Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door HildeV »

Ik heb de berentocht gedaan in Tofino. Dacht eerst te gaan leren golfsurfen maar omdat het echt een erg druilerige dag was heb ik dat als alteratief gedaan. Maar 1 zwarte beer gezien maar wel één die een geweldige show gaf: een baai overzwemmen, zich uitrekken door aan een tak te gaan hangen en krabbetjes vangen door stenen om te draaien. Heb er een geweldig filmpje van. Het leuke was dat onze kapitein hem "ontdekt" had na even zoeken en hij gewacht had tot het moment dat wij vertrokken alvorens andere kapiteins op de hoogte te brengen. Ook nog een bald eagle en een zeeleeuw gezien tijdens die trip. Dus ondanks het weer een erg leuke trip. De warme douche in mijn hostel achteraf deed wel deugd.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door niels »

Betreffende je vraag over parkeren voor shuttle lake Louise, dat moet geen punt zijn. De parkeerplaats is zeer groot en ook voor campers ruimte zat. Zomer 2022 hebben we er 2x gestaan met 30 feet camper waarvan 1x begin middag en was voldoende ruimte om te parkeren.

Zie dat je daarna van lake Louise in 1 dag naar Jasper wilt. Kan natuurlijk prima maar onderweg is zeer veel moois te zien en erg mooie wandelingen te maken. Het is een van de mooiste gebieden van Canada waar je die dag doorheen rijdt. Ik zou 1 nacht Jasper minder doen om de dag ervoor op splitsen.

Groetjes Niels
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door jojostravelusa »

JosanUSA schreef:
11 jan 2024, 09:48
Jullie trip bracht jullie wel wat verder Alaska in dan onze boottocht zal doen.
Dan kunnen jullie proeven van de prachtige staat en misschien later een reis zonder cruise plannen.
JosanUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 dec 2023, 23:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door JosanUSA »

niels schreef:
11 jan 2024, 20:22
Betreffende je vraag over parkeren voor shuttle lake Louise, dat moet geen punt zijn. De parkeerplaats is zeer groot en ook voor campers ruimte zat. Zomer 2022 hebben we er 2x gestaan met 30 feet camper waarvan 1x begin middag en was voldoende ruimte om te parkeren.

Zie dat je daarna van lake Louise in 1 dag naar Jasper wilt. Kan natuurlijk prima maar onderweg is zeer veel moois te zien en erg mooie wandelingen te maken. Het is een van de mooiste gebieden van Canada waar je die dag doorheen rijdt. Ik zou 1 nacht Jasper minder doen om de dag ervoor op splitsen.

Groetjes Niels
Dank voor je ervaring mbt tot het parkeren bij de shuttle. Dat stelt alweer wat geruster, want dan zouden we ook prima alles vanuit Banff kunnen doen.
Ja de route naar Jasper is een plannings-uitdaging. We hebben in Jasper NP ook best veel op het lijstje staan, weet nog niet of we daar iets van zouden willen laten schieten ten koste van de sights onderweg. Zoals ik het begreep liggen de meeste sights redelijk dicht langs de weg, als we geen hikes doen onderweg anders dan stukje lopen naar sights, dan zou het met een hele dag ('s ochtends op tijd weg, 's avonds arriveren in Jasper) wel moeten kunnen zonder verschrikkelijk te haasten?
JosanUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 dec 2023, 23:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door JosanUSA »

Iemand hier toevallig al een keer in Calgary geweest tijdens de Calgary Stampede? Dat schijnt een enorme happening te zijn. Wij zijn er op de allerlaatste dag van de Stampede. Kaartjes kopen is best prijzig. Het lijkt me op zich leuk om te zien hoe zo'n evenement gaat, maar de hele avond op een tribune naar Rodeo's gaan zitten kijken is nou ook weer niet helemaal ons ding. Kun je bijvoorbeeld ook gewoon op het festival terrein zonder dat je kaarten voor de Rodeo show zelf hebt?
JosanUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 dec 2023, 23:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door JosanUSA »

Misschien kijk ik er overheen, maar krijg het zo gauw niet gevonden dus dan maar gewoon even vragen. In de Amerika forums staan her en der topics met tips voor "onderweg" in de zin van wat fijne winkel(kenten)s zijn voor camperaars, waar uberhaupt winkels zijn, waar je op moet letten met tanken omdat er heel weinig pompstations zijn, etc.

Is er voor West-Canada ook al zo'n soort topic?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door AnnInBC »

Wat de Calgary Stampede betreft denk ik wel dat je tickets kan kopen zonder dat je naar een rodeo of ander evenement moet gaan. Het is een soort kermis met vele eetkraampjes, wat attracties en dergelijke. Ik kon dit vinden: https://www.calgarystampede.com/park-information? En als je tickets koopt voor de rodeo en andere shows dan is de ingang tot de rest van het Stampede Park inbegrepen.

Leuke winkels voor campers, Walmart heeft altijd een goede afdeling en is tevens ook goed om gewoon te winkelen voor etenswaren. In de buurt Vancouver (Tsawwassen) kan je in de Tsawassen Mills Mall naar "Bass Pro Shop" wat een hele mooie en echte outdoor winkel is. Verder heb je ook camping materiaal bij Canadian Tire, Mountain Warehouse, Skyview Outdoors, MEC en nog veel meer.
JosanUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 dec 2023, 23:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door JosanUSA »

AnnInBC schreef:
24 jan 2024, 21:53
Wat de Calgary Stampede betreft denk ik wel dat je tickets kan kopen zonder dat je naar een rodeo of ander evenement moet gaan. Het is een soort kermis met vele eetkraampjes, wat attracties en dergelijke. Ik kon dit vinden: https://www.calgarystampede.com/park-information? En als je tickets koopt voor de rodeo en andere shows dan is de ingang tot de rest van het Stampede Park inbegrepen.
Dank je! Nu voel ik me heel stom want ik heb op die site gezocht maar zag het echt niet :D
Die park-toegang moeten we dan denk ik zeker wel doen als we er toch zijn, het lijkt me wel een happening.

De Walmart lijkt me inderdaad een goede winkel voor de grote inkopen. Er zit er een vlak bij het camper verhuurbedrijf zag ik.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door AnnInBC »

Haha geen nood! Ik had gisteren zelf ook gekeken en kwam ook niet verder dan de tickets voor de shows. Vandaag even op iets anders gezocht via google en kwam bij deze pagina uit. :thumbup: Ja, dat is zeker leuk om mee te maken al is het gewoon maar om de sfeer op te snuiven.
JosanUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 dec 2023, 23:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door JosanUSA »

Nou de grote camping tombola is gelukkig ook gelukt vanmiddag. Mooie plaatsjes in Banff en Lake Louise.
Nu Jasper nog en de route is compleet. De charme van complete vrijheid met de camper is het natuurlijk niet maar het geeft ook wel veel rust dat we gewoon weten dat we overal plek hebben zodat we alle aandacht op de omgeving kunnen richten.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Josan: West-Canada camper en boot alaska

Bericht door AnnInBC »

Oh wat fijn dat je de campings hebt kunnen boeken! Nu hopen dat het voor Jasper ook lukt en zo heb je dan in elk geval toch wat rust als je in de Canadese Rockies bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer