Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door markro »

Het is alweer even geleden, in 2010 hebben wij in het centrum van Salt Lake City wat rondgewandeld en een aantal gebouwen bezocht. Wij vonden het zeer de moeite waard; betreffende een stuk geschiedenis van de Mormonen en het State Capitol van Utah.
Bij interesse, klik hier voor het verslag en kijk bij dag 16 en 17.

Het Antelope Island is inderdaad een optie om te bezoeken. Eventueel kan je drijven in het zoutmeer.
Wij zijn het meer niet in gegaan, maar over ons bezoek aan het eiland kan je eventueel lezen in ons 2010-reisverslag en dan op dag 16.
Reisverslag: klik hier voor het verslag
Misschien doe je er nog ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door jojostravelusa »

Het is al bijna een eeuw geleden dat wij er waren (1995), dus hoe het nu is kan ik niets over zeggen, maar wij vonden de camping Fire Fighters Memorial in het Ashley National Forest bij Dutch John in de Flaming Gorge toen heel mooi. Hij bestaat nog en is nu ook te reserveren.
https://www.flaminggorgecountry.com/Fir ... s-Memorial
https://www.fs.usda.gov/recarea/ashley/ ... 9&actid=29
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

@hemmie Dank voor de waarschuwing over de waterstand in Great Salt Lake, ik ga eens checken of het nog kan! En mocht iemand anders nog suggesties hebben voor een leuke camping in de buurt, dan houd ik me aanbevolen! 😊
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door niels »

Wij hebben vorig jaar eind augustus 1 nacht met camper op Antelope island gestaan. We moesten een eindje lopen naar het water vanuit de camping (waterstand was laag) maar het drijven was echt een uitzonderlijke ervaring zowel voor ons als onze 2 kinderen (11 en 13 jaar).
Was onze laatste nacht na een 5 weekse rondreis en was echt de perfecte afsluiting. Wat was het mooi gedurende de zonsondergang op het water te drijven. Echt onvergetelijk. De mooiste zonsondergang die we ooit hebben gezien. Volgende dag hebben we er nog een rondje gewandeld en nogmaals gezwommen en daarna de camper ingeleverd (‘s middags). Door de locatie waren we helemaal nog niet bezig met naar huis gaan. Dus zeker een aanrader antelope island. Gr Niels
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

@niels Dat klinkt echt heel goed! Dank voor je verhaal! Ik ga er vanuit dat er slechts 1 camping is op Antilope Island, maar klopt dat? En zo nee, heb je dan misschien ook de naam van de camping? Dan ga ik meteen even kijken! 😊 Dit klinkt alsof Antilope Island meer de moeite waard is met kinderen dan Craters of the Moon. Ik ben inmiddels in dubio of we dat niet zouden moeten overslaan om een nachtje Antilope Island te doen en dan ook een dag SLC… wat denken jullie hiervan? Door het reisverslag van @markro dat ik over SLC gelezen heb, werd ik toch wel enthousiast. Ook vanwege de afwisseling van natuur en steden/beetje winkelen… Er is een KOA camping in het noorden van SLC, iemand ervaring hiermee?
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

jojostravelusa schreef:
26 jun 2023, 12:56
Het is al bijna een eeuw geleden dat wij er waren (1995), dus hoe het nu is kan ik niets over zeggen, maar wij vonden de camping Fire Fighters Memorial in het Ashley National Forest bij Dutch John in de Flaming Gorge toen heel mooi. Hij bestaat nog en is nu ook te reserveren.
Dankjewel! Ik ga eens kijken naar de sites. Is er op die campings en in de omgeving ook wat leuks te doen voor een 7 en 10 jarige?
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door niels »

Zijn 2 campings geloof ik op Antelope Island, wel dicht bij elkaar. Wij stonden op Bridger bay.
De nacht ervoor stonden we in Craters of the moon. Vond ik zelf zeker ook de moeite waard. Kinderen vonden het er vooral heel erg warm.. maar je kon er ook de lava grotten verkennen dat was heerlijk koel en vonden ze wel erg gaaf.
Aan middag heb je voldoende voor craters of the moon in principe, we hebben er op de camping gestaan en volgende ochtend op tijd vertrokken richting SLC. Onderweg nog tussenstop gehad in lava hot Springs (paar km van snelweg) is een groot zwembad maar daarnaast ook rivier waar je banden kan huren en wordt je iedere keer met busje terug gebracht naar start. Was ook erg leuk. Op verschillende plekken wordt de rivier gevoed door warm water bronnen dus temperatuur was prima. Waren er eind augustus, waterstand is dan laag dus niet heel spectaculair maar zeker leuk tijdverdrijf voor een uitgebreide tussenstop op weg naar SLC.

SLC zelf niet bezocht. Zijn meer van natuur dan steden, dus wilden de tijd vooral daarvoor gebruiken.
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

@niels Dank! Leuke tips en goed om te weten! Nog eens even bedenken wat we doen… keuzes keuzes… 😉
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Saskia45 »

Wij zijn van Signal Mountain campground naar de KOA in Vernal gereden en daarna naar Devils Garden in Arches. Wel even gestopt bij de dam maar Flaming Gorge uiteindelijk niet bezocht.
Vanuit LV zijn we in Beaver gestopt en bij Garden City/Bear Lake op weg naar GT.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben er toen alleen overnacht en 's avonds met de rangerquiz, Jeopardy, meegedaan. Het is een natuurcamping met verder geen toeters en bellen. Toen niet en ik verwacht niet dat dat nu wel is. Wel een hele mooie omgeving. Misschien kun je mooie wandelingen maken, maar dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door hemmie »

Wij hebben Craters of the moon ook bezocht, tijdens een andere reis. Was ook zeker de moeite waard, en door de lavagrotten lopen is ook leuk voor de kinderen, maar als ze moesten kiezen zou zwemmen in het Salt Lake toch de voorkeur hebben.
Terug in Texas!
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Een paar nieuwe vragen:
- In grand Teton (en Yellowstone) kan het ‘s nachts best koud zijn. We zijn daarom nog aan het overwegen of we in Grand Teton misschien een Cabin of een motel zouden moeten nemen, omdat we niet helemaal geëquipeerd zullen zijn op nachten die evt rond het vriespunt uitkomen. We hebben namelijk besloten om toch met een tent te gaan rondreizen ipv een camper. Hebben jullie goede suggesties voor leuke, betaalbare accommodaties (cabins op een camping, motel, oid) in Grand Teton?
- we willen misschien toch een nachtje in SLC doorbrengen. Heeft er iemand nog suggesties voor een leuk, charmant en goed gelegen, maar betaalbaar hotel midden in de stad?
- In onze originele planning hebben we staan dat we op de terugweg nog een nacht overnachten bij de North Rim van de grand canyon. Misschien dat we tussen Bryce en Zion nu toch een andere stop zouden willen maken, omdat het idd wel erg ver omrijden is. Heeft iemand nog goede suggesties voor alternatieve overnachtingsplaats, met dan overdacht ook direct wat leuke dingen om te doen?
Alvast dank weer! 😊
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Saskia45 »

Dan zou ik nacht bij Zion doen en in Springdale kijken voor een hotel.
Wij zaten daar in de Pioneer Lodge (en gaan eten bij Oscars!) en richting LV stoppen bij River Rock Roasting company, 394 S State St, La Verkin.
Op de Interstate 9, net buiten LaVerkin een cafeetje. Ze hebben hier heerlijke koffie en een terras met mooi uitzicht.

Of een nacht in LV! Zoals eerder gezegd: zo’n aparte wereld, je kijkt er je ogen uit, ook je kinderen.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door paulr »

Ja, het kan koud(er) zijn, maar ik neem aan dat jullie in juli of augustus daar zijn. Dan zou ik mij niet al te druk maken eerlijk gezegd. Afgelopen weken was het bij ons best fris/koud, maar toen was het natuurlijk nog midden/eind juni. Overnachten in Teton (en YS) of Jackson in cabins/motels is een forse aanslag op je budget. Ik zou de tent voor juli/aug wel aandurven…. Overigens liggen de campings in Teton wat lager dan de camping in YS. Dat scheelt ook vaak een paar graden….
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Tantelotje »

Nou idd... heb net voor volgend jaar cabine gereserveerd in Colter Bay en Yellowstone (OF en Mammoth). Het gaat niet met ons reisgezelschap volgend jaar maar als we met z'n tweeën zouden gaan zou ik spontaan een tent kopen :lol:
Of in ieder geval een cabin zonder bath. Die toiletgebouwen zijn meestal best te doen en scheelt je zomaar 100$ per nacht. Helaas is ook dat voor ons geen optie omdat mijn ouders van (dan) 77 en 76 jaar hun veto hebben uitgesproken: 'We gaan niet s nachts naar een toiletgebouw!' :D
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Nou, das duidelijk! Dan wordt het toch echt de tent! 🏕️ :thumbup:
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Saskia45 schreef:
05 jul 2023, 21:52
Dan zou ik nacht bij Zion doen en in Springdale kijken voor een hotel.
Wij zaten daar in de Pioneer Lodge (en gaan eten bij Oscars!) en richting LV stoppen bij River Rock Roasting company, 394 S State St, La Verkin.
Op de Interstate 9, net buiten LaVerkin een cafeetje. Ze hebben hier heerlijke koffie en een terras met mooi uitzicht.

Of een nacht in LV! Zoals eerder gezegd: zo’n aparte wereld, je kijkt er je ogen uit, ook je kinderen.
Leuke tip van het cafeetje, dank! Ben uit op dat soort leuke dingen! 😊
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker kamperen in Yellowstone, de temperatuur moet in principe te doen zijn. Wij nemen vaak nog een lakenzak mee, dan heb je iets extra's voor als het koud is, en is ook handig zonder slaapzak als het erg warm is.
In Yellowstone vind ik het wel een aanrader om ook een nacht Old Faithful te doen. Je zit dan op loopafstand van de geisers en het is geweldig om in de avond of vroege ochtend daar bijna alleen rond te lopen. De Snowlodge (frontier cabin) vonden wij heel betaalbaar; je kunt kijken of daar iets vrij is. Het is een jaar van te voren te reserveren als k me niet vergis. Of kijk in de Inn (het oude deel); daar hebben ze prachtige kamers. Zie hier en hier voor onze ervaring daar (en de dagen daarvoor voor onze kampeer-ervaring).

Jackson is vreselijk duur maar wel erg leuk voor een overnachting. Wij vonden de ranch Inn altijd wel redelijk betaalbaar (relatief dan) en in 2017 hebben we overnacht in het Kudar Motel. We hadden daar een cabin met 2 kamers, dat is goed bevallen.

De cabins in Colter Bay vinden we ook plezierig, maar dat is wel een stuk duurder dan kamperen. Als je een tent hebt zou ik daar de camping reserveren.

Als je niet naar de North Rim gaat kun je wellicht toch zowel Craters of the Moon en Antelope Island doen.

Marianne
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Jeeeeejjjj, vandaag waren de campingplaatsen voor Yellowstone vrijgegeven voor juli volgend jaar! Ik heb eerst twee nachten Madison CG geboekt en daarna nog twee nachten Canyon CG. Helemaal blij!
@ Marianne: dank voor je suggesties! We gaan nog eens kijken voor grand Teton! is de camping in Colter Bay leuker dan signal mountain? Die had ik in eerste instantie op het oog…
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou echt eens naar mijn suggestie voor OF kijken. Als er iets vrij is, boek het dan voor de zekerheid, annuleren kan tot 30 dagen voor aankomst gratis.
Campingplaatsen voor een tent gaan niet heel snel, dat lukt later vaak ook nog wel. Misschien is het ook mooi om ergens in het noorden te staan, bij Pebble Creek bijvoorbeeld. Wij vonden Canyon een beetje somber.

Nog een café-tip: de Kiva Koffeehouse aan de UT12.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer