Reis naar BC en Canadian Rockies

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Martijn_Sunshine86
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2024, 14:14

Reis naar BC en Canadian Rockies

Bericht door Martijn_Sunshine86 »

Wij (allebei eind 30) gaan voor het eerst op reis naar Canada en hebben er ontzettend veel zin in. We zijn van plan voor bijna 5 weken een camper te huren om BC en de Canadian Rockies te bezoeken in de periode medio mei - medio juni. Na een aantal avonden struinen op internet, zijn we tot het volgende reisschema gekomen. Dat vonden we nog best lastig, dus wij zijn benieuwd of jullie op basis van jullie reiservaringen nog suggesties en/of tips hebben.

Dag 1 Vancouver
Dag 2 Vancouver - Egmont
Dag 3 Egmont (bezoek Princess Louisa Inlet)
Dag 4 Egmont - Lund
Dag 5 Lund (bezoek Desolation Sound)
Dag 6 Lund - Campbell River
Dag 7 Campbell River
Dag 8 Campbell River
Dag 9 Campbell River - Ucluetet
Dag 10 Ucluetet/Tofino
Dag 11 Ucluetet/Tofino
Dag 12 Ucluetet/Tofino
Dag 13 Ucluetet - Little Qualicum Falls PP
Dag 14 Little Qualicum Falls PP - EC Manning PP
Dag 15 EC Manning PP - Osoyoos
Dag 16 Osoyoos/Okanagan Valley
Dag 17 Osoyoos - Nelson
Dag 18 Nelson
Dag 19 Nelson - Revelstoke (via 31 en 31a)
Dag 20 Revelstoke
Dag 21 Revelstoke - Banff
Dag 22 Banff
Dag 23 Banff
Dag 24 Banff - Field
Dag 25 Field/Yoho NP
Dag 26 Field - Jasper (Icefields Parkway)
Dag 27 Jasper
Dag 28 Jasper
Dag 29 Jasper - Clearwater
Dag 30 Clearwater
Dag 31 Clearwater - Marble Canyon PP
Dag 32 Marble Canyon PP - Porteau Cove PP
Dag 33 Porteau Cove PP - Vancouver
Dag 34 Vancouver
JosanUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 dec 2023, 23:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis naar BC en Canadian Rockies

Bericht door JosanUSA »

Dat ziet eruit als een hele mooie reis! Wij gaan in de zomer, een iets kleiner deel met de camper en nog een stukje met een boot. Wij gaan andersom maar wel deels dezelfde route, van Calgary naar Banff, Jasper, Clearwater, Whistler, Porteau Cove, Tofino, Victoria, Vancouver (one-way).

Ik kan je niet uit ervaring vertellen of de route wat is. Bij ons gaven mensen wel de tip om de Icefield Parkway niet in 1 dag te doen, maar onderweg 1 overnachting in te plannen. Bij ons kwam dat uiteindelijk niet lekker uit dus hebben we besloten daar gewoon een hele lange reisdag van te maken. Lang door de vele bezienswaardigheden, de afstand valt wel mee. Dus als je ruimte hebt, zou je dat nog kunnen overwegen.
Yoho proberen wij samen met Lake Louise op 1 dag te doen. Waarschijnlijk doen we het daar onvoldoende eer mee, maar daar zou misschien wat ruimte kunnen zitten.

Ik weet niet of de campingplekken in het voorseizoen net zo hard gaan als in het hoogseizoen, maar morgen komen de plekken op de campings bij Banff beschikbaar, om 16.00u.
Qua camper, weet niet waar je wilt boeken, maar bij Fraserways is er t/m 31 januari nog een vroegboekspecial (tenminste, via de touroperator waar wij het bij geboekt hebben).

Veel voorpret gewenst!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis naar BC en Canadian Rockies

Bericht door jojostravelusa »

Als je 5 weken de tijd hebt, zou ik overwegen om via Port Hardy van Vancouver Island af te gaan. Wij hebben het in 2019 gedaan en vonden het een mooie route. Wij hebben weliswaar niet het stuk Tofino meegenomen, maar hadden ook maar 3,5 week en deden een rondje Calgary.
Bij de Icefields Parkway kun je halverwege overnachten op de parkeerplaats van het visitor center. Dit is te reserveren. Het klinkt niet heel erg romantisch, maar is toch wel bijzonder met het uitzicht op de gletsjer.
Als je met z'n tweeën gaat, zou ik een truckcamper nemen. Die zijn in Amerika niet te boeken, maar in Canada wel. Wij hebben er inmiddels 5x een mee gehad en zouden het een volgende keer als we in het noorden zijn weer doen. 4x Canadream gehad en 1x Fraserway. Fraserway is duurder en wij vonden de indeling van de camper niet prettig. Misschien als je de Canadream niet kent, maar wij vonden hem onhandig.
Kijk voor tips evt. ook eens naar ons reisverslag. Wij staan het liefst op National of State Park campings en reserveren altijd alles van tevoren. Dat geeft rust in de reis.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis naar BC en Canadian Rockies

Bericht door paulr »

Ik zou ook een nacht onderweg doen op de icefield pkwy. Wij vonden Wilcox Creek Campground erg mooi. Vanaf de camping gaat een prachtige trail naar Wilcox Viewpoint met fraai uitzicht over de gletchers...
image.png

en.. dit is een truck camper: rijdt als een gewone auto, geen herrie, wendbaar, parkeren op gewone parkeerplaatsen etc... wij gaan naar de USA, maar starten speciaal voor zo'n camper in Vancouver...
Afbeelding van WhatsApp op 2023-06-22 om 17.41.07_ffe7790a.jpg
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis naar BC en Canadian Rockies

Bericht door AnnInBC »

Heerlijke route! Overal voldoende tijd zo te zien. Ik kan me wel vinden in Paul zijn suggestie van de Icefields Parkway in 2 dagen te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer