Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JoCar
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2016, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door JoCar »

Misschien moeten de meeste nog op vakantie maar wij zijn al begonnen met het plannen van de volgende vakantie. :lol:

Wij zijn van plan om met zijn tweeën een rondje vanaf Vancouver te gaan maken met een auto en overnachtingen in Airbnb 's/Cabins/Hotels, in ieder geval met Kitchenette.

Wij hebben een tijd geleden 2x een bezoek gebracht aan Amerika: Rondje in het westen en Rondje vanuit Denver inclusief Yellowstone en Glacier. Maar nu schrik ik toch echt wel van de huidige prijzen zeg. :blink:

Mijn vragen zijn dan ook:
Wanneer kan ik het beste beginnen met de accommodaties te boeken en is er ook een site voor ik betaalbare cabins kan vinden?
Heb ik speciaal een SUV nodig of kan ik ook een standaard auto huren?
Welk rondje is beter, met de klok mee of tegen de klok in (optie 2)?
Welke berenexcursie (Campbell River,z) is beter Toba of Bute inlet en wanneer al boeken? En bij welke organisatie?

Nog niets is besproken natuurlijk nu, zijn alleen nog maar plannen, we zijn niet zo van steden maar meer van wandelen en wildlife spotten in de natuur. Welk rondje adviseren jullie 1 of 2 en is het zo niet te gehaast, of zou er beter iets aangepast moeten worden? Zijn dezelfde routes alleen andersom.

Dag 01: Maandag 26 Augustus - Aankomst Vancouver
Dag 02: Dinsdag 27 Augustus - Vancouver - Whistler
Dag 03: Woensdag 28 Augustus Whistler
Dag 04: Donderdag 29 Augustus - Whistler - Clearwater
Dag 05: Vrijdag 30 Augustus - Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 06: Zaterdag 31 Augustus - Clearwater - Jasper
Dag 07: Zondag 01 September - Jasper
Dag 08: Maandag 02 September - Jasper
Dag 09: Dinsdag 03 September - Jasper - Banff
Dag 10: Woensdag 04 September - Banff
Dag 11: Donderdag 05 September - Banff
Dag 12: Vrijdag 06 September - Banff (dagje Yoho NP?)
Dag 13: Zaterdag 07 September – Banff - Revelstoke
Dag 14: Zondag 08 September - Revelstoke - Kelowna
Dag 15: Maandag 09 September - Kelowna
Dag 16: Dinsdag 10 September - Kelowna - Hope
Dag 17: Donderdag 12 September - Hope - Nanaimo
Dag 18: Vrijdag 13 September - Nanaimo - Campbell River
Dag 19: Zaterdag 14 September - Campbell River
Dag 20: Zondag 15 September - Campbell River - Tofino
Dag 21: Maandag 16 September - Tofino
Dag 22: Dinsdag 17 September - Tofino - Victoria
Dag 23: Woensdag 18 September - Victoria
Dag 24: Donderdag 19 September - Victoria - Vancouver
Dag 25: Donderdag 19 September - Vancouver
Dag 26: Vrijdag 20 September - Vertrek Vancouver

Of

Dag 01: Maandag 26 Augustus - Aankomst Vancouver
Dag 02: Dinsdag 27 Augustus - Vancouver - Hope
Dag 03: Woensdag 28 Augustus - Hope - Kelowna
Dag 04: Donderdag 29 Augustus - Kelowna
Dag 05: Vrijdag 30 Augustus - Kelowna - Revelstoke
Dag 06: Zaterdag 31 Augustus - Revelstoke - Banff
Dag 07: Zondag 01 September - Banff
Dag 08: Maandag 02 September - Banff
Dag 09: Dinsdag 03 September - Banff (dagje Yoho NP?)
Dag 10: Woensdag 04 September - Banff - Jasper
Dag 11: Donderdag 05 September - Jasper
Dag 12: Vrijdag 06 September - Jasper
Dag 13: Zaterdag 07 September – Jasper - Clearwater
Dag 14: Zondag 08 September - Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 15: Maandag 09 September – Clearwater - Whistler
Dag 16: Dinsdag 10 September - Whistler
Dag 17: Woensdag 11 September - Whistler - Nanaimo
Dag 18: Donderdag 12 September - Nanaimo - Campbell River
Dag 19: Vrijdag 13 September - Campbell River
Dag 20: Zaterdag 14 September - Campbell River - Tofino
Dag 21: Zondag 15 September - Tofino
Dag 22: Maandag 16 September - Tofino - Victoria
Dag 23: Dinsdag 17 September - Victoria
Dag 24: Woensdag 18 September – Victoria - Vancouver
Dag 25: Donderdag 19 September - Vancouver
Dag 26: Vrijdag 20 September - Vertrek Vancouver

Alvast bedankt voor jullie input
Groetjes Carin.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door AnnInBC »

Hallo Carin,

Jazeker alles is erg duur geworden, ook in Canada. Jullie hebben fijne plannen voor volgend jaar en dat wordt vast een prachtige vakantie.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt welke richting je eerst uitgaat, ga op je eigen gevoel af en wat voor jullie het meest logische lijkt. De route is over het algemeen goed te doen, ik zou wel kijken of je nog ergens een nacht kan doen tussen Whistler en Clearwater (voor bij beide van je routes). Het is een vrij lange rit en er zijn verschillende plaatsen om te stoppen onderweg of een korte wandeling te doen. Ik zou hier proberen een nacht bij te voegen in Kamloops.

Ik wil je er wel op wijzen dat het op 2 september in Canada "Labour Day" is en dat is zo goed als het laatste lange weekend voor Canadezen voordat de kinderen weer naar school gaan op 3 september. Ik zou de verblijfplaatsen rond die datum zeker vastleggen.

Ik kan je ook vertellen dat Vancouver niet alleen stad is, maar dat er rondom Vancouver zelf ook veel natuur is. Vooral in de omgeving in North en West Vancouver (Lynn Canyon Park, Capilano River Regional Park, Lighthouse Park, Whytecliff Park alsook de lokale bergen met wat mooie wandelroutes op Cypress Mountain en Mount Seymour). Dus ben je niet zo voor stad en het stadsleven dan is een verblijfplaats in North Vancouver misschien een idee. Je kan van daaruit namelijk gemakkelijk naar de stad en Stanley Park is zeker ook een must om te bezoeken.

Ik zou bijna een jaar op voorhand beginnen met het zoeken naar verblijfplaatsen en waar mogelijk leg het al vast. Banff en Canmore zijn redelijk duur en hier kan ik zeker aanraden om eens te kijken bij Field (in Yoho National Park). Een hele goede uitvalsbasis om Yoho en Banff NP te bezoeken en de prijzen zijn daar nog te doen. Wij verbleven hier al enkele keren bij de Truffle Pigs Lodge (https://www.trufflepigs.com/lodge), maar als jullie graag in een soort guesthouse willen verblijven dan zijn er in Field ook genoeg. Je hebt dan een eigen verdieping in een huis met eigen keuken, slaapkamer(s), woonkamer en badkamer alsook een prive ingang. Kijk eens op deze website voor de verschillende guesthouses: https://www.field.ca/accommodations/ Voor Jasper is er ook zo een website waar je naar guesthouses kan zoeken: https://stayinjasper.com/search-accommodations/

Een SUV is niet nodig en deze hele route is goed te doen in een standaard auto. Over beren excursies kan ik je niet veel info geven omdat ik er zelf geen ervaringen mee heb. Op Vancouver Island in Campbell River vind je een Nederlands koppel wat Eagle Eye Adventure uitbaat (https://www.eagleeyeadventures.com/) en zij organizeren ook beren excursies. Er is een ook een inheems bedrijf wat tours doet vanuit Campbell River (https://homalcotours.com/). Er zullen er nog wel andere bedrijven zijn, maar deze twee zijn mij het meeste bekend en heb er al veel goeds over gehoord.

Succes met het voorbereiden, nooit slecht om er vroeg aan te beginnen!
JoCar
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2016, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door JoCar »

Hi Ann,
Bedankt voor je uitgebreide reactie 👌. Is er in ons programma nog ruimte om ergens 1 dag af te snoepen voor de extra overnachting tussen Whistler en Clearwater?

En wat betreft de vertrekdatum we zouden ook een week later kunnen vertrekken hoor, zodat we niet te maken hebben met Labour day, ik denk dat dat misschien beter is, denk dat het weer technisch niet veel uitmaakt, dat is toch niet te voorspellen en misschien krijgen we zo nog meer mee van de mooie herfstkleuren.👍
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door AnnInBC »

Je kan zeker alles een weekje opschuiven. En ja, dan ga je in de Canadese Rockies die mooie gelige bomen zien want daar beginnen de herfstkleurtjes rond midden september. En bij Vancouver zijn er (vooral in Stanley Park) ook al een paar boompjes die beginnen te kleuren tegen eind september.

Goh, eigenlijk moeilijk om nog ergens een dagje weg te snoepen...je routes zijn prima. De rit van Whistler naar Clearwater (of Clearwater naar Whistler) is wel op een dag te doen, zeker als je niet teveel stopt onderweg en ik zou dan ook 's morgens vroeg genoeg vertrekken. De rit op zich zonder te stoppen is een dikke 5 uren en een half tot 6 uren rijden. Dus als je om bijvoorbeeld 6u-7u 's morgens vertrekt heb je wel voldoende tijd om tegen de avond in Whistler aan te komen en op bepaalde plaatsen te stoppen. Ik zou eerst eens uitstippelen wat je langs die route wil zien/doen en dan kijken of het mogelijk is om op 1 dag te doen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je dan een dagje weg halen, misschien een dagje minder Banff? Of mogelijk de dag van Hope naar Campbell River (of Whistler naar Campbell River in je tweede route) in 1 dag doen (is een goede 6 uren trip zonder te stoppen voor beide routes). Let wel op dat je een half uur tot uur voor afvaart aan de ferry terminal aanwezig moet zijn, dus tel daar misschien nog wel een uurtje bij.

Deze foto nam ik op 21 september 2021 in Stanley Park:
Afbeelding
First signs of fall in Vancouver, BC, Canada by Ann Badjura Photography, on Flickr

En deze was vorige jaar op 27 september op dezelfde plek:
Afbeelding
First signs of fall in Vancouver, BC, Canada by Ann Badjura Photography, on Flickr
JoCar
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2016, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door JoCar »

Wow :clap: wat een prachtige foto. :thumbup:

We schuiven alles op naar September je hebt me overtuigd met deze foto's en we houden niet zo van haasten dus de dag extra wordt ook toegevoegd, nu gaan we puzzelen wat we allemaal willen zien en doen.
Bedankt :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door jojostravelusa »

September is om meerdere redenen een heerlijke tijd om te reizen. In 2019 waren we de laatste week van augustus en de eerste 3 weken (bijna 3 weken) van september in west Canada en dat is heel goed bevallen. Een stuk rustiger en mooie natuur en het weer was ook prima.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door AnnInBC »

JoCar schreef:
15 jul 2023, 22:52
Wow :clap: wat een prachtige foto. :thumbup:

We schuiven alles op naar September je hebt me overtuigd met deze foto's en we houden niet zo van haasten dus de dag extra wordt ook toegevoegd, nu gaan we puzzelen wat we allemaal willen zien en doen.
Bedankt :thumbup:
Dank je wel en zeker een goed idee om een extra dagje bij te voegen! Veel succes met het puzzelen en ik hoop dat je deze mooie boom ook met zo een mooie kleurtjes te zien krijgt! Dit is de plek waar die boom staat: https://goo.gl/maps/j5onybMW2tD2vtBg7 en bij het info centrum (waar de Horsedrawn Tours vertrekken) zijn ook soms al wat boompjes aan het kleuren tegen eind september.

Succes met het puzzelen!
JoCar
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2016, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door JoCar »

jojostravelusa schreef:
16 jul 2023, 10:50
September is om meerdere redenen een heerlijke tijd om te reizen. In 2019 waren we de laatste week van augustus en de eerste 3 weken (bijna 3 weken) van september in west Canada en dat is heel goed bevallen. Een stuk rustiger en mooie natuur en het weer was ook prima.
Fijn om te horen van een ander :thumbup: het weer hebben we natuurlijk niet in de hand, maar de natuur is een plaatje volgens mij met al die kleuren. :clap:
JoCar
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2016, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door JoCar »

AnnInBC schreef:
16 jul 2023, 19:53
JoCar schreef:
15 jul 2023, 22:52
Wow :clap: wat een prachtige foto. :thumbup:

We schuiven alles op naar September je hebt me overtuigd met deze foto's en we houden niet zo van haasten dus de dag extra wordt ook toegevoegd, nu gaan we puzzelen wat we allemaal willen zien en doen.
Bedankt :thumbup:
Dank je wel en zeker een goed idee om een extra dagje bij te voegen! Veel succes met het puzzelen en ik hoop dat je deze mooie boom ook met zo een mooie kleurtjes te zien krijgt! Dit is de plek waar die boom staat: https://goo.gl/maps/j5onybMW2tD2vtBg7 en bij het info centrum (waar de Horsedrawn Tours vertrekken) zijn ook soms al wat boompjes aan het kleuren tegen eind september.

Succes met het puzzelen!
Die boom komt zeker in de planning en de zelfde foto ga ik maken :wink: :thumbup:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door AnnInBC »

Super! En een beetje geduld hebben tot er fietsers voorbij komen, maakt het nog wat mooier.

Twee jaar geleden begonnen de herfstkleurtjes rond 21-22 september hier en daar en vorig jaar was het een week later. Dus als Vancouver op het einde staat dan gaat het zeker lukken om wat herfstkleurtjes mee te pikken. In de Canadese Rockies zal je daar midden september al van kunnen genieten, maar daar zijn het vooral gele boompjes. September is echt een hele mooie maand om te reizen en zelfs met koeler en regenachtig, dat geeft soms ook wat sfeer.
JoCar
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2016, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door JoCar »

Is het misschien beter er een one-way van te maken op deze manier is het zo beter? We houden niet van wijn dus gedeelte is er nu uit:

Dag 01: Maandag 02 September- Aankomst Edmonton
Dag 02: Dinsdag 03 September- Edmonton - Elk Island National Park
Dag 03: Woensdag 04 September- Edmonton - Hinton
Dag 04: Donderdag 05 September - Hinton - Becker's Chalets (Jasper)
Dag 05: Vrijdag 06 September - Becker's Chalets (Jasper)
Dag 06: Zaterdag 07 September - Becker's Chalets (Jasper)
Dag 07: Zondag 08 September - Jasper - Field
Dag 08: Maandag 09 September - Field (Banff)
Dag 09: Dinsdag 10 September - Field (dagje Yoho NP?)
Dag 10: Woensdag 11 September - Field (Banff)
Dag 11: Donderdag 12 September - Field - Revelstoke
Dag 12: Vrijdag 13 September - Revelstoke - Clearwater
Dag 13: Zaterdag 14 September – Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
Dag 14: Zondag 15 September - Clearwater - Kamloops
Dag 15: Maandag 16 September – Kamloops - Whistler
Dag 16: Dinsdag 17 September - Whistler
Dag 17: Woensdag 18 September - Whistler - Nanaimo
Dag 18: Donderdag 19 September - Nanaimo - Campbell River
Dag 19: Vrijdag 20 September - Campbell River (Beren tour)
Dag 20: Zaterdag 21 September - Campbell River (Walvissen/Orca tour)
Dag 21: Zondag 22 September - Campbell River - Uchelet/Tofino
Dag 22: Maandag 23 September - Uchelet/Tofino
Dag 23: Dinsdag 24 September - Uchelet/Tofino - Victoria
Dag 24: Woensdag 25 September – Victoria - Vancouver
Dag 25: Donderdag 26 September - Vancouver
Dag 26: Vrijdag 27 September - Vertrek Vancouver
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis JoCar: rondje Vancouver augustus/september 2024.

Bericht door AnnInBC »

Jaaa, dat zou ook zeker kunnen en zo heb je toch nog wat van het woestijnachtig gebied mee als je via Kamloops naar Whistler rijdt Dit is een hele mooie route en heel goed te doen met overal genoeg tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer