Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Corv »

@michaely

Boek
Piket, Martine
Route 66 planner

NL boekje vermeld de hele route 66. Op het stuk wat je noemt gaat de orginele 66 vaak parallel aan de Interstate. Ik heb hem toen gewoon bij de bieb geleend😄. Geeft de hele route in dagdelen aan met alle info. Aanrader!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Hartelijk dank weer voor de tips :thumbup:

@Elendan Wat een leuk reisverslag! Hier kan ik zeker wat tips uithalen. Walnut Canyon bijvoorbeeld. El Malpais en El Morro hebben we in het verleden al uitgebreid bezocht dus dat willen we toch overslaan alhoewel het er inderdaad erg mooi uitziet allemaal. Winslow willen we ook bezoeken. Ik schrok wel een beetje van je quote:
Hij kende het lied van The Eagles niet en is verbaasd dat er zoveel volk op af komt.
Bestaan er mensen die dit liedje niet kennen? :lol: :lol: :blink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Old Faithful »

Kun je niet plekken die je niet wilt missen als tussenpunten in de route op je navigatie of telefoon opnemen? Zo dwing ik mijn Garmin altijd om de route te nemen die ik wil en niet de route die hij/zij berekent. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Corv »

Inderdaad, tijdens latere trips ook gedaan, en zoveel mogelijk via country roads rijden. Je komt uiteindelijk toch op je bestemming maar komt op zoveel onverwachte plekken, en ontmoet mensen wat je nooit van ze leven had verwacht tijdens het plannen van de reis.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ja inderdaad, zo ga ik het nu ook doen. Heb alweer heel wat puntjes op Google Earth verzameld die straks in de navigatie kunnen :wink:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

@Elendan
Ik zie dat jullie een aantal keren via Campendium een plek gevonden hebben aan een Forest Road. Zoals je al noemde in Sedona en ook bij Walnut Canyon. Ik vroeg me af of dit ook echte kampeerplekken zijn of gewoon een plekje langs de weg. Ik vind het prima om zo te kamperen maar ik vroeg me dus af of je de plekken ook "herkend" als kampeerplek of dat je zomaar ergens kunt gaan staan.
Ik merk toch wel dat er nog veel dicht is in maart en als je dan van dit soort plekjes gebruik kunt maken is dat helemaal prima!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Elendan »

Het zijn plekken die vaker gebruikt worden, er staat geen picknick tafel :wink: , maar meestal zie je wel een vuurring van opgestapelde stenen. We willen eigenlijk niet anders meer als er geen plek is op een state of nationaal park.

We kiezen altijd een plekje uit bij zo'n vuurplek. Kijk maar naar wat foto's van dergelijke plekken van een vorige reis: https://www.pindat.com/images/uploads/u ... ezb3_h.jpg Afbeelding

Afbeelding
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Corv »

@Elendan
Mooie foto! ❤️The big RV in the wild!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Jaaaa, dat soort plekjes zoek ik! Dankjewel!
teeentee
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2022, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door teeentee »

Hallo Elly, ik ga mij vanmiddag storten op ons reisschema van Chicago naar Newark en waarschijnlijk ook veel kopieren van jullie verslag, het is zo uitgebreid! Wat een superleuk verslag. Wij gaan nu voor de 3e keer een wegbrenger camper doen in de USA en hebben ook al andere camper reizen in USA en Canada gemaakt. Het gaat ons niet eens om zoveel mogelijk "hoogtepunten" te zien, maar wat jij ook beschrijft: het is het voelen van de vrijheid, de manier van leven, de tijd aan jezelf, het knusse van de camper, het spannende van "waar komen we nu weer uit". En ik ben ook helemaal weg van de Amerikaanse supermarkten en daarna lekker koken/bbq-en in/bij de camper op een mooie plek. Ik heb speciaal mijn groot rijbewijs gehaald. Niet omdat je dat in de VS nodig hebt, maar omdat deze manier van reizen ons zo bevalt, dat we dat na ons pensioen ook in Europa willen gaan doen. Mocht je nog interesse hebben in ons verslag van Middlebury naar San Francisco vorig jaar:
https://www.polarsteps.com/erikandesthe ... -francisco
(weet niet of dit lukt zo met die link).
Goede reis alvast!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik heb meteen jullie verslag gelezen! Veel plezier met de voorbereidingen, jammer dat we elkaar net mislopen, wij vertrekken ietsje eerder.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

De voorbereidingen zijn zo'n beetje klaar. Helaas is ook Sedona op de tekentafel gesneuveld. Twee weken is toch eigenlijk veel te kort :roll:
Maar volgens mij heb ik toch best wel een leuke route in elkaar gedraaid. Alles hangt natuurlijk ook nog af van het weer maar dat zien we ter plekke dan wel weer. Er staat in ieder geval weer een boek op onze virtuele boekenplank https://www.michelly.nl/
Wie geïnteresseerd is kan ons over 2 weekjes weer live volgen. We proberen iedere dag een update te plaatsen.
Zijn er nog meer mensen die een wegbrengcamper gaan doen en een verslag bijhouden? Ik vind het altijd leuk om te volgen dus laat maar weten :thumbup:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Corv »

@michelly

Mooie route, komt een beetje overeen met mijn eerste wegbrengcamer route. Dit jaar gaat helaas niet door i.v.m. hernia. We hadden toen na de eerste 2 dagen de hele reis prachtig weer. Veel plezier!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Elendan »

Een hele fijne vakantie en ik ga zeker proberen jullie te volgen! Jullie verhalen zijn altijd een plezier om te lezen.

We zijn zelf in maart/april ook op pad met een wegbrengcamper, dus dan zal het moelijker zijn om jullie te volgen.

Ik houd ook weer een reisverslag bij, al verslik ik me altijd in het werk en de uren die er in gaan zitten. Dus ben iets minder punctueel met publiceren dan jullie :wink: . In mijn onderschrift staat de link naar mijn 'verzameling' reizen. Die van dit jaar komt daar ook bij te staan. We hebben 23 dagen de tijd en rijden de Zuidelijkere route. En laten we hopen op mooi weer inderdaad, er zijn veel Nederlanders op pad de komende maand met een wegbrengcamper als ik de reacties op facebook en hier zie.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door jojostravelusa »

Elendan schreef:
21 feb 2023, 15:59
Ik houd ook weer een reisverslag bij, al verslik ik me altijd in het werk en de uren die er in gaan zitten. Dus ben iets minder punctueel met publiceren dan jullie
Daarom schrijf ik ter plekke met de hand in een schrift en werk het thuis op mijn gemak uit met foto's erbij en zo. Dan heb je daar ook niet de stress: heb ik wel internet en kan ik het posten. Ik ben nu bezig met onze laatste reis, een cruise rond Zuid Amerika met Antarctica. Heerlijk om na te genieten.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik vind het juist fijn om ter plekke de dag nog eens door te nemen terwijl ik m'n verslag maak. Het scheelt natuurlijk dat Michel het ook leuk vindt om 's avonds de foto's nog te doen. We hebben wel eens een kapotte laptop gehad, toen verveelden we ons 's avonds en hebben we meteen een nieuwe gekocht :lol:
Als we thuis komen zet ik foto's tussen de tekst en probeer nog wat type- en spelfouten of zinnen die niet lekker lopen te verbeteren. Ik vind het dan wel grappig omdat ik meteen terug zie of ik er op dat moment wel of geen zin in had om een lekker lezend verhaaltje te maken. Soms is het gewoon: en toen dit en toen dat :mrgreen:
Laatst gewijzigd door michelly op 22 feb 2023, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Elendan »

Zeker fijn dat jullie met z'n tweeën het 'werk' een beetje verdelen. Bij ons is dat anders, ik schrijf en gooi tijdens de vakantie even snel wat foto's op de site voor de thuisblijvers. Mijn man geeft er helaas niets om, die leest 's avonds het roadbook dat ik ook maak.... Hij heeft vaak geen idee wat we gaan zien als we vertrekken :D

Ik start altijd vol enthousiasme, maar gedurende de vakantie zakt dat af. Een paar verslagen van ons zijn nooit afgekomen :cry:. Thuis fatsoeneer ik de tekst en worstel door een duizendtal foto's om ze alsnog te uploaden of te deleten. Maar wat een klus is dat :crazy: .

Afgelopen jaar waren we begin mei terug en de laatste week had ik weinig zin meer om te schrijven. Dat heb ik in de maanden daarna gedaan zodat er nu sinds ongeveer een maand :oops: pas een compleet reisverslag is.

@jojostravelusa Vroeger schreef ik ook in een schriftje en die heb ik een paar jaar geleden overgetypt en aan pindat toegevoegd. Ook toen ontbraken vaak de laatste dagen merkte ik bij het digitaliseren....
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door jojostravelusa »

Elendan schreef:
22 feb 2023, 15:37
Ook toen ontbraken vaak de laatste dagen merkte ik bij het digitaliseren....
Ja, het eind is vaak wel een beetje een uitdaging. Maar het is weer gelukt. Ik probeer dan vaak wel aantekeningen te maken en met de foto's erbij lukt het toch het thuis af te maken.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik heb ook wel eens te lang gewacht met de laatste dag. Ik kreeg een ongerust berichtje of we toch wel veilig thuis waren gekomen. Sindsdien probeer ik ook de laatste dag zo snel mogelijk te plaatsen :lol: :lol:
Maar ik begrijp jullie helemaal hoor, soms kost het best wat energie om alles bij te houden.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

jojostravelusa schreef:
22 feb 2023, 11:14
Ik ben nu bezig met onze laatste reis, een cruise rond Zuid Amerika met Antarctica. Heerlijk om na te genieten.
Ik ben hier wel erg benieuwd naar :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer