Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door Coyote »

Ik kon het niet laten, er moest natuurlijk weer een tripje naar Amerika geboekt worden. :wink: Van 15 juni t/m 9 juli (terug op Schiphol) hoop ik een mooie reis door CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE te maken.

Dit keer naar gebieden die ik lang geleden bezocht heb. En zelfs voor mij zit er dit keer een NP in dat ik niet eerder bezocht heb, Glacier NP. Ook het gedeelte van Idaho en Montana heb ik niet eerder bezocht. Anders dan voorgaande jaren, zal ik dit keer een deel van de nachten in cabins doorbrengen en de rest, zoals gebruikelijk, in motels. Ook verblijf ik af en toe meerdere nachten in één plaats. De meeste overnachtingen zijn reeds vastgelegd maar kunnen nog geannuleerd worden. De huurauto is, net als vorige jaar, vastgelegd bij Hertz. Bewust gekozen voor een Q4 ondanks dat ik ook President's Circle heb.

Hieronder de route in beeld.
Route_zomer_2023.JPG
Route_zomer_2023.JPG (107.6 KiB) 1802 keer bekeken
Hieronder de route in tekst. Niet in detail maar de grote en bekende parken op mijn route hoop ik te bezoeken.

Voor leuke en bijzondere tips sta ik altijd open.

Dag 01 - Amsterdam - Detroit - Denver - Lakewood
Dag 02 - Lakewood - Manitou Springs
Dag 03 - Manitou Springs - Gunnison
Dag 04 - Gunnison - Cortez
Dag 05 - Cortez - Blanding
Dag 06 - Blanding - Moab
Dag 07 - Moab
Dag 08 - Moab
Dag 09 - Moab - Midvale/Salt Lake City
Dag 10 - Midvale/Salt Lake City - Meridian/Boise
Dag 11 - Meridian/Boise - Pullman
Dag 12 - Pullman - West Glacier
Dag 13 - West Glacier
Dag 14 - West Glacier - Great Falls
Dag 15 - Great Falls- Yellowstone NP
Dag 16 - Yellowstone NP
Dag 17 - Yellowstone NP
Dag 18 - Yellowstone NP - Sheridan
Dag 19 - Sheridan - Custer
Dag 20 - Custer
Dag 21 - Custer
Dag 22 - Custer - Fort Morgan
Dag 23 - Fort Morgan - Denver
Dag 24 - Denver - Minneapolis - Amsterdam (+1 dag)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coyote - juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO

Bericht door paulr »

Mooie trip !
Ongetwijfeld met een reden, maar ben nieuwsgierig waarom:
- Blanding tussen Cortez en Moab ?
- west Glacier, maar geen east glacier ? Ivm betaalbare accommodatie ?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote - juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO

Bericht door Coyote »

Blanding gekozen omdat ik vanuit Cortez de hele dag in en rondom Monument Valley wil verblijven: Monument Valley, Valley of the Gods, Goosenecks SP, Moki Dugway en Natural Bridges NM.

West Glacier, niet vanwege wel of niet betaalbare accommodatie maar meer omdat ik die dag een lange rit heb en ik graag 2 nachten op één locatie wilde verblijven. West Glacier KOA Resort leek me wel wat dus daar voor 2 nachten een cabin vastgelegd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Coyote - juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO

Bericht door Ruud2004 »

Mooie trip hoor :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi vooruitzicht!
Coyote schreef:
13 feb 2023, 06:20
West Glacier, niet vanwege wel of niet betaalbare accommodatie maar meer omdat ik die dag een lange rit heb en ik graag 2 nachten op één locatie wilde verblijven.
Je zou ook bij Glacier ook 1 nacht aan de westkant kunnen doen, en dan 2 nachten aan de oostkant. Daar zit ook een KOA. De stop in Great Falls is vanuit bijvoorbeeld St Mary niet nodig.

Marianne
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door GoBucks »

Ik weet de details niet, maar op Dag 03 - Manitou Springs - Gunnison

Dit is een aanrader: https://royalgorgebridge.com/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door jojostravelusa »

Ik weet niet wat er allemaal al vastligt, maar als je nieuwe dingen zoekt en je gaat van Yellowstone naar South Dakota, denk er dan eens over om Noord Dakota mee te nemen en naar Theodore Roosevelt NP te gaan. Het is een uithoek en daarom zul je er niet snel (weer) komen, maar wij vonden het een mooi park. We zijn vanuit Yellowstone naar Cody gegaan en over de Beartooth Hwy naar het oosten. Makoshika SP is ook een aanrader.
Voor onze ervaringen kun je het verslag van 2022 bekijken.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
13 feb 2023, 12:46
Je zou ook bij Glacier ook 1 nacht aan de westkant kunnen doen, en dan 2 nachten aan de oostkant. Daar zit ook een KOA. De stop in Great Falls is vanuit bijvoorbeeld St Mary niet nodig.
Ik had inderdaad gezien dat aan de oostkant ook een KOA zit. Ik ga je tip in overweging nemen. Ik heb nu gereserveerd bij West Glacier KOA Resort. Volgens mij in 2017 uitgeroepen tot beste KOA en het leek mij wel leuk daar te zitten.

Punt is echter dat ik (nog) geen vehicle reservation voor de Going-to-the-Sun Road heb kunnen bemachtigen, nodig van 26 mei t/m 10 september van 06:00 u - 15:00 u als je via de West Entrance gaat. De tickets t/m 30 juni gingen afgelopen 1 februari in de verkoop en toen had ik nog geen reis geboekt en waren data ook nog niet zeker. Alle tickets t/m 30 juni waren binnen enkele uren inmiddels verkocht (al zag ik voor 10 juni zojuist wel weer een ticket beschikbaar en die was heel snel weer verdwenen). Komende dagen dus in de gaten houden of er op bepaalde dagen tickets in de verkoop gaan en anders eventueel 1 dag voor ik er ben. Maar dat zal ook wel een opgave worden.

Betekent niet dat ik de Going-to-the-Sun Road niet kan rijden. Als ik vóór 6:00 uur of ná 15:00 u de West Entrance in ga, kan het zonder. Al lees ik ook dat het niet mogelijk is voor 06:00 uur in verband met wegwerkzaamheden. :?
  • From May 26 through September 10, 2023, visitors without vehicle reservations may enter the park before 6:00 am or after 3:00 pm without a reservation. Exception: Entry to Going-to-the-Sun Road from the West Entrance before the 6 a.m. reservation period will not be permitted due to construction activities. To avoid congestion-related delays, visitors are encouraged to use the St. Mary Entrance.
  • The Many Glacier Valley, Two Medicine Valley, and St. Mary Entrance to the Going-to-the-Sun Road do not require a vehicle reservation outside of the July 1 through September 10, 2023 time period.
Bron: NPS

De website met wegwerkzaamheden is momenteel niet actueel dus het kan allemaal wel weer anders zijn eind juni. En anders dus de dag van aankomst na 15:00 u of de 2e dag na 15:00 u. Naar St. Mary Entrance rijden kan ook nog, maar dat is 2 uur rijden vanaf de westkant. Via St. Mary Entrance kan het zonder ticket tot 1 juli.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door Coyote »

GoBucks schreef:
13 feb 2023, 15:04
Dit is een aanrader: https://royalgorgebridge.com/
Die staat inderdaad ook al op mijn to-do lijstje! :D

In 2005 ooit 1x bezocht dus wil er graag nog eens naartoe.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door Coyote »

jojostravelusa schreef:
13 feb 2023, 15:55
Ik weet niet wat er allemaal al vastligt, maar als je nieuwe dingen zoekt en je gaat van Yellowstone naar South Dakota, denk er dan eens over om Noord Dakota mee te nemen en naar Theodore Roosevelt NP te gaan.
North Dakota heb ik serieus overwogen tijdens de planning toen ik nog alle kanten op kon (geen tickets geboekt toen). Is ook nog eens een staat die ik nog niet bezocht heb (1 van de 3 :wink: ). Toen mijn huidige plannen meer vormen aannamen, heb ik North Dakota weer even in de ijskast gezet. Het gebied rond Custer, SD wilde ik ook graag weer bezoeken en dit keer speciaal want rond 4 juli.

Zal nog eens zien of North Dakota lukt, het Theodore Roosevelt NP staat inderdaad nog op mijn wensenlijstje.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door jojostravelusa »

Je moet tenslotte altijd zorgen dat er iets te wensen overblijft :wink: :lol:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door paulr »

Je kan natuurlijk ook “omrijden” onderlangs na 1 nacht Koa West naar Koa st Mary. dan kun je later de GttSR rijden vanuit st Mary zonder permit tot 1 juli. Reistijd/rijtijd ongeveer even lang….
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door Coyote »

Toch besloten om 2 nachten bij West Glacier KOA Resort te blijven. Daags voordat ik naar West Glacier rijd, zal ik zien of ik alsnog een ticket voor de auto kan bemachtigen. Lukt dat niet dan is er nog geen man overboord. Er blijven nog wel momenten over om toch de Going-to-the-Sun Road te rijden vanaf de westkant. Het lijkt mij bovendien wel leuk om 2 dagen op deze KOA Resort te zitten. Is ook bedoeld om wat te relaxen die dagen. :D

Moet nog wel bedlinnen aanschaffen in Amerika voor de cabins. Aangezien de helft van de nachten in cabins is, wil ik bij de Walmart kijken voor dekbed of slaapzak, hoezen/lakens en een goed kussen. Iemand dat allemaal wel eens aangeschaft terplekke voor gebruik in cabins? Eventueel tips?

Alle nachten heb ik inmiddels vastgelegd. De laatste 2 reisdagen heb ik iets aangepast:

Dag 22 - Custer - Alliance - Scottsbluff - Morrill
Dag 23 - Morrill - Fort Laramie - Greeley
Dag 24 - Greeley - Denver Airport - Minneapolis - Amsterdam (+1 dag)

De gemiddelde prijs per nacht valt mij niet tegen. Ben uitgekomen op USD 108 per nacht (incl. tax). Daar zitten enkele dure overnachtingen bij (Moab, West Glacier en Yellowstone) maar ook een gratis overnachting van Wyndham op de punten. :mrgreen:

Voor het gebied waar ik naartoe ga, valt het mij reuze mee. Had zelf op een veel hoger gemiddelde gerekend. Alle overnachtingen zijn overigens nog gratis te annuleren, behalve de KOA overnachtingen waar je USD 10 kosten betaalt. Aangezien ik bij Choice ook weer bijna een gratis nacht heb, kan het best zijn dat ik onderweg alsnog een gratis overnachting kan boeken. :P

Vanochtend alle overnachtingen nog eens gecheckt of de prijzen ook gezakt waren inmiddels. Het tegenovergestelde was waar, bijna alle overnachtingen zijn inmiddels duurder geworden met één uitschieter die maar liefst USD 100 duurder is geworden. Al met al was ik nu dus USD 200 meer kwijt geweest als ik nu alles nog had moeten boeken (zelfde motels/cabins).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door bedeve »

Tis een mooi ritje !
Best Western laat je ook snel sparen voor gratis nachten.
00101841
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Coyote: juni-juli 2023 - CO - UT - ID - WA - MT - WY - SD - NE - CO.

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de tip! :thumbup:

Best Western zit er deze reis niet bij overigens. Heb ze niet goedkoper kunnen vinden dan de motels die ik nu heb. Hoewel ze over het algemeen prima zijn en vast ook beter (lees: luxer) dan de motels die ik nu heb, gaat het mij niet om de luxe. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer