Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door jojostravelusa »

paulr schreef:
15 sep 2023, 22:49
Helaas, ik ben niet zo van de reisverslagen schrijven. Sorry. Ik vind het trouwens wel leuk om ze te lezen
Zo heeft ieder zijn kwaliteiten. Ik ben altijd erg fanatiek ermee (nu bezig met afgelopen reis), dus mocht je belangstelling hebben, dan kun je ons verslag van 2019 lezen. We zijn toen wel in augustus/september geweest, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar misschien haal je er toch nog wat uit.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

Zo beste mensen, het is wel eventjes geleden dat ik iets heb laten horen. Ondertussen heel veel gelezen. Bedankt allemaal voor de heerlijke reisverslagen.
Nu heb ik een account aangemaakt en wil graag kaartjes voor de shuttle Lake Louise en Lake Moraine aanschaffen. Kan het kloppen dat ze nog niet beschikbaar zijn (dit hoop ik zo!!) of ben ik nu al te laat voor boekingen 1e week juni??
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door AnnInBC »

Die tickets zijn nog niet beschikbaar, waarschijnlijk pas in de lente van 2024. Hou een oogje op de Parks Canada website, daar geven ze het wel op tijd aan wanneer je online kan beginnen boeken voor deze shuttles. Ik geloof dat maar zo een 40% van de tickets zo vroeg al geboekt kunnen worden, de rest (60%) van de shuttletickets worden twee dagen eerder om 8.00 uur lokale tijd vrijgegeven, dus als je liever wacht kijk dan twee dagen voor je geplande bezoek voor meer beschikbaarheid.
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

Dank je wel Ann, dan moet ik gewoon geduld hebben. Wanneer je leest dat iemand te laat was voor de shuttle, dan krijg ik angst en wil het geregeld hebben.
Nog even terugkomend op de route.
Ik lees in boekjes dat Whistler ook te doen is in één dag open en neer vanuit Vancouver. Is dat voor iemand ooit een optie geweest? Dan zouden wij vanuit Vancouver onderlangs via Osoyoos naar Kelowna door de Okanagan Valley kunnen rijden, met twee overnachtingen onderweg.
Of moet ik toch de twee nachten, die ik in Whistler heb staan, aanhouden en dan doorrijden (zoals Ann aangaf via Cache Creek en Merritt) naar Kelowna. Is die route veel mooier? (En ook beter dan die reis heen en weer naar Vancouver?)
En dan nog een vraag; Ik had Cache Creek op het oog, maar als ik dan inzoom op de straat waar de hotels aan liggen, dan ziet dat er niet echt gezellig uit. Wat is een goede optie om te overnachten; Cache Creek of Merritt? Heeft er iemand ervaring/suggesties voor een goed hotel? Of toch misschien nog een andere plaats op de route?
We horen het weer graag!
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door AnnInBC »

Het is nu bekend via Parks Canada dat de shuttles bussen naar Lake Louise en Moraine Lake gereserveerd kunnen worden vanaf 18 april 2024 om 8AM MT wat 16u NL/BE tijd is. Je kan eens op deze website kijken, klik daar beneden op "Alberta" en dan zie je een drop down menu in verband met reserveringen voor Banff National Park en het laatste stukje gaat over het reserveren van de shuttles naar Lake Louise en Moraine Lake. https://parks.canada.ca/voyage-travel/reserve

Whistler is zeker wel te doen op 1 dag heen en weer, zorg dat je op voorhand een beetje weet wat je wil zien onderweg en wat je in Whistler zelf wil doen. Vroeg vertrekken en laat terug dan heb je genoeg tijd. Het is ongeveer een uur en 40 minuten rijden zonder te stoppen. Wij hebben het vorige maand zelf nog gereden vanuit Vancouver omdat dochter een voetbal wedstrijd had in Whistler. Er is redelijk wat te zien en doen onderweg naar Whistler, zoals Porteau Cove Provincial Park, Shannon Falls Provincial Park en daar dichtbij heb je ook nog de Sea to Sky Gondola. Na Squamish heb je net voor Whistler bij Whistler Olympic Park de mooie Alexander Falls en Brandywine Falls Provincial Park. Met deze stops kan je je gerust een hele dag bezig houden, dus beetje kiezen wat in je dag past. Whistler zelf heb je dan de Peak 2 Peak gondola en die gaat waarschijnlijk pas weer volledig open na 20 mei ergens.

Cache Creek is een dorpje van niets en eerder gewoon een handige plaats voor te overnachten, verder is daar niet erg veel te doen. Sommigen vinden de Historic Hat Creek Ranch wel de moeite waard, maar weet niet of dat wat is dat jullie interesseerd.

Je kan zeker 1 dag op en neer naar Whistler en dan vanaf Vancouver richting Osoyoos en Kelowna. Dit hangt af van wat jullie het meeste aanspreekt. De Okanagan Valley is meer woestijnachtig met meren en je kan er ook heel wat wijngaarden vinden, moest je geinteresseerd zijn in wijnproeven. Het is in die omgeving meestal ook wel wat warmer dan in het noorden, maar het kan ook nog fris zijn in het voorjaar. In Kelowna kan je bijvoorbeeld fietsen huren om daar de Myra Canyon per fiets te doen. https://www.myracanyonrental.com/

Succes weer met het puzzelen en beide routes zijn prima, zowel bovenlangs als onderlangs...het hangt meer af want voor jullie het meest aantrekkelijker is.
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

We zijn lekker bezig met wat activiteiten boeken, naar ook de overtocht tussen Vancouver en VI.
Kan het zijn dat ik dit nog niet voor 16 mei kan boeken bij BC Ferries?
Of gaan er die dag geen afvaarten? (zorgt wel voor hartkloppingen, ik dacht dat er elke dag afvaarten gaan)
Wie helpt mij uit de brand? Ik hoor graag! :crazy:
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door paulr »

?? Op welke site kijk je ? Ik zie hier gewoon elke 3-4 uur een afvaart vanaf 70,- cad voor een enkele reis vancouver-nanaimo op 16 mei .... https://www.bcferries.com/fare-selection
image.png
had ff een willekeurige tijd gekozen en die is dus 120,- cad
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door AnnInBC »

De ferries varen inderdaad elke dag en om het uur of om de 2 uren ongeveer, afhankelijk welk afvaarten je kiest. De ferries zijn nu te boeken tot en met eind juni voor zover ik weet. Zorg dat je bij de officiele BC Ferries website boekt: https://www.bcferries.com/RouteSelectionPage

Ik zie in je route dat je van Vancouver naar Victoria gaat, dat is dan de route Vancouver (Tsawwassen) naar Victoria (Swartz Bay). En als je terug komt zie ik dat je via Nanaimo naar Vancouver gaat, dat is dan de route Nanaimo (Departure Bay) naar Vancouver (Horseshoe Bay). Boek beide routes als "one way" omdat je vanuit verschillende plaatsen vertrekt en aankomt.

Hopelijk lukt het!
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

Dank jullie wel!
Ik zat op de juiste site, had ook de juiste havens, maar de datum pakte het systeem niet. Voor het gemak had ik de pagina op "vertalen naar het Nederlands" staan. Daar zat de fout. Nu heb ik hem teruggezet naar het Engels en toen pakte die wel de juiste datum.
Heen en terug staan nu geboekt! :D
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door AnnInBC »

Fijn dat het gelukt is! :thumbup:
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

hoi hoi,
een vraagje; is de bus voor Lake Louis en Lake Morraine te combineren, zodat we beide meren achter elkaar op 1 dag kunnen doen? Of moet ik twee bussen apart reserveren in de hoop dat ik er genoeg tijd tussen boek?
En kunnen we die combi beter vanuit Field doen of vanuit Banff?
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door AnnInBC »

Je reserveert 1 shuttle bus en die neem je vanaf het Lake Louise park & ride parking, adres is: 1 Whitehorn Rd, Lake Louise. Je kan daar parkeren en neemt dan de shuttle naar Lake Louise of Moraine Lake. Ik weet niet zeker of er aparte bussen zijn voor Moraine Lake? Je moet mogelijke eerst naar Lake Louise gaan en vanaf daar kan je de connector bus nemen naar Moraine Lake, je ticket geeft je toegang tot de connector shuttle (de bus tussen de twee meren) bij zowel Moraine Lake als Lake Louise. Deze bus kan je nemen wanneer je wil, en is op een first server first come basis, op de dag dat je tickets geboekt hebt en met datzelfde ticket word je ook weer terug gebracht naar de park & ride.

In elk geval is het 1 ticket voor de trip van Lake Louise park & ride naar beide meren met toegang tot de connector shuttle tussen beide meren en weer terug naar de park & ride. De connector shuttle tussen de meren moet je niet reserveren en is op een first come first serve basis.
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

Je bent weer geweldig!! Bedankt voor je snelle reactie! 18 april kan ik pas boeken, maar het schiet op!!!
Ik heb veel van het Forum gehaald, maar ook heel veel uit jouw "handboek"!
Ik hoop zo dat ik het allemaal goed inschat! 26 dagen zijn eigenlijk nog te weinig :)
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door AnnInBC »

Dat is allemaal graag gedaan! Ja, ik denk dat de meesten altijd wel tijd tekort komen...maar geniet ter plekke en als je het 1 en ander op het plan niet kan doen, is ook geen ramp. Er is zoveel moois te zien.
tsierens
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door tsierens »

Twee jaar geleden kon je kiezen tussen ticket voor Lake Louise of Lake Moraine, maar in beide gevallen mocht je inderdaad de connector nemen tussen de twee meren en ook de bus terug naar de park en ride.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer