Reis wvde: West-Canada juli/aug 2023 met 3 RV's.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
wvde
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2021, 19:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis wvde: West-Canada juli/aug 2023 met 3 RV's.

Bericht door wvde »

Hi allemaal,

Twee jaar geleden hebben wij een mooie route in de US gemaakt en dit jaar gaan we voor het eerst naar West Canada toe. We gaan met heel de familie met drie verschillende RV's een route rijden van Calgary naar Vancouver. Wij hebben zelf een kleine dochter van dan 1,5 jaar, mijn zus en man hebben twee kleintjes van 4 en 6 en mijn ouders gaan ook mee. Een groot verschillend gezelschap met verschillende wensen ;).

We hebben nu de volgende route in gedachten. De tickets zijn al geboekt en de camper ook al.

Dag 1: Aankomst Calgary
Dag 2: Calgary
Dag 3: Calgary - Banff (verblijf in: Two Jacks lakeside campground)
Dag 4: Banff (verblijf in: Two Jacks lakeside campground)
Dag 5: Banff - Icefield Parksway (verblijf in Lake Louise Trailer Campground, Kicking Horse Campground, Yoho National Park of Wilcox Creek Campground
Dag 6: Icefield Parksway - Jasper NP (verblijf in Whistlers Campground of Wapiti)
Dag 7: Jasper NP (verblijf in Whistlers Campground of Wapiti)
Dag 8: Jasper NP - Wells Gray Provicional park (verblijf in Wells gray golf & RV resort)
Dag 9: Wells Gray Provincial Park (verblijf in Wells gray golf & RV resort)
Dag 10: Wells Gray Provincial Park - Cache Creek / Lilooet (verblijf in Texas creek campground?)
Dag 11: Cache Creek / Lilooet - Whistler (verblijf in Alice Lake Provincial Park Campground of Whistler Riverside Camping and RV Resort
Dag 12: Whistler (verblijf in Alice Lake Provincial Park Campground OF Whistler Riverside Camping and RV Resort)
Dag 13: Whistler - Vancouver
Dag 14: Vancouver
Dag 15: Vancouver - Nainamo - Ucluelet

Op dag 15 gaat de rest naar huis en gaan wij verder met de auto naar Vancouver Island (de auto moeten we nog boeken)

Dag 16: Ucluelet / Tofino
Dag 17: Ucluelet / Tofino
Dag 18: Ucluelet / Tofino - Campbell River
Dag 19: Campbell River
Dag 20: Campbell River - Nainamo
Dag 21: Nainamo - Vancouver (vlucht is om 17.45) - Amsterdam
Dag 22: Amsterdam

Aantal dingen waar we jullie hulp bij kunnen gebruiken :)
1. Het is vrij lastig om te vinden wanneer we de national park campings kunnen gaan boeken. In het verleden was dit online wel te vinden, laatst nog gebeld maar mensen gaven aan dat we de website maar in de gaten moeten houden :P
2. Route, spenderen we nu wel voldoende tijd in Banff, Icefield Parksway en Jasper?
3. Overnachten in Cache Creek of omgeving. Normaliter zouden wij ineens rijden van Well Grays Provincial park naar Whistler maar met deze samenstelling van mensen moeten we toch ergens stoppen. Idee was om dan misschien in Liloeet te verblijven.
4. Mensen nog aanrader voor andere campings?
5. Goede webiste voor autohuur. Voor de US gebruikte ik altijd USAreisen.de, zij lijken ook goede deals te hebben voor Canada
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis wvde: West-Canada juli/aug 2023 met 3 RV's.

Bericht door paulr »

Hoi, welkom en mooi plan !

Leuk idee ook om VI met auto te doen. Hebben wij ook eens gedaan: auto + camper combi.
Op VI kun je leuke cabins boeken (vaak van hout, op palen, met uitzicht op de ruige zee... een aanrader !
Wij zaten in Ucluelet (https://www.terracebeachresort.ca/all-s ... ur-cabins/) en zijn daar vandan de trails aan de westkust gaan doen.
In Campbell River zaten we in de Painters Lodge, statig hotel, beetje gedateerd maar we karaktervol...
Voor VI kun je ook overwegen on heen de ferry naar Swartsbay te nemen voor 1 overnachting Victoria. Volgende dag vroeg naar botanische tuinen ? Vonden wij erg indrukwekkend....

Als je relatief weinig tijd hebt (''maar'' 2 weken voor stuk YYC naar YVR) kun je overwegen de dag Calgary te skippen (aardige stad, maar de natuur is indrukwekkender).
Campings boeken is inderdaad dit jaar erg onduidelijk. Ze lijken over te gaan naar een nieuw reserveringssysteem/site. Ik wacht ook op startdatum voor onze campings in de buurt van Radium Hotsprings en Banff...
Ik neem aan dat je geen dagenlange wandelingen gaat doen, dus dan is de tijd Banff/LL/Jasper wel voldoende denk ik.
Ik kan Wilcox Campground onderweg aanraden. Vanaf de camping gaat een mooie trail naar boven om daarvandaan de gletscher vanaf de ''overkant'' te bekijken.
In Wells Gray stonden we op Dutch Lake, mooie plek. Maar denk dat de camping die jij hebt gekozen ook goed is.

Veel plezier met voorbereiden !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer