Rondreis Vancouver-SF-LA-stukje Route 66?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Sofiake
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2023, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Rondreis Vancouver-SF-LA-stukje Route 66?

Bericht door Sofiake »

Hoi allemaal,

ik ben een alleenstaande mama en wil de volgende zomer met mijn tienerkinderen (13,15 en 17 dan) naar Amerika. De oudste wil vooral LA en Las Vegas zien, terwijl de jongste orca's wil zien. :-)
Vandaar dus mijn intentie om te starten in Vancouver en dan verder via San Francisco naar LA en Las Vegas , en hopelijk nog wat meer naar het oosten langs een indianenreservaat .. Liefst zou ik dan ook nog Yellowstone aandoen .. en stukje van de Route 66. :-)

Soit, ik ben nog maar net begonnen met wat uit te zoeken en vooraleer ik de vluchten boek, wil ik vooral bekijken wat haalbaar is. En waarheen/waarvandaan mijn vluchten moeten zijn.

Ik wou eigenlijk 6 weken gaan, maar dat ziet mijn ex niet zitten, dus ik vrees dat ik ergens tussen de 3 en 4 weken ga stranden .. Dus onvoldoende voor mijn wensen vrees ik.

Misschien dat ik dan beter een volgende keer Canada en de orca's bezoek? Maar ja, nu we toch die richting uit gaan zou het langs de andere kant ook weer net handig zijn om dat te combineren.

Jullie horen het al, ik ben er nog niet helemaal uit. Moesten er mensen zijn die misschien zo'n rondreis hebben gedaan, ik ben dus vooral geïnteresseerd in de tijd die ik hiervoor nodig zou hebben. En dan ook welke dingen ik zou kunnen skippen, zeker niet mag missen.

Ik zou het liefst ook wat leuke activiteiten boeken voor de kinderen (vorig jaar in Zuid Afrika hebben we bv gedoken met haaien, bungeejump, op de segway door de wijngaarden, .. ).

Alvast bedankt!
Ik ga ondertussen alvast even het forum wat uitpluizen. ;-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondreis Vancouver-SF-LA- stukje Route 66 ?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Waarom Vancouver? Alleen voor de orca's? Die zou je denk ik ook bij bijvoorbeeld Monterey kunnen zien. Dat ligt wat meer op de route. :wink:
Zelfs zonder Vancouver wordt Yellowstone invoegen al lastig. Tenzij je geen van de parken in het Zuidwesten wilt bezoeken.

Wij hebben meerdere keren Yellowstone en het Zuidwesten gecombineerd, en we hebben ook eens een reis gemaakt van Seattle naar San Francisco (met ook Las Vegas en LA). Maar dat was altijd in 4 weken of meer. Kijk eens naar onze reisverslagen voor onze reizen (van 2002 tot 2008 met onze kinderen).

Marianne
Sofiake
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2023, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis Vancouver-SF-LA-stukje Route 66?

Bericht door Sofiake »

Hoi Marianne,

hartelijk dank voor jouw reactie.
Ik wil zeker nog eens terug naar Canada voor de rest hoor, ikzelf wil zeker ook de natuur wat uitgebreider bezoeken, maar ik probeer nu in 1 reis wat erin te steken voor àl mijn kinderen ;-) De oudste wordt 17 en misschien is dit de laatste keer dat ik hem meekrijg voor zo'n reis, vandaar ..

En eentje heeft dus de orca's zien op zijn bucketlist staan ..

Ik bekijk jouw tip alvast even en zal zeker ook jullie verslagen nalezen, bedankt !
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Vancouver-SF-LA-stukje Route 66?

Bericht door stegeman »

Zou zeker voor de orca’s / walvissen gewoon een boottocht in Monterey boeken. Zou vliegen op San Francisco en dan langs de kust via MOnterey naar LA. Dan door naar LV. Yellowstone wordt erg krap denk ik. De nationale parken rondom Vegas zijn ook fantastisch en zullen ze ook nooit meer vergeten. Het KAN wel Yellowstone maar zelf vind ik het een gerace dan zonder voldoende tijd te genieten.

3e reis nu voor ons. Maar als je op Google afstanden van naar ziet. Het valt altijd tegen. altijd minimaal x 1,25 , bij ons x 1,5. Je ziet onderweg ook vaak veel mooie dingen. Een van onze favorieten langs de kust is net onder Monterey , Point Lobos. Echte hier heel vroeg zijn, anders kom je er niet met de auto op en zijn het wel heel veel kilometers
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Rondreis Vancouver-SF-LA-stukje Route 66?

Bericht door AnnInBC »

Je moet niet perse richting Vancouver voor orka's/walvissen. Vergeet niet dat als je een one way trip wil doen (dus aankomen in Canada en terug naar huis vanuit Amerika) je normaal gezien een voertuig dat je in Canada huurt niet kan achterlaten in Amerika of andersom. Tenzij je een rondje doet en weer terugkeert naar Canada op het einde van de reis. Ik zou misschien kijken om in Seattle aan te komen, dan zou je eventueel het voertuig wat je huurt wel achterlaten op een andere luchthaven zolang dat in Amerika is, hier zijn mogelijk wel "drop off" kosten of "one way" kosten aan verbonden...dus goed navragen.

Als je vanuit Seattle begint dan kan je vanaf Port Townsend, Anacortes of andere plaatsen in de buurt van Seattle mogelijk ook orka/walvis tours doen. Dat is dus ook een mogelijkheid.
Sofiake
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2023, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis Vancouver-SF-LA-stukje Route 66?

Bericht door Sofiake »

Alvast bedankt allemaal !

Ondertussen zijn de plannen een beetje gewijzigd en hebben we beslist om er deze zomer een 3 à 4 weken enkel Amerika van te maken en dan binnen 2 jaar Canada.

Ivm Monterrey, ik las daar bij verschillende verslagen al wel dat er geen orca's gezien werden. Walvissen hebben we vorig jaar in Zuid Afrika al gezien, dus op de bucketlist zijn het nu wel effectief orca's die erop staan ;-) Maar misschien dat we dan toch probéren in Monterrey en dan volgend jaar voor de 95% in Canada gaan :-)

Aangezien Canada dus niet meer mee erin zit, zal ik mijn vragen stellen onder een andere rubriek :-)
Bedankt sowieso al, ik neem mee wat ik hier al gekregen heb aan info !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer