Reis DavyA: 1 week Jasper in februari

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
DavyA
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 aug 2020, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis DavyA: 1 week Jasper in februari

Bericht door DavyA »

Hallo Canada liefhebbers.

Ik was tijdens de corona periode 2 weken in de Rockies. Vanuit Calgary via Lake Louise naar Jasper voor 5 dagen, dan weer richting Lake Louise en Banff voor een week. Nu vond ik de Jasper omgeving erg mooi, daarom keer ik aanstaande februari terug voor een weekje. Ja het is maar kort, maar dit is de vakantie die we hebben en voor een top deal zitten we voor de helft van het geld in Canada tov Lapland. Anyway.. vorig keer was ik er oktober/november, eerste week had ik nog geen sneeuw, 2de week volop sneeuw.

Omgeving Jasper heb ik de bekendere dingen wel al voor ogen, zoals Maligne Canyon ice climbing. Wandelen aan Maligne Lake, Valley of 5 lakes, Athabasca Falls, Sunwapta Falls, Whistler summit, Pyramid Lake, stukje Icefield Parkway.

Zijn er nog interessante plekken die haalbaar zijn binnen een weekje, noordelijk van Jasper bv heb ik nog niets gedaan vorige keer. We blijven sowieso een volle week in Jasper, dus ik zoek eerder daguitstappen. Hoewel we ook overwegen voor 1 nacht en dus 2 dagen de bezienswaardigheden op de Icefield Parkway te doen met 1 overnachting in Lake Louise, dan daar wat mooie hikes doen er weer terug naar Jasper. Wandelen is sowieso helemaal ons ding, maar andere tips over activiteiten such as sneeuwscooter zijn zeer welkom.

Alle tips zijn welkom :D :D
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis DavyA: 1 week Jasper in februari

Bericht door BonnyR »

Oei....mij beetje te fris dan😁, maar tip, wij kwamen de mogelijkheid tegen om met sledehonden op pad te gaan. Maar midden in de zomer geen optie. Vraag me niet waar dat was, geen idee meer. Kan ook Alaska geweest zijn. Maar je kunt eens kijken of de mogelijkheid er is ergens op je route.
We hebben ook ergens in Canada een thermaalbad bezocht met fantastisch uitzicht. De foto's die er hingen gemaakt in de winter leken helemaal super.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis DavyA: 1 week Jasper in februari

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2000 in Jasper begin maart een hondensledetocht gedaan en dat was toen erg leuk. Ik weet niet of het bedrijf nog bestaat. Het heette Cold Fire Creek Dogsledding.
Kijk eens naar ons verslagje van toen.
https://jojotravel2000can.blogspot.com/ ... iding.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer