Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door paulr »

Wij waren in de OF Inn voor koffie en hebben even in de “oude kamers” gekeken toen ze daar aan het schoonmaken waren. Die zijn echt prachtig “authentiek” en de badkamers op de etage zagen er heel schoon en verzorgd uit. Zou ik als we een volgende keer gaan graag eens boeken.
Tip voor koffie trouwens: er zit een piepkleine barista in de OF Inn op de 1e etage, verstopt in een hoekje: prima espresso en capuchino!
Beneden hebben ze alleen het bekende Amerikaanse “slootwater” :)

Wij stonden op Signal Mountain (leek me op voorhand ook leuker), maar denk dat ik een volgende keer op Colter Bay zou gaan staan. De plekken op SM waren wel erg donker/somber omdat het bos vrij dicht is…. Maar goed, is natuurlijk persoonlijk.

In YS vonden wij alle campings wel erg donker en somber omdat de plekken diep in het bos liggen. Wij losten dat op door voor het ontbijt in een paar minuten naar een fijne picknick plek te rijden en daar in het zonnetje te ontbijten (mits die er was, het weer was niet al te best). Is met tent wellicht iets minder handig, maar wie weet wel leuk eens te doen.

Voor het noorden van YS is wellicht Silvergate/Cooke city ook interessant: je zit dan zo in Lamar Valley. (Pebble Creek is dicht en weet niet of die volgend jaar alweer open is. De werkzaamheden daar zagen er groots uit, maar wellicht dan klaar en camping weer open…)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door jojostravelusa »

Wij stonden in september op Madison op D146 en die vonden we best meevallen qua donkerte. Maar wel onder de bomen inderdaad en de tentplekken liggen in een andere loop en die zouden inderdaad best wel eens dichter bebost kunnen zijn.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... ingen.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

paulr schreef:
06 jul 2023, 15:26
Wij waren in de OF Inn voor koffie en hebben even in de “oude kamers” gekeken toen ze daar aan het schoonmaken waren. Die zijn echt prachtig “authentiek” en de badkamers op de etage zagen er heel schoon en verzorgd uit.
Klopt, de kamers zijn prachtig, net als de hele ambiance daar. De badkamers waren zeer netjes en nagenoeg privé: wij hadden ze altijd voor onszelf. Je moet alleen wel een klein stukje over de gang lopen. In de kamers hangen badjassen. En er is wel een wastafel en stromend water in de kamer.

Zie hier wat foto's van onze eerste ervaring daar, in 2008. Helaas hadden we al onze spullen al uitgepakt toen we de foto's maakten. :wink:

Marianne
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Saskia45 »

Wij hadden plek 3 en 28 op Signal Mountain, prima plekken met zon.
Canyon vonden we erg somber, Madison vonden wij leuker.
Bridge bay is heel open, maar dat vonden wij juist minder leuk.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Beste allen,

Onze reis ziet er inmiddels al een stukje duidelijker uit. De nachten voor de aankomst en het vertrek in Las Vegas zijn geboekt (Paris en Planet Hollywood), de nachten op de camping in Yellowstone zijn geboekt en verder hebben we nog een paar nachten bij de KOA in Kingman en Vernal vastgelegd. Ook hebben we een nachtje in SLC in een hotel, is de autodeur geregeld en heb ik van de week de vluchten geboekt. We vliegen heeft rechtstreeks naar Las Vegas en terug vanaf Chicago. Hier gaat ook mijn volgende vraag over;

We gaan namelijk ook mijn gastgezin in zuidelijk Indiana en een goede vriendin in St Louis, Missouri, opzoeken. We hebben de binnenlandse vlucht nog niet geboekt en zijn dus aan het kijken wat het voordeligst en het leukst is. Ik zie namelijk een aantal opties: op zondag vliegen naar Louisville en daar een auto huren, dan eerst naar m’n gastgezin (een uur van Louisville vandaan). Van daaruit naar St Louis en daar een paar dagen doorbrengen en dan door naar Chicago waar e op zaterdag weer terug vliegen naar Nederland. We zouden ook de route om kunnen draaien en vliegen naar St Louis en dan eerst daar een paar dagen en daarna naar Liviona Indiana, en daarna naar Chicago. Heeft er iemand nog goede tips en suggesties over wat het slimst en het leukst is om te doen? Welke dingen mogen we in St Louis met kids echt niet missen? En als we slechts een halve dag in Chicago hebben, wat zouden we dan vooral moeten doen? Welke van de twee opties is het leukst qua route en dingen om te bezichtigen onderweg? Het programma ziet er dus ongeveer zo uit:

Zondag: vliegen Las Vegas —> Louisville (of toch Chicago om de drop of charges van de auto te besparen?) —> auto halen en uurtje doorrijden naar Livonia Indiana
Maandag: volle dag Livonia (Indiana) - vrienden en gastgezin bezoeken
dinsdag: van Livonia rijden naar St Louis (3,5 u) (wat te doen onderweg?)
Woensdag: volle dag St Louis
Donderdag: St Louis
Vrijdag: St Louis —> Chicago (welke dingen mogen we niet missen in Chicago als we slechts een halve dag hebben en reizen met kids?)
Zaterdag: vliegen 16:10 Chicago —> Amsterdam
Zondag: aankomst Amsterdam

Of andersom:
Zondag: vliegen Las Vegas naar St Louis, bij vriendin in de stad logeren.
Maandag: volle dag St Louis
Dinsdag: volle dag St Louis
Woensdag: van St Louis naar Livonia Indiana rijden. Wat te bekijken onderweg?
Donderdag: volle dag Livonia
Vrijdag: van Livonia naar Chicago via Indianapolis. Wat te doen en bekijken onderweg?
Zaterdag: vliegen van Chicago naar Amsterdam
Zondag: aankomst Amsterdam

Ik hoor graag al jullie tips en suggesties!
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Beste allen,

Ik kom nog een keer terug op m’n bovenstaande vraag: Heeft er iemand leuke suggesties qua bezienswaardigheden, routes en een eventuele overnachtingsplek in Indiana.
De laatste week gaat er namelijk als volgt uitzien:
Zaterdag (ipv zondag, zoals eerder bedacht) - vlucht LV naar St Louis
Zondag t/m dinsdag: St Louis
Woensdag: rijden van St Louis naar zuidelijk Indiana
Donderdag: dag bij gastgezin (of we gaan eind van de middag al rijden naar Chicago en ergens onderweg overnachten)
Vrijdag: rijden naar Chicago en wat sight seeing. Airbnb als overnachting al geregeld
Zaterdag: inpakken, misschien nog wat rond wandelen en dan naar vliegveld.

Ben benieuwd naar tips en suggesties, er is online niet zo veel leuks te vinden voor Indiana 😂
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Tinuszke »

Ben er zelf nog niet geweest, maar voor de omgeving St. Louis heb ik de volgende dingen op mijn lijstje staan mocht ik er ooit in de buurt komen:

- Meramec caverns
- Weldon spring


- Moet wel in je interessegebied liggen.

- Gateway arch
- Old chain of rocks bridge

Verder als ik een gebied kom waar relatief weinig te doen lijkt, dan zoek ik altijd "things to do" op Google-maps en dan komt er meestal wel wat naar voren.
Je kunt ook state parks zoeken, of anders op Atlas Obscura.

Succes en veel plezier. :)
Femkes_adventures
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2023, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Femkes_adventures: ZW en NW - Haalbare planning in 28 dagen?

Bericht door Femkes_adventures »

Dank voor je tips, ik ga kijken! 😊
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer