Chucanut road en Maligne canyon in Jasper

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
L1nda
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2022, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Chucanut road en Maligne canyon in Jasper

Bericht door L1nda »

Hallo,

Ik ben druk bezig met het maken van een roadbook voor mijn reis en heb 2 vragen.

Is de chucanut road de moeite waard om te rijden? Wij landen rond 4 uur in Seattle, halen de auto op en rijden dan naar Bellingham om de volgende dag door te rijden naar Seattle. Of kunnen we beter overnachten in Burlington en dan via de chucanut road naar Seattle rijden?

Ik wil graag de boottocht bij maligne canyon doen in Jasper, nu heb ik gelezen dat einde van de middag de beste tijd is. Is 18.00 dan de beste tijd of is 16.45 ook prima? En is de tocht van 1,5 uur voldoende of is die van 2 uur het geld echt waard?

Ik hoor het graag.

Groet, Linda
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Chucanut road en Maligne canyon in Jasper

Bericht door AnnInBC »

Bedoel je door de rijden naar Vancouver? Want nu schrijf je dat je van Seattle naar Bellingham gaat rijden en dan van Bellingham doorrijden naar Seattle. :wink:

De Chuckanut Drive is een mooie route om te rijden als je de tijd hebt. https://stateofwatourism.com/your-guide ... nut-drive/

Voor de boat cruise op Maligne Lake zal het afhangen wat tijd van het jaar je gaat. Als je in de zomer maanden gaat, dan zou ik de cruise om 18.00 nemen, dan staat het licht wat mooier dan om 16.45. Ik denk dat je wel voldoende hebt met de 1.5 uren cruise, maar als je langer wil rondhangen bij Spirit Island dan is de 2 uren cruise zeker de moeite waar. Zal beetje afhangen van hoe het weer is. Ik zou deze cruise niet te lang op voorhand vastleggen, zodat je toch een idee hebt van wat het weer gaat zijn op die dag.
L1nda
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2022, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Chucanut road en Maligne canyon in Jasper

Bericht door L1nda »

Dankjewel Ann, ik bedoelde idd Vancouver.
Ga nog even nadenken of de weg echt de moeite waard is.
En is het slim om te wachten met boeken van de boottocht op maligne, wij gaan in augustus en ben bang dat de tocht anders is uitverkocht of valt dat mee.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Chucanut road en Maligne canyon in Jasper

Bericht door AnnInBC »

Ik zou de website met de boekingen voor de cruise een beetje in het oog houden en zou dan misschien pas boeken als je merkt dat de beschikbaarheid van de plekjes die je graag wil boeken minder worden? Wij waren er 10 jaar geleden en toen gingen wij gewoon de dag ervoor naar het ticket office in Jasper en boekten een cruise voor de volgende dag. Ik durf niet te zeggen dat dit nu nog mogelijk is, het is tegenwoordig erg druk in de Canadese Rockies...maar zulke cruises zijn redelijk duur en zullen zo snel ook niet opvullen, ik zou zeker een oogje in het zeil houden. En als je het echt niet wil missen dan zou ik het gewoon boeken. Deze plek is prachtig in eender wat voor weer, zelfs moest het regenen. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer