Reis Fienemien: 2de keer West-Canada zomer 2024.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Fienemien: 2de keer West-Canada zomer 2024.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

Wij gaan volgende zomer voor de 2de keer naar West-Canada. Vorige reis was in 2015.
We willen graag wat meer tijd in de Canadese Rockies om meer te wandelen dan vorige keer, maar we willen ook graag wat nieuwe dingen zien.

Onze route zou als volgt zijn.
1/ BRU-Vanc aankomst 11am (Vancouver bezochten vorige keer uitgebreid)
2/ Vanc-Victoria (ferry va Tswawassen naar Swartz Bay): nog groot dagdeel voor bezoek stad, we zijn meer natuurmensen, dus dit is voor ons genoeg
3/ Victoria - Port Renfrew
4/ Port Renfrew - Campbell River (Deel Ucluelet/Tofino hebben we in 2015 bezocht)
5/ Campbell River: Strathcona PP
6/ CR - Port Hardy (whale watch vanuit Telegraph Cove)
7/ Port Hardy
8/ Port Hardy - Nanaimo - al oversteek naar Vancouver en door naar Hope??? Lange dag maar te doen???
9/ Hope of ... - Kelowna
10/ Kelowna - Revelstoke
11/ Revelstoke: bezoek Mount Revelstoke NP
12/ Revelstoke - Golden/Field (Truffle Pigs Lodge kennen we: we aten er in 2015): bezoek Glacier NP
13/ Golden/Field - Jasper
14/ Jasper
15/ Jasper
16/ Jasper - Lake Louise
17/ LL
18/Ll - Banff
19/Banff
20/ Banff
21/ Banff - Calgary
22-23/ Calgary - Bru

In 2015 reden we via de Sea-to-Sky Hwy naar Whistler en dan via Kamloops, Clearwater naar Jasper. Dus voor deze keer zoek ik een andere route.
Icefields Parkway dubbel rijden vinden we geen straf!
De nachten vanaf Jasper zijn reeds geboekt (wat zitten de 'betaalbare' accomodaties snel vol!!!)

Wat denken jullie? Ik zit toch nog een beetje in de knoop met de route van Vancouver naar Jasper omdat ik dus anders wil rijden dan vorige keer. Dus twijfel nog over de overnachtingsplekken en tijdsbesteding en of het doenbaar is...

Alvast hartelijk dank om ook even mee te kijken en te denken!

Groetjes, Fienemien.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 2de keer West-Canada zomer 2024

Bericht door paulr »

Mooie trip !
paar opmerkingen:
Als dag 1 de vluchtdag is en je dus deze dag om 11 uur al aankomt, dan kun je diezelfde dag nog de ferry richting Victoria nemen. Dan heb je die dag wat te doen (wakker blijven ivm jetlag) en je hebt Vancouver immers al gezien. Scheelt een dag ?
De (lange) terugweg van Hardy naar Nanaimo (en vervolgens de ferry) kan ook anders: Neem de ferry in Courtenay naar Powel River. Vervolgens via de de Sunshine Coast (en nog wat bootjes :-)) naar Vancouver. Prachtige route vonden wij.... Heb nog niet gekeken of het écht past, maar wie weet met wat schuiven.
De route die je nu hebt van Vancouver naar Field is prima. Wellicht eens kijken naar een kleiner plaatsje onderweg om te overnachten ? Wij vonden de route via Osoysoos langs het meer wel leuk. En dan ergens in een klein plaatsje aan het meer overnachten (Penticton, Summerland, Peachland?). Wij hebben in die buurt bij Myra gefietst over de spoorbaan, was een leuke dag...
Veel plezier !
Paul
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: 2de keer West-Canada zomer 2024

Bericht door AnnInBC »

Hoi Fienemien,

Mooie route over het algemeen en ook goed te doen, behalve misschien een paar dingetjes die anders kunnen. Eerst en vooral denk ik dat de rit van Port Hardy naar Hope vrij lang is en waarschijnijk teveel op een dag. Het is een goede 8 uren reizen en je moet minstens een half uur tot uur op voorhand bij de ferry terminal aanwezig zijn, hou daar ook rekening mee. Zorg dat je de ferries op voorhand reserveert, want in de zomer kan het echt heel erg druk zijn. Deze zomer was het enorm druk, soms valt een ferry eruit wegens reparaties of er is personeels te kort.

Ik zou het misschien ook overwegen om de eerste dag al richting Victoria te gaan sinds jullie Vancouver al bezocht hebben. Dan heb je nog een extra dagje ergens anders. De Icefields Parkway 2 keer rijden is zeker geen straf!

Is er een reden dat je naar Port Hardy wil? Ik zou tot Telegraph Cove gaan en niet verder. Misschien kan je die dagen van Port Hardy gebruiken om het idee van Paul te volgen en vanaf Courtenay/Comox de ferry naar (Powell River) en vandaar via de Sunshine Coast af te zakken naar Vancouver. De Sunshine Coast is heel erg mooi en ook niet druk, zelfs niet in de zomer. De trip Telegraph Cove naar Powell River is minstens een goede 5 uren reizen. Dan zou ik ergens bij Powell River of iets verderop verblijven en dan de trip langs de Sunshine Coast naar Vancouver doen wat ook ongeveer een 5 uren reizen is. Hou wel rekening met het op tijd bij de ferry terminal te zijn.

Ik zou de route ongeveer als volgt indelen:

1/ BRU-Vanc aankomst 11am - ferry van Tsawwassen naar Swartz Bay. Bezoekje Victoria
2/ Victoria - Port Renfrew
3/ Port Renfrew - Campbell River (Deel Ucluelet/Tofino hebben we in 2015 bezocht)
4/ Campbell River: Strathcona PP
5/ Campbell River - Telegraph Cove
6/ Telegraph Cove - Comox en dan met ferry naar Powell River en misschien overnachten de buurt van Pender Harbour (https://www.thestonewater.ca/ is misschien een leuke plaats om te overnachten en niet te gek duur)
7/ Pender Harbour (Sunshine Coast) naar ferry naar West Vancouver en zo door naar Hope
8/ Hope - Kelowna
9/ Kelowna
10/ Kelowna - Revelstoke
11/ Revelstoke: bezoek Mount Revelstoke NP
12/ Revelstoke - Golden/Field (Truffle Pigs Lodge kennen we: we aten er in 2015): bezoek Glacier NP
13/ Golden/Field - Jasper
14/ Jasper
15/ Jasper
16/ Jasper - Lake Louise
17/ LL
18/Ll - Banff
19/Banff
20/ Banff
21/ Banff - Calgary
22-23/ Calgary - Bru

Het is natuurlijk jullie en reis en doe wat jullie het meeste aantrekt. Ik wil je er wel op wijzen dat het sinds 2015 een heel stuk drukker is geworden in de Canadese Rockies en dat je sommige dingen op voorhand moet vastleggen om te bezoeken (shuttle bus naar Lake Louise en Moraine Lake). Vooral in Banff moet je bij de meest bekende plekjes al erg vroeg zijn om nog te kunnen parkeren en dergelijke. Hou er ook rekening mee dat je bij vele verblijfplaatsen dikwijls een minimum van 2 of 3 nachten moet verblijven in de zomermaanden.

Voor accommodaties in Jasper kan je zeker aanraden om eens bij de verschillende "guesthouses" te kijken. Dan heb je meestal een verdieping van een huis voor jullie alleen met een eigen ingang, eigen slaapkamer(s), eigen keuken/woonkamer en badkamer. Hebben wij al enkele keren gedaan en is altijd goed bevallen. Dit is de website met de guesthouses: https://stayinjasper.com/search-accommodations/

Voor Field heb je ook verschillende guesthouses zoals in Jasper, dus als je daar misschien je uitvalsbasis wil maken voor Yoho en Banff NP dan is dat misschien ook wel een idee. Dit is de website voor de guesthouses in Field: https://www.field.ca/accommodations/ Zelf ook al gebruik van gemaakt en we verbleven ook al enkele keren in de Truffle Pigs Lodge en dat is ons ook heel goed bevallen.

Hopelijk heb je hier wat aan en nog veel plezier met het puzzelen!
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: 2de keer West-Canada zomer 2024.

Bericht door Fienemien »

Goeiemorgen!

Dankjewel voor de tips.
De sunshine coast hebben we ook in 2015 al bereisd. Toen zijn we van Powell River naar Whistler gereden met de verschillende ferry-overzetten. Dat was ook nog een vrij lange dag, want het was megadruk/lange wachttijd voor de laatste ferry richting Vancouver.
Port Hardy had ik erin gestoken om het meer afgelegen North Vancouver te beleven en daar te wandelen.
Ik bekijk een alternatief voor Hope... Ik zou die dag wel al zeker aan de overkant willen geraken.

Groetjes!!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: 2de keer West-Canada zomer 2024.

Bericht door AnnInBC »

Als je de Sunshine Coast al gedaan hebt, dan kan je dat nu ook overslaan. Ik weet niet of het de moeite is om helemaal tot Port Hardy te gaan, ik denk dat er op andere plaatsen ook nog vanalles moois te zien is en dat je die tijd ook wel ergens anders kan besteden. Kijk misschien eens naar de mogelijkheid om Manning Park Provincial Park mee te pikken, heel mooi park met vele mooie hiking trails/wandelroutes. Dit is net een stuk voorbij Hope langs Highway 3 en zo kan je dan via van Manning Park verder via Highway 3 naar Princeton en vandaar naar Osoyoos en zo omhoog naar Kelowna.

De ferries zijn tegenwoordig ook erg druk, zelfs nu nog in oktober. En vooral de routes vanaf Vancouver naar Vancouver Island en terug. In de zomer was het ook erg druk en soms is er wel eens een ferry uit dienst voor reparaties of er is personeels tekort. Hou daar rekening mee en ik raad het echt aan om op tijd te reserveren als je niet wil wachten op de volgende uitvarende ferry.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: 2de keer West-Canada zomer 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2019 een deel van jullie route gedaan met andere dingen erbij. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag. Wij deden een rondje Calgary met de camper. Wij zijn bv. vanuit Port Hardy naar Bella Coola gegaan met de ferry en hebben o.a. Wells Gray PP gedaan. Wat we ook erg mooi vonden was de Smith Dorrien Spray Trail. Die hebben we de laatste dag gedaan toen we de camper ingeleverd hadden en we, omdat we laat terug vlogen, een auto gehuurd hadden. Die kun je ook inpassen als je bij Banff bent.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: 2de keer West-Canada zomer 2024.

Bericht door Fienemien »

Dankjewel voor de feedback! Ik bekijk alles nog eens.
De ferries zijn nog niet te boeken voor zomer 2024.
Ik heb de Truffle Pigs lodge gereserveerd.
In de bevestigingsmail stond er om rekening te houden met 'construction on highway 1 10km east of Golden met highway closures'.
Weet iemand of dit in 2024 ook nog een probleem kan zijn? Ik vind enkel info over 2023...

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer