Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Elfje_2288
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2023, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door Elfje_2288 »

Hoi allemaal,

We dromen al lang van een reis naar Canada, en in 2024 komt het er eindelijk van!
Op 25 juli vliegen we van FRA naar Seattle, en op 21 augustus weer terug. Camper huren we bij Cruise America - dat hebben we in September allemaal geboekt. Intussen komen de datums voor het boeken van de campings dichterbij, dus tijd om de route af te werken - daarbij wordt jullie input zeker gewaardeerd.
Mogelijk ontmoeten we een vriendin in Seattle, dus blijven we eerst in deze regio, we eindigen met Vancouver omdat we daar sowieso onze vrienden die daar wonen ontmoeten en samen wat dingen gaan doen. Vancouver Island slaan we bewust over - we hebben voor Olympic NP gekozen. Kleine stopjes onderweg en de korte hikes moet ik nog verder uitzoeken.

25/7: vlucht FRA Seattle, nacht hotel
26/7: camper ophalen in Everett, verder naar Sequim
27/7: Sequim naar Sol duc, onderweg oa Hurricane Ridge
28/7 Sol Duc naar Kalaloch, bezoek Forks & Hoh Rainforest
29/7 Kalaloch naar Lake Quinault, kust + lake Quinault (bewust een rustigere dag)
30/7: Lake Quinault naar Yakima - route langs zuidkant Mt. Rainier - korte stops onderweg maar is lange rit
31/7: Yakima naar Priest River: stops in Coeur d' Alène regio
1/8: Priest River: rustige dag
2/8: Priest River naar Moyie Lake: Forst Steele en stopjes onderweg
3/8: Moyie Lake naar Redstreak Campground (Kootenay): hike Kootenay HP, hot springs
4/8: Kootenay naar Bow Valley: hike onderweg, stop in Banff
5/8: Bow Valley: hiking day
6/8: Bow Valley naar Johnston Canyon: hike Johnston Canyon, ink pots, lake minnewanka
7/8: Johnston Canyon: meren, hike plane of 6 glaciers
8/8 Johnston Canyon naar Jasper: Icefields parkway
9/8: Jasper: lake Maligne + Maligne Canyon
10/8: Jasper naar Clearwater: focus op afstand afleggen, korte stops onderweg
11/8: Clearwater: dag Wells grey
12/8: Clearwater: dag wells grey (edit: ik weet niet of het de moeite is om hier 2 dagen te blijven)
13/8: Clearwater naar Nairns fall: stop in Cache Creek
14/8: Nairns fall naar Vancouver (stop bij Suspension Bridge, evt andere stops onderweg)
15/8: dag vancouver (fietsen naar Stanley park) - als we 2 nachten hebben in Wells grey dan is er een extra dag in Vancouver bij de vrienden
16/8: weekend met vrienden in Squamish
17/8: weekend met vrienden in Squamish
18/8: weekend met vrienden in Squamish, eventueel in de late namiddag doorrijden naar Anacortes in de hoop dat het zondag rustig is op de weg?
19/8: ofwel zijn we al in Anacortes, ofwel 's ochtends doorrijden maar dan is er mogelijk ochtendspits? Wat raden jullie aan? Whale watching tour om 15u30
20/8: camper inleveren, nacht hotel
21/8: ochtend vlucht terug naar FRA

Is er iets dat we beter overslaan? Ergens meer tijd voorzien? Is Wells grey de moeite voor 2 volle dagen? Indien niet, dan hebben we extra dag bij vrienden in Vancouver.
Heb nu geprobeerd om de langere rij-dagen af te wisselen met dagen ter plaatse waarbij we weinig verplaatsingen hebben. De kinderen zijn intussen tieners dus er is minder nood aan stops bij speeltuinen.

alvast bedankt voor jullie feedback!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door paulr »

welkom !
Bijzondere route... :-)
Ik zie dat je veel wilt wandelen, maar je slaat Mount Rainier dus bewust over ?
Op 2/8 ga je naar Moyie Lake, maar ook naar Fort Steele, dan rij je daarna dus weer terug...
Fort Steele is leuk ! Het kostte ons meer tijd dan we er we er voor uitgetrokken hadden. Aanrader !
Op 3/8 rij je van Moyie Lake naar Redstreak en je wilt wandelen in Kootenay: ook dan rij je weer de camping voorbij als je in Kootenay wilt wandelen en rij je weer terug ?
Kootenay vonden we eerlijk gezegd wat tegenvallen qua hikes. De leukste trails liggen ''verderop'' in het park richting Banff, dus niet in de buurt van Radium Hotsprings. Ik zou hier dus wat gaar wandelen op de dag dat je van Redstreak naar Banff rijdt...
De Bow Valley is niet echt een wandelgebied, je rijdt over de Bow Valley Parkway, maar eigenlijk liggen er geen leuke trails in de regio.
The Johnston Canyon: tja... leuk, maar kost je geen dag. Wat mij betreft niet het hoogtepunt in deze regio, dat zijn toch de meren en het hooggebergte met de uitzichten. Beetje tourist-trap eerlijk gezegd... Verblijf je bij de Johnston Canyon ?
Jasper: hier valt voldoende te wandelen en mooie omgeving, hier plan je iets te weinig tijd naar mijn idee.
Wells Grey: 1 dag is voldoende: wij hebben op één dag alle watervallen gezien en bovendien een preachtige (flinke) wandeling gedaan op Trophy Mountain, veel wildflowers, mooie meadows. Wel even een stukje dirtroad, maar wij deden dat zelfs met een camper...
Dan Anacortes: wij prefereren een altijd whaletour in de ochtend. Dan is de zee doorgaans rustiger. Wij gaan straks in juni mee met: https://www.bluekingdomtours.com/

Veel plezier met verdere plannen maken !
Paul
Elfje_2288
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2023, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door Elfje_2288 »

dag Paul,
bedankt voor alle waardevolle tips!

Mt Rainier slaan we inderdaad over, beetje een bewuste keuze omdat we niet alles kunnen zien. Misschien kunnen we langs de zuidkant een korte hike doen om de lange rit te breken, dat heb ik nog niet uitgezocht.

Fort Steele ligt idd voorbij Moyie lake, dus dat verschuif ik dan beter naar de dag erna, wanneer we naar de Redstreak campground rijden. Bij Moyie lake is een blijkbaar een leuke hike dus dan kunnen we dat ook doen. Lussier hot springs ligt ook tussen Moyie lakes and Redstreak en past ook beter in deze dag.

Redstreak naar Banff: dus beter een hike kiezen die meer richting Banff ligt? Allicht vind ik voldoende opties bij AllTrails.

De Bow Valley camping heb ik gekozen om te wandelen in Kananaskis. Geen goede keuze dan? Is er een betere optie?

Johnston Canyon campground is onze uitvalsbasis voor de regio rond Banff. Maar dan misschien ook niet de beste keuze? Ik wilde Banff wat vermijden owv de drukte en het massa toerisme. Vanaf deze camping willen we idd naar de meren, hike plane of 6 glaciers etc.

Jasper dagje langer: is een optie, maar dan moet ik in het deel ervoor iets uithalen ...

Wells Grey ga ik dan inkorten zodat we dagje extra hebben in Vancouver met de vrienden.

Whale watching ga ik zeker de link bekijken, dat blijft wat een moeilijke omdat we allicht zondag avond met de vrienden terugkeren naar Vancouver en we dus niet zeker zijn of we in de vm nog in Anacortes geraken. Eigenlijk was het beter geweest om dagje later terug te vliegen, maar daar valt nu niks meer aan te veranderen!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door paulr »

Had er ff overheen gelezen dat je met de camper ging, stom natuurlijk, want je vermeldde wel al Red Streak etc. Nee, de campings rondom Banff zijn dus een prima keuze. Ik heb voor Canada nog niet gekeken wanneer je kan reserveren, maar ook genoemde campings zullen denk ik best snel gaan ?
Als camping tip heb ik nog Wilcox op de Icefield Pway, maar denk dat je al wat weinig tijd hebt met huidige schema. Reken erop dat de lange rijdagen inderdaad met een camper echt lang zullen zijn, de rit van Clearwater naar nairns is ook en hele flinke… ik snap de wens om met vrienden een paar dagen door te brengen, maar wat extra onderweg op deze route kun je ook goed gebruiken, er is veel moois te zien.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door jojostravelusa »

Zorg dat je vroeg naar Hoh Rain Forest gaat. Wij zijn er in september geweest en konden even voor 9 uur zo doorrijden, maar toen we om een uur of 11 weer terugreden, stond er een file bij de ingang. In het hoogseizoen zal dat zeker nog meer zijn.
Voor indrukken en evt. tips zou je ons reisverslag van 2019 (West Canada) en 2023 (Washington en Oregon) kunnen lezen.
Elfje_2288
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2023, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door Elfje_2288 »

dankjewel voor de tip en de reisverslagen, @jojostravelusa !

Hoh rainforest: dan hebben we allicht nog jetlag en kunnen we vroeg op pad - dus dat is een prima tip! Een goede reden om niet op de camping te blijven rondhangen!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door paulr »

Of de nacht van 28/7 op Hoh Rainforest campground gaan staan ? Rijde daar helemaal aan het einde van de dag naar toe. Dan ben je er al op de 29e vroeg en ga je dan daar wandelen ? Wij hebben deze voor 11/6 geboekt en hoop een slimme keuze zo....
Elfje_2288
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2023, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door Elfje_2288 »

Dat kan ook, dan de overnachting op Kalaloch veranderen naar Hoh Rainforest. Overnachten bij het strand leek ons wel leuk, veel kust gaan we voor de rest niet zien.

Of vanuit Sequim langs Hurrican Ridge en dan naar Hoh Rainforest, en dus de overnachting op Sol Duc overslaan. Dat is een andere optie ...
Feit is wel dat ik binnenkort moet beslissen, moet de campings boeken 6 maand op voorhand
HildeV
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door HildeV »

Kalaloch is wel een prachtige camping. We hebben er enorm genoten van het uitzicht vanop ons plekje en het kampvuur. Tot we ons vlak voor het slapengaan buitengesloten hebben uit onze campervan en we niemand konden bereiken om ons verder te helpen toch :wink: . Gelukkig was er nog plaats in de lodge en heeft de onderhoudsploeg ons 's ochtends wel geholpen om terug in de van te geraken.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door AnnInBC »

Ik wil hier ook nog even het 1 en ander aan toevoegen. Ik zou een dagje minder Wells Gray doen, daar kan je de hoogtepunten op 1 volle dag wel zien. Ik zou die extra dag bij Jasper nemen. Als je nog ergens tijd hebt bij Banff, zou ik ook proberen om Yoho National Park mee te pikken met Wapta Falls, Natural Bridge, Emerald Lake en de Takakkaw Falls.

Weekenden in de zomer zijn niet altijd rustig op de wegen, zeker niet de weg van Squamish naar Anacortes, hou daar zeker rekening mee. Grens kan in de weekenden ook redelijk druk zijn. Maandag morgen heb je dan inderdaad ook mogelijk wat ochtendspits alsook mogelijk drukte bij de grens. Moeilijk in te schatten, want het ene weekend of maandag is de andere niet. Als je graag wil whale watchen, dan kan dat eventueel ook vanuit Vancouver. In downtown Vancouver (bij Granville Island) zitten een paar whale watching bedrijven alsook net buiten Vancouver in Steveston bij Richmond zitten er een paar en ook eentje in White Rock.
Elfje_2288
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2023, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door Elfje_2288 »

bedankt voor alle reacties!

Voorlopig blijft Kalaloch campground toch in de planning, Hoh Rainforest is de back-up - moesten we Kalaloch niet kunnen reserveren.
De eerste 2 nachten in Olympic liggen alvast vast: Sequim state park en Lake Pleasant (ipv Sol Duc). De laatste geboekt bij Hipcamp - een totaal nieuw platform voor ons maar wel met leuke en unieke locaties.

De camping bij Lake Quinault is helaas volzet, en ik zie niet onmiddellijk een goed alternatief. Ik wilde die camping vnl om een rustigere dag te hebben, een kleine wasje te doen etc voor we aan de lange rit richting Yakima en verder naar Coeur d' Alène beginnen. Iemand een tip voor een alternatief in de buurt (evt al iets zuidelijkers, of iets op weg richting Yakima?). Of raden jullie dan een stopje bij Mt. Rainier aan? Dat zou ook nog kunnen ...

Dagje minder Wells Grey en dagje extra in Jasper: dat gaan we idd zo doen! Evenals de whale watching in Vancouver. Blijkbaar heb je vanuit Vancouver ook hoge kans om walvissen te zien - gelijkaardig aan Anacortes. Als we de whale watching maandag vm of nm inplannen hebben we nog een avond met de vrienden extra, en we kunnen dan maandag nm de grens over - zonder veel tijdsdruk.
Elfje_2288
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2023, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door Elfje_2288 »

We hebben intussen bijna alle campings kunnen boeken, niet altijd met even groot succes maar op Bow Valley (pas in mei te boeken) na liggen de campngs vast! Maandag ochtend vertrekken we in Vancouver en rijden we weer de VS in, dinsdag VM leveren we de camper in bij Cruise America. Nu vraag ik mij nog af waar we best overnachten. We willen dinsdag nm nog downtown Seattle wat sightseeing doen, woensdag hebben we een erg vroege vlucht.
- Verblijven we best downtown, zodat we onze spullen kunnen achterlaten en dan op verkenning kunnen in de stad en dan "lange" taxi rit op woensdag ochtend?
- Of boeken we beter een verblijf bij de luchthaven? Maar wat dan met de bagage? We zouden met de camper de bagage kunnen afzetten maar dan rijden we best veel rond (Cruise America en luchthaven liggen niet echt dicht bij elkaar...)
Hoe deden andere reizigers dit?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Elfje: Seattle - Rockies - Vancouver - Seattle

Bericht door IngridUSA »

Geen antwoord op je vraag, maar gaan jullie nog naar Mt. Rainier? Hou er dan rekening mee dat daar dit jaar ook met timed entry gewerkt wordt. Voor jullie periode is dat op (vanaf?) 1 mei:
viewtopic.php?f=10&t=80027
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer