Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

Auto geboekt. Nu nog een route.

Globaal hebben we het volgende bedacht:
  • Vancouver
    Whistler
    Wells Gray Provincial Park
    Jasper
    Banff
    Canmore
    Waterton Lakes National Park/Glacier National Park
    North Cascades
    Seattle
    Port Angeles
    Olympic

en als we tijd hebben stukje VI.

Uit en thuis in 34 dagen, dag 1 is vertrek Amsterdam - Vancouver en dag 34 is aankomst in NL.

Wells gray, banff/jasper ben ik 2018 al geweest, maar doen we nog een keer..

Is dit haalbaar in die 33 dagen? Er zitten een paar lange stukken tussen, maar ik denk dat het wel lukt.

Ik ga alles uitschrijven en bekijken wat we nu al moeten boeken qua accommodatie. We willen grotendeels met de tent en waar nodig hotel ivm weer.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door AnnInBC »

Leuke vooruitzichten weer! Ik veronderstel dat jullie richting North Cascades gaan vanuit de USA na een bezoek aan Glacier National Park? Zelf ben ik niet al te bekend met Glacier NP en North Cascades, dus weet niet zeker hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt. De rest van je route heb ik zelf wel al enkele keren gedaan.

Hier is een route die ik heb uitgeschreven, ik heb Vancouver Island eruit gelaten want je zou maar enkele dagen hebben en het is zo tijdrovend om er heen te gaan en het verdient toch minstens een 5 dagen (persoonlijke mening natuurlijk). Ik heb Mount Baker erbij gezet, daar zijn mooie zichten alsook kortere en langere wandelingen te doen. Als je vind dat er hier en daar teveel dagen op bepaalde plaatsen zijn, dan kan je die natuurlijk weghalen en mogelijk vanuit Port Angeles naar Vancouver Island gaan met een ferry en zo naar Vancouver.

Schrijf je route eens uit om te zien hoeveel tijd je op elke plek wil doorbrengen. Ik heb maar wat in mekaar gezet met het gedacht hoedat ik zelf zo een reis zou doen.

Dag 1: Aankomst in Vancouver
Dag 2: Vancouver - Whistler
Dag 3: Whistler
Dag 4: Whistler - Kamloops
Dag 5: Kamloops - Clearwater
Dag 6: Clearwater (Wells Gray PP)
Dag 7: Clearwater - Jasper
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper
Dag 10: Jasper - Banff
Dag 11: Banff
Dag 12: Banff
Dag 13: Banff (Yoho NP)
Dag 14: Banff -Waterton Lakes NP
Dag 15: Waterton Lakes NP
Dag 16: Waterton Lakes NP - Glacier NP
Dag 17: Glacier NP
Dag 18: Glacier NP
Dag 19: Glacier NP
Dag 20: Glacier NP - Spokane, WA
Dag 21: Spokane - Winthrop
Dag 22: Winthrop - North Cascades NP
Dag 23: North Cascades NP
Dag 24: North Cascades NP
Dag 25: North Cascades NP - Seattle
Dag 26: Seattle
Dag 27: Seattle - Forks (bezoek Hurricane Ridge onderweg en mogelijk Cape Flattery)
Dag 28: Forks (bezoek aan de stranden: Rialto Beach, Second Beach, La Push, etc...)
Dag 29: Forks (Hoh Rain Forest, Sol Duc Falls, Marymere Falls/Crescent Lake)
Dag 30: Forks - Mount Baker
Dag 31: Mount Baker
Dag 32: Mount Baker - Vancouver
Dag 33: Vancouver
Dag 34:Vertrek uit Vancouver

Nog veel plezier met het puzzelen!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

wauw @AnnInBC dank je wel :) . Di tis een mooi uitgangspunt

Het volgende moeten we nog nakijken/uitzoeken
  • Moeten we nog rekening houden met feestdagen etc.
    waar moeten we nog dingen reserveren aan permits om parken te mogen bezoeken, die kennis heb ik voor 2023 nog niet paraat
    hoeveel tijd in whistler. We willen in ieder geval wat wandelen en Peak2Peak doen
    hoeveel tijd hebben we nodig in waterton / glacier. Deze parken hebben we nog niet bezocht. Going to the sun road staat hoog op mijn lijstje dus wellicht draai ik de route om en rij hem tegenovergesteld om de kans zo groot mogelijk te houden dat die weg open is.
    North Cascades hebben we ook nooit eerder bezocht, dus wederom.. even goed nalezen her en der hoe lang nodig is.
    Jasper/Banff/Wels Gray hebben we in 2018 uitgebreid bezocht dus misschien kunnen we met minder dagen toe
    Seattle moeten we ook even bezien hoe lang.

Verder keuzes keuzes keuzes..

Hotel of tent.. altijd leuke keus. Vorig jaar deden we een rondreis in ZW VS, dit deden we met hotels en dat is wonderwel goed bevallen. De snelheid waarmee je weg bent is heel fijn. Nadeel vonden we wel dat je dan het speciale sfeertje mist van het overnachten en in de parken en dat we niet zelf konden koken en dus iedere dag uit moesten eten. Dat had deels te maken dat er geen hotels met kitchenettes etc. beschikbaar waren omdat we zo last minute gingen (lees maandag bedenken laten we gaan en zaterdag vliegen ;)) . We zijn nu wat meer op tijd en kunnen we ook kijken naar Guesthouses en AirBnB. Ik denk dat we Banff/Jasper weer met de tent gaan :) Two Jack Lake was mijn favoriet vorige keer.. we stonden pal aan het meer.. zo mooi.

kortom.. nog even dit en het canada forum doorspitten.. Leuk !
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

never mind ;) zie je mist altijd meer dan je ziet ha ha
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

Zojuist tickets vastgelegd bij KLM. voor 900 euro rechtstreeks op YVR incl. stoelen en bagage. En omdat ik met corporate account (BlueBizz) boek kan ik tarief vastleggen en hoef ik pas begin augustus (uiterlijk) te betalen . Dus mocht ik iets spectaculairs goedkoper vinden rechtstreeks dan kan het dus nog altijd gewijzigd worden. Fijn begin van alles :)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door AnnInBC »

@ClaireVHaut dat zijn goede prijzen voor vluchten voor die tijd van het jaar en rechtstreeks!

Ik heb maar wat in die route gezet hoe ik zelf denk het te verdelen, jullie moeten dat natuurlijk naar jullie eigen zin doen. Ik ben zelf ook nog niet in Waterton Lakes NP, Glacier NP of North Cascades NP geweest...dus moeilijk om te zeggen hoeveel tijd je daar nodig hebt. Maar ik geloof wel dat Glacier NP in Montana redelijk groot is en je daar gerust een paar dagen kan doorbrengen.

Wat feestadgen betreft is er in Canada en Amerika "Labour Day" en dat valt op 4 september dit jaar en dat is op dezelfde dag voor beide landen. Dus dat weekend is het laatste verlengde weekend van de zomer voor Canadezen voordat de kinderen weer naar school gaan en daar profiteren velen nog even van. Ik geloof dat ze in Amerika al vanaf half augustus weer naar school moeten, maar dat weekend is ook een verlengd weekend voor Amerikanen en die zullen er dan ook wel op uit trekken. Verder geen andere feestdagen in september, de volgende feestdag is in oktober en dan enkel voor Canada en dat is Thanksgiving Day en dat valt op maandag 9 oktober dit jaar.

Voor de nationale parken in Canada heb je de national park pass nodig, die kan je op voorhand online bestellen en die sturen ze dan naar je op of je kan die ook gewoon kopen aan als je het eerste park binnen rijdt. Ik veronderstel dat dit hetzelfde is voor de National Parks in Amerika. Voor sommige Provincial Parks zal je ook een pas nodig hebben (deze is gratis), want ik veronderstel dat ze dat weer opstarten rond mei/juni. Meestal is dat voor Joffre Lakes Provincial Park, Goldern Ears Provincial Park en Garibaldi Provincial Park. Via vrienden van ons bleek dat ze vorig jaar de website voor het reserveren van Provincial Parks dagpas in NL niet goed konden bekijken, ging maar tot een bepaalde pagina. Maar eens in Canada lukte het wel, je kan deze dagpassen pas 2 dagen op voorhand vastleggen.

Als jullie Banff/Jasper al gedaan hebben dan kan je daar zeker wat minder dagen doorbrengen, ik denk dat je met 1 tot 2 dagen Jasper en een 2-3 dagen Banff ook de hoogtepunten kan zien. North Cascades NP is ook niet zo groot en denk dat je daar met 2 dagen ook misschien genoeg hebt, maar dat durf ik niet te zeggen want ik ben er zelf nooit geweest.

Voor guesthouses in Jasper kan je eens kijken op: https://stayinjasper.com/search-accommodations/ Hier vind je nog redelijke prijzen en je hebt meestal een hele verdieping van een huis met prive ingang, eigen keuken, slaapkamers, badkamer en woonkamer. Wij hebben hier al regelmatig eens gehuurd. In Field (Yoho NP) hebben ze ook heel wat guesthouses zoals in Jasper: https://www.field.ca/accommodations/ Maar die Two Jack Lake camping is ook zeker te doen, heel mooi daar zeker als je je tent aan het meer kan zetten!

Nog veel plezier met het samenstellen van jullie reis!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

@AnnInBC JA ben ook heel blij met deze prijs voor rechtstreekse vlucht. Het scheelde 100 euro met overstap (en gedoe) dan geef ik graag die 100 euro pp extra uit hoor.. Beetje gemak is ook fijn.

Van die pas weet ik nog van 2018 :) die kopen we uiteraard weer, doen we wel bij eerste park. AMerica the Beautifull hebben we nog van vorig jaar, al denk ik dat ie maar een jaar geldig is en dat zal ie verlopen in april denk ik. Maar goed.. we bezoeken daar, vooralsnog maar 2/3 parken dus kan het misschien niet uit.. WE zien wel even .

Ik denk dat we rond labourday dan wel wat vastleggen en de rest lijkt me wel te doen, al weet ik niet hoe druk Banff/Jasper regio is in september. Is het dan nog zo'n gekkenhuis qua campings enzo ? VInd het ook geen punt om dat ook vast te leggen.. Wil wel weer graag op two jack lake staan :love7: .

Gister ook besloten dat als het , net als in augustus 2018, weer zo slecht is qua luchtkwaliteit door alle bosbranden (en alle uitzichten rood/oranje zijn) dan we dan vanaf whistler via Sunshine coast naar VI gaan en steken dan daar weer over naar Olympic. En afhankelijk van de tijd die we hebben overwegen we zelfs om dan naar Yellowstone te rijden. Die bosbranden waren toen behoorlijk hevig en we hebben er, achteraf, best wat last van gehad en waren alle foto's met zo'n gloed.

Wat aantal nachten betreft.. meestal lees ik allerlei verslagen door om te zien wat men nu gemiddel zo besteed in de parken. Ik vind een hoog tempo niet erg maar ik wil wel genieten van wat ik zie. In 2018 hadden we minimaal 3 nachten overal en dat voelde soms nog gehaast.. Mijn man gaat nu voor de eerste keer mee, dus ik wil hem ook het moois van de Rockies laten zien.. dus misschien dat we het wel zo laten. We hebben nog even immers. En ik wil ook minder vast zitten aan planning. In 2018 gingen we hoogzomer en kon je eigenlijk niet anders, het was zo druk overal , maar ik hoop dat september tandje rustiger is :)

Glacier wil ik minimaal 3 nachten blijven, ik lees bijna overal dat je toch wel een dag of 4 nodig hebt. WAterton lees ik over het algemeen minder.

Ik heb er zo'n zin in :) Canada stond niet op de planning, maar door die , achteraf niet zo'n hele goede, aanbieding voor die rentalcar , kwam het opeens toch nog in het vizier.. Auto's zijn zo mogelijk nog duurder geworden dan tickets.Hemeltje.. wat een prijzen.. Dus wij tellen onze zegeningen nu al.. Wat een luxe dat we weer kunnen..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door AnnInBC »

@ClaireVHaut: Wij waren ook in de Canadese Rockies in de zomer van 2017 en 2018 (begin tot midden juli) en toen begon de rook van de bosbranden rond eind juli als ik me nie vergis. Het was inderdaad erg druk, maar als je we beetje buiten de gewone uren (weekenden en midden in de dag) gingen viel het op sommige plaatsen nog goed mee. Zo vonden wij Emerald Lake heerlijk rond 18u, Lake Louise rond 19u-20u was ook heel goed te doen op een door de weekse dag. Moraine Lake was een probleem en daar konden we om 20u30 niet terecht, maar we hebben het de dag erop nog eens geprobeerd en konden er om 6u30 's morgens toch heen rijden (toen waren de bussen er nog niet). In september kan het nog steeds erg druk zijn in de Canadese Rockies (zeker in de weekenden) en dit vooral in verband met die mooie gele larch trees. Dat zijn naaldboompjes die dan geel kleuren en vele toeristen aantrekt. Ik veronderstel toch wel dat als je campings zoekt met tent, dat het geen probleem moet zijn. Het zijn eerder de hotels en de RV plaatsen op campings die volzet zullen zijn. Hopelijk lukt het om te boeken, de datums wanneer je kan boeken voor de National Parks is nog niet bekend maar wordt volgende maand bekend gemaakt. Ik zou zeker de bekende plekjes ergens op een door de weekse dag doen als het kan.

Goed idee om een back up plan te hebben in geval van rook, op de Sunshine Coast en Vancouver Island meestal minder tot geen last van rook door bosbranden en daar is het ook heel mooi. Dit jaar hadden we wel wat rook, maar het bosbrand seizoen was erg laat omdat we een frisse/natte lente hebben gehad en de zomer hier pas rond midden juli op gang kwam. Wij hadden rook hier en daar voor een paar dagen in september en oktober hier in Vancouver vorig jaar, maar weet niet hoeveel rook er in de Canadese Rockies was. En elk jaar is weer anders, dus hopelijk valt het dit jaar mee!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

wij waren er in augustus 2018 @AnnInBC . We kwamen toen aan Calgary en in Canmore begon de as vanuit de hemel te vallen. De gondels bij jasper (of was het nou banff) gingen niet meer enzo. Toen lag alles vast en konden we niet somaar switchen. Dus hebben we het er het beste van gemaakt en hebben alsnog een fantastische reis gehad hoor. We gingen toen ook naar VI.. Strakblauw daar.. Verder zijn wij vroege vogels dus waren we overal lekker vroeg, scheelt met drukte. Konden gewoon parkeren bij Lake Louise enzo..

Qua drukte was het toen ook bij de Campgrounds mudje vol en kwamen wij iedere keer weer een NL gezin tegen die iedere dag moesten zoeken naar plek " want reserveren wilden ze niet" alles zat toen vol.. overal.. In denk in september hopelijk minder. Ik heb de data al in mijn kalender staan voor banff en jasper want daar wil ik graag op specifieke plek staan, dus boek ik dat. In ergste geval ben ik dat geld kwijt als het qua bosbranden tegen zit.. is geen enorm bedrag. Verder zien we het wel een beetje. Seattle boeken we wel onderweg als we weten of en wanneer we er zijn. Voor het VS stuk moet ik even zien hoe dat zit met reserveren. Ik ben vorig jaar in de VS geweest (Zuid West) en daar had voor van alles en nog wat timed entry. Ik zag dat Going to the sun maar tot bepaalde datum in september gereserveerd hoef te worden.. Kortom.. nog wat leuk uitzoek werk
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2019 de laatste week van augustus en de eerste 2,5 week van september geweest met een camper en het was qua drukte een heerlijke periode. Misschien heb je wat aan ons verslag van toen.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

ik kreeg via via een pdf met scenic byways in de regio vanaf glacier tot aan olympic .. dus ik ga toch nog eens puzzelen
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

Inmiddels aantal versies verder en na wat heen en weer gediscussieerd te hebben kwamen we tot deze, voorlopige opzet (de 1, 2 etc. zijn nachten). 2 x lange verplaatsing maar dat is wel overwogen.

Op de hoofdpunten:
  • 2 nachten whistler
    3 nachten jasper
    3 nachten banff (we hebben reserve nacht voor het geval dat we plek krijgen bij Lake O'Hara)
    2 nachten voor Glavier / Revelstoke (twijfel, te veel ?)
    4 nachten olympic
    5 nachten vancouver island
    3 nachten sunshine coast
Aan het eind heb ik nog ruimte.. ik hoef niet perse extra dag in vancouver te hebben. We zijn daar al geweest en was leuk maar hoeft niet perse nog een dag. de dag van vertrek naar Amsterdam zijn we in vancouver , die dag hebben we dan al voor nog wat dingen.

NB wij zijn in 2018 al in de Rockies en op VI geweest en waren we in totaal 9 nachten in Banff/Jasper, nu 7 en toen 5 nachten op VI Doe ik nog een extra nacht bij Olympic of bij VI

Verder zaten wij de vorige keer qua campground op Two Jack Lake, Whistler en Johnson Canyon. Nog leukere alternatieven die aan te raden zijn in september ? Dit keer denken we ook te overnachten bij Columbia Icefield, is dat te doen in september ?

Voorlopige planning

01-09-2023 Amsterdam 1 Vancouver
02-09-2023 vancouver 1 naar whistler
03-09-2023 whistler 2
04-09-2023 Whistler 1 naar Wells Gray (Clearwater) (in 1 keer , lange rit maar voor ons wel overwogen keuze)
05-09-2023 Wells Gray 2
06-09-2023 Wells Gray 1 naar Jasper
07-09-2023 Jasper 2
08-09-2023 Jasper 3
09-09-2023 Jasper 1 naar Banff
10-09-2023 banff 2
11-09-2023 banff 3
12-09-2023 banff 4 Reserve nacht voor Banff/Jasper ivm Lake o Hara,
13-09-2023 Banff 1 naar Glacier
14-09-2023 Glavier / Revelstoke 2 naar revelstoke
15-09-2023 Revelstoke 1 naar Ferry Kootenay lake
16-09-2023 Kootenay Lake 1 naar Osoyoos
17-09-2023 Osoyoos 1 naar North Cascades (lange rit maar wel overwogen keuze)
18-09-2023 North Cascades 2 naar Olympic
19-09-2023 Olympic 1
20-09-2023 Olympic 2
21-09-2023 Olympic 3
22-09-2023 Olympic 4 naar Vancouver island
23-09-2023 vancouver Island 1
24-09-2023 vancouver Island 2
25-09-2023 vancouver Island 3
26-09-2023 vancouver Island 4
27-09-2023 vancouver Island 5
28-09-2023 vancouver Island 1 naar Sunshine coast
29-09-2023 Sunshine coast 2
30-09-2023 Sunshine coast 3 naar vancouver?
01-10-2023
02-10-2023 Vancouver - amsterdam
03-10-2023 Amsterdam
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Mt St Helens/ Mt Rainier

Bericht door ClaireVHaut »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Na veel 5-en en 6-en hebben we besloten om tóch naar Mt. St Helens en Mt. Rainier te gaan. We komen vanuit Forks (Olympic) en hebben 8 volledige dagen te besteden. op dag 9 willen we in Vancouver zijn zodat we daar nog eea kunnen doen in de omgeving, dag 10 vliegen we terug

Voor Mt. Rainier 4 volle dagen (5 nachten) Is 4 dagen genoeg ? Camping dachten we in de buurt van Ashford te doen (Mount Heaven resort) tenzij het echt puistenweer is (dan pakken we wel hotel, reserveren doen we dus niet).

Het ziet er dan zo uit qua schema

Afbeelding

We rijden via de 101 naar Mt. St Helens (nog overnachting zoeken daar) op dag 23 . Overnachting bij Cape Disapointment.
Dag 24 vroeg weg, naar Mt St. Helens (3 uur ong.) en het park bezoeken. Als ik goed heb gelezen is het daar puur doorheen rijden met wat stops. Red je het dan om op die dag door te rijden naar Rainier? Of is dat te ambitieus. We hebben ruimte om nog een nacht te doen bij Mt. St Helens.

Hoe lijkt het zo ? Ik heb zelf het gevoel dat er wel voldoende ruimte in het schema zit. Zit het een beetje logisch in elkaar zo ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door AnnInBC »

Wij hebben in de tijd 3 volledige dagen Mount Rainier gedaan, dat was dan vanuit Vancouver en wij hadden daar wel genoeg mee. Veel kunnen zien en doen omdat we ook heel mooi weer hadden. We deden een dagje Paradise en omgeving, een dagje bij Tipsoo Lake en omgeving en een dagje bij Sunrise en omgeving. Wij hebben geen super lange hikes gedaan, maar wel enkele per dag. Dus als je nog een extra dagje hebt, gaat dat zeker voldoende zijn.

Om de rit van Mount Rainier naar Vancouver op te breken kan je misschien eens kijken in het gebied rondom Mount Baker, heel mooi daar en staat nog heel hoog op mijn lijstje. Je kan daar tot boven rijden en naar het mooie Picture Lake en een zicht op Mt. Shuksan. Het is maar een idee en weet niet of dat goed in jullie route past.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

@AnnInBC Bedankt weer voor je fijne antwoord.Dan is het idd genoeg. Ik zit nog even te dubben of het haalbaar is om vanuit Cape Disappointment naar Mt St Helens te rijden en dan nog door naar Mt. Rainier. Ik denk dat het slimmer om ergens in de buurt te overnachten en de volgende dag vroeg naar Mt Rainier te gaan. Dan heb ik nog steeds de ruimte. Ik leg daar denk ik niets vast, lijkt met wel te doen eind september.

Mount baker ligt bij North Cascades, daar zitten we al eerder, dus om daar nu weer langs te gaan is misschien niet zo heel praktisch. Ik ga dat nog wel even bekijken,

@Moderatorteam ik had gister heel veel problemen met plaatsen berichten.Heb ik ergens iets dubbel geplaatst ? Dan mijn excuses :)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door AnnInBC »

Met 3 volle dagen kan je een mooi bezoek brengen aan Mount Rainier NP. Voor de rit van Cape Disappointment naar Mount Saint Helens zou ik op een 4 uren rekenen en dan reken een 3 uren voor de rit van Mount Saint Helens naar Mount Rainier (Ashford). Dus beetje kijken wat de plannen zijn die dag en anders misschien een nachtje in de buurt van Mount Saint Helens? Nee, ik denk niet dat je in die omgeving voor die tijd van het jaar iets moet vastleggen.

Ja, juist jullie gaan langs North Cascades en nee dan denk ik niet dat je die kant weer moet uitgaan. ;) Als je nog wat leuks wil onderweg van Ashford naar Vancouver, dan denk ik ook aan de Chuckanut Drive. Die kan je volgen vanaf Burlington, dit is de route dan vanaf Ashford naar Vancouver: https://goo.gl/maps/sidNh94n3WXCDntt5 Misschien is daar wel ergens een leuke camping onderweg om te verblijven. Er zijn daar mooie stranden en verschillende zichtpunten, etc. Hier kan je wat meer lezen over deze "scenic drive": https://www.bellingham.org/chuckanut-dr ... -fairhaven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door Martin & Marianne »

ClaireVHaut schreef:
22 mar 2023, 23:26
Heb ik ergens iets dubbel geplaatst ?
Nee, je had een apart topic geopend, nu is het samengevoegd met je routetopic. Staat ook in de opmerking van de moderator. :wink:

Wij hebben voor ons bezoek aan Mt St Helens overnacht in Castle Rock. Wij deden dat op weg van Lake Quinault naar Mt Rainier. Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor onze indeling.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

@Martin & Marianne o zo.. Ja klopt..Dacht dat het duidelijker was zo, maar dit is ook prima.

Ik ga je verslag even lezen thanks
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door groennom »

Wij hebben vorig jaar een soortgelijke trip gedaan, totaal 33 dagen. Misschien kun je nog wat tips uit ons verslag halen https://rondreisnoordwestusaenzuidwestc ... dpress.com.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ClaireVHaut: Vancouver - Vancouver september 2023.

Bericht door ClaireVHaut »

Is de West Glacier KOA Resort Campground een aanrader ? Er is qua accommodatie in Glacier niets beschikbaar en de KOA heeft nog een tent plek en ook cabins. Voordat ik die vast leg ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer