Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door Inges »

Hallo allemaal,

Voor de 3e keer gaan wij naar Canada en deze keer hebben we besloten om geen echte rondreis te gaan maken maar om langere tijd op 1 plek te blijven en vanuit daar allerlei hikes en tours te gaan doen. We hebben volledig voor het eiland gekozen en zijn op zoek naar kleine pareltjes tijdens ons verblijf. Afgelopen weekend tickets geboekt (rechtstreeks KLM) en we hebben al wat AirBnB's vast kunnen leggen (een ongelooflijk toffe vlakbij Port Hardy). Dit is ons schema.

vr 11/8: AMS - Vancouver
za 12/8: Vancouver - Nanaimo - Port Alberni
zo 13/8: Port Alberni
ma 14/8: Port Alberni
di 15/8: Port Alberni - Ucluelet
wo 16/8: Ucluelet
do 17/8: Ucluelet
vr 18/8: Ucluelet
za 19/8: Ucluelet - Courteney
zo 20/8: Courteney
ma 21/8: Courteney - Port Hardy
di 22/8: Port Hardy
wo 23/8: Port Hardy
do 24/8: Port Hardy
vr 25/8: Port Hardy
za 26/8: Port Hardy
zo 27/8: Port Hardy
ma 28/8: Port Hardy - Campbell River
di 29/8: Campbell River
wo 30/8: Campbell River
do 31/8: Campbell River
vr 1/9: Campbell River
za 2/9: Campbell River
zo 3/9: Campbell River - Sooke
ma 4/9: Sooke
di 5/9: Sooke - Victoria
wo 6/9: Victoria - Tsawassen
do 7/9: Tsawwassen - Vancouver - AMS
vr 8/9: Thuis
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door AnnInBC »

Wat een heerlijke vooruitzichten! Als je opzoek bent naar pareltjes dan zou ik zeker ook wat extra tijd in de buurt van Victoria plannen. Het stuk van Sooke naar Port Renfrew is erg mooi met vele mooie stranden en natuurplekjes. Ik zie dat je daar niets van op de planning hebt staan en weet niet of je nog wat kan aanpassen. Je hebt op dat stuk French Beach Provincial Park, China Beach, Mystic Beach (heel mooi), Juan De Fuca Provincial Park, Botanical Beach en Fairy Lake om zowat de highlights op te noemen.

Vanaf Port Hardy is het misschien mogelijk om Cape Scott Provincial Park te bezoeken met San Josef Bay. Hier een goede website met wat info over dit park: https://happiestoutdoors.ca/cape-scott-trail/
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door Inges »

Ho Anne,

Dank je voor je reactie. Ik weet dat we te kort tijd hebben rond Sooke en ik kan niet echt meer schuiven. Dat komt omdat Port Hardy echt vast staat (met die AirBnB heb ik echt mazzel) en ik daarna een week naar Campbell River wilde. We willen daar minimaal 2 tours doen en ook verschillende wandelingen in Strathcona. We gaan al een dag eerder weg (hebben een airbnb voor een week) uit CR omdat we naar Sooke willen. Ik denk dat we gewoon een keer terug moeten naar Sooke en dan gewoon alleen dat hele onderste deel van het eiland moeten doen. Want ik heb ook eigenlijk geen tijd voor Cowichan en omgeving en daar is het volgens mij ook prachtig om langer te blijven.

In Port Hardy staat Cape Scott zeker op het programma, een dag varen naar Knight Inlet, een dag kano's huren en een dag mee met Mackay Whale watching. We willen daar ook gewoon een dag bij het huisje blijven en een boekje lezen, met de verrekijker speuren en een stukje vliegen met onze mini-drone (ja ik ken de regels en weet wat wel en niet mag ;-)) Die week kunnen we daar wel vullen.

Ik ga je tips wel opnemen in mijn roadbook. Wie weet hoe het gaat lopen. Vast staat wel dat we terug vliegen op donderdag 7 sept. Het was eerst de bedoeling dat we vrijdag terug zouden vliegen maar het vliegticket werd dan 400 euro duurder. Dus is het donderdag geworden.

Ik denk dat ik volgend jaar gewoon een trip Oregon + Washington kust plan en daar vanuit Port Angeles over ga nar het eiland om dan Sooke en Cowichan langer te bezoeken ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door AnnInBC »

Klinkt allemaal heerlijk en je gaat zeker voldoende mooie dingen zien, hoor! Je hebt een dag bij Sooke, dus dan kan je eventueel misschien wel een stukje van die route rijden met wat stranden. Je ziet wel hoe het verloopt. En ja, als je Orgeon en Washington op de planning hebt staan voor volgend jaar dan kan je eventueel het stukje van Sooke meepikken. Je hebt in elk geval een prachtige reis in het vooruitzicht met veel tijd om van al dat moois te genieten!

Wat drones betreft moet het geen probleem zijn met een kleine drone die niet veel weegt. In Vancouver mag je bijna nergens drones vliegen, maar van die kleintjes mogen dus wel en die zie ik hier ook wel regelmatig eens. Dat zal op Vancouver Island dan ook wel zo zijn, ik zou enkel opletten in Nationale Parken (dus voor Pacific Rim National Park), want daar geloof ik dat daar niets van drones mag vliegen ook niet de kleintjes. En mogelijk geldt dit ook voor provincial parks, maar ik ben zelf niet zo gekend met al de regeltjes want ik heb zelf geen drone en weet ook niet of ze er streng op controleren...dus goed te lezen dat je zelf wel de regels kent en weet wat mag en niet mag. De regels zijn er vooral omdat drones lawaai maken en dat kan wildlife dan storen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door Inges »

In de Nationale parken morgen inderdaad helemaal geen drones vliegen (zeggen ze). In Provincial parks mag het wel je mag alleen niet opstijgen of landen binnen de grenzen van het park en dat laatste is lastig te beoordelen. Verder mag je echt overal vliegen met een mini drone behalve dichtbij een actief vliegveld. Maar dat is heel goed aangegeven in een app. Transport Canada (die er over gaat) geeft aan:
“Micro Drones (under 250 grams) do not fall into the basic or advanced operations categories. If you have a micro drone, you must never put people or aircraft in danger. Always fly responsibly.

We don’t restrict where you can fly a micro-drone, with exceptions for flying near emergency sites and Class F restricted airspace. The Drone Site Selection Tool is designed to provide information for drone pilots flying drones more than 250 gram. You are responsible for following provincial, territorial or municipal rules that may also apply, including those relating to privacy and trespassing.”
— Transport Canada
De NP en PP hebben een eigen regel. Technisch gezien beheren zij niet het luchtruim en mag je er met een mini drone dus gewoon vliegen volgens de wet. Zij mogen je alleen verbieden om op te stijgen of te landen vanaf hun grond. Ik weet dat bij Cape Scot de ranger soms toestemming geeft om met een mini drone te vliegen. Maar als dat niet het geval is blijft hij wat ons betreft in de tas. We zijn namelijk niet op een "maak zo veel mogelijk drone beelden" vakantie. Ik kan ook prima fotograferen en/of filmen vanaf de grond en het eiland biedt meer dan voldoende mooie plekken waar je wel mag vliegen. Onze drone hoor je trouwens niet meer zodra hij 20 meter van de grond is (ik mag tot max 120 meter). Maar ook op andere plekken op het eiland, waar het wel mag, moet je altijd rekening houden met dieren en mensen. "Always fly responsibly."

Wat trouwens wel grappig is is dat wij in het Black Rock resort slapen in Ucluelet. Dat ligt midden in het NP. Bij navraag gaven zij aan geen probleem te hebben met het opstijgen en landen van onze mini drone vanaf hun terrein mits we er logeren (wat we toch al doen), we rekening houden met andere gasten (niet boven het zwembad en binnen kijken) en we ze een foto geven voor gebruik op hun social media.

Dit is een hele andere discussie geworden dan ik dacht ;-) Ik ben nog steeds op zoek naar kleine pareltjes. Geen drukte dan heeft ook niemand last van me ;-) Oh ja en Sea wolves. Ik wil Sea Wolves zien (maar ik weet dat dat praktisch onmogelijk is in de zomer maar dromen mag altijd ;-) )
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door AnnInBC »

Zo, ik leer nog het een en ander bij! Dank voor al die informatie en je bent duidelijk heel goed op de hoogte en neemt ook je verantwoordelijkheid! :thumbup: :thumbup: Ik zou graag wel een drone willen hebben, de beelden zijn toch weer anders dan met een camera of dat nu foto's of filmpjes zijn. Ik dacht dat Ucluelet en omgeving niet in Pacific Rim National Park zelf gelegen was, maar er net buiten , net zoals Tofino...als je op Google Maps kijkt ligt Pacific Rim er net tussen, maar zijn Tofino en Ucluelet niet inbegrepen in het park zelf. Je zal het wel zien als je er bent.

Over het algemeen is Vancouver Island zowieso minder druk dan bijvoorbeeld Banff/Jasper omgeving. Voor Tofino/Ucluelet en Pacific Rim kan drukker zijn en Victoria, maar verder denk ik dat het allemaal goed zal meevallen. Er is een mooie waterval in een soort kloof die je kan bezoeken vanaf Sombrio Beach: https://www.victorianow.com/watercooler ... rio_Beach/

Parksville is heel mooi, mooi groot strand. In de buurt van Qualicum Beach heb je Little Qualicum Falls Provincial Park en niet erg ver van daar is ook het plaatsje Coombs met de Old Country Market Goats on the Roof...zeker een uniek plekje om te stoppen voor koffie, een ijsje of dergelijke. Verder heb je Hole in de Wall bij Port Alberni en een hele mooie is Lower Myra Falls in Strathcona Provincial Park: https://www.outdoorvancouver.ca/lower-m ... trathcona/

Als er nog meer bij me opkomen dan laat ik het weten!

Gaan jullie ook een blog bijhouden tijdens de reis? Dan volg ik graag mee. :)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door Inges »

Opnieuw dank je voor de tips. Ik zal ze opschrijven.

We gaan zeker en blog bijhouden (altijd). Ik ben hem nog aan het maken maar als de blog af is zal ik hier een linkje plaatsen en kun je mee volgen. Er komt dan ook weer een mogelijkheid om je in te schrijven zodat je een mailtje ontvangt als wij een update plaatsen. Het maken van een blog vind ik altijd heel erg leuk en de familie en vrienden ook want die lezen graag mee. Om terug te lezen vind ik ook altijd erg leuk.

https://ingevanderwulp.nl/reizen/
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door Inges »

AnnInBC schreef:
10 mar 2023, 22:07
Gaan jullie ook een blog bijhouden tijdens de reis? Dan volg ik graag mee. :)
Jouw berichtje heeft me aan het werk gezet ;-) De blog is klaar. De route is nog niet 100% zeker want ik ben nog in onderhandeling met iemand die met ons een nature trek wil doen op Flores Island of Hesquiat. Ik moet nog kiezen ;-) Maar de blog is er en je kunt je inschrijven om mee te volgen als we op reis gaan

https://ingevanderwulp.nl/reizen/sept23/
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door AnnInBC »

Leuk! Ik heb me ingeschreven zodat ik jullie kan volgen! :thumbup:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door Inges »

@AnnInBC woon jij in Vancouver toevallig? Wij gaan vandaag over met de boot naar Tsawassen maar ik heb nog een bus bearspray die ik niet mee mag nemen. Heb jij er iets aan of heb jij enige idee waar ik die kan inleveren? We vliegen morgen naar huis. Dank je!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door AnnInBC »

Ik heb jullie heerlijk gevolgd...wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en wat een mooie dingen hebben jullie gezien en gedaan!!

Ja ik woon dichtbij Vancouver (New Westminster eigenlijk), maar ik heb hier thuis al een bus bearspray liggen. Je kan deze ofwel bij de lokale politie afgeven of bij een Visitor/Info Centrum. Je kan ze ook achterlaten bij campings of in hotels/motels/B&B's, deze kunnen het dan doorgeven aan volgende gasten.

Alvast een goede vlucht terug naar huis toegewenst!
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Reis Inges: 4 weken Vancouver Island 2023

Bericht door Margriet1102 »

Hi Inge, ik heb jullie reisblog gelezen en er mooie tips uit kunnen halen voor onze reis na Vancouver Island dit jaar. Ik ben nog wel heel benieuwd naar de AirBNB in Port Hardy. Zou je dat willen delen? Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer