Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

Hallo allemaal,

Volgend jaar mei willen we in 3,5 week de volgende reis gaan maken:
dag 1 Amsterdam - Vancouver
2 Vancouver - Victoria
3 Victoria
4 Victoria - Ucluelet
5 Ucluelet ; NP Pacific Rim, Beren spotten
6 Ucluelet - Campbell River
7 Campbell River ; tour Orca's spotten
8 Campbell River - Nanaimo
9 Nanaimo - Vancouverr
10 Vancouver
11 Vancouver - Whistler
12 Whistler
13 Whistler - Cache creek
14 Cache Creek - Clearwater
15 Clearwater ; Wells Gray NP
16 Clearwater - Jasper
17 Jasper
18 Jasper
19 Jasper
20 Jasper - Lake Louis/Golden ; icefields parkway
21 Golden
22 Golden
23 Golden
24 Golden - Canmore
25 Canmore
26 Canmore - Calgary
27 thuis

Nu heb ik in Jasper en Golden ieder 4 nachten staan. Ik twijfel of het veel is. Aan de ene kant wil ik het de laatste week rustig aan doen, omdat we bij thuiskomst de volgende dag weer aan de slag moeten, aan de andere kant vraag ik mij af of we niet nog iets meer op de route Vancouver - Clearwater kunnen doen. We zijn er tenslotte toch..
Ik heb bijv. ook de optie om Whistler te schrappen en via Hope , Kelowna en Kamloops naar Clearwater te rijden.
Wat is mooier? of is dat omslachtig?
Heb ik het goed begrepen dat de peak2peak gondel pas 1 juni actief is?
Wij vinden fietsen in Whistler wel leuk, maar onze voorkeur heeft de weidsheid van de bergen. Of wandelen we op onze route genoeg in de bergen?
Golden - Canmore willen we niet via Lake Louise doen maar via Radium Hot Springs en Kootenay NP doen. Is dat slim?
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg willen helpen!
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door zonnestraaltjes »

En dan nog een vraag betreffende de auto reserveren;
wie heeft er ervaring met Easy Terra?
Daar hebben ze blijkbaar ook een all-inclusive pakket net als bij Sunny Cars, alleen goedkoper!
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door paulr »

Mooie route!
Een overweging is als je onderlangs gaat om 2-3 dagen regio Osoysoos, Kelowna te doen. Je kan er leuk fietsen bij Myra. De meren zijn mooi, het is een wijngebied en in die periode al lekker weer. Je hebt vast wel kan dat je mei niet overal mooi weer hebt, dus dan is dit een leuke afwisseling. Via Kootenay naar Canmore rijden is wel erg mooi. Neem de tijd voor een paar korte wandelingen onderweg. Wij vonden Fort Steele ook erg leuk, maar dat is weer een uurtje verder naar het zuiden. Ik neem aan dat Canmore vanwege de kosten is ? Niet echt leuk plaatsje, maar Banff is natuurlijk druk en duur…
Veel plezier met voorbereiden! Paul
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door BonnyR »

Tip: in Whistler zijn we met de skilift omhoog geweest en op de Icefield Parkway een gletsjer tour gedaan was de moeite waard.
En ergens weet niet meer waar, maar ergens boven in de bergen naar een hot spring geweest...Heerlijk 😃
Boottocht over het meer geeft ook een mooie kijk vanaf de andere kant.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door AnnInBC »

Dat is een prima route, alleen zou ik misschien in het begin een dagje extra Vancouver doen om even te acclimatizeren tenzij je het leuk vindt om na de natuur op Vancouver Island even wat stad op te snuiven. Wat wandelen betreft ga je op vele plaatsen nog besneeuwde wandelroutes tegenkomen, vooral in de Canadese Rockies. Deze zijn wel te doen als je er goed op voorbereidt bent om in sneeuw te wandelen, ik denk hier aan hiking poles, spikes voor de schoenen en mogelijk snowshoes.

Verder denk ik dat de route prima is. Golden is een heel stuk rijden om naar Yoho/Banff National Park te gaan. Wij verbleven er in het verleden ook al eens, maar vonden het uiteindelijk teveel heen weer rijden. Persoonlijk verkies ik toch om een beetje dichterbij Yoho of Banff te verblijven. Wij kozen daarna altijd voor Field (in Yoho NP) en dat is ons heel goed bevallen. Golden is zeker geen slechte plaats om te verblijven, zolang je het niet erg vindt om heen en weer te rijden. Dat is dus een beetje een persoonlijke keuze natuurlijk.

De route via Whistler is heel mooi en Wells Gray Provincial Park is ook zeker de moeite waard. Het is wat jullie zelf maar willen, de Whistler route is meer bergen en meren, dan wat droger/woestijnachtig richting Cache Creek/Kamloops en dan weer naar het groener met bossen richting Wells Gray Provincial Park. De route via Hope, Kelowna, Kamloops lijkt me toch een beetje omrijden als je naar Kelowna wil en dan weer terug naar Kamloops om zo naar Clearwater te gaan. Het eerste stuk tot Hope is snelweg met wat bergzichten (als het helder is tenminste), daarna rij je na Hope de bergen door, dan door woestijnachtig gebied bij Merrit richting Kamloops gevolgd door heuvelachtig gebied met meren en wijngaarden in de omgeving van Kelowna. Beetje zien wat jullie het meeste aantrekt en of het de moeite is om zover om te rijden. Persoonlijk zou ik de route via Whistler doen, genoeg te zien en doen onderweg.

Whistler is ook mooi zonder dat je naar boven kan met de gondel, deze was dit jaar pas open vanaf 10 juni. Het ski seizoen eindigt meestal eind april, maar soms gaat kan het tot midden of later in mei zijn als er genoeg sneeuw ligt. Er ligt boven meestal nog redelijk wat sneeuw op vele hiking trails boven op de bergen in mei en juni. Tegen eind juni begin juli is het beter om wandelingen te doen boven bij Whistler Mountain en Blackcomb Mountain. Je kan eventueel bij Squamish de Sea To Sky Gondola doen, daarboven zijn ook vele mooie hiking trails te doen, moest je in Whistler nog niet naar boven kunnen. Kijk hier eens bij de backcountry trails: https://www.seatoskygondola.com/trails/

Zorg dat je een lijstje hebt met wandelroutes die niet te hoog in de bergen zijn waar je in mei/juni mogelijk wel al kan wandelen, dit als een alternatief als de gewenste wandelpaden nog onder de sneeuw liggen. Het hangt natuurlijk af van het weer en het kan al sneeuwvrij worden tegen midden juni hoger in de bergen, maar dat is geen garantie.

Succes met het puzzelen!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door IngridUSA »

Vorig jaar gehuurd via Easyterra. Weliswaar voor Portugal, maar toch. Afwikkeling ging prima, maar we hadden problemen bij het ophalen vd auto. Kijk daarom altijd wie de uiteindelijke onderliggende verhuurder is en zoek daarover de reviews op. Daar sta je uiteindelijk aan de balie. En dan heb je op dat moment uiteindelijk niks aan de partij waar je boekt. Ik kijk ook altijd rechtstreeks bij de verhuurder zelf, maar die is dan meestal duurder.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door Mr. Patrick »

Wij deden dit jaar in juni/juli nee vergelijkbare route, wij reden onderlangs via Hope en dan omhoog richting Kamloops. Je haalt uit ons reisverslag (viewtopic.php?p=1313897#p1313897) vast een hoop ervaringen waar je je eigen reis op kunt aanpassen. Je hebt in ieder geval tijd zat, dus je kunt een mooie relaxte reis tegemoet zien. Wij hadden ook veel tijd voor Banff/Jasper/Yoho, in totaliteit wel 9 nachten in lake Louise, Jasper en Banff geslapen en dat maakt toch wel dat je deze gebieden goed kunt beleven.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door zonnestraaltjes »

Dank jullie voor de snelle reacties!!!

De auto zou dan via Hertz lopen. Lijkt mij niet verkeerd.

Wat betreft Vancouver, daar gaan we twee nachtjes naar toe (te weinig, moeten dat er 3 worden??) als we van V.I. komen. Wilden geen twee steden na elkaar doen. Bij aankomst op V.I. gaan we gelijk al naar Victoria.

Wij zijn zomers "mooi weer wandelaars" in Oostenrijk, dus niet dat wij door weer en wind buffelen. Dat worden nu meer lagere wandelingen rond de meren.
Ik vond de gondel van top naar top bij Whistler wel heel bijzonder, helaas gaat die dan niet door. De reden waarom ik dacht onderlangs naar Clearwater te gaan, is omdat we veel dagen in de Rockies hebben. Aan de ene kant fijn om een beetje mijn rust te kunnen pakken, aan de andere kant maken wij zo'n reis niet ieder jaar en wil je er toch het maximale eruit halen.
Ann, de route zou dan Hope, Osoyoos, Kelowna, Kamloops, Clearwater zijn (dus niet heen en weer, of begrijp ik jou verkeerd). Dan denk je dat ik toch genoeg op de route van Whistler kan doen? Is Cache Creek ook een leuke plaats?
In Clearwater hebben we een lodge in Wells Gray P.P.
Waar zou ik dan een extra nachtje in kunnen passen ipv de dure Rockies? Dat was inderdaad ook de reden dat we voor Golden kozen, dat scheelde de helft voor een studio met keukentje.
Canmore had ik bij iemand gelezen. Het was idd goedkoper dan Banff. Ik hoopte dat het te doen was om zo de uitstapjes rond Banff te doen. Dat heb ik dan mis?
Ik vind dat moeilijk in te schatten, ondanks google maps.

Misschien heeft er nog iemand zin om hierop te reageren?
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door paulr »

Tuurlijk krijg je een reactie...
6 jaar geleden hebben wij precies de route gedaan die jij nu aangeeft. Wij zijn toen direct ná de vlucht nog op de ferry gestapt. Dat haal je gemakkelijk als je de directe vlucht met KL hebt. Auto huren en naar de ferry en dan naar Victoria (via Swartz Bay !). Voordeel: je overkomt je jetlag ! Je moet immers even wakker blijven, maar hoeft niet veel meer te rijden. Je eet wat op de boot en gaat onderweg wat op zoek naar walvissen, orca's of ander wildlife. In mei is het relatief lang licht dus het laatste stukje naar Victoria rij je waarschijnlijk nog niet in het donker. Op de ''terugweg'' hebben we inderdaad een dag Vancouver gedaan (ook omdat we van auto naar camper wisselden). Daarvandaan dus via Hope, Manning, de warme meren naar Clearwater en Well's Gray. Toen Jasper, Banff en naar Calgary.
Wij vonden de afwisseling (na een frisse week op VI) dus erg lekker, voordat we weer de Rockies in gingen.
Kijk inderdaad ook even in Field voor acco, dan blijf je nét wat dichter bij een logische route. Wij vonden afgelopen jaar het dal van Golden/Radium/Fort Steele ook erg mooi. Wel wat minder ''ruig'' dan regio LL en Banff. En stukken minder druk en ook voordeliger. Canmore is uiteraard prima om het dure Banff te vermijden. Voor 2 nachtjes prima, ik zou er niet langer gaan zitten...dan gaat het heen en weer rijden wel tegenstaan....


image.png
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door AnnInBC »

Mooi weer wandelen is in mei/juni niet altijd het geval. Aan de westkust kan het in die maanden goed regenen, alhoewel we dit jaar vanaf half mei zomer weer hebben gehad (zonnig en 20-25 graden) tot zo goed als eind augustus met hier en daar een dagje koeler en eens een dagje regen. Vorig jaar lagen alle wandelpaden nog onder de sneeuw op hoger gelegen gebieden aan de kust en in de Canadese Rockies tot midden juli want toen hebben we redelijke koud en nat voorjaar gehad in zo goed als heel British Columbia. Dus heel moeilijk te zeggen wat het volgend jaar gaat zijn. En met in de sneeuw wandelen bedoelde ik meer dat er nog veel sneeuw op de wandelpaden zal liggen, dus niet zo gemakkelijk om te bewandelen (en glad). Dus wees daar op voorbereidt.

Ja de route zo van Hope - Osoyoos - Kelowna - Kamloops - Clearwater klinkt logisch, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen.

De Canadese Rockies zijn erg uitgestrekt en een uurtje rijden om naar een bezienswaardigheid te rijden is niets. Het is niet zoals in de Europese Alpen waar je op 1 plaats verblijft en vanaf je bijna vanaf je deur verschillende wandelingen kan doen. Hier zal je redelijk wat reistijd moeten bijtellen om van de ene naar de andere bezienswaardigheid/meer/wandelroute te gaan.

Voor verblijf in de Canadese Rockies kan ik zeker Field in Yoho NP aanraden, daar is de Truffle Pigs Lodge (https://www.trufflepigs.com/lodge) die redelijk aan prijs is en zijn we zelf al enkele keren verbleven met hele goede ervaringen. Verder heb je in Field vele guesthouses (meestal goedkoper dan hotels/lodges), daar kan je in een beneden of boven verdieping van een huis verblijven met je eigen prive ingang, prive keuken/slaapkamer/badkamer/woonkamer. https://www.field.ca/accommodations/ Voor Jasper heb je ook vele van deze guesthouses (meestal goedkoper dan hotels/lodges): https://stayinjasper.com/search-accommodations/
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door zonnestraaltjes »

We bekijken de route onderlangs naar Clearwater. Even een wat behaaglijkere temperatuur lijkt ons wel fijn. Mr. Patrick, ik had het bij jou nl gelezen en Paul ook bedankt voor het delen! Paul heb jij geen reisverslag gedeeld op het forum?
Momenteel druk met accommodaties in the Rockies. Ik heb de sites open staan die jij noemde Ann. Ik had ze eerder ook al bekeken, maar een guesthouse houdt ons een beetje tegen. Ik kan niet verklaren waarom. Helaas hebben de Truffle Pigs lodges geen meer beschikbaar in onze periode.
We hadden eerder een accommodatie in Golden maar ook al in Lake Louise (Inn) vast staan. Golden wordt het nu niet, maar is Lake Louise dan een goed alternatief voor Field?
Is het vandaar ook niet makkelijk om Yoho N.P. en Banff N.P. aan te doen? Dan slaan we twee vliegen in één klap. Of moet je daarvoor toch echt in Banff zitten? (Dan zouden we bijv.1 nachtje (ipv 2) in plaatsje. Banff of Canmore doen om zo de één na laatste dag al in de richting van Calgary te gaan.)
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door paulr »

Lake Louise is een prima uitgangspunt voor die regio. Doorgaans is de acco daar duur(der), maar als je wat moois hebt gevonden is het prima. Vandaar dat we Field aanraden (veelal wat goedkoper dan LL). En dan inderdaad 1 nachtje Banff of Canmore.
Ik ken Calgary stad niet. Wij zijn nietzulke stadsmensen, behalve als er echt wat leuks is (zoals San Francisco). Ik heb nergens uit boekjes of online kunnen vernemen waarommen dag Calgary de moeite waard is.
Helaas, ik ben niet zo van de reisverslagen schrijven. Sorry. Ik vind het trouwens wel leuk om ze te lezen :)
Maar als je specifieke vragen hebt of tips wil…. Laat het maar weten!
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door zonnestraaltjes »

Dank Paul! Zonder reisverslagen ben je zo ook een grote hulp!
Calgary is alleen om de auto de laatste dag in te leveren en naar huis te vliegen. Daarvoor dan een overnachting in Banff om de afstand te halveren.
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door AnnInBC »

Als je niet zo gek bent van guesthouses, dan moet je daar ook niet verblijven. Doe wat voor jullie goed aanvoelt, het is namelijk jullie vakantie, he! Jee, de Truffle Pigs Lodge is al volzet...dat gaat rap! Lake Louise is zeker een goed alternatief, je bent op een 20 minuten bij Emerald Lake en de rest van Yoho National Park en een goed half uur tot 40-45 minuten van Banff town af. Dus zeker een hele goede uitvalsbasis voor Yoho National Park en Banff National Park. Hou er wel rekening mee dat waar je ook gaat verblijven (Field, Lake Louise of Banff), dat vele bezienswaardigheden een redelijke afstand uit elkaar liggen en je vlug een uur onderweg bent. Wij verblijven liever op 1 plek voor verschillende dagen en rijden dan wel heen en weer in plaats van elke nacht weer te moeten inpakken. Voor een nacht hier en daar is dat geen probleem, maar niet elke nacht. Ieder doet natuurlijk wat hun het beste past.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: reis zonnestraaltjes; West Canada mei/juni 2024

Bericht door Mr. Patrick »

Ik lees over jullie zoektocht naar de accommodatie en wil nog even onze algemene indruk geven van afgelopen reis: Wij hebben een aantal keren een cabin gehuurd (Alpine Village, Storm Mountain Lodge) en hoewel die niet goedkoop waren, waren we wel iedere keer erg onder de indruk van deze accommodaties, waar we bij hotel/motels eerder underwhelmed waren door de prijs/kwaliteitverhouding.
Het plaatje Lake Louise stelt geen ene moer voor, en je moet eigenlijk toch altijd met de auto naar de P+R. Daar zou ik net wat buiten gaan zitten als je daar geld mee bespaart. Er liggen langs de Bow Valley Parkway nog wat accommodaties die in ieder geval mooi gelegen zijn. Hoe de prijs is weet ik niet.
Banff is druk maar wel leuk. Op de terugweg reden we langs Canmore en dat zag me er toch een partijtje uit als troosteloze nieuwbouw. En dan moet je iedere dag dat eind rijden... Maar uiteindelijk kan ik niet in jullie beurs kijken, dus zul je zelf de keus moeten maken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

Nou voorlopig toch 4 nachten Lake Louise en 2 nachten Banff als afsluiting!
Als het advies is om dit 3 om 3 te doen ivm bezoeken v alle parken, dan hoor ik het graag.

Nu ben ik met een auto bezig bij Sunny Cars. Een optie daar is mobiele wifi te boeken. CAD 810,00 Heeft iemand hier ervaring mee?
Of boeken jullie gewoon GPS erbij? Ik lees veel op het forum (na de zoekbalk gebruikt te hebben) over een simkaart aanschaffen in America.
Heeft er iemand ook tips, of kan iemand mij ernaar verwijzen, betreffende mobiel bellen/internetten/gebruik mobiel in auto etc. in Canada?
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door paulr »

Zie ook topic over telefonie. Wij gebruiken een e-Sim van Airalo. Werkt prima in zowel Canada als USA. Vervolgens gewoon Google maps via Apple CarPlay ….
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

hallo daar ben ik weer,
ik ben bezig met de route tussen Vancouver en Clearwater (Wells Gray prov.park)
In eerste instantie zouden we 3 nachten bovenlangs. Whistler lijkt me ook mooi, maar ik moet keuzes maken.
Dus nu onderlangs... Ik zou 5 nachten hebben om te verdelen.
Ik dacht aan EC Manning Park (1 of 2 nachten?) Kelowna (1 of 2 nachten?) (fietsen in Myra, bedankt voor de tip!) en dan nog iets (1 of 2 nachten?)??
Daar misschien eventjes die lekkere temperaturen voordat we de Rockies ingaan.
Deze twee plaatsen heb ik ergens uitgehaald, maar ik kwam nog veel meer mogelijkheden tegen.
Bij welke overnachtingsplaatsen haal ik het meeste rendement? De mooiste bezienswaardigheden, wandelingen etc.
Alle tips zijn welkom!
Alvast vriendelijk dank!!!
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door zonnestraaltjes »

Voor de volledigheid nog eventjes de route;
(wel in Jasper en in Field een nachtje afgesnoept (dank Ann!!!, ik heb Truffle Pigs Lodge gemaild en blijkt dat je vanaf nu pas kunt boeken op hun site, ik heb het geprobeerd, maar onze Creditcard verloopt voordat we daar aankomen, dus duimen dat het nog lukt als de nieuwe kaart binnen is (anders blijft L.L. staan).

dag 1 Amsterdam - Vancouver
2 Vancouver - Victoria
3 Victoria
4 Victoria - Ucluelet
5 Ucluelet ; NP Pacific Rim, Beren spotten
6 Ucluelet - Campbell River
7 Campbell River ; tour Orca's spotten
8 Campbell River - Nanaimo
9 Nanaimo - Vancouverr
10 Vancouver
11 Vancouver - Whistler
12 Whistler
13 Whistler - .....
14 .... - Kelowna
15 Kelowna
16 Kelowna - Clearwater
17 Well Gray NP
18 Clearwater - Jasper
19 Jasper
20 Jasper
21 Jasper - Field
22 Field
23 Field
24 Field - Banff
25 Banff
26 Banff - Calgary
27 thuis


Het grootste gedeelte hierin staat vast.
Nu zit ik nog verschrikkelijk te twijfelen.
Whistler wil ik heel graag doen, maar de behaaglijke temperatuur rond Kelowna spreekt ons ook heel erg aan.
Kan ik een overnachting ergens tussendoor doen om de weg tussen Whistler en Kelowna leuk te maken?
Of is het sowieso gekke werk om het op deze manier te doen? Moet ik via Hope E.C. Manning, Osoyoos naar Kelowna?
En dan Whistler overslaan?
Wie heeft er ervaring met dit stukje rijden?
(jullie zien wel dat ik blijf proberen. sorry!!!)
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis zonnestraaltjes: West-Canada mei/juni 2024.

Bericht door AnnInBC »

Succes met het boeken van de Truffle Pigs Lodge, wij vonden het een prima plek om te verblijven. Er zit daar ook een bistro bij die heel goed is, dus moest de lodge niet lukken dan kan je daar altijd een lunch of avondmaal gaan eten.

Omdat je een one way doet is het natuurlijk iets moeilijker om zowel het stuk Whistler te doen en Kelowna. Als je dit echt wil doen dan zou ik vanuit Whistler noordwaarts gaan en dan via Cache Creek/Ashcroft, Highway 99 die kant op is heel mooi en er zijn ook verschillende stop plaatsen onderweg. Daarna kan je richting Merrit gaan en zo verder naar Kelowna. En van Kelowna naar Kamloops en zo naar Clearwater, dat lijkt me de meest logische route voor wat je graag wil zien/doen. Hier is een linkje naar deze route op google: https://maps.app.goo.gl/C49hDZu9bzHdphso8

Succes nog met het puzzelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer