Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Galapogos »

Na een klein half jaartje nagenoeg niet op het forum te zijn geweest (:oops:) is het tijd om weer eens iets van me te laten horen, want we gaan zelf ook weer naar Amerika. Voor de zesde keer alweer. Deze keer gaat de reis van San Francisco naar Seattle. We gaan veel plekken bezoeken die we eigenlijk in 2020 en 2021 hadden willen bezoeken, toen we onze reizen helaas hebben moeten annuleren. Het hele gebied is nieuw voor ons, behalve Sequoia NP en Yosemite NP waar we tijdens onze eerste reis in 2016 al zijn geweest. San Francisco gebruiken we deze keer alleen als startplek, de stad zelf bezoeken we niet.

Zoals altijd gaan we ook deze keer weer tentkamperen, en combineren dat met hotels op z'n tijd. De planning is globaal al af en we hebben ook al besloten waar we verblijven. Wat we precies gaan doen is in grote lijnen al uitgedacht (groen in het overzicht), maar daar moet nog veel aan worden aangevuld / bijgeschaafd de komende tijd.

We hebben in de Sierras enkele langere wandelingen gepland staan: de Lakes Trail in Sequoia NP, de trail naar Paradise Valley in Kings Canyon NP, de trail naar Clouds Rest in Yosemite NP en de trail naar Lake Aloha in Desolation Wilderness bij Lake Tahoe. Bij die trails overwegen we te kamperen in de backcountry. Niet omdat dat per sé hoeft, want de trails zijn in principe ook wel als dagwandeling te doen. Behalve de trail naar Paradise Valley wellicht, maar die kunnen we inkorten.

Op sommige plekken kan sneeuw nog een issue worden realiseren we ons. Maar als dat zo is passen we de plannen kort van tevoren wel aan en gaan we naar lager gelegen gebieden in de buurt. In Lassen geldt aanvullend dat we graag naar Warner Valley willen, terwijl de weg er naar toe op i.v.m. de Dixie Fire op dit moment nog niet volledig open is, nog even afgezien van de sneeuw. Maar ook daar geldt: als er minder kan dan waar we nu op hopen, dan schuiven we nog wat met de route of we bezoeken andere plekken in de buurt die ook de moeite waard zijn.

Tips zijn uiteraard van harte welkom!

16-6: Amsterdam - San Francisco Best Western Plus Garden Court Inn Auto ophalen, Inkopen doen
17-6: San Francisco - Pinnacles Pinnacles Campground Condor Gulch to High Peaks Loop Trail, Balconies Caves
18-6: Pinnacles - Sequoia Lodgepole Campground Moro Rock, Congress Trail, Hanging Rock Trail, Giant Forest, Crescent Meadows, Big Trees Trail
19-6: Sequoia Lodgepole Campground (of backcountry) Lakes Trail
20-6: Sequoia - Kings Canyon Sentinel Campground Zumwalt Meadows, Roaring Falls
21-6: Kings Canyon Sentinel Campground (of backcountry) Mist Falls, Paradise Valley
22-6: Kings Canyon - Yosemite North Pines Campground Mariposa Grove, Sentinel Dome, Tunnel View
23-6: Yosemite Backcountry Yosemite Valley View, Clouds Rest
24-6: Yosemite - Mammoth Lakes Juniper Springs Resort Pothole Dome, Hot Creek Geological Site, Convict Lake, Minaret Vista, Devils Postpile NM, Rainbow Falls
25-6: Mammoth Lakes - Lake Tahoe Fallen Leaf Campground Lundy Canyon Trail, Mono Lake Scenic Viewpoint, Monitor Pass Overlook
26-6: Lake Tahoe Fallen Leaf Campground (of backcountry) Desolation Wilderness, Lake Aloha Trail
27-6: Lake Tahoe - Chester Best Western Rose Quartz Inn Emerald Bay, Rubicon Trail (gedeeltelijk), Sierra Buttes Trail
28-6: Chester - Lassen Volcanic Manzanita Lake Campground Warner Valley (indien de weg open is), Devils Kitchen, Boiling Springs Lake
29-6: Lassen Volcanic Manzanita Lake Campground Sulphur Works, Bumpass Hell (al dan niet via alternatieve route i.v.m. mogelijke sneeuw)
30-6: Lassen Volcanic - Crater Lake Mazama Village Cabins Subway Cave, McArthur-Burney Falls, Lava Beds, Watchman Trail
1-7: Crater Lake - Bend Tumalo State Park Garfield Peak, Newbury National Volcanic Monument, Lava River Cave, trail bij Three Sisters
2-7: Bend Tumalo State Park Dee Wright Observatory, trail in die omgeving
3-7: Bend - Mitchell The Oregon Hotel Smith Rock State Park, John Day Fossil Beds (Painted Hills Unit)
4-7: Mitchell - Mount Hood Trillium Lake Campground John Day Fossil Beds (Sheep Rock Unit en Clarno Unit), Thomas Condon Paleontology Center, Blue Basin Overlook Trail, Trillium Lake
5-7: Mount Hood Trillium Lake Campground Tom, Dick and Harry Mountain via Mirror Lake Trail, Timberline Lodge
6-7: Mount Hood - Vancouver Sonesta ES Suites Portland Vancouver 41st Street Colombia River Gorge
7-7: Vancouver - Mount Rainier Ohanapecosh Campground Mount St. Helens, Johnston Ridge Observatory
8-7: Mount Rainier Ohanapecosh Campground Sunrise, Sunrise Rim Trail, Naches Peak Loop, Tipsoo Lake
9-7: Mount Rainier - Silverdale Best Western Plus Silverdale Beach Hotel Paradise, Skyline Loop Trail
10-7: Silverdale Best Western Plus Silverdale Beach Hotel Dagje Seattle met ferry vanuit Bainbridge (zonder auto)
11-7: Silverdale - Olympic Fairholme Campground Hurricane Ridge, Crescent Lake
12-7: Olympic Hoh Rainforest Campground Sol Duc, Rialto Beach, Second Beach
13-7: Olympic Quinault River Inn Hoh Rainforest
14-7: Olympic - Amsterdam Lake Quinault
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Felicitas »

Wat een mooi vooruitzicht! Ik heb geen tips, maar lees straks graag jullie verslag van deze reis, want ik zie veel wandelingen staan. Sowieso heel leuk om een inkijkje te krijgen in de plannen per dag (naast de overnachtingsplaatsen). Handig met die kleurtjes in het schema.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Berry »

Volgens mij heb je niet zo heel veel tips meer nodig, ziet er heel leuk uit!
Paar kleine tips:
- Van Lassen naar Crater lake is omgeving Mount Shasta nog wel een aanrader;
- Wij waren 1 juni op Manzanita Lake campground, toen was veel nog dicht en vroor het 's nachts,.
- In Sequoia NP beviel ons Potwisha Campground erg goed, hele mooie ruime camping. Kwartiertje verderop ligt Three Rivers Brewing Co wat mooi zonnedek heeft over de rivier waar het eind van de dag, na een lange wandeling, heerlijk vertoeven is met biertje en Mexicaans etentje (van de naastgelegen foodtruck);
- Fallen Leaf campground bij Lake Tahoe is leuke camping, let wel op de tamme beren :wink:
- De Timberline Lodge bij Mt. Hood ademt één en al sfeer uit, een overnachting (plus heel uitgebreid ontbijt) is een aanrader;
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door jojostravelusa »

Ik heb ook niet heel veel tips, maar wij gaan eind augsutus in 4 weken met een truckcamper een rondje Vancouver doen met Washington en Oregon als doel. Daarom ben ik ook benieuwd naar jullie belevenissen in die regio.
We hebben het allemaal rondom 16 september geregeld, want dan willen we in Pendleton bij de Roundup zijn.

V.w.b. campings waar we wel ervaring mee hebben, kan ik zeggen dat we Sugar Pine Point SP bij Lake Tahoe erg mooi vonden. Dit ligt 24 km noordelijker dan de door jullie gekozen Fallen Leaf campground.
In Sequioia vonden we Dorst Creek Campground prachtig. Ook te reserveren, wat weleens handig kan zijn.

De rest van jullie route is voor ons ook nieuw. Wij gaan bij Crater Lake ook naar Mazama, maar dan naar de campground.
Bend ook naar Tumalo SP
In Olympic hebben we gekozen voor Sol Duc campground en daarna Kalaloch Campground.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Elendan »

Mooie route, wordt weer een geweldige reis. Wij zijn in 2019 in Lassen naast de Warner Valley ook naar de Cinder Cone geweest. Dat zou nog een leuk alternatief kunnen zijn als je Warner Valley niet kunt bereiken. Bij de Cinder Cone is ook een campground (Butte Lake).
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Galapogos »

Dank voor jullie reacties! Ik ben inmiddels al aardig gevorderd met globale dagplanning en het ziet er naar uit dat ik weinig hoef aan te passen aan de route. Wel ga ik de tweede nacht Mount Hood vervangen door overnachting in de Columbia River Gorge, om zodoende al heel vroeg in de ochtend naar Multnomah Falls te kunnen en daarmee de drukte en parkeerproblematiek te ontlopen.

@Felicitas Jullie site hebben we er (uiteraard) weer bijgepakt voor de nodige wandelinspiratie. We vonden jullie rondje door Oost Oregon ook erg aantrekkelijk klinken. We hebben overwogen dat ook te voegen, maar hebben dat uiteindelijk toch niet gedaan omdat we op andere plekken dan te veel tijd zouden moeten inleveren.

@Berry De omgeving van Mount Shasta moet ook erg mooi zijn inderdaad. Eventueel kunnen we van Lassen Volcanic naar Crater Lake rijden via McArthur Burney Falls en Mount Shasta, i.p.v. via McArthur Burney Falls en Lava Beds NM. Daar ga ik nog eens goed over nadenken.

We slapen bij Crater Lake bewust niet in onze tent maar in een huisje, omdat de camping pas vanaf 1 juli reserveerbaar is. Normaal gesproken zou de westelijke rim road van Crater Lake sowieso wel open moeten zijn, op de oostelijke rim road rekenen we niet.

De Timberline Lodge staat sowieso op de planning voor een bezoekje. Ik heb ook overwogen er een kamer te boeken, maar die kost op onze datum ruim 350 dollar. Dat geef ik er liever niet aan uit. We kunnen er wellicht wél gaan eten.

@Berry @jojostravelusa In Sequoia hebben we Lodgepole Campground op de planning staan omdat die gunstig ligt t.o.v. de backcountry office waar we langs moeten voor een permit voor de Lakes Trail, en ook gunstig ligt vanwege de trailhead voor die trail. Potwisha ligt dan wat ongunstiger, Dorst Creek was in 2022 dicht vanwege bosbrandschade, en het is nog niet duidelijk of die weer op tijd open is in 2023. Maar als hij op tijd open is, dan gaan we daar misschien wel voor. Ik vond Lodgepole niet zo heel gezellig toen we er waren in 2016.

In Olympic hebben we gekozen voor Fairholme en Hoh omdat dat qua dagplanning het beste uit lijkt te komen. Maar we zouden daar net zo goed kunnen kiezen voor Sol Duc en Mora, bijvoorbeeld. Het kan zijn dat ik daar nog wat aanpassingen doe.

@Elendan Het gebied rond Butte Lake en Cinder Cone was ik al weer bijna vergeten, goed dat je me daar aan herinnert! Misschien dat we dat sowieso wel kunnen bezoeken op onze tweede volle dag in Lassen Volcanic. Die dag hebben we nu gereserveerd voor Bumpass Hell, maar dat is niet dagvullend. Zelfs niet als de trail nog dicht zou zijn en we via de alternatieve route vanaf Kings Creek Picnic Area naar Bumpass Hell zouden moeten lopen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door jojostravelusa »

Ik vond Dorst Creek Campground wel gezellig. Toen we de volgende ochtend een blokje over de camping deden, zag je overal gezellig mensen zitten ontbijten. De een met een kampvuurtje voor een klein tentje, de ander met een behoorlijk grote camper. Alles stond er in een prachtige omgeving. en wij hadden als bonus een beer vlakbij.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Galapogos »

Ik ben een paar maanden niet meer zo actief geweest hier, en daarom vergeten te melden dat we onze trip vanwege verschillende omstandigheden hebben moeten uitstellen naar later dit jaar. We gaan nu min of meer dezelfde reis maken, maar dan direct ná de zomervakantie. We vertrekken eind augustus en komen eind september weer terug. De route is grotendeels intact gebleven, alleen reizen we nu van Seattle naar San Francisco i.p.v. andersom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het wel doorgaat; en met alle afsluitingen rond Yosemite en Sequoia achteraf gezien ook beter dan juni/juli.

(Ik zal je uit het 'Op een rijtje naar Amerika in 2023'-topic halen.)

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: San Francisco naar Seattle

Bericht door Galapogos »

Dank Marianne! We hopen dat 4 keer scheepsrecht is... We zouden deze reis eigenlijk in 2020 maken, dat ging natuurlijk niet door. In 2021 ging het opnieuw niet door om dezelfde reden. Nu in juni/juli van dit jaar lukte het uiteindelijk niet door een samenloop van omstandigheden. In de tussentijd hebben we wél nog mooie reizen naar het zuidwesten van de VS en IJsland kunnen maken, evenals een paar kortere wandelvakanties in Engeland. Dus je hoort me verder niet klagen.

Op dit moment ziet alles er goed uit voor volgende maand. We verwachten inmiddels wel gezinsuitbreiding, wat het alsnog even spannend maakt. We zullen de reis in ieder geval wat rustiger maken dan we normaal gesproken doen, en halen ook de eerder geplande backcountry-overnachtingen uit de planning. Als de gezinsuitbreiding eenmaal een feit is, zal er wellicht de eerste tijd geen Amerika-reis in zitten. Des te meer reden om het er deze zomer nog even van te nemen als het mogelijk is. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer