de airport?
- We hebben nu de camper Cruise Canada C25 op het oog via Victoria Camper Holidays. Redelijk groot voor 2 personen, maar dat is alleen maar comfortabel denk ik?
- Is het een idee om Mauricie NP weg te laten en meer dagen te verblijf rond het Saguenay Fjord Park? Of is Mauricie wel echt een hoogtepunt? Ik kwam er deze week achter dat er in onze periode maar een campground open is in Mauricie NP, namelijk: riviere-a-la-peche. En voor mijn gevoel zitten de mooiste plekken juist aan de andere kant van het park. Maar.. Graag heb ik de eerste stop na het ophalen van de camper in Montreal niet al te ver zodat we nog met daglicht aankomen aangezien dit onze allereerste camperstop wordt, en als we gelijk doorrijden naar Saguenay, is dat een rit van 5 uur (met een normale auto en zonder files)
- Mont Tremblant zou ik graag 2 nachten willen zitten, dus wellicht Canyon St Anne alleen als tussenstop gebruiken om te hiken en daarna door te rijden naar Jacques Cartier NP.
- Is het belangrijk bij elke campsite een plek te adviseren met elektriciteit en water?


Het schema ziet er nu als volgt uit:
1. Ottowa (3 nachten) (staat vast)
2. Montreal (2 nachten) (staat vast)
-> camper ophalen Montreal op maandagochtend
3. Mauricie NP (2 nachten)
5. Saguenay Fjord NP (2 nacht)
6. Tadoussac (1 nacht) (walvistour)
7. Canyon St. Anne (1 nacht) (waterval bezoeken)
8. Jacques Cartier NP (2 nachten)
9. Mont Tremblant (1 nacht)

Uiteindelijk al eruit gelaten: Lac St Jean (wellicht hier wel langsrijden)

Alvast ontzettend veel dank voor het meedenken!

Groetjes, Roos
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hulp gevraagd: Montreal - Mont Tremblant - Mauricie NP - Saguenay

Bericht door Tipsy_1 »

voor het saguenay gedeelte van je reis heb je misschien iets aan ons verslag:
https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag420 weliswaar niet met camper.

Achteraf gezien zou ik misschien geen walvistour meer doen in Tadoussac, het is een enorm leuk plaatsje en wij zagen heel veel walvissen baluga's vana de kant.

Montreal en Ottawa deden wij als aparte reis (met overnachting middenin en 1 volledige dag Ottawa (wat wij meer dan voldoende vonden) en 1 volledige dag Montreal (daar heb je meer tijd nodig maar was onze tweede keer daar)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hulp gevraagd: Montreal - Mont Tremblant - Mauricie NP - Saguenay

Bericht door Ruud2004 »

In 1018 hebben wij deze omgeving aangedaan voor een rondreis door zo Canada/NO Amerika. Wellicht kan je uit het reisverslag nog wat info uit halen.

@Tipsy_1 Dat van die Beluga's herkennen wij wel. Was misschien niet de beste dag voor een tripje op zee :D

https://ruud2004.com/zo-canada-no-amerika-2018/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer