Reis Neil - solo roadtrip met camper doorheen West-Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
nlambrec
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2023, 15:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Neil - solo roadtrip met camper doorheen West-Canada

Bericht door nlambrec »

Hallo,
In mei maak ik een solo-roadtrip doorheen West-Canada. Ik maak de lus Calgary-Calgary en heb een camper gehuurd bij CruiseCanada.
Achtereenvolgens zal ik volgende plaatsen aandoen:
Calgary - Banff - Jasper - Clearwater - Lilloet - Whistler BC - Port Alberni - Tofino - Victoria BC - Vancouver - Revelstoke - Kootenay - Cranbrook - Blairmore.
Ik heb hier 27 dagen voor uitgetrokken.

Ik ben nu echter nog op zoek naar een prepaid sim of esim voor mijn laptop (Lattitude 7410). Hier en daar vind ik wel oplossingen maar het blijkt dat:
- Ofwel is het een Amerikaanse eSim met roaming in Canada voor een relatief hoge prijs (van de 50 Gb enkel 5Gb voor Canada, dus niet interessant)
- Ofwel is het gewoon niet mogelijk om in een laptop te gebruiken (enkel in smartphones).

Ik heb enkel data nodig uiteraard. Esim of fysieke sim. Misschien toch voorkeur voor fysieke SIM.

Heeft iemand tips?

Thanks!!

Neil
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Neil - solo roadtrip met camper doorheen West-Canada

Bericht door BonnyR »

Geen verstand van Sim kaarten, maar misschien je titel aanpassen van het bericht? Krijg je sneller een gericht antwoord.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Neil - solo roadtrip met camper doorheen West-Canada

Bericht door AnnInBC »

Wat een heerlijke reis! Alvast een fijne trip toegewenst!

Ik ben zelf niet echt bekend met een esim en zou toch op mijn hoede zijn. Ik zou als ik jou was kijken op de luchthaven of ze daar winkeltjes hebben die sim kaarten verkopen voor een laptop. Ofwel bij een mobiele winkel in Calgary, daar zijn er waarschijnlijk genoeg van te vinden, vooral in shoppings. Op die manier ga je het beste vinden voor wat jij nodig hebt. De grootste providers in Canada zijn Telus, Rogers en Bell. Hou er verder wel rekening mee dat je op sommige plaatsen helemaal geen mobiel bereik hebt, ik denk hier aan gebieden tussen Lillooet en Whistler, alsook langs de Icefields Parkway en als je in natuur parken bent verder van de bewoning af dan kan het ook soms wegvallen. Als ik hier bij Vancouver sommige trails wandel heb ik ook geen mobiele ontvangst.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Reis Neil - solo roadtrip met camper doorheen West-Canada

Bericht door niels »

En is het een optie voor je telefoon een e-Sim aan te schaffen en dan hotspot te delen met je laptop?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Neil - solo roadtrip met camper doorheen West-Canada

Bericht door AnnInBC »

Ik zou toch denken dat dat mogelijk moet zijn. Als je een sim kaart koopt, zeker even navragen of je een hotspot kan delen met laptop...zo ben je er zeker van.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer