Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Beste leden,

Wij zijn een gezin met twee kinderen (dan 10 en 8), en zijn ons aan het oriënteren op een camperreis door de VS in zomer van 2024. Mijn man en ik zijn samen al eens in het zuidwesten geweest en zouden hiervan een deel graag aan onze kinderen laten zien. Maar daarnaast willen we graag ook zelf iets nieuws zien. Vandaar de combinatie zuidwest, met een uitstap richting Yellowstone. Het is ambitieus, en ik vraag me af of het te doen is of niet. Onze kinderen kunnen goed in de auto zitten, en met reisdagen van max 500 km, dacht ik dat het misschien wel comfortabel te doen is. Bovendien wandelen ze wel graag, maar nog geen enorme hikes. Een beetje afwisseling, zonder alleen maar in de auto te zitten, lijkt me daarom dus fijn. De vluchtdagen heb ik gemakshalve even uit de planning gelaten… we vliegen een dag eerder heen en een dag later terug!
Graag jullie feedback en specifieke suggesties/tips voor leuke stops.

Update nav suggesties Marianne:
Dag 1: ophalen camper in Las Vegas, shoppen en camping in de buurt zoeken.
Dag 2: Las Vegas - Grand Canyon South Rim (450 km)
Dag 3: Grand Canyon South Rim
Dag 4: Grand Canyon - Page (212km)
Dag 5: Antelope Canyon (Page)
Dag 6: Page - Moab (439km)
Dag 7: Moab (Arches)
Dag 8: Moab (Canyonlands)
Dag 9: Moab - Dinosaur National Monument (299km)
Dag 10: Dinosaur National Monument
Dag 11: Din. Nat. Mon. - Grand Teton (485km)
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: Grand Teton - Yellowstone (10-20km)
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone - Craters of the Moon NP (300km)
Dag 18: Craters of the Moon - Salt Lake City/ Greater Salt Lake (+/- 425km)
Dag 19: Greater Salt Lake/ Salt Lake city
Dag 20: SLC - Capitol Reef (343km)
Dag 21: Capitol Reef
Dag 22: Capitol Reef - Bryce (180km)
Dag 23: Bryce
Dag 24: Bryce - North Rim Grand Canyon (253km)
Dag 25: North Rim Grand Canyon - Zion (178km)
Dag 26: Zion
Dag 27: Zion
Dag 28: Zion - Las Vegas (laat inlevermoment camper) (258km)
Laatst gewijzigd door Femkes_adventures op 24 jun 2023, 13:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika op het forum.

Jullie gaan een mooie reis maken.
Een vraag, niet wetende waar jullie wonen: vertrekken jullie op dag 28 met het vliegtuig uit Las Vegas naar huis, of is dat een dag later?
Ik zou het niet aandurven om op de laatste dag (28), als je ook op die dag vliegt, nog zo'n eind te moeten rijden. Als er onderweg iets tegenzit, kan je geen kant op.
Vertrek je op dag 28 met het vliegtuig, zorg dan dat je dichtbij Las Vegas overnacht.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je op dag 1 naar Las Vegas vliegt vanuit Europa kun je pas op dag 2 de camper ophalen.
De reis is prima haalbaar, maar de tijd per park zou ik zelf anders doen. Voor het enorm grote Yellowstone park trekken jullie maar 2 dagen uit terwijl je voor andere parken ruim de tijd neemt. Waarom zowel de North Rim als de South Rim van de Grand Canyon? En een volle dag voor beide lijkt me met jonge kinderen wat veel van het goede.
Wil je toch naar de North Rim waarom dan niet tussen Bryce en Zion?
Ik zou een overnachting in Monument Valley mooi vinden, en een extra nacht Capitol Reef. Voor Craters of the Moon is geen volle dag nodig. Voor Yellowstone zou ik minimaal 4 nachten uittrekken.
Sommige campings daar zijn al een jaar van te voren te boeken, niet gek om daar op tijd naar te kijken.

Voor een deel van jullie route zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. En ook in 2004, 2008 en 2017 hebben we Yellowstone met het zuidwesten gecombineerd.

Marianne
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

markro schreef:
24 jun 2023, 12:37
Hartelijk welkom bij AllesAmerika op het forum.

Jullie gaan een mooie reis maken.
Een vraag, niet wetende waar jullie wonen: vertrekken jullie op dag 28 met het vliegtuig uit Las Vegas naar huis, of is dat een dag later?
Ik zou het niet aandurven om op de laatste dag (28), als je ook op die dag vliegt, nog zo'n eind te moeten rijden. Als er onderweg iets tegenzit, kan je geen kant op.
Vertrek je op dag 28 met het vliegtuig, zorg dan dat je dichtbij Las Vegas overnacht.
Hoi! Dank voor je reactie! Nee we wonen niet in de States, maar heb de vluchtdagen gemakshalve er even uit gelaten. We vliegen een dag eerder heen en een dag later terug! 😊
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Martin & Marianne schreef:
24 jun 2023, 13:10
Als je op dag 1 naar Las Vegas vliegt vanuit Europa kun je pas op dag 2 de camper ophalen.
De reis is prima haalbaar, maar de tijd per park zou ik zelf anders doen. Voor het enorm grote Yellowstone park trekken jullie maar 2 dagen uit terwijl je voor andere parken ruim de tijd neemt. Waarom zowel de North Rim als de South Rim van de Grand Canyon? En een volle dag voor beide lijkt me met jonge kinderen wat veel van het goede.
Wil je toch naar de North Rim waarom dan niet tussen Bryce en Zion?
Ik zou een overnachting in Monument Valley mooi vinden, en een extra nacht Capitol Reef. Voor Craters of the Moon is geen volle dag nodig. Voor Yellowstone zou ik minimaal 4 nachten uittrekken.
Reactie Femke:
Dankjewel Marianne! Goede tips! Ik heb voor onze reis alleen de dagen ter plaatse opgenomen en gemakshalve de vluchtwagen er even uit gelaten. We gaan dus een dag eerder heen en een dag later terug.

Ik denk dat ik de North Rim dan alleen als slaapplaats opneem, en idd tussen Bryce en Zion. Dat is veel logischer, had even de detailkaart gemist… 😊 Monument Valley zijn we geweest, maar hebben we dit keer bewust van de planning gelaten. Craters of the moon een dag minder, Yellowstone een dag meer, klinkt als een plan. 😉
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Zo ziet het er beter uit!
Zet in het vervolg een aangepaste route in een nieuw bericht want nu zijn de reacties niet meer te volgen. :wink:
En zet ook de eerste en laatste dag erbij, dat voorkomt misverstanden. :thumbup:
Jullie willen voor Las Vegas geen tijd uittrekken?

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door jeppiepruts »

Femkes_adventures schreef:
24 jun 2023, 13:34
Ik denk dat ik de North Rim dan alleen als slaapplaats opneem, en idd tussen Bryce en Zion. Dat is veel logischer, had even de detailkaart gemist… 😊
...van Bryce naar Zion via de North Rim is al een behoorlijke reis. Maar dan alleen om te slapen? Is het echt een must do voor je? En zo ja, dan misschien niet handiger om in te voegen tussen dag 4 en 6 ergens? Dat voelt voor mij logischer althans. Je hebt nu een omweg van 4 a 5 uur tussen Bryce en Zion, dat normaalgesproken maar een ruim uur is (en waarin je ook allerlei hele mooie dingen voorbij rijdt, maar dat terzijde).

edit: nu ik nog eens teruglees was dit misschien een tip van Marianne, en was ik dus iets te snel met mijn reactie. Maar dat is inderdaad niet meer terug te zien omdat je oude route er niet meer is.
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Martin & Marianne schreef:
24 jun 2023, 16:01
Zo ziet het er beter uit!
Zet in het vervolg een aangepaste route in een nieuw bericht want nu zijn de reacties niet meer te volgen. :wink:
En zet ook de eerste en laatste dag erbij, dat voorkomt misverstanden. :thumbup:
Jullie willen voor Las Vegas geen tijd uittrekken?

Marianne
Ben een newby op dit forum… 😉 Heb ook al toegevoegd dat ik de heen- en terugreis eruit gelaten heb… Las Vegas komen we dus aan, en hebben we dus op de heen en terugreis nog een nachtje en dat is voor twee kleine kinderen meer dan voldoende! Zelf zijn we er al vaker geweest, dus voegt het niet meer zo veel toe…
Heb je nog specifieke suggesties rondom SLC of the great Salt Lake?
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

jeppiepruts schreef:
24 jun 2023, 16:06
Femkes_adventures schreef:
24 jun 2023, 13:34
Ik denk dat ik de North Rim dan alleen als slaapplaats opneem, en idd tussen Bryce en Zion. Dat is veel logischer, had even de detailkaart gemist… 😊
...van Bryce naar Zion via de North Rim is al een behoorlijke reis. Maar dan alleen om te slapen? Is het echt een must do voor je? En zo ja, dan misschien niet handiger om in te voegen tussen dag 4 en 6 ergens? Dat voelt voor mij logischer althans. Je hebt nu een omweg van 4 a 5 uur tussen Bryce en Zion, dat normaalgesproken maar een ruim uur is (en waarin je ook allerlei hele mooie dingen voorbij rijdt, maar dat terzijde).

edit: nu ik nog eens teruglees was dit misschien een tip van Marianne, en was ik dus iets te snel met mijn reactie. Maar dat is inderdaad niet meer terug te zien omdat je oude route er niet meer is.
Klopt! Was de suggestie van Marianne. Maar willen graag een nachtje naar de North Rim omdat we daar samen al eerder geweest zijn en het biertje op het terras van de logde in de lekkere luie stoelen, met de zonsondergang over de canyon toch wel iets magisch vonden hebben. Willen we graag aan de kids laten zien! Ben wel benieuwd naar je suggesties tussen Bryce en Zion! Wat mogen we volgens jou niet missen? Kijken of we dat in de route kunnen inpassen 😊
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je graag naar de North Rim wilt is dat natuurlijk wel te doen op deze manier. Wij deden in 2015 ook 1 nacht North Rim tussen Zion en Bryce, en hebben daar toch nog aardig wat kunnen doen. Jullie hebben ook meerdere dagen in Zion en Bryce, dus vroeg vertrekken/laat aankomen in die parken is niet erg. Trek wel voldoende tijd uit voor de rit naar Zion, dan zou je onderweg nog de Canyon Overlook Trail kunnen lopen.

Bij SLC zou een bezoek aan Antelope Island een mogelijkheid zijn.

En voor @jeppiepruts :wink: : oorspronkelijk was het 2 nachten Bryce, 3 nachten Zion, 2 nachten North Rim en dan Las Vegas.

Marianne
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Martin & Marianne schreef:
25 jun 2023, 00:29
Als je graag naar de North Rim wilt is dat natuurlijk wel te doen op deze manier. Wij deden in 2015 ook 1 nacht North Rim tussen Zion en Bryce, en hebben daar toch nog aardig wat kunnen doen. Jullie hebben ook meerdere dagen in Zion en Bryce, dus vroeg vertrekken/laat aankomen in die parken is niet erg. Trek wel voldoende tijd uit voor de rit naar Zion, dan zou je onderweg nog de Canyon Overlook Trail kunnen lopen.

Bij SLC zou een bezoek aan Antelope Island een mogelijkheid zijn.

En voor @jeppiepruts :wink: : oorspronkelijk was het 2 nachten Bryce, 3 nachten Zion, 2 nachten North Rim en dan Las Vegas.

Marianne
Hoi Marianne,
Is Antelope Island een uitstapje, of een plek voor overnachting? Of misschien wel beiden? En hoe is SLC? Is dat een aanrader met kinderen? Het zou naast Las Vegas namelijk de enige stad in de planning zijn en ik ben benieuwd of het de moeite waard is om met de kinderen een dag aan te besteden…
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Saskia45 »

Wij hebben afgelopen zomer een groot deel van jullie reis gedaan. Ik zou een nacht extra in Grand Teton toevoegen en op Signal Mountain campground gaan staan. Craters of the Moon zijn wij niet geweest, maar daar hebben we bewust voor gekozen, omdat het veel kilometers is en we liever langer in GT wilden blijven. Hier: viewtopic.php?p=1272153#p1272153 staan heel veel tips, ook voor stops, campgrounds
Laatst gewijzigd door Saskia45 op 25 jun 2023, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Dankjewel Saskia! Ik ga zeker even kijken!
Andere vraag: de zomervakantie is volgend jaar voor ons van 13 juli tm 25 augustus. Wat zou voor deze reis de beste periode zijn binnen dit tijdsbestek? Gezien temperatuur, licht en prijzen…?
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Saskia45 »

voor de camper even goed opletten of je op zondag kunt ophalen/inleveren (anders heeft vliegen op zaterdag geen zin).
En ik zou met kinderen zeker ook Las Vegas in gaan; de strip is geweldig voor hen. Wij zijn in 2017 voor t eerst met kinderen in LV geweest (toen waren ze 16 en 14), afgelopen zomer iets langer en ook 2x een show bezocht. Blijft zo'n bizar andere wereld, maar ze vonden het weer geweldig, zeker als tegenhanger voor alle natuur.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben alleen maar een kort bezoek gebracht aan Antelope Island (zie daarvoor ons 2015-verslag), maar ik kan me voorstellen dat het ook wel leuk is om te overnachten. SLC hebben we nog nooit bezocht.
Een extra dag Grand Teton is niet gek, of een extra dag Yellowstone. Misschien een nacht in Jackson kamperen? Dat is leuk ter afwisseling van alle campings in de parken. Wat ons in 2015 wel goed is bvevallen was om zowel op weg naar Yellowstone als terug vanuit Yellowstone door Grand Teton te rijden.

Wat de periode betreft zou ik zo vroeg mogelijk gaan. Het is dan langer licht, en minder droog.

Quoten van volledige berichten is niet nodig, je kunt zonder quote reageren of laat alleen het deel staan waarop je reageert.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door hemmie »

De stad SLC zou ik denk ik alleen bezoeken als je er echt interesse in hebt. Wij bezochten SLC in 2020, dus bijna alles dicht, maar vonden het toch boeiend. Maar wij hadden ook wel interesse in de geschiedenis van de mormoonse kerk, en vinden het altijd leuk om een state capitol af te kunnen vinken. Ik denk echter dat wij niet standaard zijn, en veel mensen SLC niet boeiend vinden.

Antilope Island vonden wij erg leuk, voor de kinderen was zwemmen in het Salt Lake een hoogtepunt van de vakantie, en we hebben er ook een mooie wandeling gedaan naar de top van een heuvel. je kunt je daar best een dag vermaken, dus een overnachting daar kan prima als dat zo uitkomt.
Terug in Texas!
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Dankjewel @hemmie! Dan wordt het denk ik toch Antilope island! Onze kids zijn ook dol op zwemmen, dus ook zij zullen zich daar goed vermaken! Heb je toevallig nog een suggestie voor een fijne camping daar?
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Saskia45 schreef:
25 jun 2023, 15:15
Hier: viewtopic.php?p=1272153#p1272153 staan heel veel tips, ook voor stops, campgrounds
Hoi Saskia, ik zie in jullie schema dat jullie bij Rock Springs/Flaming gorge een overnachting hadden. Hoe was dat, is dat de moeite waard? En waar hebben jullie daar gekampeerd?
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door hemmie »

@Femkes_adventures nee, wij deden het vanuit SLC (waar we in een hotel zaten).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door hemmie »

Overigens, kijk wel even na of je er nog makkelijk kunt zwemmen, ik weet dat het niveau van het meer enorm gedaald is de afgelopen jaren, maar misschien weer iets beter nu?
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer