3 nachten Vancouver Island september 2023

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door Elianne »

Hallo allemaal,
vanaf 16/8 hopen wij 24 dagen in Canada en een stukje Noord Amerika (Olympic NP ) door te brengen.
Met hulp van alle tips van Ann heb ik de eerste 2 weken aardig in gedachten. (Dankjewel !)
Maar ik weet niet zo goed wat te doen met de laatste 10 dagen.
Dit is mijn gedachte :
16/8 tot 31/8 : Vancouver-Whistler-Clearwater-Jasper-Red Deer-Calgary-Banff-Kamloops.
1/9 Kamloops-Seattle
2/9 Seattle
3/9 Seattle-Port Angeles
4/9 Port Angeles (Olympic NP)
5/9 Port Angeles per ferry naar Victoria. Hier overnachten of verder rijden ?
6/9 Vancouver Island. Waar overnachten ?
7/9 Vancouver Island. Waar overnachten ?
8/9 Vancouver Island - Vancouver
9/9 Vancouver
10/9 vlucht Vancouver-Amsterdam.

In Seattle zijn we al eens geweest, dus 1 nacht is ook goed. Wij gaan sowieso niet in de stad overnachten, veel te duur. Als het aan te raden is om 4 nachten op Vancouver Island te zijn ipv 3 nachten heb ik daar ruimte. Maar ik zit vooral met de vraag waar kunnen we strategisch gezien overnachten.

Alvast hartelijk dank voor de eventuele reacties !
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1226
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door paulr »

Paar vragen…. Met hoeveel personen, wat voor een soort accommodate ?
Wij hebben paar jaar geleden 1 nachtje Victoria gedaan, vervolgens 2 nachten in Ucluelet in een cabin, toen weer 1 nacht hotel Painters Lodge in Campbell (voor orka tocht).
In Ucluelet, maar ook bij Tofino, zijn leuke cabines te huur. Vaak op palen, volledig van hout en met uitzicht op de woeste oceaan. Vanuit Ucluelet hebben we wat korte wandelingen aan de westkust richting Tofino gedaan, alsmede een boottocht je op zoek naar beren…
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: 3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door AnnInBC »

Fijn dat mijn tips behulpzaam zijn, daar doen we het toch voor, he? :thumbup: Ik zou minstens 4 tot 5 dagen uittrekken voor Vancouver Island want anders is het bijna niet de moeite, het is redelijk tijdrovend om er te geraken en om weer terug naar het vaste land te gaan.

Ik zou het als volgt doen:
Port Angeles - Victoria
Victoria
Victoria - Tofino/Ucluelet (eender plaats is prima, ze liggen maar een half uurtje van elkaar af en Pacific Rim NP ligt er tussen in)
Tofino/Ucluelet
Tofino/Ucluelet
Tofino - Vancouver

Dat zijn in toaal 6 dagen, als je die hebt zou ik het erbij zetten. Je kan eventueel 1 dagje minder in Tofino/Ucluelet. Is Seattle en Olympic NP een must? Daar heb je heel weinig tijd voor en persoonlijk zou ik dat er uit laten. Gebruik die dagen op Vancouver Island, daar heb je ook mooie regenwouden, ruige stranden en dergelijke. Je kan bij Victoria wat meer dagen doen en mooie plaatsen om te bezoeken zoals Sooke Potholes alsook verder richting Juan De Fuca Provincial Park met mooie stranden zoals Mystic Beach, Botanical Beach en meer.

Als je toch absoluut Olympic NP erbij wil dan zou ik Vancouver Island laten vallen en dan in de omgeving van Olympic Park een 3-4 dagen doorbrengen de rit terug naar Canada kan via Whidbey Island en Fidalgo Island met Deception Pass State Park om te bezoeken). Ik zou het dan als volgt verdelen:
2/9 Seattle
3/9 Seattle-Port Angeles
4/9 Port Angeles (Olympic NP)
5/9 Forks
6/9 Forks
7/9 Forks - Whidbey Island
8/9 Whidbey Island - Vancouver
9/9 Vancouver
10/9 vlucht Vancouver-Amsterdam.

Het zijn maar ideeen natuurlijk, zelf doen wat jullie het liefst willen doen natuurlijk.

Succes nog met puzzelen!
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: 3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door Elianne »

Dank voor de antwoorden !

We halen Seattle/ Olympic NP eruit en blijven langer op Vancouver Island.
1/9 Kamloops via Tsawwassen ferry naar Victoria
2/9 Victoria
3/9 Victoria - Tofino of Ucluelet
4/9 T
5/9 T
6/9 T naar Parksville
7/9 Parksville
8/9 Parksville via ferry naar Horsehoe Bay naar Vancouver
9/9 Vancouver
10/9 Vancouver- Amsterdam
Is dit een route die Vancouver Island recht doet ?

Alvast bedankt weer !
NB : we zijn met 2 personen, rijden met huurauto en verblijven in hotel/B&B/cottages.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: 3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door AnnInBC »

Ja, dat lijkt me een stuk beter zo en zo zie je toch een goed deel van Vancouver Island. Ik zou de ferry overtocht wel op voorhand vastleggen voor een bepaald tijstip en reserveren omdat het dan een verlengd weekend is in Canada. Op 4 september is het Labour Day en een laatste lange weekend voordat de scholen hier weer beginnen, dus vele Canadezen nemen daar nog even gebruik van en is het meestal druk op de ferries de dag voor het lange weekend alsook het lange weekend zelf. Als je niet reserveert kan het zijn dat je lange tijd moet wachten voordat je meekan. En je moet ook een uur op voorhand aanwezig zijn op de ferry terminal, ook al heb je een boeking/reservatie.
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: 3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door Elianne »

Ha Ann,
Nog even een vraag : ik probeer dus net om de ferry te boeken van Tsawwassen naar Victoria maar ik krijg de reply dat
Sailings for the selected date(s) are currently unavailable for booking. Check back later.
Ben ik al te laat ? of kun je pas een aantal maanden/weken voor vertrek boeken ?
Ik kan hier niets over vinden op de site.
Albast bedankt !
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: 3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door AnnInBC »

Elianne schreef:
11 jan 2023, 15:40
Ha Ann,
Nog even een vraag : ik probeer dus net om de ferry te boeken van Tsawwassen naar Victoria maar ik krijg de reply dat
Sailings for the selected date(s) are currently unavailable for booking. Check back later.
Ben ik al te laat ? of kun je pas een aantal maanden/weken voor vertrek boeken ?
Ik kan hier niets over vinden op de site.
Albast bedankt !
Je bent te vroeg! :mrgreen: Hun schema voor de zomer is nog niet beschikbaar en kan de overtochten kunnen nog niet geboekt worden. Ik denk dat je ongeveer een 2-3 maanden op voorhand kan boeken als ik me niet vergis. Dus kijk nog eens in juli, dan zou het schema er moeten staan en zou je moeten kunnen boeken.
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: 3 nachten Vancouver Island september 2023

Bericht door Elianne »

Prima Ann, dankjewel !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer