Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Fam-in-USA
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2023, 20:47

Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door Fam-in-USA »

Beste lezers,

Wij (m/v/2 kids) wonen op dit moment voor een jaar in Amerika ivm mijn werk. Als afsluiter willen we komende zomer graag een camperreis gaan maken. Wij hebben geen ervaring met een camper, daarom wil ik jullie hulp vragen om eens kritisch naar ons schema te kijken. Is het teveel? Slaan we dingen over die we eigenlijk wel moeten zien? Staan er dingen op die eigenlijk niet de moeite zijn? Ik hoop dat jullie ervaring ons een eind op weg kan helpen. Het moet ook leuk zijn voor onze kinderen (7 en 10), specifieke tips voor hen zijn welkom.

We hebben al een hoop rondgekeken, maar er gaat niets boven praktijkervaring.

Periode: juni / juli 2024
Camper: we denken aan een C-Medium van El Monte

Dag - Waar overnachten (in de buurt van of op het park zelf)
1 - Aankomst binnenlandse vlucht - Olympic National Park
2 - Olympic National Park
3 - Mount Rainier National Park
4 - Mount Rainier National Park
5 - North Cascades National Park
6 - North Cascades National Park
7 - Onderweg
8 - Glacier National Park
9 - Glacier National Park
10 - Onderweg
11 - Yellowstone National Park
12 - Yellowstone National Park
13 - Grand Teton National Park
14 - Grand Teton National Park
15 - Salt Lake City (de schaatsen zijn mee)
16 - Bryce Canyon National Park
17 - Bryce Canyon National Park
18 - Zion National Park
19 - Zion National Park
20 - Grand Canyon National Park
21 - Grand Canyon National Park
22 - Las Vegas
23 - Las Vegas
24 - Death Valley National Park
25 - Death Valley National Park
26 - Yosemite National Park
27 - Yosemite National Park
28 - Sequoia National Park
29 - Sequoia National Park
30 - Monterey
31 - San Francisco
32 - San Francisco
33 - Vliegtuig
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camperreis Seattle - San Francisco (geen camper ervaring)

Bericht door paulr »

Welkom, mooi vooruitzicht.
Maar dit schema ga je niet redden !
Paar opmerkingen. De camper ophalen duurt wel even. Reken erop dat je pas in de middag onderweg bent.
Olympic Park: wij gaan daar komend voorjaar naartoe. Ik reken op 3 dagen als je via Port Angeles via Forks een rondje doet
Mount Rainier: je moet nog rijden van Olympic naar Mount Rainier. Daar blijft dus niet zoveel tijd over
North Cascade: zou nét kunnen in 2 dagen
onderweg naar Glacier: van Winthrop naar Glacier is ruim 9 uur rijden. 1 dag lijkt me optimistisch.
Glacier: het mooiste deel is het oosten bij st Mary. Dat is dus weer wat uren erbij tov West Glacier. 2 nachten hier is eigenlijk zonde, 3 zou beter zijn.
Onderweg: is haalbaar
Yellowstone: hier zouden minimaal 3 overnachtingen beter zijn. Het park is groot, er is veel te zien en met een camper ben je toch wat minder snel ivm parkeren etc.
Grand Teton: 2 nachten zou kunnen...
Grand Teton naar Salt Lake kan in 1 dag, maar je houdt weinig tijd over voor de stad.
Bryce: 1 nacht Bryce kan ook
Zion: 2 nachten is prima, een 3e zou mooi zijn
dan naar de Grand Canyon, sla je Page over ? (Antelope Canyon en Horseshoe Bend).
Als je geen lange wandelingen doet is 1 nacht GC ook prima.
LV kan met 2 nachten
Death Valley zeker geen 2 nachten doen, 1 is voldoende (mag je met de camper door DV?)
2 nachten Yosemite: 1 of 2 nachten tekort
Seqouia: kijk welke je route je mag rijden met de camper, niet zo'n handig park voor campers namelijk om doorheen te reizen.
1 nacht Monterey ? Geen walvistocht ? Weinig tijd voor Aquarium, 17 mile drive ?
2 nachten SF is prima.
Kortom: ik denk dat je een reis uit een reisgids gezien hebt en je probeert alle hoogtepunten die je normaal in 2 of 3 reizen doet in één reis te proppen. Ik zou je eens goed inlezen én bedenken wat je onderweg allemaal wilt doen en dat noteren. Vervolgens een excel met een van-naar schema maken en daar de reistijden bijzetten. Tel met een camper ca 20-25% tijd bij de google maps tijden op. Ook boodschappen doen, tanken etc kost net ff meer tijd allemaal...
Sorry, mooier kan ik het niet maken, het lijkt eenvoudigweg veel te veel !
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal eens met Paul. Je hebt nu voor alle parken twee nachten -dus 1 volle dag - genomen, maar je moet echt per park kijken wat je er wilt en kunt doen. Lees je daarom goed in, bijvoorbeeld op de NPS-sites (www.nps.gov/yell of www.npss.gov/grte etc) of op www.ontdek-amerika.nl. En vooral reisverslagen lezen voor routes en om tips op te doen.
Op onze reisverslagensite kun je zien welke reizen wij hebben gemaakt: wij hadden ook vaak ongeveer 30 dagen. De route uit 2015 heeft wat overlap met jullie plannen. Van 2002 t/m 2008 gingen onze kinderen mee.

Kijk eens welke parken voor jullie echt een must zijn. Misschien moet hé het eerste deel laten vallen en in Salt Lake City beginnen.

Als je de route wat verder hebt uitgewerkt komen er nog wel meer tips. Waar houden jullie kinderen van, willen jullie ook veel gaan wandelen? In de parken zijn de junior ranger programma's leuk om te doen. Loop ook altijd even een visitor center binnen.

Let ook goed op het reserveren van campings. Voor Yellowstone kan dat deels nu al. Voor de meeste kan het 6 maanden van te voren. Voor Yosemite is het altijd op de 15e van de maand. Het verdient aanbeveling om daarvoor een of twee maanden van te voren al te oefenen.
Je kunt op de verschillende NPS sites zien welke campings er zijn in het park en hoe je ze kunt reserveren.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2173
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door jojostravelusa »

Als je met een camper wilt, is het zaak nu al te reserveren, want anders betaal je de hoofdprijs. Vroeg boeken scheelt echt. Veelal wordt er voor de vroegboekkortingen 31 oktober als einddatum aangehouden. Maar vergelijk alle aanbieders en alle camperverhuurders, want als je je alleen op El Monte richt, waarom persé El Monte trouwens, dan zou het kunnen dat je meer betaalt dan strikt noodzakelijk is. Kijk daarbij ook waar je hem huurt en weer inlevert, want ook per stad zit er verschil in dezelfde camper voor hetzelfde aantal dagen.
Houd er ook rekening mee dat als je hem in Seattle huurt en in San Francisco inlevert, je drop off kosten moet betalen en die kunnen aardig oplopen. $ 350,- $ 500,- is vrij normaal.
Al onze reisverslagen beginnen met een pagina Voorbereidingen. Daar kun je precies zien hoe wij het aanpakken. Onze eerste camperreis hebben we heel anders voorbereid dan tegenwoordig, want dat was nog zonder internet. We hadden wel ruime kampeerervaring, maar geen camperervaring en dat bleek geen probleem, al hebben we het eerste uur wel letterlijk op het puntje van de stoel gezeten in het drukke verkeer van San Francisco. Maar eenmaal gewend, en dat gaat snel, is het, voor ons in elk geval, de meest geweldige manier van reizen.
https://onzeamerikareizen.blogspot.com/
Fam-in-USA
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2023, 20:47

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door Fam-in-USA »

Bedankt allen voor de tips! :thumbup: Onze inspiratie was idd een aantal reizen die door diverse reisbureaus worden aangeprezen. Bij het opvragen van een offerte voor een camper hadden we ook dit reisschema meegestuurd. We kregen slechts 1 advies: 1 dag extra voor Yellowstone. Jullie tips zijn dan ook een zeer welkom.

We zitten overigens niet vast aan 1 camper aanbieder, Cruise America lijkt het goedkoopst maar heeft ook de meeste twijfelachtige reviews. We doen dit maar een keer, dus ik wil geen risisco nemen dat we in een mindere camper rondrijden. El Monte leek qua prijs ook nog redelijk scherp en de reviews die ik las waren positiever. Andere opties waren aanmerkelijk duurder.

Ik zal het schema bijwerken en jullie dan nog eens om jullie mening vragen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door paulr »

Ik zou me niet te druk maken over CA. Met elke aanbieder is wel wat en je moet gewoon een beetje geluk hebben. Hadden 2 jaar geleden een duurdere Roadbear en scheelde weinig….
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2173
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door jojostravelusa »

We zijn verschillende keren met Cruise America geweest en hebben nooit problemen gehad. In tegendeel zou ik bijna zeggen. Ze zijn zelfs vaak heel makkelijk. We hebben een keer een lekke band gehad en zonder dat we erom gevraagd hadden, kregen we de huur van die dag terug, want we zouden niet genoten hebben. Het zijn inderdaad vaak wat oudere units, maar ook daar hebben we tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. We hebben er wel eens opgehaald met een paar krassen.
Uit ons verslag:
Opvallend is dat de voorruit blijkbaar erg belangrijk is. Die wordt goed geïnspecteerd: 2 sterren zitten erin. Gelukkig niet op heel vervelende plaatsen lijkt het. Het deukje in de rail aan de zijkant wordt ook genoteerd en alle verdere krassen en de gedeukte en geroeste bumper doen er niet toe. Dat gaat ons ook overkomen zegt Slimpie: "dan kun je nog eens te ver achteruit rijden."
In maart gaan we weer met een Cruise in het volste vertrouwen.
Als je erg hecht aan een luifel of een tv, dan valt Cruise wel af, want in geen enkel model van hun zitten die.

En een extra dag voor Yellowstone is altijd goed. Je kunt bijna niet lang genoeg in Yellowstone zijn.
Je zegt: "we doen dit maar 1 keer." Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, want de ervaring heeft geleerd dat Amerikareizen uiterst verslavend zijn :lol:
Fam-in-USA
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2023, 20:47

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door Fam-in-USA »

Na het schrappen van o.a. Glacier NP (leek me een prachtig park...), een nacht Las Vegas (vindt mijn vrouw niet bijzonder genoeg), Death Valley (camper mocht in die maanden er niet doorheen), en het toevoegen van een extra dag is er wat meer ruimte in het schema gekomen. Willen jullie nogmaals feedback geven?

Heb een stop in Page toegevoegd. De suggestie van starten in SLC wel overwogen, maar het lijkt ons nou eenmaal erg leuk om in Seattle te starten.

Dag - Waar overnachten (in de buurt van of op het park zelf)
1 - Aankomst binnenlandse vlucht - Olympic National Park
2 - Olympic National Park
3 - Olympic National Park
4 - Mount Rainier National Park
5 - Mount Rainier National Park
6 - North Cascades National Park
7 - North Cascades National Park
8 - Onderweg
9 - Onderweg
10 - Yellowstone National Park
11 - Yellowstone National Park
12 - Yellowstone National Park
13 - Yellowstone National Park
14 - Grand Teton National Park
15 - Grand Teton National Park
16 - SLC
17 - Bryce National Park
18 - Bryce National Park
19 - Zion National Park
20 - Zion National Park
21 - Page
22 - Grand Canyon National Park
23 - Grand Canyon National Park
24 - Las Vegas
25 - Yosemite National Park
26 - Yosemite National Park
27 - Yosemite National Park
28 - Yosemite National Park
29 - Sequoia National Park
30 - Sequoia National Park
31 - Monterey
32 - San Francisco
33 - San Francisco
34 - Vliegtuig

Nog steeds teveel van het goede? Moet Glacier er terug in en iets anders eruit? Dank voor het meedenken.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door paulr »

Al stuk beter :-)
Wij gaan komend jaar naar North Cascade, dus kan er nog niet zoveel over zeggen. Over Glacier wel, dat zou ik toch proberen te bezoeken.
Maak eens een route zonder north cascade, maar met Glacier en dan 1 nacht Bryce en 1 nacht GC minder (dan heb je dus 4 nachten “over”).
Krijg je dan Glacier erin ? Reken op 1 tussenstop tussen Glacier en Yellowstone….en Mount Rainier naar Glacier kan ook met 1 stop ipv 2 denk ik. Let op: oostkant Glacier st. Mary is het mooiste (en dus iets verder)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Fam-in-USA: camperreis Seattle - San Francisco (geen camperervaring).

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er inderdaad veel beter uit. Wel een paar opmerkingen. Is het mogelijk om al de eerste dag naar Olympic te rijden? Waar wil je die eerste nacht staan?
Ik zou ook proberen Glacier in te passen; je rijdt er immers bijna langs.
Van Las Vegas naar Yosemite in 1 dag lijkt me te veel; kijk je dan naar Yosemite Village? Dan heb je geen tijd voor de Tioga Road en bijvoorbeeld Mono Lake. Ik zou niet verder gaan dan Lee Vining of June Lake.
Voor Bryce is 1 nacht voldoende; het mooiste is om via Capitol Reef (met overnachting op Fruita CG) en de UT12 te rijden.
Voor de GC zou ik wel twee nachten aanhouden omdat je anders wel erg veel rijdagen achterelkaar hebt. Of doe een extra nacht Page.
De route zou er dan zo uit kunnen zien:

1 naar Olympic NP
2 Olympic NP
3 Olympic NP
4 Olympic NP - Mount Rainier
5 Mount Rainier
6 Mount Rainier - onderweg
7 onderweg - Kalispell
8 Kalispell - St Mary
9 St Mary
10 St Mary - Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Grand Teton
15 Grand Teton
16 Grand Teton - SLC
17 SLC - Capitol Reef
18 Capitol Reef - Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion
21 Zion - Page
22 Page - Grand Canyon (of 2 nachten Page)
23 Grand Canyon
24 Grand Canyon - Las Vegas
25 Las Vegas - Lee Vining
26 Lee Vining - Yosemite
27 Yosemite
28 Yosemite
29 Yosemite - Sequoia
30 Sequoia
31 Sequoia - Monterey
32 Monterey - San Francisco
33 San Francisco
34 San Francisco

Voor iets meer rust en meer tijd overal zou je Sequoia kunnen laten vallen. Dan kun je een extra dag Yosemite doen voor de Mariposa Grove, en een extra dag Glacier of een tussenstop tussen Glacier en Yellwostone.
Kijk alvast naar de campings in Yellowstone. Je kunt die nu al deels boeken. Annuleren is gratis tot 30 dagen voor aankomst.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer