Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jootje22: West-Canada 2023 met de camper.
Reis jootje22: West-Canada 2023 met de camper.
Na 2x rond te hebben gereden met een huurauto in Amerika, gaat het nu kriebelen om dit keer met een camper naar het westen van Canada te gaan.
Ik heb een route opgesteld en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:
21 juli Amsterdam - Vancouver
22 juli Vancouver
23 juli Vancouver - Manning Park
24 juli Manning Park - Kelowna
25 juli Kelowna (we willen daar graag die fietstocht over de oude spoorbaan doen)
26 juli Kelowna - Revelstoke
27 juli Revelstoke - Banff
28 juli Banff
29 juli Banff - Yoho
30 juli Yoho (we willen graag kanoën op Emerald Lake)
31 juli Yoho - Jasper
1 aug Jasper
2 aug Jasper - Wells Gray
3 aug Wells Gray
4 aug Wells Gray - Whistler
5 aug Whistler - Tofino
6 aug Tofino
7 aug Tofino - Victoria
8 aug Victoria
9 aug Victoria - Vancouver
10 aug Terugvlucht naar huis
Waar ik mijn twijfels nog over heb zijn die extra dag in Yoho omdat de afstand vanaf Banff zo kort is kunnen we misschien bij aankomst al kanoën?
Ook het stuk tussen Jasper en Tofino weet ik niet goed wat ik daar mee aan moet, zijn wel flinke afstanden.
Wij hebben een camper C -small bij Fraserway gehuurd. Klopt het dat je door hen sowieso 's morgens al opgehaald wordt?
Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes Jolanda
Ik heb een route opgesteld en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:
21 juli Amsterdam - Vancouver
22 juli Vancouver
23 juli Vancouver - Manning Park
24 juli Manning Park - Kelowna
25 juli Kelowna (we willen daar graag die fietstocht over de oude spoorbaan doen)
26 juli Kelowna - Revelstoke
27 juli Revelstoke - Banff
28 juli Banff
29 juli Banff - Yoho
30 juli Yoho (we willen graag kanoën op Emerald Lake)
31 juli Yoho - Jasper
1 aug Jasper
2 aug Jasper - Wells Gray
3 aug Wells Gray
4 aug Wells Gray - Whistler
5 aug Whistler - Tofino
6 aug Tofino
7 aug Tofino - Victoria
8 aug Victoria
9 aug Victoria - Vancouver
10 aug Terugvlucht naar huis
Waar ik mijn twijfels nog over heb zijn die extra dag in Yoho omdat de afstand vanaf Banff zo kort is kunnen we misschien bij aankomst al kanoën?
Ook het stuk tussen Jasper en Tofino weet ik niet goed wat ik daar mee aan moet, zijn wel flinke afstanden.
Wij hebben een camper C -small bij Fraserway gehuurd. Klopt het dat je door hen sowieso 's morgens al opgehaald wordt?
Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes Jolanda
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: West Canada 2023 met de camper
De parken Banff en Yoho liggen tegen elkaar aan. Wij hebben drie nachten op Lake Louise Campground gestaan en vanuit die locatie alles in Banff en Yoho gezien. Lake Louise ligt in Banff NP, maar binnen een kwartier sta je in Yoho NP.
Ik vond de bekende meren zoals Emerald Lake overigens erg toeristisch en als ik het me goed herinner is het huren van een kano er echt enorm duur. Zelf zou ik dat liever op een wat minder toeristisch meer doen, maar dat is misschien persoonlijk.
Ik vond de bekende meren zoals Emerald Lake overigens erg toeristisch en als ik het me goed herinner is het huren van een kano er echt enorm duur. Zelf zou ik dat liever op een wat minder toeristisch meer doen, maar dat is misschien persoonlijk.
Mooie route, wij hebben iets soortgelijks paar jaar geleden net andersom gedaan. Ik herken ook wel wat aktiviteiten zoals kanoën en het fietsen. Neem aan dat er op VI ook wel een walvis tocht bij zit. Dan het kanoën: heb je al gekeken wat het kost ? Voor 2 uurtjes peddelen kan je bijna alle andere aktiviteiten tijdens de gehele reis betalen
Kortom, wij hebben dit even overgeslagen en een rondje gewandeld….

Kortom, wij hebben dit even overgeslagen en een rondje gewandeld….
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Hoi Jolanda,
wij gaan komende zomer iets soortgelijks doen maar dan met de auto: viewtopic.php?f=8&t=78314
WIj hebben er heel bewust voor gekozen om het een stuk rustiger aan te doen. Minder kilometers per dag en wat meer tussenstops voor andere plekken. Hoewel ik denk dat dit net kan qua tijd, zou het voor mijn smaak te gehaast zijn met te weinig tijd om met langere wandelingen de drukte te ontvluchten.
wij gaan komende zomer iets soortgelijks doen maar dan met de auto: viewtopic.php?f=8&t=78314
WIj hebben er heel bewust voor gekozen om het een stuk rustiger aan te doen. Minder kilometers per dag en wat meer tussenstops voor andere plekken. Hoewel ik denk dat dit net kan qua tijd, zou het voor mijn smaak te gehaast zijn met te weinig tijd om met langere wandelingen de drukte te ontvluchten.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Je zou kunnen overwegen een opblaasbare 2 persoons kano te kopen bij Walmart. Zie dat rond de 140 dollar er wat te koop is met goede reviews. Heb je hele vakantie plezier van. Wij hebben het ooit overwogen, omdat er zoveel mooie meertjes zijn. Ook bij campings.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Beste Jolanda
Je wordt inderdaad opgehaald door Fraserway kijk wel in welk hotel je zit op bij de luchthaven geen probleem in de stad alleen bij bepaalde hotels
Ophalen gebeurd met bus of een taxi
Let wel op met de tijden van de Ferries en ze kunnen soms vol zijn zeker tegen het weekend
Vrgr Bertus
Wij zij dit voorjaar geweest toen was Emerald Lake bevroren toen was het ook al erg druk
Je wordt inderdaad opgehaald door Fraserway kijk wel in welk hotel je zit op bij de luchthaven geen probleem in de stad alleen bij bepaalde hotels
Ophalen gebeurd met bus of een taxi
Let wel op met de tijden van de Ferries en ze kunnen soms vol zijn zeker tegen het weekend
Vrgr Bertus
Wij zij dit voorjaar geweest toen was Emerald Lake bevroren toen was het ook al erg druk
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reis jootje22: West-Canada 2023 met de camper.
Hallo Jolanda,
Ik zou op 29 juli aan Banff besteden en niet naar Yoho gaan die dag. Dan heb je 30 juli nog de hele dag om Yoho te bezoeken, als je vroeg genoeg op weg bent heb je voldoende tijd om daar de hoogtepunten te bezoeken en ook om te kanoen op Emerald Lake. Een andere mogelijkheid is om Yoho te bezoeken onderweg van Revelstoke naar Banff omdat je dan toch door Yoho NP heen moet rijden. De rit van Revelstoke naar Emerald Lake is een 2 en een half uur tot 3 uur rijden, dus je zou dan eventueel al bij Emerald Lake kunnen stoppen en kanovaren als je wil en misschien dat er dan ook nog tijd over is voor andere hoogtepunten in Yoho? Als dat zo is, dan kan je op 30 juli al richting Jasper rijden en dan heb je nog een nacht over om ergens anders te besteden. Misschien ergens tussen Whistler en Tofino?
De rit van Wells Gray naar Whistler is inderdaad redelijk lang (5 en een half uur), maar te doen als je vroeg genoeg vertrekt en geen lange wandelingen op het programma hebt staan. Zo heb je toch genoeg tijd om hier en daar te stoppen aan bezienswaardigheden onderweg. Ik zou dan voor de trip van Whistler naar Tofino misschien een nachtje in Parksville of Qualicum Beach verblijven op Vancouver Island. Want die rit is toch wel het langste (minstens 6 en een half uur) en je mag daar gerust nog een uur bijrekenen omdat je ongeveer een uur op voorhand bij de ferry terminal aanwezig moet zijn. Vergeet ook niet dat jullie afvaart naar Vancouver Island in het weekend is in het hoogseizoen en daar bovenop komt nog het feit dat het een verlengd weekend is want maandag 7 augustus is hier een hoogdag in British Columbia (BC Day). Tijdens zulke weekenden is het meestal erg druk bij de ferries, dus ik zou de ferry zeker opvoorhand resereveren anders kan het zijn dat je lang moet wachten voordat je mee kan.
Ik heb geen ervaringen met het ophalen van de camper, maar zou denken dat je toch een tijd kan kiezen om deze op te halen.
Veel succes nog met het puzzelen!
Ann
Ik zou op 29 juli aan Banff besteden en niet naar Yoho gaan die dag. Dan heb je 30 juli nog de hele dag om Yoho te bezoeken, als je vroeg genoeg op weg bent heb je voldoende tijd om daar de hoogtepunten te bezoeken en ook om te kanoen op Emerald Lake. Een andere mogelijkheid is om Yoho te bezoeken onderweg van Revelstoke naar Banff omdat je dan toch door Yoho NP heen moet rijden. De rit van Revelstoke naar Emerald Lake is een 2 en een half uur tot 3 uur rijden, dus je zou dan eventueel al bij Emerald Lake kunnen stoppen en kanovaren als je wil en misschien dat er dan ook nog tijd over is voor andere hoogtepunten in Yoho? Als dat zo is, dan kan je op 30 juli al richting Jasper rijden en dan heb je nog een nacht over om ergens anders te besteden. Misschien ergens tussen Whistler en Tofino?
De rit van Wells Gray naar Whistler is inderdaad redelijk lang (5 en een half uur), maar te doen als je vroeg genoeg vertrekt en geen lange wandelingen op het programma hebt staan. Zo heb je toch genoeg tijd om hier en daar te stoppen aan bezienswaardigheden onderweg. Ik zou dan voor de trip van Whistler naar Tofino misschien een nachtje in Parksville of Qualicum Beach verblijven op Vancouver Island. Want die rit is toch wel het langste (minstens 6 en een half uur) en je mag daar gerust nog een uur bijrekenen omdat je ongeveer een uur op voorhand bij de ferry terminal aanwezig moet zijn. Vergeet ook niet dat jullie afvaart naar Vancouver Island in het weekend is in het hoogseizoen en daar bovenop komt nog het feit dat het een verlengd weekend is want maandag 7 augustus is hier een hoogdag in British Columbia (BC Day). Tijdens zulke weekenden is het meestal erg druk bij de ferries, dus ik zou de ferry zeker opvoorhand resereveren anders kan het zijn dat je lang moet wachten voordat je mee kan.
Ik heb geen ervaringen met het ophalen van de camper, maar zou denken dat je toch een tijd kan kiezen om deze op te halen.
Veel succes nog met het puzzelen!
Ann
Re: Reis jootje22: West-Canada 2023 met de camper.
Bedankt An, dat zijn fijne tips.
Ik denk dat we dan 1 nacht minder in Yoho doen en dan 1 nacht meer tussen Whistler en Tofino.
Ik denk dat we dan 1 nacht minder in Yoho doen en dan 1 nacht meer tussen Whistler en Tofino.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht